Ferrari F138: Τεχνική ανάλυση!

Το μονοθέσιο με τον κωδικό F138 (σ.σ: το 13 αναφέρεται στη χρονιά και το 8 στον αριθμό κυλίνδρων του κινητήρα) είναι το πρώτο εδώ και πολλά χρόνια που δεν έχει σχεδιαστεί στην αεροδυναμική σήραγγα της Ferrari στο Μαρανέλο.

Το μονοθέσιο με τον κωδικό F138 (σ.σ: το 13 αναφέρεται στη χρονιά και το 8 στον αριθμό κυλίνδρων του κινητήρα) είναι το πρώτο εδώ και πολλά χρόνια που δεν έχει σχεδιαστεί στην αεροδυναμική σήραγγα της Ferrari στο Μαρανέλο.

Αντ’ αυτού έχει φτιαχτεί εξ’ ολοκλήρου στην αεροδυναμική σήραγγα της Toyota στην Κολωνία την οποία η Ferrari νοικιάζει. Όπως ίσως θυμάστε στη Scuderia αντιμετώπισαν προβλήματα με τα δεδομένα της σήραγγας τα τελευταία χρόνια και γι’ αυτό την έκλεισαν και την αναβάθμισαν.

Παρατηρώντας από εμπρός την F138 διακρίνει κανείς (βέλος) το ασυνήθιστο μέγεθος των κάθετων πλαϊνών στα οποία αναρτάται η εμπρός αεροτομή. Προφανώς θα παίζουν ρόλο διευθυντών αέρα (turning vanes) όταν αλλάζει πορεία το μονοθέσιο.Η εμπρός αεροτομή έχει χρησιμοποιηθεί πέρυσι στην Ινδία και φυσικά αναμένεται να αναβαθμιστεί μέχρι την Αυστραλία.



Πιο πίσω στην F138 ξεχωρίζει το σμιλεμένο και πολύ στενό πίσω μέρος.
Η έξοδος του ζεστού αέρα από τα ψυγεία γίνεται στο πράσινο βέλος ενώ στο κόκκινο βέλος είναι η έξοδος των εξατμίσεων.
Η Ferrari έχει αρκετά μικρό κιβώτιο αυτό είναι εμφανές από το χώρο που υπάρχει για την πίσω ανάρτηση. Η έδραση του πίσω κάτω ψαλιδιού που είναι υπερυψωμένη εντυπωσιάζει.



To Drag Reduction System (DRS) στην πίσω αεροτομή έχει αναβαθμιστεί και τροποποιηθεί ώστε να γίνεται η βέλτιστη αξιοποίησή του με βάσει τους φετινούς κανονισμούς που επιτρέπουν τη χρήση του μόνο στις προβλεπόμενες ζώνες DRS ακόμη και στις δοκιμές. Το υβριδικό σύστημα KERS παρέμεινε εκεί που βρίσκονταν κάτω και πίσω από τον οδηγό μια στρατηγική επιλογή της ομάδας για την μεγιστοποίηση της ασφάλειας. Έγινε μεγάλη προσπάθεια για να μειωθεί ο όγκος και το βάρος του ενώ παράλληλα βελτιοστοποιήθηκε η απόδοση κάποιων μερών του. Όσον αφορά στα ηλεκτρονικά τώρα η Ferrari υιοθέτησε ήδη την μοναδική ηλεκτρονική μονάδα που από του χρόνου θα ελέγχει τα πάντα στο μονοθέσιο τόσο στις ηλεκτρονικές διατάξεις όσο και στο λογισμικό.

Συνοψίζοντας όλα τα παραπάνω ο επικεφαλής σχεδιασμού της Ferrari, Νικόλας Τομπάζης σημείωσε: «Τα προηγούμενα χρόνια με δίδαξαν να μην λέω πολλά τόσο νωρίς.  Περιμένω να δω τα δεδομένα της πίστας νομίζω πως έχουμε κάνει καλή δουλειά και σίγουρα ένα βήμα μπροστά σε σχέση με το που ήμασταν πέρυσι. Το μονοθέσιο που βλέπεται αποτελεί βασικό σχέδιο χωρίς τα αεροδυναμικά βοηθήματα που ακόμη εξελλίσονται. Θα δείτε ολοκληρωμένο το αεροδυναμικό μας πακέτο στο τελευταίο τεστ της Βαρκελώνης, αρχές Μαρτίου και φυσικά στο Άλμπερτ Παρκ στον πρώτο αγώνα».



Τεχνικές προδιαγραφές F138

Σασί
Ανθρακόνημα κυψελοειδούς διατομής
Κιβώτιο στο διαμήκη άξονα, ημιαυτόματο, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο
Διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης
Σχέσεις: 7 + Όπισθεν
Δίσκοι φρένων από ανθρακόνημα της Brembo
Ανεξάρτητη ανάρτηση με ράβδους ώσης (pull-rod) ενεργές ράβδους στρέψης εμπρός και πίσω
Βάρος συμπεριλαμβανομένου του πιλότου, υγρών και λιπαντικών 642 kg (βάσει κανονισμών
Ζάντες: ΟZ (εμπρός και πίσω) 13 ιντσών

Κινητήρας
Κωδικός 056
Αριθμός κυλίνδρων 8
Κυλινδροκεφαλή από κράμα αλουμινίου V 90°
Αριθμός βαλβίδων 32, πνευματικό σύστημα
Κυβισμός: 2398 cc
Διάμετρος πιστονιού 98 mm
Βάρος: 95 kg (βάσει κανονισμών)
Ηλεκτρονικός ψεκασμός και ανάφλεξη
Καύσιμο: Shell V-Power
Λιπαντικό: Shell Helix Ultra
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr