F1: Σκιαγραφώντας το 2013!

Ανάμεσα σε γυρολόγια, δηλώσεις και βελτιώσεις σταχυολογούμε όσα μας έκαναν εντύπωση προσπαθώντας να δούμε αν άλλαξε κάτι στις ισορροπίες δυνάμεων σε σχέση με το Νοέμβριο του 2012.

Η πρώτη περίοδος δοκιμών εξέλιξης ολοκληρώθηκε στη Χερέθ και ακολουθούν άλλες δυο επίσης επί Ισπανικού εδάφους στη Βαρκελώνη (19-22/2 και 28/2-3/3).
Ανάμεσα σε γυρολόγια, δηλώσεις και βελτιώσεις σταχυολογούμε όσα μας έκαναν εντύπωση προσπαθώντας να δούμε αν άλλαξε κάτι στις ισορροπίες δυνάμεων σε σχέση με το Νοέμβριο του 2012.

Δεδομένου ότι φέτος είναι η τελευταία χρονιά με τους τεχνικούς κανονισμούς
να κινούνται στο πλαίσιο του 2009 προφανώς είναι δύσκολο να δούμε θεαματικές ανατροπές.
Όλες οι ομάδες (σ.σ: έχουν παρουσιάσει τα νέα τους μονοθέσια οι 10 από τις 11) έχουν επικεντρώσει την προσοχή τους στις βελτιώσεις των περσινών τους μονοθεσίων εικόνα που πολύ ωραία συνόψισε σε μια φράση ο Μαρκ Γουέμπερ: «Θεωρώ τη Χερέθ το 21ο GP του 2012». Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και ο τεχνικός διευθυντής της Red Bull Άντριαν Νιούι που είπε στην παρουσίαση της RB9: «Αντί να έχουμε κενό δυο βδομάδων είχαμε τριών μηνών από τον ένα αγώνα στον άλλο».

Κλείνοντας το 2012 οι ομάδες που είχαν δυναμική για βάθρο και νίκες ήταν οι Red Bull, McLaren, Ferrari και Lotus. Αυτή η εικόνα δεν έχει ανατραπεί όμως οι διαφορές ανάμεσά τους έχουν μεταβληθεί. Το πώς είναι δύσκολο να το πει κανείς με σιγουριά αλλά σημειώνουμε ότι η Lotus είχε μια βδομάδα χωρίς προβλήματα με τους οδηγούς να την εκθειάζουν και να τη φέρνουν
στην κορυφή των χρόνων τις δυο από τις τέσσερις μέρες. Είναι επίσης βέβαιο από το ρυθμό που κινούνταν η RB9 πως οι Φέτελ και Γουέμπερ έχουν στα χέρια τους μια βελτιωμένη έκδοση της περσινής πρωταθλήτριας RB8 χωρίς τα προβλήματα αξιοπιστίας που αντιμετώπιζαν πέρυσι τέτοια εποχή.

Στη McLaren έχουν στα χέρια τους ένα ταχύτατο μονοθέσιο που παρουσιάζει προβλήματα αξιοπιστίας όπως αυτά που αντιμετώπισε κυρίως ο Χάμιλτον στο τέλος της περσινής χρονιάς. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Μπάτον έμεινε από αντλία καυσίμου την πρώτη μέρα πρόβλημα που στέρησε τη νίκη από το Χάμιλτον στο Άμπου Ντάμπι πέρυσι. Το εν λόγω εξάρτημα ξανασχεδιάστηκε από την αρχή για να εξαλειφθεί το πρόβλημα που έκανε την εμφάνισή του την πρώτη μέρα δοκιμών.

Στη Ferrari ο Μάσα χρησιμοποίησε μια επικοινωνιακή κορώνα την πρώτη μέρα: «Η F138 είναι σε άλλο πλανήτη σε σχέση με την F2012» αλλά μένει αυτό να φανεί ξεκάθαρα στην πίστα. Είναι δεδομένο πάντως ότι η Ιταλική ομάδα ξεκινά από καλύτερη βάση σε σχέση με πέρυσι. Μένει να φανεί αν αυτό θα είναι αρκετό για να βρεθούν φέτος σε θέση ισχύος.

Ο Χάμιλτον ξεκίνησε άσχημα αντιμετωπίζοντας πρόβλημα στα φρένα με τη Mercedes. Από τις εκφράσεις του αλλά και τις κινήσεις που χρειάζονταν να κάνει με το τιμόνι για να κρατήσει στην πορεία της, την W04 είναι σαφές πως ο Βρετανός έχει βρεθεί σε μια κατάσταση πρωτόγνωρη γι’ αυτόν. Μένει να φανεί κατά πόσο θα αποδειχτεί ικανός να κατευθύνει και να εμπνεύσει την ομάδα ή θα αποτελέσει πόλο έντασης. Το σίγουρο είναι πως τα media θα έχουν θέμα μαζί του φέτος.

Πιο πίσω δεν μπορεί να μην αναφέρει κανείς την αξιοπιστία της Sauber. Στην ελβετική ομάδα κατάφεραν να συμπληρώσουν την πρώτη βδομάδα δοκιμών τα περισσότερα χιλιόμετρα (250km παραπάνω) με τη C32 και να σιγουρευτούν ότι το προκλητικά μικρό μέγεθος των πλαϊνών αεροδυναμικών βοηθημάτων δεν προκαλεί προβλήματα υπερθέρμανσης επηρεάζοντας αρνητικά τη ροή αέρα στα ψυγεία. Για τις θερμοκρασίες της Χερέθ βέβαια (σ.σ: κοντά στους 20 βαθμούς Κελσίου) που απέχουν σημαντικά από τους 40 βαθμούς Κελσίου που θα αντιμετωπίσουν στους ζεστούς φετινούς αγώνες.

Αν πρέπει να ξεχωρίσουμε μια ομάδα που δείχνει από την πρώτη περίοδο να έχει ανατρέψει υπέρ της τις ισορροπίες δυνάμεων του 2012 αυτή κατά την άποψή μας είναι η Lotus. Όμως θα έχουμε περισσότερα να πούμε μετά την πρώτη βδομάδα στη Βαρκελώνη όπου τα πράγματα θα είναι πιο ξεκάθαρα.


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr