F1: Όλα έτοιμα στο Άλμπερτ Παρκ

Η στιγμή που σβήνουν τα κόκκινα φώτα για τον πρώτο αγώνα της σεζόν είναι ξεχωριστή. Σταματούν τα λόγια και ξεκινά η δράση. Οι περισσότεροι πιλότοι αδημονούν να συμβεί αυτό.

Η στιγμή που σβήνουν τα κόκκινα φώτα για τον πρώτο αγώνα της σεζόν είναι ξεχωριστή. Σταματούν τα λόγια και ξεκινά η δράση. Οι περισσότεροι πιλότοι αδημονούν να συμβεί αυτό.

Τι θα δούμε φέτος; Όλα δείχνουν ότι πάμε για ένα αμφίρροπο πρωτάθλημα
, ίσως το πιο αμφίρροπο των τελευταίων ετών με πέντε ομάδες να ερίζουν για τη νίκη στον πρώτο αγώνα.

Εδώ μπορείτε να διαβάσετε ανάλυση με τις εκτιμήσεις μας όσον αφορά στο πως διαμορφώνονται οι ισορροπίες δυνάμεων.

Red Bull και Ferrari έδειξαν στις δοκιμές εξέλιξης ότι έχουν τη δυναμική για να πρωταγωνιστήσουν. Πιο πίσω υπάρχει μια τριάδα ομάδων που θα παλέψουν για το βάθρο McLaren, Lotus, Mercedes. Καθεμία έχει στις τάξεις της από έναν παγκόσμιο πρωταθλητή, ο λόγος για τους Μπάτον, Ράικονεν και Χάμιλτον.

Στο Άλμπερτ Παρκ
Η Αυστραλία έχει παράδοση στο άνοιγμα της αυλαίας του πρωταθλήματος που διοργανώνεται εκεί ανελλιπώς τα τελευταία χρόνια με εξαίρεση το 2006 και το 2010 που η χρονιά ξεκίνησε στο Μπαχρέιν. Στο Άλμπερτ Παρκ από το 1996 φιλοξενείται αγώνας F1 και φέτος είναι η 16η φορά που ανοίγει την αυλαία σ’ όλα αυτά τα χρόνια. Η συγκεκριμέν
η διαδρομή που αποτελείται από καθημερινούς δρόμους και δρόμους του πάρκου συνθέτει μια μοναδική πρόκληση για ομάδες και οδηγούς.
Το άστατο τοπικό κλίμα μπορεί να δώσει ξαφνική μπόρα ή έντονη αλλαγή ανέμου ή απότομη μεταβολή της θερμοκρασίας ενώ το οδόστρωμα είναι σκονισμένο γιατί δε χρησιμοποιείται σ’ άλλους αγώνες.
Ο τοπικός ήρωας Μαρκ Γουέμπερ μοιράζεται την υποστήριξη και το ενδιαφέρον των συμπατριωτών του με το επίσης Αυστραλό Ντανιέλ Ρικιάρντο, οδηγό της Toro Rosso.
Η εκκίνηση του αγώνα θα δοθεί στις 17:00 τοπική ώρα (σ.σ: 08:00 ώρα Ελλάδος) ώστε να διευκολυνθεί η προβολή του στην Ευρώπη. Σημαντικό ρόλο θα παίξουν τα ελαστικά η Pirelli θα έχει στη διάθεση των ομάδων τη μέση και την πολύ μαλακή της γόμα.

Μιλώντας σχετικά ο αγωνιστικός διευθυντής της Ιταλικής εταιρείας κατασκευής ελαστικών, Πωλ Χέμπερι τόνισε: «Μετά από 12 ημέρες χειμερινών δοκιμών εξέλιξης σε Χερέθ και Μοντμελό έφτασε η στιγμή για τον πρώτο αγώνα των νέων ελαστικών μας, προδιαγραφών 2013. Οι βελτιωμένες γόμες εξελίχθηκαν σε όλη τη διάρκεια της περσινής σεζόν σε ιδιωτικές δοκιμές. Οι καιρικές συνθήκες στις χειμερινές δοκιμές όπου κυριάρχησαν οι χαμηλές θερμοκρασίες δεν μας επέτρεψαν να διαπιστώσουμε όλες τις δυνατότητές τους, αλλά αναμένουμε ένα διαφορετικό σκηνικό στο Albert Park, με δύο έως τρία pit stops ανά μονοθέσιο. Η έναρξη της νέας σεζόν είναι πάντα ένα συναρπαστικό γεγονός και από όσο είχαμε την ευκαιρία να δούμε κατά τη διάρκεια των χειμερινών δοκιμών ο ανταγωνισμός προβλέπεται σκληρότερος από ποτέ. Όλες οι γόμες και οι δομές έχουν αλλάξει για το 2013, με κύρια χαρακτηριστικά το αυξημένο εύρος θερμοκρασιακής λειτουργίας και τη μεγαλύτερη χρονική διάρκεια μέγιστης απόδοσης. Οι διαφορές επιδόσεων μεταξύ των γομών είναι επίσης μεγαλύτερες, αυτό σημαίνει ότι οι ομάδες έχουν περισσότερες ευκαιρίες να χρησιμοποιήσουν τη στρατηγική προς όφελός τους, αξιοποιώντας αυτές τις διαφορές».



Η ομαλή επιτάχυνση στην έξοδο των στροφών και η σταθερότητα στο φρενάρισμα
αποτελούν κλειδί για έναν γρήγορο γύρο στη Μελβούρνη, με τις φορτίσεις που ασκούνται στα ελαστικά να είναι ιδιαίτερα υψηλές στον διαμήκη άξονα καθότι δεν υπάρχουν πολύ γρήγορες καμπές. Η πρόγνωση του καιρού κάνει λόγω για βροχή τη μέρα του αγώνα όπως ίσως θυμάστε η Μελβούρνη έχει φιλοξενήσει αρκετούς αγώνες υπό βροχή στο παρελθόν τελευταία φορά που έβρεξε την Παρασκευή στις ελεύθερες δοκιμές ήταν πέρυσι. Όσον αφορά στα βρόχινα ελαστικά το Cinturato Blue full wet έχει ανασχεδιασμένη δομή για βελτιωμένη πρόσφυση και αποφυγή της απότομης υπερστροφής. Το πίσω αριστερό ελαστικό καταπονείται περισσότερο στη Μελβούρνη με 10 δεξιές και έξι αριστερές στροφές. Ο ταχύτερος χρόνος προθέρμανσης των φετινών ελαστικών της Pirelli θα βοηθήσει τους οδηγούς να βρουν πρόσφυση πιο γρήγορα.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει το πως θα προσαρμοστούν οι ομάδες στον περιορισμό του προσωπικού που εμπλέκεται με το μονοθέσιο. Φέτος ο αριθμός βάσει κανονισμών είναι περιορισμένος στους 60 ανθρώπους στους οποίους δεν περιλαμβάνονται όσοι ασχολούνται με την σίτιση, το marketing και τους χορηγούς. Για να γίνει αντιληπτό πόσο οριακά είναι τα πράγματα αναφέρουμε πως η FIA ανεπίσημα τόνισε στις ομάδες πως δε θα δεχτεί άλλες ειδικότητες όπως οι φυσιοθεραπευτές των πιλότων να ασχολούνται με δουλειές μηχανικών, όπως είναι η ανάρτηση της σχετικής ενημερωτικής πινακίδας στα πιτ.

ΤV Μετάδοση
Η κρατική τηλεόραση εξασφάλισε τα δικαιώματα προβολής των αγώνων για το 2013 και το 2014. Το GP της Αυστραλίας θα προβληθεί την Κυριακή στις 14:00 από την ΕΡΤ. Επίσης υπάρχει απευθείας μετάδοση από τη συνδρομητική τηλεόραση (ΟΤΕ TV).




Άλμπερτ Παρκ, Μελβούρνη, Αυστραλία

 

Μήκος γύρου: 5.303km

Ρεκόρ γύρου: 1:24.125 Μ.Σουμάχερ, Ferrari, 2004

Αριθμός γύρων: 58

Απόσταση: 307.574km

Όριο ταχύτητας στο pit lane: 60km/h στις δοκιμές, 100km/h στον αγώνα


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr