GP Αυστραλίας: Καθαρή νίκη Ράικονεν
Ο 33χρονος Φινλανδός πιλότος ακολουθώντας στρατηγική ενός πιτ στοπ λιγότερου από τους ανταγωνιστές του πήρε τη νίκη στην πρεμιέρα της σεζόν. Οι Αλόνσο και Φέτελ συμπλήρωσαν το βάθρο σ' έναν αγώνα που τα είχε όλα.
Η πρεμιέρα της φετινής χρονιάς επηρεάστηκε από τη βροχή που οδήγησε τη διεξαγωγή των κατατακτήριων δοκιμών σε δυο φάσεις. Χτες Σάββατο έγινε μόνο το Q1 και σήμερα στις 02:00 τα ξημερώματα ώρα Ελλάδος έγιναν τα Q2 και Q3.
Εκεί ο Σεμπάστιαν Φέτελ είχε την ευκαιρία να δείξει την απόλυτη ταχύτητα της Red Bull με την πολύ μαλακή γόμα πετυχαίνοντας με σχετική άνεση την πρώτη pole της χρονιάς και την 37η της καριέρας του.
Για το τι έγινε στις δοκιμές όσον αφορά το Q1 διαβάστε εδώ και όσον αφορά τα Q2, Q3 διαβάστε εδώ..
Σβήνοντας τα κόκκινα φώτα ο Γερμανός διατήρησε το προβάδισμα του αλλά ο teammate του Μαρκ Γουέμπερ με μια...ως συνήθως κακή, εκκίνηση έπεσε πίσω. Τον Ταύρο του Φέτελ βρέθηκαν να ακολουθούν οι Ferrari και η Mercedes του Χάμιλτον.
Ο Αλόνσο ειδικά στην εκκίνηση πετάχτηκε από την 5η θέση και θα μπορούσε να στρίψει πίσω από το Φέτελ αν δεν τον έκλεινε ο Χάμιλτον. Ο Ισπανός πολύ γρήγορα πέρασε τη Mercedes και προσπάθησε να κάνει το ίδιο με τον teammate του Φελίπε Μάσα που είχε στρίψει 2ος πίσω από το Φέτελ. Ο Βραζιλιάνος όμως του έκλεισε την πόρτα. Πολύ σύντομα φάνηκε πως οι Ferrari είχαν το ρυθμό να ακολουθήσουν κατά πόδας την Red Bull του Φέτελ.Καθότι όλοι είχαν εκκινήσει με την πολύ μαλακή γόμα με την οποία κατετάγησαν το πρώτο πιτ στοπ ήρθε πριν το 10ο γύρο.
Ο Φέτελ μπήκε νωρίτερα από τις Ferrari και διατήρησε το προβάδισμα βάζοντας τη μέση γόμα. Σ’ εκείνο το σημείο φαίνονταν πως η κυρίαρχη στρατηγική θα ήταν τα 3 πιτ στοπ αν και σε κάποιους πιλότους υπήρχαν διαφοροποιήσεις. Όπως αυτή του Άντριαν Σούτιλ που στο comeback του στη F1, εντυπωσίασε. Ο Γερμανός εκκίνησε με τη μέση γόμα που την κράτησε 21 γύρους και αυτό τον έφερε στην κορυφή της κατάταξης έστω και προσωρινά.
Πίσω του ήταν σαφές πως οι Ferrari με τη Red Bull του Φέτελ θα δώσουν μάχη για το βάθρο την ώρα που ο Ράικονεν ακολουθώντας τους τρεις πρώτους κατά πόδας παρέμενε στο παιχνίδι.
Το δεύτερο πιτ στοπ ήρθε λίγο νωρίτερα απ’ ότι θα περίμενε κανείς. Ο Αλόνσο μπήκε πριν το Φέτελ και εκμεταλλευόμενος την ταχύτητα των μηχανικών της Ferrari που του έδωσαν πλεονέκτημα 1.6 sec έναντι των συναδέλφων τους στη Red Bull αλλά και τη δυναμική του φρέσκου σετ ελαστικών κατάφερε να περάσει μπροστά από το Γερμανό. Ο Ισπανός σ’ αυτό το σημείο έδειχνε φαβορί για τη νίκη αλλά τα πράγματα άρχισαν να αλλάζουν όταν περάσαμε τον 30οστο γύρο χωρίς ο Ράικονεν να έχει αλλάξει ελαστικά. Εκεί πλέον άρχισε να γίνεται εμφανές πως ο Φινλανδός ήταν σε στρατηγική ενός πιτ στοπ λιγότερου άρα στη Ferrari θα έπρεπε να καλύψουν τη διαφορά με ταχύτερο ρυθμό στην πίστα. Η F138 ήταν πολύ γρήγορη και υπήρξαν περάσματα στα οποία ο Αλόνσο μάζευε πάνω από δευτερόλεπτο στο γύρο από το Ράικονεν. Όμως ο Φινλανδός οδηγώντας αλάνθαστα έλεγξε τη διαφορά με τη βοήθεια και της E21 που δε φθείρει τα ελαστικά όπως άλλα μονοθέσια και κατάφερε να πάρει μια νίκη χρυσάφι για τη Lotus που βρίσκεται σε αναζήτηση στρατηγικού επενδυτή.
Πίσω του οι Αλόνσο και Φέτελ συμπλήρωσαν το βάθρο σ’ έναν αγώνα που η Ferrari έδειξε πως έχει τη δυναμική και την ταχύτητα που της έλειπε πέρυσι τέτοια εποχή. Από τη Red Bull θα περίμενε κανείς πιο δυνατό ρυθμό στον αγώνα αλλά είναι πρώιμο και βιαστικό να προσπαθήσει να βγάλει κανείς συμπεράσματα. Ειδικά με τη θερμοκρασία οδοστρώματος να μην ξεπερνά τους 20 βαθμούς Κελσίου στο Άλμπερτ Παρκ και τα ελαστικά να υποφέρουν από graining (σ.σ: τοπική παραμόρφωση στην αρχή της διάρκειας ζωής τους που οδηγεί σε αποκόλληση κομματιών από το πέλμα αν ο οδηγός συνεχίσει να πιέζει).
Στη Σεπάνγκ την ερχόμενη Κυριακή 24/3 με τις θερμοκρασίες οδοστρώματος σε διπλάσιες τιμές η ιστορία μπορεί να είναι τελείως διαφορετική.
Στο βάθρο βρέθηκαν τρεις παγκόσμιοι πρωταθλητές με το Ράικονεν να ξεκινά μετρημένα τις δηλώσεις: «Το σχέδιο μας από την αρχή ήταν να κάνουμε δυο αλλαγές ελαστικών και νιώθαμε σίγουροι ότι τα ελαστικά θα αντέξουν. Αποδείχτηκε ότι ήταν εύκολο για μας. Δεν ήξερα τι θα γίνει με τα ελαστικά δεν είχαμε κάνει πολλές δοκιμές με πολλούς γύρους το χειμώνα αλλά ήξερα ότι έχω καλό μονοθέσιο και μετά τους πρώτους γύρους αφού έκανα καλή εκκίνηση έβλεπα ότι ήμασταν σε καλή κατάσταση. Αλλάξαμε ακριβώς όταν έπρεπε λάστιχα και η στρατηγική μας δούλεψε τέλεια. Μπορούσα να προφυλάξω τα ελαστικά και είχα τη δυναμική να πάω πιο γρήγορα αν ήθελα. Ήταν μια από τις πιο εύκολες νίκες που έχω σημειώσει. Ελπίζω να συμβεί κι άλλες φορές αυτό. Δεν αλλάζει τίποτα η νίκη στη δουλειά μας φέτος. Χαιρόμαστε για τη νίκη αλλά πρέπει να προσπαθήσουμε για να πάρουμε το πρωτάθλημα φέτος».
Από την πλευρά του ο Φερνάντο Αλόνσο που διεκδίκησε τη νίκη και ευτύχησε να δει τη Ferrari μετά από πολλά χρόνια (σ.σ: τελευταία φορά που είχαν κερδίσει στην Αυστραλία ήταν με το Ράικονεν το 2007) να παρουσιάζει ανταγωνιστικό μονοθέσιο στην πρεμιέρα του πρωταθλήματος, τόνισε: «Φανταστικός αγώνας έδινα μάχη συνέχεια. Σίγουρα στεναχωρήθηκα λίγο που δεν μπόρεσα να κερδίσω αλλά ο Κίμι ήταν φανταστικός σήμερα όπως και η Lotus. Πρέπει να τους συγχαρούμε για τον αγώνα αυτό. Μπόρεσαν να κάνουν μια αλλαγή λιγότερη, πρέπει να το αναλύσουμε αυτό γρήγορα καθότι έχουμε αγώνα ξανά σε 4 μέρες. Εν τέλει είμαι πολύ χαρούμενος η φετινή χρονιά ξεκινά με τις καλύτερες προδιαγραφές σε αντίθεση με τα προηγούμενα χρόνια. Είμαστε αισιόδοξοι και έχουμε μια ενδιαφέρουσα σεζόν μπροστά μας».
Τη θετική εικόνα της Ferrari συμπλήρωσε ο Μάσα που τερμάτισε στην 4η θέση.
Ο παγκόσμιος πρωταθλητής Σεμπάστιαν Φέτελ και νικητής στο Άλμπερτ Παρκ το 2011 δεν κατάφερε να μετατρέψει την pole position σε νίκη σήμερα. Παραταύτα βρήκε πολλά θετικά: «Μπορούμε να είμαστε ικανοποιημένοι σήμερα. Προφανώς θέλαμε περισσότερα, όταν εκκινείς από την πρώτη θέση θέλεις τη νίκη. Δεν ανησυχώ παρότι πρέπει να ομολογήσω ότι σε κάποια σημεία του αγώνα οι άλλοι ήταν ταχύτεροι. Σήμερα είχαμε το τρίτο ταχύτερο μονοθέσιο στον αγώνα. Μετά από δυο τρεις γύρους στην αρχή τα ελαστικά άρχισαν να πέφτουν. Δεν μπορούσαμε να πάμε, χρησιμοποιώντας τα, όσο μακριά έφτασαν οι αντίπαλοί μας. Ήξερα ότι ο Αλόνσο με πέρασε στα πιτ αλλά δεν κατάλαβα από πού βρέθηκε μπροστά μας ο Ράικονεν. Πήραμε σημαντικούς βαθμούς, διασκέδασα ήταν δύσκολο με τα λάστιχα και είμαι χαρούμενος που βρίσκομαι στο βάθρο».
Πιο πίσω δόθηκε μάχη για τις θέσεις στη δεκάδα με τη Mercedes να μην πετυχαίνει τελικά τα αναμενόμενα. Ο Νίκο Ρόσμπεργκ έμεινε από ηλεκτρικό πρόβλημα τη στιγμή που ο Χάμιλτον μέχρι το μέσο του αγώνα φάνταζε ικανός να διεκδικήσει μια θέση στο βάθρο. Μετέπειτα όμως η υπέρμετρη φθορά των ελαστικών τον ανάγκασε να κόψει ρυθμό ενώ τελικά υποχρεώθηκε και σε μια επιπλέον αλλαγή ελαστικών.
Ο Χάμιλτον μετά τη λήξη του πρώτου του αγώνα με τα χρώματα της Mercedes όπου εκκίνησε 3ος και τελικά πήρε τους 10 βαθμούς της 5η θέσης σημείωσε: «Είμαι ικανοποιημένος από το αποτέλεσμα που είναι ανώτερο των προσδοκιών μου. Το πρώτο μέρος του αγώνα ήταν καλό και η πολύ μαλακή γόμα σε μας άντεξε περισσότερο απ’ ότι σε άλλους. Είχαμε προγραμματίσει 2 πιτ στοπ αλλά υποχρεωθήκαμε σε τρία. Πρέπει να δούμε που χάσαμε έδαφος σε σχέση με τα άλλα μονοθέσια εμπρός μας. Το σημαντικό είναι ότι έχουμε ένα καλό μονοθέσιο και η ομάδα έκανε φανταστική δουλειά για να βρεθώ σ’ αυτή τη θέση. Ελπίζω στη Μαλαισία να πάμε ακόμη καλύτερα».
Πέρα από τις τέσσερις ομάδες που κατέλαβαν τις 6 πρώτες θέσεις στην τελική κατάταξη, θετικές εντυπώσεις άφησε η Force India με την εμφάνισή της όπως και η Toro Rosso με την ταχύτητά της. Στο πουθενά Sauber και Williams αλλά ιδιαίτερα για την Ελβετική ομάδα κρατάμε μια επιφύλαξη για να δούμε την δυναμική της και στην Μαλαισία.
Απογοήτευση στο στρατόπεδο της McLaren είναι σαφές πως θα χρειαστεί μεγάλη προσπάθεια για να καταστεί ανταγωνιστική η ΜΡ4/28. Ο περσινός νικητής στο Άλμπερτ Παρκ, Τζένσον Μπάτον έσωσε τα προσχήματα με τους δυο βαθμούς της 9ης θέσης.
Το πρωτάθλημα ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς. Σήμερα μπορείτε να δείτε τις καλύτερες στιγμές των κατατακτήριων δοκιμών και τον αγώνα σε μαγνητοσκόπηση από την ET1 στις 14:30.
Συνολικά τα αποτελέσματα και η βαθμολογία διαμορφώθηκαν ως εξής:
Τελική κατάταξη: |
|
Θέση Πιλότος Ομάδα Χρόνος |
1. Raikkonen Lotus-Renault 1’30:03.225 |
2. Alonso Ferrari + 12.451 |
3. Vettel Red Bull-Renault + 22.346 |
4. Massa Ferrari + 33.577 |
5. Hamilton Mercedes + 45.561 |
6. Webber Red Bull-Renault + 46.800 |
7. Sutil Force India-Mercedes + 1:05.068 |
8. Di Resta Force India-Mercedes + 1:08.449 |
9. Button McLaren-Mercedes + 1:21.630 |
10. Grosjean Lotus-Renault + 1:22.759 |
11. Perez McLaren-Mercedes + 1:23.367 |
12. Vergne Toro Rosso-Ferrari + 1:23.857 |
13. Gutierrez Sauber-Ferrari + 1 γύρος |
14. Bottas Williams-Renault + 1 γύρος |
15. Bianchi Marussia-Cosworth + 1 γύρος |
16. Pic Caterham-Renault + 2 γύροι |
17. Chilton Marussia-Cosworth + 2 γύροι |
18. van der Garde Caterham-Renault + 2 γύροι |
|
Ταχύτερος γύρος: Raikkonen, 1:29.274 |
|
Εγκατέλειψαν: |
|
Πιλότος Ομάδα Γύρος |
Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 40 |
Rosberg Mercedes 26 |
Maldonado Williams-Renault 25 |
Hulkenberg Sauber-Ferrari 1 |
|
|
Βαθμολογία: |
|
Πιλότοι: Κατασκευαστές: |
1. Raikkonen 25 1. Ferrari 30 |
2. Alonso 18 2. Lotus-Renault 26 |
3. Vettel 15 3. Red Bull-Renault 23 |
4. Massa 12 4. Mercedes 10 |
5. Hamilton 10 5. Force India-Mercedes 10 |
6. Webber 8 6. McLaren-Mercedes 2 |
7. Sutil 6 |
8. Di Resta 4 |
9. Button 2 |
10. Grosjean 1 |
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr