GP Μαλαισίας: Τροπικές καταιγίδες
21.03.2013
14:02
Η πρεμιέρα του πρωταθλήματος F1, στο Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης άφησε υποσχέσεις για συναρπαστική εξέλιξη. Lotus Ferrari και Red Bull είναι προφανώς οι ομάδες που θα πρωταγωνιστήσουν φέτος αλλά κανείς δεν μπορεί να διαγράψει Mercedes και McLaren.
Η πρεμιέρα του πρωταθλήματος F1, στο Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης άφησε
υποσχέσεις για συναρπαστική εξέλιξη. Lotus Ferrari και Red Bull είναι
προφανώς οι ομάδες που θα πρωταγωνιστήσουν φέτος αλλά κανείς δεν μπορεί
να διαγράψει Mercedes και McLaren.
Ειδικά στον αγώνα αυτής της Κυριακής στην πίστα της Σεπάνγκ στη Μαλαισία όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά καθότι προβλέπονται τροπικές καταιγίδες. Αυτό το ενδεχόμενο από τη μια πλευρά ακούγεται ανακουφιστικό για πιλότους και μηχανικούς καθότι άνθρωποι και μηχανές υποφέρουν από τη ζέστη και την υγρασία όταν δε βρέχει, από την άλλη όμως είναι τρομακτικό καθότι είθισται η ένταση των τροπικών καταιγίδων να είναι πολύ μεγάλη. Θυμίζουμε ότι μια τέτοια καταιγίδα το 2009 οδήγησε σε διακοπή του αγώνα. Αυτό δεν εμπόδισε το Τζένσον Μπάτον να σημειώσει τότε την πρώτη και μοναδική του νίκη στη Σεπάνγκ με τα χρώματα της Brawn, σημερινής Mercedes. Ο Μπάτον εκείνη τη χρονιά κατέκτησε και το μοναδικό μέχρι σήμερα τίτλο στην καριέρα του.
Πολυνίκης οδηγός από τους εν ενεργεία στο συγκεκριμένο αγώνα που διεξάγεται ανελλιπώς από το 1999 είναι ο Αλόνσο με 3 νίκες. Η περσινή του σε μια πίστα που στέγνωνε υπό την πίεση του Πέρεζ άφησε εποχή. Οι άλλοι δυο πιλότοι που ανέβηκαν στο βάθρο στην πρεμιέρα, Ράικονεν και Φέτελ έχουν από δυο νίκες με τον Φινλανδό να έχει σημειώσει στη Μαλαισία την πρώτη νίκη της καριέρας του το 2003. Η τραχιά άσφαλτος στη Σεπάνγκ είναι μία από τις προκλήσεις που έχουν να αντιμετωπίσουν τα ελαστικά της Pirelli στις δύο μεγάλες ευθείες και τις αρκετές φουρκέτες του σιρκουί όπου δοκιμάζεται η ελκτική πρόσφυση. Η Ιταλική εταιρεία κατασκευής ελαστικών έχει στη διάθεση των ομάδων τη σκληρή γόμα P Zero Orange και τη μέση γόμα P Zero White.
Ειδικά στον αγώνα αυτής της Κυριακής στην πίστα της Σεπάνγκ στη Μαλαισία όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά καθότι προβλέπονται τροπικές καταιγίδες. Αυτό το ενδεχόμενο από τη μια πλευρά ακούγεται ανακουφιστικό για πιλότους και μηχανικούς καθότι άνθρωποι και μηχανές υποφέρουν από τη ζέστη και την υγρασία όταν δε βρέχει, από την άλλη όμως είναι τρομακτικό καθότι είθισται η ένταση των τροπικών καταιγίδων να είναι πολύ μεγάλη. Θυμίζουμε ότι μια τέτοια καταιγίδα το 2009 οδήγησε σε διακοπή του αγώνα. Αυτό δεν εμπόδισε το Τζένσον Μπάτον να σημειώσει τότε την πρώτη και μοναδική του νίκη στη Σεπάνγκ με τα χρώματα της Brawn, σημερινής Mercedes. Ο Μπάτον εκείνη τη χρονιά κατέκτησε και το μοναδικό μέχρι σήμερα τίτλο στην καριέρα του.
Πολυνίκης οδηγός από τους εν ενεργεία στο συγκεκριμένο αγώνα που διεξάγεται ανελλιπώς από το 1999 είναι ο Αλόνσο με 3 νίκες. Η περσινή του σε μια πίστα που στέγνωνε υπό την πίεση του Πέρεζ άφησε εποχή. Οι άλλοι δυο πιλότοι που ανέβηκαν στο βάθρο στην πρεμιέρα, Ράικονεν και Φέτελ έχουν από δυο νίκες με τον Φινλανδό να έχει σημειώσει στη Μαλαισία την πρώτη νίκη της καριέρας του το 2003. Η τραχιά άσφαλτος στη Σεπάνγκ είναι μία από τις προκλήσεις που έχουν να αντιμετωπίσουν τα ελαστικά της Pirelli στις δύο μεγάλες ευθείες και τις αρκετές φουρκέτες του σιρκουί όπου δοκιμάζεται η ελκτική πρόσφυση. Η Ιταλική εταιρεία κατασκευής ελαστικών έχει στη διάθεση των ομάδων τη σκληρή γόμα P Zero Orange και τη μέση γόμα P Zero White.
Μιλώντας σχετικά ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Πωλ Χέμπερι σημείωσε μεταξύ άλλων: «Τη Σεπάνγκ είναι μια μοναδική πίστα όσον αφορά στις καιρικές συνθήκες αλλά και την ποιότητα του οδοστρώματος. Έχουμε μπροστά μας ένα από τα πιο απαιτητικά Σαββατοκύριακα της σεζόν για τα ελαστικά μας. Για πρώτη φορά, θα δούμε σε αγώνα τη νέα πορτοκαλί σκληρή γόμα. Το συγκεκριμένο χρώμα επιλέχθηκε για να είναι πιο ευδιάκριτο από το λευκό μεσαίο ελαστικό στην τηλεοπτική μετάδοση. Οι επιλογές ελαστικών για τη Μαλαισία είναι ίδιες με τις περσινές, ωστόσο οι γόμες προσφέρουν περισσότερες επιδόσεις και σκόπιμα αυξημένη φθορά (degradation) φέτος. Πέρσι, ο νικητής ακολούθησε στρατηγική τριών pit stop σε αγώνα μεικτών συνθηκών (βρεγμένο & στεγνό), με συναρπαστικό φινάλε. Φέτος περιμένουμε τρία pit stop αν το οδόστρωμα παραμείνει στεγνό αλλά πιθανότατα ο καιρός θα είναι άστατος. Ακόμα και όταν δεν βρέχει, η υγρασία στην περιοχή μπορεί να φτάσει το 80%, με τις εξωτερικές θερμοκρασίες να υπερβαίνουν τους 30 βαθμούς Κελσίου».
Αν και η άσφαλτος της Μαλαισίας προσφέρει άφθονη πρόσφυση, η όποια γόμα στρώνεται στην πίστα παρασύρεται από την σχεδόν καθημερινή δυνατή βροχή, η οποία την επαναφέρει στην αρχική γλιστερή κατάσταση. Τα ελαστικά στην αριστερή πλευρά του μονοθεσίου κάνουν την περισσότερη δουλειά στη Μαλαισία. Το πίσω αριστερό καταπονείται ιδιαίτερα καθώς διασφαλίζει την ελκτική πρόσφυση, με τη θερμοκρασία του να φτάνει τους 130 βαθμούς Κελσίου λόγω πλευρικής επιτάχυνσης έως και 3 G. Το οδόστρωμα δεν έχει πολλές ανωμαλίες, καθώς στρώθηκε νέος ασφαλτοτάπητας το 2007, ενώ η μεγάλη ποικιλία στροφών απαιτεί μέσες κλίσεις στις αεροτομές. Σημειώστε πως οι έξι από τις 15 στροφές έχουν ταχύτητα διέλευσης πάνω από 200km/h.
Για τη Mercedes ο συγκεκριμένος αγώνας θεωρείται εντός έδρας καθότι πρόκειται για την έδρα του βασικού χορηγού της ομάδας της Petronas. Πρόκειται για εταιρεία πετρελαιοειδών με έδρα τη Μαλαισία που ουσιαστικά βρίσκεται πίσω από την κατασκευή της πίστας, τη λειτουργία της αλλά και το συμβόλαιο διοργάνωσης αγώνα F1.
Μιλώντας σχετικά ο ισχυρός άντρας της Mercedes, Τότο Γουλφ τόνισε: «Για μας θεωρείτε εντός έδρας αγώνας. Η PETRONAS στηρίζει τον αγώνα, το σπορ και την ομάδα μας για πολλά χρόνια. Αυτές τις μέρες όλη η ομάδα με το μεγαλύτερο βάρος να πέφτει στους οδηγούς θα έχουμε βαρυφορτωμένο πρόγραμμα προωθητικών ενεργειών. Όμως το πιο σημαντικό για μας είναι να πετύχουμε ένα καλό αποτέλεσμα στον αγώνα, δουλεύουμε σκληρά πάνω σ' αυτό».
Η F1 στην ΕΡΤ!
Το GP της Μαλαισίας που διεξάγεται στις 10:00 ώρα Ελλάδος θα μεταδοθεί από ET1 και EPT HD την Κυριακή στις 15:00. Η εκπομπή Pre Race θα ξεκινήσει από τις 14:00 με τα καλύτερα στιγμιότυπα των κατατακτήριων δοκιμών.
Σεπάνγκ, Κουάλα Λουμπούρ, Μαλαισία |
|
Μήκος γύρου: 5.543km |
Ρεκόρ γύρου: 1:34.223 Μοντόγια, Williams – BMW, 2004 |
Αριθμός γύρων: 56 |
Απόσταση: 310.408km |
Όριο ταχύτητας στο pit lane: 60km/h στις δοκιμές, 100km/h στον αγώνα |
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr