F1: Γη και ύδωρ στους μηχανικούς;
13.03.2013
10:59
Οι επικείμενες αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς το 2014 και ο χρόνος που πιέζει καθότι η σχεδίαση των μονοθεσίων της επόμενης χρονιάς έχει ήδη ξεκινήσει προκαλεί κόντρες και καραμπόλες που αναπόφευκτα θα οδηγήσουν σε μια υπέρμετρη αύξηση των απολαβών για τα κορυφαία τεχνικά στελέχη.
Οι επικείμενες αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς το 2014 και ο χρόνος που πιέζει καθότι η σχεδίαση των μονοθεσίων της επόμενης χρονιάς έχει ήδη ξεκινήσει προκαλεί κόντρες και καραμπόλες που αναπόφευκτα θα οδηγήσουν σε μια υπέρμετρη αύξηση των απολαβών για τα κορυφαία τεχνικά στελέχη.
Στη Mercedes τα τελευταία δυο χρόνια έχουν μαζέψει την dream team των τεχνικών διευθυντών εκεί βρίσκεται ο Άλτο Κόστα (σ.σ: πρώην τεχνικός διευθυντής της Ferrari), ο Μπομπ Μπελ (σ.σ: πρώην τεχνικός διευθυντής της Renault) και σε λίγους μήνες πιάνει δουλειά και ο Πάντι Λόου που αποδεσμεύτηκε πρόσφατα από τα καθήκοντά του στη McLaren για να πάει αργότερα μες τη χρονιά στη Mercedes.
Το μόνο σίγουρο είναι πως αν μπορούσε κάποιος να πάρει στην ομάδα του τον κορυφαίο μηχανικό στο grid και τεχνικό διευθυντή της Red Bull, Άντριαν Νιούι θα το έπραττε ανεξαρτήτως κόστους. Ο Βρετανός αεροδυναμιστής έφτιαξε μονοθέσια πρωταθλητές και με τις τρεις ομάδες που συνεργάστηκε στο παρελθόν: Williams, McLaren, Red Bull.
Στη Mercedes τα τελευταία δυο χρόνια έχουν μαζέψει την dream team των τεχνικών διευθυντών εκεί βρίσκεται ο Άλτο Κόστα (σ.σ: πρώην τεχνικός διευθυντής της Ferrari), ο Μπομπ Μπελ (σ.σ: πρώην τεχνικός διευθυντής της Renault) και σε λίγους μήνες πιάνει δουλειά και ο Πάντι Λόου που αποδεσμεύτηκε πρόσφατα από τα καθήκοντά του στη McLaren για να πάει αργότερα μες τη χρονιά στη Mercedes.
Το μόνο σίγουρο είναι πως αν μπορούσε κάποιος να πάρει στην ομάδα του τον κορυφαίο μηχανικό στο grid και τεχνικό διευθυντή της Red Bull, Άντριαν Νιούι θα το έπραττε ανεξαρτήτως κόστους. Ο Βρετανός αεροδυναμιστής έφτιαξε μονοθέσια πρωταθλητές και με τις τρεις ομάδες που συνεργάστηκε στο παρελθόν: Williams, McLaren, Red Bull.
Πέραν του Νιούι όμως υπάρχουν και άλλοι ικανότατοι μηχανικοί όπως ο Τζέιμς Άλισον της Lotus. Ο Βρετανός προήχθη σε τεχνικό διευθυντή μετά την αποχώρηση της Renault από την ομάδα ως κατασκευαστή σασί. Τότε έσπασε το δίδυμο Μπομπ Μπελ, Ρομπ Γουάιτ με τον πρώτο να πηγαίνει στη Mercedes και το δεύτερο να μένει στο τμήμα κινητήρων της Renault.
Ο Άλισον φέρεται τώρα να αποτελεί το μήλον της έριδος ανάμεσα σε McLaren και Lotus. Στο Πάραγκον αντέδρασαν στην απώλεια του Πάντι Λόου αναβαθμίζοντας εσωτερικά τον Τιμ Γκος αλλά είναι σίγουρο πως δε θα μείνουν εκεί. Ο Άλισον από την πλευρά του τηρεί στάση αναμονής τη στιγμή που ο αγωνιστικός διευθυντής της Lotus Έρικ Μπουλιέ ξεκαθαρίζει σ’ όλους τους τόνους πως η ομάδα δεν είναι διατεθειμένη να μπει σε μια παράλογη κόντρα αύξησης μισθών και προσφορών: «Έχουμε ένα επιτελείο 150 ατόμων, προφανώς όλες οι ιδέες δεν προέρχονται από τον Άλισον. Για μένα η εταιρεία είναι πάνω απ’ όλα δε θα δώσουμε υπέρμετρα χρήματα για να κρατήσουμε ένα στέλεχος. Ο Άλισον αποτελεί ατού για μας αλλά αν φύγει θα επιβιώσουμε. Δεν υπάρχει κανένα δράμα».
Από την πλευρά του ο Άλισον έχει ξεκαθαρίσει πως για το 2013 θα δουλεύει για λογαριασμό της Lotus. Στην όποια απόφασή του είναι πιθανόν να παίξει καθοριστικό ρόλο η εύρεση ή όχι στρατηγικού επενδυτή τον οποίο αναζητά το Genii Capital για την ομάδα της Lotus.
Ο Τζέιμς Κι που βρέθηκε πρόπερσι από την Force India στη Sauber φέρεται ως πιθανός αντικαταστάτης του Άλισον στη Lotus.
Ο Άλισον φέρεται τώρα να αποτελεί το μήλον της έριδος ανάμεσα σε McLaren και Lotus. Στο Πάραγκον αντέδρασαν στην απώλεια του Πάντι Λόου αναβαθμίζοντας εσωτερικά τον Τιμ Γκος αλλά είναι σίγουρο πως δε θα μείνουν εκεί. Ο Άλισον από την πλευρά του τηρεί στάση αναμονής τη στιγμή που ο αγωνιστικός διευθυντής της Lotus Έρικ Μπουλιέ ξεκαθαρίζει σ’ όλους τους τόνους πως η ομάδα δεν είναι διατεθειμένη να μπει σε μια παράλογη κόντρα αύξησης μισθών και προσφορών: «Έχουμε ένα επιτελείο 150 ατόμων, προφανώς όλες οι ιδέες δεν προέρχονται από τον Άλισον. Για μένα η εταιρεία είναι πάνω απ’ όλα δε θα δώσουμε υπέρμετρα χρήματα για να κρατήσουμε ένα στέλεχος. Ο Άλισον αποτελεί ατού για μας αλλά αν φύγει θα επιβιώσουμε. Δεν υπάρχει κανένα δράμα».
Από την πλευρά του ο Άλισον έχει ξεκαθαρίσει πως για το 2013 θα δουλεύει για λογαριασμό της Lotus. Στην όποια απόφασή του είναι πιθανόν να παίξει καθοριστικό ρόλο η εύρεση ή όχι στρατηγικού επενδυτή τον οποίο αναζητά το Genii Capital για την ομάδα της Lotus.
Ο Τζέιμς Κι που βρέθηκε πρόπερσι από την Force India στη Sauber φέρεται ως πιθανός αντικαταστάτης του Άλισον στη Lotus.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr