GP Μαλαισίας, ελεύθερες δοκιμές: Ταχύτερος ο Ράικονεν!

Η βροχή που άρχισε να πέφτει λίγο προτού συμπληρωθούν 60 λεπτά στη 2η περίοδο δοκιμών δεν επέτρεψε την περαιτέρω βελτίωση των χρόνων με αποτέλεσμα ο νικητής του προηγούμενου αγώνα Κίμι Ράικονεν να φιγουράρει για πρώτη φορά στην καριέρα του με τα χρώματα της Lotus στην κορυφή των χρόνων την Παρασκευή.

H βροχή που άρχισε να πέφτει λίγο προτού συμπληρωθούν 60 λεπτά στη 2η περίοδο δοκιμών δεν επέτρεψε την περαιτέρω βελτίωση των χρόνων με αποτέλεσμα ο νικητής του προηγούμενου αγώνα Κίμι Ράικονεν να φιγουράρει για πρώτη φορά στην καριέρα του με τα χρώματα της Lotus στην κορυφή των χρόνων την Παρασκευή.

Παραταύτα η σημερινή μέρα δεν ήταν ανέφελη για τον παγκόσμιο πρωταθλητή του 2007. Ο Κίμι Ράικονεν έμεινε θεατής στο μεγαλύτερο μέρος του FP1 παρακολουθώντας τους μηχανικούς του να δίνουν αγώνα δρόμου με το χρόνο ώστε να αντικαταστήσουν τις μπαταρίες ιόντων λιθίου του συστήματος KERS της Renault που χρησιμοποιεί η Lotus.
Το εντυπωσιακό ήταν όμως πως ο Φινλανδός άρχισε αμέσως να γυρνά σε πολύ γρήγορο ρυθμό βγαίνοντας από τα πιτ.

Οι περισσότεροι πιλότοι διαμαρτύρονται έντονα για υπέρμετρη φθορά των ελαστικών
στο τραχύ οδόστρωμα της πίστας στη Σεπάνγκ, χαρακτηριστική η ατάκα του Λιούς Χάμιλτον στο team radio της Mercedes που ανέφερε πως τα ελαστικά του καταστρέφονται.



Η δεύτερη περίοδος ελεύθερων δοκιμών (FP2) οριοθετήθηκε από την ολιγόλεπτη καταιγίδα που έπληξε με ένταση την πίστα λίγο πριν συμπληρωθούν τα 60 από τα 90 λεπτά της διαδικασίας.
Εκείνη τη στιγμή ταχύτερος όλων ήταν ο Ράικονεν με τη Lotus ενώ σε απόσταση αναπνοής βρίσκονταν οι Φέτελ και Μάσα. Οι χρόνοι δεν βελτιώθηκαν από κει και πέρα αλλά όλοι οι πιλότοι είχαν την ευκαιρία να πάρουν μια γεύση από τη λειτουργία των βρόχινων και ενδιάμεσων ελαστικών της Pirelli.

Συνολικά και όσον αφορά στη δυναμική των ομάδων που περιμέναμε να δούμε σε μια πίστα όπως αυτή της Σεπάνγκ είναι σαφές πως Ferrari, Red Bull και Lotus οριοθετούν την κορυφή με τις Mercedes να ακολουθούν και τις McLaren να πελαγοδρομούν. Από τι
ς υπόλοιπες έξι ομάδες ξεχωρίζει θετικά η Force India και αρνητικά η Williams με βάση τις προσδοκίες που υπήρχαν πριν το ξεκίνημα της χρονιάς.

Μετά την ολοκλήρωση της δ
ιαδικασίας ο Ράικονεν δήλωσε: «Ήταν μια καλή μέρα. Οι αλλαγές που επιχειρήσαμε πέτυχαν και είδαμε θετικά αποτελέσματα στο τέλος των δυο περιόδων. Μας δόθηκε η ευκαιρία να δοκιμάσουμε το μονοθέσιο και στο βρεγμένο, πράγμα σύνηθες εδώ και η αίσθηση ήταν καλή. Είχαμε αρκετό φορτίο καυσίμου σήμερα οπότε δεν ξέρω πως θα συμπεριφέρεται αύριο το μονοθέσιο. Είμαι ικανοποιημένος απ’ όσα έχω δει ως τώρα και περιμένω μια ανάλογη εμφάνιση αύριο».

Η Lotus δοκίμασε στα μονοθέσια της μια νέα αεροτομή και ειδικά σ’ αυτό του Ράικονεν μια νέα διάταξη εξατμίσεων που συνοδεύεται από τις αντίστοιχες τροποποιήσεις στο πίσω μέρος του μονοθεσίου. Σύμφωνα με τον Άλαν Περμάν, αρχιμηχανικό της ομάδας τα δεδομένα είναι ικανοποιητικά και οι νέες προσθήκες θα χρησιμοποιηθούν αύριο και μεθαύριο. Το μονοθέσιο του Ράικονεν θα είναι το μόνο που θα έχει την νέα εξάτμιση.

Στη Mercedes τώρα η είδηση της ημέρας αφορά στην απομάκρυνση του Nικ Φράι από το ρόλο του διευθύνοντα συμβούλου της ομάδας μετά από 11 χρόνια. Ο νέος ισχυρός άντρας της ομάδας και κάτοχος του 30% των μετοχών, Τότο Γουλφ ξεκαθαρίζει το τοπίο γύρω του και φυσικά δε θα σταματήσει εκεί.
Ο Φράι θα παραμείνει στις τάξεις της ομάδας σε ρόλο συμβούλου όσον αφορά στις εμπορικές συμφωνίες.

Στη Red Bull τώρα οι Φέτελ και Γούεμπερ ήταν φειδωλοί στις δηλώσεις τους. Ο Γερμανός πρωταθλητής τόνισε: «Ήταν μία ασυνήθιστη Παρασκευή καθώς στην απογευματινή περίοδο άλλα κομμάτια της πίστας ήταν πολύ βρεγμένα κι άλλα εντελώς στεγνά. Στέγνωσε όμως πολύ γρήγορα το οδόστρωμα, λόγω των υψηλών θερμοκρασιών. Λόγω του καιρού, δεν κάναμε πολλά στη δεύτερη περίοδο αλλά το πρωί τα πράγματα πήγαν καλά, αν και τα ελαστικά δεν κρατάνε για πολύ. Πρέπει να δοκιμάσουμε κάποια πράγματα το βράδυ ώστε να βελτιωθούμε». Ο 35χρονος Αυστραλός συμπλήρωσε: «Τα πράγματα κύλησαν ομαλά για εμάς σήμερα αλλά πρέπει να βελτιωθούμε και να συνεχίσουμε να αναζητούμε περισσότερη ταχύτητα. Τα σλικ ελαστικά δεν απέδωσαν άσχημα σε αυτές τις συνθήκες και το σημείο μηδέν στην απόδοση τους, θα έχει ενδιαφέρον να βρεθεί. Τα ελαστικά είναι το παν αυτή τη στιγμή. Όλα έχουν να κάνουν με αυτά! Έχει πολλή ζέστη μέσα στο μονοθέσιο αλλά αν ζεσταίνομαι εγώ, τότε ζεσταίνονται όλοι. Γενικά όμως, δεν είναι τόσο άσχημα όσο άλλες χρονιές».



Οι κατατακτήριες δοκιμές θα διεξαχθούν αύριο στις 10 το πρωί ώρα Ελλάδος.

Συνολικά οι σημερινοί χρόνοι ήταν:

Πρώτη περίοδος

Θέση Πιλότος              Ομάδα                 Χρόνος      Διαφορά Γύροι

 1.  Mark Webber          Red Bull-Renault      1m36.935s            15

 2.  Kimi Raikkonen       Lotus-Renault         1m37.003s  + 0.068s  15

 3.  Sebastian Vettel     Red Bull-Renault      1m37.104s  + 0.169s  21

 4.  Fernando Alonso      Ferrari               1m37.319s  + 0.384s  13

 5.  Nico Rosberg         Mercedes              1m37.588s  + 0.653s  19

 6.  Adrian Sutil         Force India-Mercedes  1m37.769s  + 0.834s  17

 7.  Felipe Massa         Ferrari               1m37.771s  + 0.836s  15

 8.  Paul di Resta        Force India-Mercedes  1m37.773s  + 0.838s  15

 9.  Lewis Hamilton       Mercedes              1m37.840s  + 0.905s  18

10.  Romain Grosjean      Lotus-Renault         1m37.915s  + 0.980s  17

11.  Jenson Button        McLaren-Mercedes      1m38.173s  + 1.238s  16

12.  Pastor Maldonado     Williams-Renault      1m38.673s  + 1.738s  16

13.  Sergio Perez         McLaren-Mercedes      1m38.830s  + 1.895s  17

14.  Nico Hulkenberg      Sauber-Ferrari        1m39.054s  + 2.119s  17

15.  Esteban Gutierrez    Sauber-Ferrari        1m39.204s  + 2.269s  16

16.  Valtteri Bottas      Williams-Renault      1m39.208s  + 2.273s  19

17.  Jean-Eric Vergne     Toro Rosso-Ferrari    1m39.284s  + 2.349s  17

18.  Daniel Ricciardo     Toro Rosso-Ferrari    1m39.567s  + 2.632s  16

19.  Giedo van der Garde  Caterham-Renault      1m40.728s  + 3.793s  17

20.  Jules Bianchi        Marussia-Cosworth     1m40.996s  + 4.061s  14

21.  Charles Pic          Caterham-Renault      1m41.163s  + 4.228s  18

22.  Max Chilton          Marussia-Cosworth     1m41.513s  + 4.578s  14

Δεύτερη περίοδος

Θέση Πιλότος              Ομάδα                   Χρόνος     Διαφορά Γύροι

 1. Kimi Raikkonen        Lotus-Renault           1m36.569             28

 2. Sebastian Vettel      Red Bull-Renault        1m36.588s  + 0.019s  27

 3. Felipe Massa          Ferrari                 1m36.661s  + 0.092s  33

 4. Fernando Alonso       Ferrari                 1m36.985s  + 0.416s  23

 5. Mark Webber           Red Bull-Renault        1m37.026s  + 0.457s  29

 6. Romain Grosjean       Lotus Renault           1m37.206s  + 0.637s  26

 7. Nico Rosberg          Mercedes                1m37.448s  + 0.879s  32

 8. Paul di Resta         Force India-Mercedes    1m37.571s  + 1.002s  30

 9. Lewis Hamilton        Mercedes                1m37.574s  + 1.005s  32

10. Adrian Sutil          Force India-Mercedes    1m37.788s  + 1.219s  10

11. Sergio Perez          McLaren-Mercedes        1m37.838s  + 1.269s  21

12. Jenson Button         McLaren-Mercedes        1m37.865s  + 1.296s  29

13. Nico Hulkenberg       Sauber-Ferrari          1m38.068s  + 1.499s  31

14. Esteban Gutierrez     Sauber-Ferrari          1m38.645s  + 2.076s  23

15. Jean-Eric Vergne      Toro Rosso-Ferrari      1m38.738s  + 2.169s  31

16. Pastor Maldonado      Williams-Renault        1m38.801s  + 2.232s  27

17. Daniel Ricciardo      Toro Rosso-Ferrari      1m38.904s  + 2.335s  31

18. Jules Bianchi         Marussia-Cosworth       1m39.508s  + 2.939s  30

19. Valtteri Bottas       Williams-Renault        1m39.660s  + 3.091s  28

20. Charles Pic           Caterham-Renault        1m40.757s  + 4.188s  29

21. Giedo van der Garde   Caterham-Renault        1m40.768s  + 4.199s  32

22. Max Chilton           Marussia-Cosworth       1m41.438s  + 4.869s  23

 


 

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr