F1: Live δοκιμές από Βαρκελώνη!

Ο απεσταλμένος του Πρώτου Θέματος στη Βαρκελώνη, Τάκης Πουρναράκης μεταδίδει απευθείας από την πίστα του Μοντμελό...

Κάτω από εξαιρετικές συνθήκες, ηλιοφάνεια, άπνοια και θερμοκρασία που αναμένεται να φτάσει τους 16 βαθμούς Κελσίου βρίσκεται σε εξέλιξη η τελευταία μέρα δοκιμών εξέλιξης του παγκοσμίου πρωταθλήματος F1 για το 2013. Βρισκόμαστε από χτες στην πίστα του Μοντμελό και θα προσπαθήσουμε μέσα από μια σειρά κειμένων να σας μεταφέρουμε το κλίμα που επικρατεί εδώ.


Σήμερα οδηγούν εδώ στο Μοντμελό συνολικά 11 πιλότοι με τον Ρόσμπεργκ να έχει σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο μέχρι στιγμής με 1:21.277. Ανάμεσα στους οδηγούς τέσσερις παγκόσμιοι πρωταθλητές. Ο λόγος για τους Αλόνσο, Μπάτον, Φέτελ και Ράικονεν που αγωνίζονται με τα χρώματα των Ferrari, McLaren, Red Bull και Lotus αντίστοιχα. Παρότι θα περίμενε κανείς εφόσον οδηγεί ο Αλόνσο και είναι Κυριακή να γίνεται χαμός στις κερκίδες, αυτό όμως δε συμβαίνει. Πιθανόν οι Ισπανοί να προβληματίζονται με το εισιτήριο των 10 ευρώ πλέον.

Χτες την παράσταση έκλεψε ο Λιούις Χάμιλτον με την Mercedes σημειώνοντας έναν χρόνο μακριά από τα φετινά ή περσινά δεδομένα. Για να έχει κανείς μια τάξη μεγέθους αρκεί να σημειώσουμε την περσινή καλύτερη επίδοση στις δοκιμές (Ράικονεν 1:22.030) αυτή που έδωσε την pole στον Παστόρ Μαλντονάντο στο Ισπανικό GP πέρυσι  (1:22.285) αλλά και την καλύτερη της πρώτης βδομάδας δοκιμών εξέλιξης εδώ που ανήκε στον Αλόνσο (1:21.875). Ο Χάμιλτον χρησιμοποιώντας την μαλακή γόμα πέτυχε επίδοση 1:20.558 χρόνος που δύσκολα θα επαναληφθεί!

Ο πιλότος της Mercedes μιλώντας σχετικά χθες βράδυ τόνισε: « Μπορεί και να κερδίσουμε αγώνα φέτος. Γίνεται εξαιρετική δουλειά στη Mercedes τόσο σε επίπεδο κινητήρα όσο και σ’ επίπεδο μονοθεσίου. Πιστεύω πως είναι σε πολύ καλύτερο επίπεδο από πέρυσι».

Εμείς ζητήσαμε από τους πιλότους που είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε χτες, το Μαρκ Γουέμπερ (σ.σ: διαβάστε εδώ τη συνέντευξή του) αλλά και το Ρομέν Γκροζάν να μας σχολιάσουν την επίδοση αυτή. Υπήρξε παρόμοια αντίδραση: «είναι πολύ γρήγορος γύρος».

Ο Ρομέν Γκροζάν δεν ήταν προγραμματισμένο να βρίσκεται εδώ χτες. Ο Γάλλος ολοκλήρωσε το πρόγραμμά του την Παρασκευή και το Σαββατοκύριακο ήταν η σειρά του Ράικονεν. Ο Φινλανδός έφαγε κάτι που τον πείραξε και υποφέροντας από τροφική δηλητηρίαση δεν μπόρεσε να μπει στο μονοθέσιο χτες. Ο Γκροζάν δέχτηκε τα χαράματα του Σαββάτου το τηλεφώνημα από την ομάδα μπήκε σε ιδιωτική πτήση από Παρίσι και έφτασε το μεσημέρι στη Βαρκελώνη όπου κατάφερε να συμπληρώσει 46 γύρους παίρνοντας τη θέση του δοκιμαστή της ομάδας Ντέιβιντ Βαλεσί.

Μιλώντας με το Γκροζάν καταγράψαμε τον προβληματισμό του για τη φθορά των νέων ελαστικών της Pirelli: «Η απόδοση των ελαστικών πέφτει μετά από ένα γύρο και στους 7-8 γύρους θέλουν αλλαγή. Αυτή είναι η κατάσταση μέχρι στιγμής αν δεν πιέσεις μπορεί να βγάλεις λίγο παραπάνω αλλά τι νόημα έχει αυτό; Η πολύ μαλακή γόμα αντέχει δυο τρεις στροφές εδώ στη Βαρκελώνη».

Χτες ο Μάσα με τη Ferrari ήταν ο μόνος που δοκίμασε τη συγκεκριμένη γόμα την πολύ μαλακή λίγο πριν το τέλο

ς της ημέρας, προσπαθώντας να πετύχει έναν γρήγορο χρόνο. Όπερ και εγένετο, η επίδοση αυτή είναι η καλύτερη της Ferrari φέτος στη Βαρκελώνη. Αμέσως μετά υπήρξε ένα ευτράπελο ο Βραζιλιάνος έχασε την εμπρός δεξιά ρόδα όπως βλέπετε στη φωτογραφία. Από τη Ferrari έκαναν λόγω για πρόβλημα στην πλήμνη του τροχού. Έπεσε γέλιο όταν η Ιταλίδα συνάδελφος του Sky F1 ρώτησε το Γουέμπερ σε τι επικεντρώθηκε η προσοχή της ομάδας χτες τελευταία μέρα δοκιμών για τον Αυστραλό: «Για να πω την αλήθεια ψάχναμε το λάστιχο του Μάσα» είπε ο Γουέμπερ.


Παρατηρώντας τα μονοθέσια στην πίστα είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε τα εξής:

• To Mercedes στα χέρια του Χάμιλτον δείχνει να πατάει πολύ καλά και να μην υστερεί πλέον όσον αφορά στην αεροδυναμική απόδοση όπως συνέβαινε με την περσινή W03.
• Η F138 λόγω της θέσης των εξατμίσεων αλλά και της στενής διατομής των ακούγεται διαφορετικά απ’ τα άλλα μονοθέσια. Σα να ζορίζεται το μονοθέσιο… ή ο κινητήρας βέβαια οι χρόνοι δείχνουν να δικαιώνουν αυτή την επιλογή.

Κάπου εδώ θα σας αφήσω κατεβαίνω στην πίστα να δω και να ακούσω περισσότερα.

Συνολικά οι χθεσινοί χρόνοι ήταν: 
 

Θέση Οδηγός                Ομάδα         Χρόνος      Διαφορά Γύροι  Ελαστικά  

 1.  Λιούις Χάμιλτον       Mercedes      1m20.558s            117   Μαλακή
 2. 
Φελίπε Μάσα           Ferrari       1m21.266s  + 0.708s  94    Πολύ μαλακή
 3. 
Άντριαν Σούτιλ        Force India   1m21.627s  + 1.069s  109   Μαλακή
 4. 
Παστόρ Μαλντονάντο    Williams      1m22.305s  + 1.747s  34    Μαλακή
 5. 
Βάλτερι Μπότας        Williams      1m22.468s  + 1.910s  31    Μαλακή
 6. 
Εστέμπαν Γκουτιέρεζ   Sauber        1m22.553s  + 1.995s  99    Μαλακή
 7.  
Μαρκ Γουέμπερ         Red Bull      1m22.658s  + 2.100s  59    Μαλακή
 8. 
Σέρτζιο Πέρεζ         McLaren       1m22.694s  + 2.136s  101   Μαλακή
 9. 
Ζαν Ερικ Βερν         Toro Rosso    1m23.223s  + 2.665s  114   Μαλακή
10. 
Ρομέν Γκροζάν         Lotus         1m23.380s  + 2.822s  46    Μέση
11. 
Ντέιβιντ Βαλεσί       Lotus         1m23.448s  + 2.890s  16    Μαλακή
12. 
Ζουλς Μπιάνκι         Marussia      1m24.028s  + 3.470s  74    Μαλακή
13. 
Κιέντο φαν ντε Γκαρντ Caterham      1m24.235s  + 3.677s  126   Μαλακή 

 

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr