Ferrari: Downforce ή δύναμη;
Ferrari: Downforce ή δύναμη;
Σοβαρό δίλημμα για τους σχεδιαστές της Ferrari F138 αν θα πρέπει να οριστικοποιήσουν μια διάταξη εξατμίσεων με πιο στενή διατομή ώστε να μεγιστοποιήσουν τα αεροδυναμικά οφέλη στο πίσω μέρος του μονοθεσίου θυσιάζοντας μέρος της ιπποδύναμης του κινητήρα.
Σοβαρό δίλημμα για τους σχεδιαστές της Ferrari F138 αν θα πρέπει να οριστικοποιήσουν μια διάταξη εξατμίσεων με πιο στενή διατομή ώστε να μεγιστοποιήσουν τα αεροδυναμικά οφέλη στο πίσω μέρος του μονοθεσίου θυσιάζοντας μέρος της ιπποδύναμης του κινητήρα.
Όπως ίσως γνωρίζετε η καυτή περιοχή της φετινής αεροδυναμικής εξέλιξης των μονοθεσίων βρίσκεται στο πίσω μέρος και συγκεκριμένα στη βελτιστοποίηση της αξιοποίησης της κινητικής ενέργειας των καυσαερίων.
Η τάση αυτή ξεκίνησε από την εποχή που ο Άντριαν Νιούι έβγαλε τις εξατμίσεις μέσα στο διαχύτη προσπαθώντας να αυξήσει τη διαφορά ροής ταχυτήτων πάνω και κάτω από την πίσω αεροτομή πράγμα που οδηγεί σε αντίστοιχη αύξηση της παραγόμενης κάθετης δύναμης στο πίσω μέρος. Τα blown diffusers εφαρμόστηκαν ένα χρόνο μετά την απαγόρευση των double diffusers (σ.σ: διάταξη που εισήγαγε ο Μπρον και πήρε τον τίτλο το 2009) και απαγορεύτηκαν πέρυσι.
Οι αεροδυναμιστές όμως δεν ξέχασαν όσα έμαθαν για τη συγκεκριμένη περιοχή
Όπως ίσως γνωρίζετε η καυτή περιοχή της φετινής αεροδυναμικής εξέλιξης των μονοθεσίων βρίσκεται στο πίσω μέρος και συγκεκριμένα στη βελτιστοποίηση της αξιοποίησης της κινητικής ενέργειας των καυσαερίων.
Η τάση αυτή ξεκίνησε από την εποχή που ο Άντριαν Νιούι έβγαλε τις εξατμίσεις μέσα στο διαχύτη προσπαθώντας να αυξήσει τη διαφορά ροής ταχυτήτων πάνω και κάτω από την πίσω αεροτομή πράγμα που οδηγεί σε αντίστοιχη αύξηση της παραγόμενης κάθετης δύναμης στο πίσω μέρος. Τα blown diffusers εφαρμόστηκαν ένα χρόνο μετά την απαγόρευση των double diffusers (σ.σ: διάταξη που εισήγαγε ο Μπρον και πήρε τον τίτλο το 2009) και απαγορεύτηκαν πέρυσι.
Οι αεροδυναμιστές όμως δεν ξέχασαν όσα έμαθαν για τη συγκεκριμένη περιοχή
και ειδικότερα για την αξιοποίηση της κινητικής ενέργειας των καυσαερίων. Έτσι δουλεύοντας πάνω στο σχήμα αλλά και στο σημείο εξόδου των εξατμίσεων όπως και στη μορφοποίηση του καυτού – γρήγορου καυσαερίου έχουν καταφέρει να αποκομίσουν πολλά οφέλη στη συγκεκριμένη περιοχή.
Στις δοκιμές εξέλιξης της Βαρκελώνης τις προηγούμενες μέρες είναι ξεκάθαρος ο προβληματισμός των μηχανικών κινητήρα οι οποίοι καλούνται να αντισταθμίσουν τις απώλειες δύναμης ( σ.σ: στενότερη διατομή σημαίνει υψηλότερη ταχύτητα ροής αλλά για να παραμείνει αυτή ομαλή απαιτείται μικρότερος όγκος καυσαερίων άρα μικρότερη ισχύς τελικά) με περισσότερη ροπή στις μέσες στροφές.
Μιλώντας σχετικά ο υπεύθυνος κινητήρων της Ferrari, Λούκα Μαρμορίνι τόνισε: «Δουλεύουμε προσπαθώντας ν’ ανακτήσουμε μέρος της χαμένης ιπποδύναμης να μειώσουμε την αρνητική επίδραση της εξάτμισης. Αλλά είναι λογικό να χάσουμε λίγη δύναμη αν αυτό κάνει το μονοθέσιο ταχύτερο».
Βέβαια δεν είναι αυτό το μόνο πρόβλημα, ταχύτερα καυσαέρια σημαίνει θερμότερα καυσαέρια. Η εξάτμιση είναι ένα χειροποίητο κομμάτι που φτιάχνεται από ειδικό κράμα μετάλλου (Inconel) και οποιαδήποτε αστοχία φυσικά μπορεί να οδηγήσει σε εγκατάλειψη. Οι προσομοιώσεις είναι ανησυχητικές και γι’ αυτό στη Ferrari προχτές χρησιμοποίησαν την εξάτμιση εκτός των ορίων ώστε να διαπιστώσουν στην πράξη την διάρκεια ζωής της.
Άλλες ομάδες όπως η Williams που παρουσιάστηκε στη Βαρκελώνη αλλά και η Caterham έχουν σύμφωνα με ανακοίνωση της FIA παραβιάσει τους κανονισμούς χρησιμοποιώντας ένα μορφοποιητή ροής σε σημείο που δεν προβλέπεται πάνω από την εξάτμιση.
Στις δοκιμές εξέλιξης της Βαρκελώνης τις προηγούμενες μέρες είναι ξεκάθαρος ο προβληματισμός των μηχανικών κινητήρα οι οποίοι καλούνται να αντισταθμίσουν τις απώλειες δύναμης ( σ.σ: στενότερη διατομή σημαίνει υψηλότερη ταχύτητα ροής αλλά για να παραμείνει αυτή ομαλή απαιτείται μικρότερος όγκος καυσαερίων άρα μικρότερη ισχύς τελικά) με περισσότερη ροπή στις μέσες στροφές.
Μιλώντας σχετικά ο υπεύθυνος κινητήρων της Ferrari, Λούκα Μαρμορίνι τόνισε: «Δουλεύουμε προσπαθώντας ν’ ανακτήσουμε μέρος της χαμένης ιπποδύναμης να μειώσουμε την αρνητική επίδραση της εξάτμισης. Αλλά είναι λογικό να χάσουμε λίγη δύναμη αν αυτό κάνει το μονοθέσιο ταχύτερο».
Βέβαια δεν είναι αυτό το μόνο πρόβλημα, ταχύτερα καυσαέρια σημαίνει θερμότερα καυσαέρια. Η εξάτμιση είναι ένα χειροποίητο κομμάτι που φτιάχνεται από ειδικό κράμα μετάλλου (Inconel) και οποιαδήποτε αστοχία φυσικά μπορεί να οδηγήσει σε εγκατάλειψη. Οι προσομοιώσεις είναι ανησυχητικές και γι’ αυτό στη Ferrari προχτές χρησιμοποίησαν την εξάτμιση εκτός των ορίων ώστε να διαπιστώσουν στην πράξη την διάρκεια ζωής της.
Άλλες ομάδες όπως η Williams που παρουσιάστηκε στη Βαρκελώνη αλλά και η Caterham έχουν σύμφωνα με ανακοίνωση της FIA παραβιάσει τους κανονισμούς χρησιμοποιώντας ένα μορφοποιητή ροής σε σημείο που δεν προβλέπεται πάνω από την εξάτμιση.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα