Οι προβλέψεις απαγορεύονται!
14.03.2013
12:27
Η πρεμιέρα του πρωταθλήματος της F1, στο Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης σίγουρα κρύβει εκπλήξεις και κανείς δεν μπορεί να ξεχωρίσει με σιγουριά το φαβορί.
Το ξεκίνημα του φετινού πρωταθλήματος βρίσκει πέντε ομάδες ικανές για τη νίκη στον πρώτο αγώνα. Ο λόγος για τις Red Bull, Ferrari, McLaren, Lotus και Mercedes.
Αναμφισβήτητα η ομάδα που έχει σημειώσει τη μεγαλύτερη πρόοδο από τον Νοέμβριο στη Βραζιλία , έως σήμερα είναι η Mercedes. Βέβαια είχε και τα μεγαλύτερα περιθώρια βελτίωσης με τα βασικά προβλήματα της περσινής W03 να είναι η αεροδυναμική απόδοση και η υπέρμετρη φθορά των ελαστικών θέματα αλληλένδετα μέχρι ένα βαθμό. Αυτό δε σημαίνει ότι έφτασε στην κορυφή αλλά ότι πλησίασε σ' αυτή. Πόσο μένει να το μάθουμε...
Παρατηρώντας την φετινή W04 να περνάει «τρένο» από τις γρήγορες καμπές της πίστας του Μοντμελό με μέση ή σκληρή γόμα και καύσιμο για αρκετούς γύρους δεν έχουμε ουδεμία αμφιβολία πως τα περσινά της προβλήματα έχουν αμβλυνθεί και η γερμανική εταιρεία έχει πλέον στα χέρια της ένα ανταγωνιστικό μονοθέσιο: «Θα κερδίσουμε φέτος» προέβλεψε ο Χάμιλτον, «το μονοθέσιο έχει πολύ καλή ισορροπία κρατήματος και είναι ευκολοδήγητο, καμία σχέση με πέρυσι» συμπλήρωσε ο Ρόσμπεργκ που μπορεί να συγκρίνει. Οι χρόνοι που σημείωσε η W04 στη Βαρκελώνη ήταν κορυφαίοι μένει να δούμε πόσο μπορεί ν’ αλλάξουν τα πράγματα στην πρεμιέρα του Άλμπερτ Παρκ λόγω υψηλότερων θερμοκρασιών (σ.σ: περίπου 20 βαθμοί τη μέρα του αγώνα) αλλά και σε τι επίπεδο βρίσκονται συγκριτικά με τις υπόλοιπες ομάδες, ειδικά σε σχέση με την πρωταθλήτρια Red Bull που δεν θέλησε να αποκαλύψει τη δυναμική του μονοθεσίου της.
Αναμφισβήτητα η ομάδα που έχει σημειώσει τη μεγαλύτερη πρόοδο από τον Νοέμβριο στη Βραζιλία , έως σήμερα είναι η Mercedes. Βέβαια είχε και τα μεγαλύτερα περιθώρια βελτίωσης με τα βασικά προβλήματα της περσινής W03 να είναι η αεροδυναμική απόδοση και η υπέρμετρη φθορά των ελαστικών θέματα αλληλένδετα μέχρι ένα βαθμό. Αυτό δε σημαίνει ότι έφτασε στην κορυφή αλλά ότι πλησίασε σ' αυτή. Πόσο μένει να το μάθουμε...
Παρατηρώντας την φετινή W04 να περνάει «τρένο» από τις γρήγορες καμπές της πίστας του Μοντμελό με μέση ή σκληρή γόμα και καύσιμο για αρκετούς γύρους δεν έχουμε ουδεμία αμφιβολία πως τα περσινά της προβλήματα έχουν αμβλυνθεί και η γερμανική εταιρεία έχει πλέον στα χέρια της ένα ανταγωνιστικό μονοθέσιο: «Θα κερδίσουμε φέτος» προέβλεψε ο Χάμιλτον, «το μονοθέσιο έχει πολύ καλή ισορροπία κρατήματος και είναι ευκολοδήγητο, καμία σχέση με πέρυσι» συμπλήρωσε ο Ρόσμπεργκ που μπορεί να συγκρίνει. Οι χρόνοι που σημείωσε η W04 στη Βαρκελώνη ήταν κορυφαίοι μένει να δούμε πόσο μπορεί ν’ αλλάξουν τα πράγματα στην πρεμιέρα του Άλμπερτ Παρκ λόγω υψηλότερων θερμοκρασιών (σ.σ: περίπου 20 βαθμοί τη μέρα του αγώνα) αλλά και σε τι επίπεδο βρίσκονται συγκριτικά με τις υπόλοιπες ομάδες, ειδικά σε σχέση με την πρωταθλήτρια Red Bull που δεν θέλησε να αποκαλύψει τη δυναμική του μονοθεσίου της.
Μετά τη Mercedes κατά την προσωπική μας άποψη αλλά και με βάση το ρεπορτάζ που κάναμε αξιοσημείωτη πρόοδος έχει συντελεστεί και στη Ferrari. Η παρουσία του συμπατριώτη μας Νικόλα Τομπάζη, επικεφαλής σχεδιασμού της Ferrari στο τελευταίο τεστ στη Βαρκελώνη δείχνει πόσο σημαντικό ήταν αυτό για την Ιταλική ομάδα. Ο Βρετανός μηχανικός μας μίλησε στη Βαρκελώνη, έτσι μάθαμε πως η Ιταλική ομάδα δοκίμασε στην τελευταία βδομάδα δοκιμών του Μοντμελό τη διαμόρφωση του μονοθεσίου με την οποία θα αγωνιστεί σε Αυστραλία (17/3), Μαλαισία (24/3): «Θα υπάρξουν κάποιες προσθήκες σε αεροδυναμικά βοηθήματα αλλά σημαντικό πακέτο αεροδυναμικής αναβάθμισης έχουμε προγραμματίσει για την Κίνα» μας είπε ο Βρετανός μάνατζερ που στο λόγο του ήταν φανερή η πρόθεση να μετριαστούν οι εντυπώσεις από τον πομφόλυγα του Αλόνσο: «Το φετινό μονοθέσιο είναι 200 φορές καλύτερο». Είναι γεγονός πως στην περιοχή της εκμετάλλευσης της κινητικής ενέργειας των καυσαερίων η περσινή Ferrari είχε πολλά περιθώρια βελτίωσης. Σε συνδυασμό με την αλλαγή αεροσήραγγας (σ.σ: Η F138 έχει δουλευτεί αποκλειστικά στην Κολωνία) οι κόκκινοι αισιοδοξούν πως έχουν βελτιώσει σημαντικά το μονοθέσιο τους. Η F138 ακούγεται διαφορετικά απ’ όλα τα υπόλοιπα μονοθέσια ακόμη και απ’ αυτά που φορούν ίδιο κινητήρα (Sauber, Toro Rosso) λόγω της θέσης εξόδου των εξατμίσεων αλλά και της μικρότερης διατομής των που έχει στερήσει δύναμη από τον κινητήρα (σ.σ: γκρίνια ο Μαρμορίνι). Συνολικά όμως το αποτέλεσμα είναι θετικό λόγω καλύτερης αεροδυναμικής απόδοσης στο πίσω μέρος του μονοθεσίου. Βλέποντας την F138 στην πίστα στα χέρια του Αλόνσο εκτός του δραματικού ήχου, μας εντυπωσίασε η σταθερότητα που επιδεικνύει στις φάσεις επιτάχυνσης ειδικά στις ανηφορικές εξόδους που έχει η πίστα της Βαρκελώνης. Ο τεχνικός διευθυντής της ομάδας Πατ Φράι στη συζήτησή μας ήταν σαφώς προβληματισμένος και με την υπέρμετρη όπως τη χαρακτήρισε φθορά των ελαστικών: «Ίσως το έχουν παρακάνει ελπίζω να μη χρειαστούν πέντε πιτ στοπ στην Αυστραλία». Στη φωτογραφία ο Τομπάζης μιλά με τον τεχνικό διευθυντή της ομάδας Πατ Φράι.
Θυμίζουμε πως η επιλογή της Pirelli για το Άλμπερτ Παρκ είναι η μέση (λευκό σιρίτι) και η πολύ μαλακή γόμα (κόκκινο σιρίτι). Ειδικά για την πολύ μαλακή γόμα ο Γκροζάν ήταν αποκαλυπτικός : «Εδώ στο Μοντμελό εάν πιέσεις αντέχει τρεις – τέσσερις στροφές, ούτε καν γύρο».
Στη Lotus σίγουρα έχουν βελτιώσει κι άλλο το πλεονέκτημα διαχείρισης και βέλτιστης αξιοποίησης των ελαστικών που από πέρυσι αποτελούσε πλεονέκτημά τους. Είναι ούτως ή άλλως η μόνη ομάδα που μπόρεσε να συμπληρώσει 26 γύρους με το ίδιο σετ ελαστικών (μέση γόμα) στη Βαρκελώνη. Όμως αντιμετώπισαν αρκετά θέματα αξιοπιστίας που περιόρισαν τον αριθμό των γύρων που συμπλήρωσαν στις δοκιμές. Μιλήσαμε με το Ράικονεν αμέσως μετά την ολοκλήρωση των δοκιμών εξέλιξης και ως συνήθως ήταν φειδωλός: «Σίγουρα είμαστε καλύτεροι αλλά δεν ξέρω τι έχουν κάνει οι υπόλοιποι. Δε θεωρώ ότι θα έχουμε θέμα με την αξιοπιστία του μονοθεσίου».
Στη McLaren δε θέλησαν να αποκαλύψουν τη δυναμική του μονοθεσίου επιχειρώντας γρήγορους γύρους αντίθετα προτίμησαν να περιορίσουν τη δουλειά τους στο set –up και την αξιοποίηση των ελαστικών. Δεν έχουμε την παραμικρή αμφιβολία ότι το μονοθέσιο τους είναι ανταγωνιστικό τουλάχιστον απ’ όσα είδαμε στη Βαρκελώνη. Το ίδιο ισχύει και για την πρωταθλήτρια Red Bull που απαλλαγμένη πλέον από τα προβλήματα αξιοπιστίας επικεντρώθηκε στο στήσιμο του μονοθεσίου και στην εξέλιξη συστημάτων όπως το παθητικό DRS αποφεύγοντας τους χρόνους highlight. Βέβαια το πολύ κρυφτό ενέχει τον κίνδυνο να χαθείς αλλά δεν θα πόνταρα σ’ αυτό. Σίγουρα οι μηχανικοί τόσο στη McLaren όσο και στην Red Bull υπολόγιζαν τον ρυθμό του μονοθεσίου με βάση το φορτίο καυσίμου και ξέρουν πόσο γρήγορα μπορεί να κινηθεί με άδειο ρεζερβουάρ στις κατατακτήριες δοκιμές.
Οι κόκκινοι Ταύροι είναι σίγουρα το μεγάλο ερωτηματικό του φετινού χειμώνα. Σε καμία περίπτωση δεν προσπάθησαν να καταγράψουν σε χρόνους στις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης την πραγματική δυναμική της RB9 και στο παιχνίδι της παραπλάνησης των αντιπάλων χρησιμοποίησαν ότι μέσο διέθεταν. Είναι χαρακτηριστικό πως πολλές φορές οι Φέτελ και Γουέμπερ δεν ενεργοποιούσαν το DRS στη μεγάλη ευθεία της Βαρκελώνης, βοήθημα που δίνει δυο δέκατα στο γύρο στο συγκεκριμένο σημείο. Μιλώντας με το Μαρκ Γουέμπερ του ζητήσαμε να συγκρίνει την περσινή πρωταθλήτρια RB8 με τη φετινή RB9: "Προφανώς το φετινό είναι ένα σημαντικό βήμα μπροστά. Δεν υπάρχει σημαντική αλλαγή στους κανονισμούς οπότε θα ήταν απογοητευτικό για μας αν δεν κατορθώναμε να κάνουμε το μονοθέσιο μας ταχύτερο. Γενικά το αίσθημα που αποκομίζεις οδηγώντας το μονοθέσιο είναι πως πρόκειται για σημαντική βελτίωση σε σχέση με το περσινό αλλά είναι σαφές πως πρέπει να συνεχίσουμε να δουλεύουμε για να το κάνουμε καλύτερο".
Πίσω από τις κορυφαίες ομάδες Sauber, Force India και Williams δείχνουν να βρίσκονται λίγο πολύ στο ίδιο επίπεδο χωρίς να αποκλείεται μια εμφάνιση στο βάθρο από τους Χούλκενμπεργκ ή Μαλντονάντο. Ειδικά η Sauber στα χέρια του Χούλκενμπεργκ δεν θα περάσει απαρατήρητη φέτος.
Ένα σκαλί πιο κάτω η Toro Rosso και μετά Β’ Εθνική. Βλέποντας τα μονοθέσια των Caterham, Marussia στην πίστα είναι προφανές πως βρίσκονται εκεί για μπούγιο. Να γεμίζει το grid να εμφανίζονται 22 πιλότοι, να υπάρχει μια έτοιμη ομάδα για εξαγορά από κάποιον μεγάλο κατασκευαστή που πιθανόν θα αποφασίσει στο μέλλον να μπει στο παιχνίδι (Huyndai, Porsche). Το μόνο σίγουρο είναι πως δεν πρόκειται για ανταγωνιστικές ομάδες F1, αυτό φαίνεται σ’ όλα τα επίπεδα λειτουργίας τους και όχι μόνο στις επιδόσεις στην πίστα. Αυτό έγινε ορατό στην περίπτωση της άκομψης αντικατάστασης του Λούιζ Ραζία από τον Ζουλς Μπιάνκι μόλις η Force India επέλεξε το Σούτιλ με την πρόφαση ότι καθυστέρησε η πληρωμή ενός χορηγού. Καταστάσεις μακριά από το πνεύμα του αθλητισμού, δυστυχώς…
Κλείνοντας πιθανόν περιμένετε από μας μια εκτίμηση. Δε βλέπω κάποιο μεγάλο δράμα με τα ελαστικά. Πιστεύω πως θα χρειαστούν κατά μέσο όρο τρία το πολύ τέσσερα πιτ στοπ στο Άλμπερτ Παρκ. Μη δίνετε σημασία σ’ όσους κάνουν λόγο για πάνω από πέντε. Τους διαφεύγει η διαθεσιμότητα των σετ ελαστικών. Κάθε πιλότος έχει μετά το P3 για δοκιμές και αγώνα, 6 σετ. Άρα το μέγιστο των αλλαγών στον αγώνα είναι πέντε. Με την πολύ μαλακή και τη μέση γόμα να είναι η επιλογή της Pirelli για τη Μελβούρνη πιθανόν θα δούμε όλους όσοι κατετάγησαν με την πολύ μαλακή γόμα να την ξεφορτώνονται μέχρι το 10ο γύρο και να χρησιμοποιούν τη μέση. Χωρίς ν’ αποκλείεται κάποιος να επιχειρήσει ένα highlight στο τέλος επιστρέφοντας στην πολύ μαλακή γόμα. Στο βάθρο του Άλμπερτ Παρκ, βλέπω τρεις οδηγούς από διαφορετικές ομάδες. Η λογική λέει Φέτελ, Αλόνσο, Χάμιλτον με ισχυρό αουτσάιντερ τον τοπικό Γουέμπερ. Αλλά ως γνωστόν εκεί που σταματά η λογική ξεκινά η F1…
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr