GP Μαλαισίας, ελεύθερες δοκιμές: Ταχύτερος ο Ράικονεν!
Η βροχή που άρχισε να πέφτει λίγο προτού συμπληρωθούν 60 λεπτά στη 2η περίοδο δοκιμών δεν επέτρεψε την περαιτέρω βελτίωση των χρόνων με αποτέλεσμα ο νικητής του προηγούμενου αγώνα Κίμι Ράικονεν να φιγουράρει για πρώτη φορά στην καριέρα του με τα χρώματα της Lotus στην κορυφή των χρόνων την Παρασκευή.
Παραταύτα η σημερινή μέρα δεν ήταν ανέφελη για τον παγκόσμιο πρωταθλητή του 2007. Ο Κίμι Ράικονεν έμεινε θεατής στο μεγαλύτερο μέρος του FP1 παρακολουθώντας τους μηχανικούς του να δίνουν αγώνα δρόμου με το χρόνο ώστε να αντικαταστήσουν τις μπαταρίες ιόντων λιθίου του συστήματος KERS της Renault που χρησιμοποιεί η Lotus.
Το εντυπωσιακό ήταν όμως πως ο Φινλανδός άρχισε αμέσως να γυρνά σε πολύ γρήγορο ρυθμό βγαίνοντας από τα πιτ.
Οι περισσότεροι πιλότοι διαμαρτύρονται έντονα για υπέρμετρη φθορά των ελαστικών στο τραχύ οδόστρωμα της πίστας στη Σεπάνγκ, χαρακτηριστική η ατάκα του Λιούς Χάμιλτον στο team radio της Mercedes που ανέφερε πως τα ελαστικά του καταστρέφονται.
Η δεύτερη περίοδος ελεύθερων δοκιμών (FP2) οριοθετήθηκε από την ολιγόλεπτη καταιγίδα που έπληξε με ένταση την πίστα λίγο πριν συμπληρωθούν τα 60 από τα 90 λεπτά της διαδικασίας.
Εκείνη τη στιγμή ταχύτερος όλων ήταν ο Ράικονεν με τη Lotus ενώ σε απόσταση αναπνοής βρίσκονταν οι Φέτελ και Μάσα. Οι χρόνοι δεν βελτιώθηκαν από κει και πέρα αλλά όλοι οι πιλότοι είχαν την ευκαιρία να πάρουν μια γεύση από τη λειτουργία των βρόχινων και ενδιάμεσων ελαστικών της Pirelli.
Συνολικά και όσον αφορά στη δυναμική των ομάδων που περιμέναμε να δούμε σε μια πίστα όπως αυτή της Σεπάνγκ είναι σαφές πως Ferrari, Red Bull και Lotus οριοθετούν την κορυφή με τις Mercedes να ακολουθούν και τις McLaren να πελαγοδρομούν. Από τι
Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας ο Ράικονεν δήλωσε: «Ήταν μια καλή μέρα. Οι αλλαγές που επιχειρήσαμε πέτυχαν και είδαμε θετικά αποτελέσματα στο τέλος των δυο περιόδων. Μας δόθηκε η ευκαιρία να δοκιμάσουμε το μονοθέσιο και στο βρεγμένο, πράγμα σύνηθες εδώ και η αίσθηση ήταν καλή. Είχαμε αρκετό φορτίο καυσίμου σήμερα οπότε δεν ξέρω πως θα συμπεριφέρεται αύριο το μονοθέσιο. Είμαι ικανοποιημένος απ’ όσα έχω δει ως τώρα και περιμένω μια ανάλογη εμφάνιση αύριο».
Η Lotus δοκίμασε στα μονοθέσια της μια νέα αεροτομή και ειδικά σ’ αυτό του Ράικονεν μια νέα διάταξη εξατμίσεων που συνοδεύεται από τις αντίστοιχες τροποποιήσεις στο πίσω μέρος του μονοθεσίου. Σύμφωνα με τον Άλαν Περμάν, αρχιμηχανικό της ομάδας τα δεδομένα είναι ικανοποιητικά και οι νέες προσθήκες θα χρησιμοποιηθούν αύριο και μεθαύριο. Το μονοθέσιο του Ράικονεν θα είναι το μόνο που θα έχει την νέα εξάτμιση.
Στη Mercedes τώρα η είδηση της ημέρας αφορά στην απομάκρυνση του Nικ Φράι από το ρόλο του διευθύνοντα συμβούλου της ομάδας μετά από 11 χρόνια. Ο νέος ισχυρός άντρας της ομάδας και κάτοχος του 30% των μετοχών, Τότο Γουλφ ξεκαθαρίζει το τοπίο γύρω του και φυσικά δε θα σταματήσει εκεί.
Ο Φράι θα παραμείνει στις τάξεις της ομάδας σε ρόλο συμβούλου όσον αφορά στις εμπορικές συμφωνίες.
Στη Red Bull τώρα οι Φέτελ και Γούεμπερ ήταν φειδωλοί στις δηλώσεις τους. Ο Γερμανός πρωταθλητής τόνισε: «Ήταν μία ασυνήθιστη Παρασκευή καθώς στην απογευματινή περίοδο άλλα κομμάτια της πίστας ήταν πολύ βρεγμένα κι άλλα εντελώς στεγνά. Στέγνωσε όμως πολύ γρήγορα το οδόστρωμα, λόγω των υψηλών θερμοκρασιών. Λόγω του καιρού, δεν κάναμε πολλά στη δεύτερη περίοδο αλλά το πρωί τα πράγματα πήγαν καλά, αν και τα ελαστικά δεν κρατάνε για πολύ. Πρέπει να δοκιμάσουμε κάποια πράγματα το βράδυ ώστε να βελτιωθούμε». Ο 35χρονος Αυστραλός συμπλήρωσε: «Τα πράγματα κύλησαν ομαλά για εμάς σήμερα αλλά πρέπει να βελτιωθούμε και να συνεχίσουμε να αναζητούμε περισσότερη ταχύτητα. Τα σλικ ελαστικά δεν απέδωσαν άσχημα σε αυτές τις συνθήκες και το σημείο μηδέν στην απόδοση τους, θα έχει ενδιαφέρον να βρεθεί. Τα ελαστικά είναι το παν αυτή τη στιγμή. Όλα έχουν να κάνουν με αυτά! Έχει πολλή ζέστη μέσα στο μονοθέσιο αλλά αν ζεσταίνομαι εγώ, τότε ζεσταίνονται όλοι. Γενικά όμως, δεν είναι τόσο άσχημα όσο άλλες χρονιές».
Οι κατατακτήριες δοκιμές θα διεξαχθούν αύριο στις 10 το πρωί ώρα Ελλάδος.
Συνολικά οι σημερινοί χρόνοι ήταν:
Πρώτη περίοδος
Θέση Πιλότος Ομάδα Χρόνος Διαφορά Γύροι |
1. Mark Webber Red Bull-Renault 1m36.935s 15 |
2. Kimi Raikkonen Lotus-Renault 1m37.003s + 0.068s 15 |
3. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m37.104s + 0.169s 21 |
4. Fernando Alonso Ferrari 1m37.319s + 0.384s 13 |
5. Nico Rosberg Mercedes 1m37.588s + 0.653s 19 |
6. Adrian Sutil Force India-Mercedes 1m37.769s + 0.834s 17 |
7. Felipe Massa Ferrari 1m37.771s + 0.836s 15 |
8. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m37.773s + 0.838s 15 |
9. Lewis Hamilton Mercedes 1m37.840s + 0.905s 18 |
10. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m37.915s + 0.980s 17 |
11. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m38.173s + 1.238s 16 |
12. Pastor Maldonado Williams-Renault 1m38.673s + 1.738s 16 |
13. Sergio Perez McLaren-Mercedes 1m38.830s + 1.895s 17 |
14. Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari 1m39.054s + 2.119s 17 |
15. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m39.204s + 2.269s 16 |
16. Valtteri Bottas Williams-Renault 1m39.208s + 2.273s 19 |
17. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1m39.284s + 2.349s 17 |
18. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1m39.567s + 2.632s 16 |
19. Giedo van der Garde Caterham-Renault 1m40.728s + 3.793s 17 |
20. Jules Bianchi Marussia-Cosworth 1m40.996s + 4.061s 14 |
21. Charles Pic Caterham-Renault 1m41.163s + 4.228s 18 |
22. Max Chilton Marussia-Cosworth 1m41.513s + 4.578s 14 |
Θέση Πιλότος Ομάδα Χρόνος Διαφορά Γύροι |
1. Kimi Raikkonen Lotus-Renault 1m36.569 28 |
2. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m36.588s + 0.019s 27 |
3. Felipe Massa Ferrari 1m36.661s + 0.092s 33 |
4. Fernando Alonso Ferrari 1m36.985s + 0.416s 23 |
5. Mark Webber Red Bull-Renault 1m37.026s + 0.457s 29 |
6. Romain Grosjean Lotus Renault 1m37.206s + 0.637s 26 |
7. Nico Rosberg Mercedes 1m37.448s + 0.879s 32 |
8. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m37.571s + 1.002s 30 |
9. Lewis Hamilton Mercedes 1m37.574s + 1.005s 32 |
10. Adrian Sutil Force India-Mercedes 1m37.788s + 1.219s 10 |
11. Sergio Perez McLaren-Mercedes 1m37.838s + 1.269s 21 |
12. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m37.865s + 1.296s 29 |
13. Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari 1m38.068s + 1.499s 31 |
14. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m38.645s + 2.076s 23 |
15. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1m38.738s + 2.169s 31 |
16. Pastor Maldonado Williams-Renault 1m38.801s + 2.232s 27 |
17. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1m38.904s + 2.335s 31 |
18. Jules Bianchi Marussia-Cosworth 1m39.508s + 2.939s 30 |
19. Valtteri Bottas Williams-Renault 1m39.660s + 3.091s 28 |
20. Charles Pic Caterham-Renault 1m40.757s + 4.188s 29 |
21. Giedo van der Garde Caterham-Renault 1m40.768s + 4.199s 32 |
22. Max Chilton Marussia-Cosworth 1m41.438s + 4.869s 23 |
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr