F1: Η χρονιά σε αριθμούς!

Είναι μερικές φορές που η ανάγνωση των αριθμών όχι μόνο λέει την αλήθεια αλλά σκιαγραφεί μια εικόνα στις πραγματικές της διαστάσεις.

Είναι μερικές φορές που η ανάγνωση των αριθμών όχι μόνο λέει την αλήθεια αλλά σκιαγραφεί μια εικόνα στις πραγματικές της διαστάσεις.

Από την Ιταλική εταιρεία κατασκευής ελαστικών, την Pirelli, αποκλειστικού προμηθευτή της F1,  δόθηκαν στη δημοσιότητα τα στατιστικά στοιχεία για το πρωτάθλημα του 2012.

Τα στοιχεία εντυπωσιάζουν:

Ελαστικά
Χρησιμοποιήθηκαν 31.800 ελαστικά στους 20 αγώνες, 22.500 σλικ και 9300 βρόχινα. Επιπλέον χρησιμοποιήθηκαν 6600 ελαστικά σε δοκιμές εξέλιξης.
Όσον αφορά στην ποσόστωση της χρήσης: Supersoft: 6 %  Soft: 25 % Medium: 21 % Hard: 17 % Intermediate: 18% Wet: 11 %

Ενέργεια
Φόρτιση υψηλότερης διάρκειας: Στροφές 10 – 11, Ινδία
Περισσότεροι γύροι: Σκληρή γόμα – Κομπαγιάσι (798); Μέση γόμα – Σένα (869); Μαλακή γόμα, Ρικιάρντο (1,012), πολύ μαλακή, Ράικονεν (237); Ενδιάμεσα – Alonso (145); Βρόχινα – Κομπαγιάσι (104)
• Υψηλότερη τελική με P Zero F1 ελαστικό: 346.0 kph (Ράικονεν, Μόντσα)
• Υψηλότερη μέση τελική ταχύτητα σε γύρο pole: 248.241 kph (Χάμιλτον/Μόντσα)
• Χαμηλότερη μέση τελική ταχύτητα σε γύρο pole: 161.828 kph (Σουμάχερ/Μονακό))
• Περισσότεροι ταχύτεροι γύροι το 2012: Φέτελ (5 στον αγώνα / 6 pole)



Πιτ στοπ
Αριθμός πιτ στοπ: 957 (14 ως ποινή διέλευσης, 2 ποινή Stop & Go)
• Μέσος όρος πιτ στοπ: 47.9 στον αγώνα, 1.9 ανά οδηγό
• Περισσότερα πιτ στοπ σε αγώνα: 76 (Μαλαισία)
• Λιγότερα πιτ στοπ σε αγώνα: 24 (ΗΠΑ)
• Ταχύτερο πιτ στοπ: 2.31s (McLaren/Μπάτον Γερμανία)



Προσπεράσματα
• Το 2012 έγιναν: 1139
• Περισσότερα σε στεγνό αγώνα: 90, Κίνα
• Περισσότερα σε βρεγμένο αγώνα (ρεκόρ όλων των εποχών): 147, Βραζιλία
• Λιγότερα σε στεγνό αγώνα: 12, Moνακό



Ενδιαφέρον έχει και ο πίνακας με τη χρήση ανά γόμα ελαστικών και σετ από τους κορυφαίους φετινούς πιλότους.

Πιλότος       Σκληρή        Μέση          Μαλακή        Πολύ μαλακή   Ενδιάμεσα     Βρόχινα

Φέτελ         727(3.892km)  707(3.726km)  975(4.809km)  198(900km)    129(651km)    64(319km)

Γουέμπερ      737(3.964km)  779(4.079km)  888(4.367km)  196(900km)    127(642km)    47(231km)

Μπάτον        698(3.718km)  816(4.293km)  794(3.934km)  190(836km)    90(456km)     51(260km)

Χάμιλτον      697(3.679km)  771(4.022km)  831(4.091km)  209(960km)    83(425km)     53(274km)

Αλόνσο        612(3.231km)  842(4.379km)  880(4.314km)  197(899km)    145(719km)    41(204km)

Μάσα          680(3.679km)  859(4.471km)  892(4.430km)  196(885km)    111(556km)    40(206km)

Σουμάχερ      612(3.286km)  755(4.018km)  917(4.602km)  188(850km)    107(540km)    77(384km)

Ρόσμπεργκ     697(3.715km)  797(4.166km)  965(4.728km)  190(841km)    127(632km)    66(332km)

Ράικονεν      661(3.624km)  791(4.161km)  975(4.829km)  237(1.055km)  128(637km)    55(274km)

Γκροζάν       695(3.750km)  687(3.605km)  902(4.518km)  175(821km)    54 (278km)    46(231km)

Κομπαγιάσι    798(4.259km)  702(3.687km)  831(4.148km)  158(742km)    133(667km)   104(531km)

Πέρεζ         577(3.072km)  780(4.082km)  905(4.522km)  188(850km)    105(539km)    84(435km)

 


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr