GP Μαλαισίας: Ο Φέτελ στην pole!
Υπό βροχή και χρησιμοποιώντας τα ενδιάμεσα ελαστικά ο Γερμανός πρωταθλητής πήρε για 2η συνεχή φορά την pole φέτος και 38η στην καριέρα του συνολικά.
Οι κατατακτήριες δοκιμές σήμερα στην πίστα της Σεπάνγκ στη Μαλαισία έκρυβαν αρκετό δράμα. Το Q1 ήταν εντελώς στεγνό αλλά με την απειλή της τροπικής καταιγίδας να είναι έντονα ορατή. Ο ρυθμός των μονοθεσίων με κινητήρα Mercedes έδειχνε ταχύτερος απ’ των υπολοίπων και εντυπωσιακός με βάση τα μέχρι τώρα δεδομένα. Ειδικά στα χέρια του Άντριαν Σούτιλ η Force India φιγουράριζε στην κορυφή των χρόνων μια έκπληξη που μέχρι ένα βαθμό μπορεί ν' αποδοθεί στο ότι οι κορυφαίοι πιλότοι πίεζαν τα ελαστικά όχι στο όριο αλλά όσο χρειάζονταν για έναν καλό χρόνο.
Αρκετοί πιλότοι όπως οι Φέτελ και Γουέμπερ άργησαν να βγουν στην πίστα και τελικά χρησιμοποίησαν κατευθείαν την μέση γόμα της Pirelli την πιο μαλακή εκ των δυο διαθέσιμων γομών. Η σκληρή γόμα δείχνει ότι θα χρησιμοποιηθεί αύριο κατά κόρον κατά τη διάρκεια του αγώνα εφόσον το οδόστρωμα είναι στεγνό καθότι η μέση πέφτει σε απόδοση πολύ γρήγορα.
Εκτός Q1 βρέθηκαν οι τέσσερις οδηγοί των δυο μικρών ομάδων Marussia, Caterham
Στο Q2 η βροχή άρχισε να πέφτει μετά το μέσον της διαδικασίας του 15λεπτου και άλλαξε τα δεδομένα. Πιάστηκαν εξ απίνης πιλότοι όπως ο Πωλ ντι Ρέστα με την Force India που βρέθηκε στο φινάλε να προσπαθεί υπό βροχή να βελτιώσει το χρόνο του ώστε να μπει στη δεκάδα. Πράγμα που φυσικά ήταν αδύνατον. Στην ίδια δυσχερή θέση βρέθηκε και ο Ρομέν Γκροζάν με τη Lotus. Στη 10αδα συνέχισαν οι δυο McLaren, οι δυο Mercedes, οι δυο Ferrari οι δυο Red Bull η Force India του Σούτιλ και η Lotus του Ράικονεν.
Στο Q3 το βρεγμένο οδόστρωμα επέβαλλε τη χρήση ενδιάμεσων ελαστικών που φόρεσαν όλα τα μονοθέσια. Τελικά το κλειδί για την επίτευξη καλύτερου χρόνου ήταν η αλλαγή ενδιάμεσων ελαστικών και η χρήση δεύτερου σετ στο φινάλε της διαδικασίας. Όσοι χρησιμοποίησαν δεύτερο σετ στο φινάλε βρέθηκαν να σημειώνουν με μεγάλη διαφορά τους ταχύτερους χρόνους. Αυτό γιατί το οδόστρωμα ήταν αλλού στεγνό αλλού βρεγμένο με αποτέλεσμα τα λάστιχα να φθείρονται πολύ γρήγορα. Όσοι προσπάθησαν να πετύχουν γρήγορο γύρο με το ίδιο σετ βρέθηκαν πολύ πίσω. Έτσι εξηγείται και τη διαφορά του poleman Σεμπάστιαν Φέτελ από τις Ferrari που επίσης άλλαξαν λάστιχα αλλά και συνολικά των τριών πρώτων από τους υπόλοιπους στη δεκάδα.
Μετά τη λήξη των δοκιμών οι αγωνοδίκες απεφάνθησαν μελετώντας τα αντίστοιχα repla
Μιλώντας μετά το τέλος των δοκιμών ο poleman Σεμπάστιαν Φέτελ που πρόπερσι εκκινώντας από την ίδια θέση πήρε τη μια από τις δυο νίκες του στη Σεπάνγκ (σ.σ: η άλλη ήταν το 2010) τόνισε μεταξύ άλλων: «Δεν ξέρω αν ήταν στεγνό πόσο γρήγορα θα μπορούσα να πάω. Ο χρόνος του Ρόσμπεργκ ήταν καλός δεν ξέρω αν εμείς έχουμε τόσο δυνατό μονοθέσιο. Δεν πήγαμε 100% στο Q2 οπότε δεν μπορώ να εκτιμήσω μέχρι που θα φτάναμε. Στόχος μας ήταν να προφυλάξουμε τα ελαστικά για αύριο έτσι πίεζα όσο χρειάζονταν». Ο χρόνος του Ρόσμπεργκ στο Q2 ήταν 1:36.190 ενώ ο Φέτελ στο FP3 το πρωί. όπου ήταν ο ταχύτερος όλων είχε σημειώσει 1:36.435.
Από την πλευρά του ο Φελίπε Μάσα που για 4ο συνεχή αγώνα είναι ταχύτερος του Αλόνσο στις κατατακτήριες δοκιμές δήλωσε: «Μου αρέσει πολύ το φετινό μονοθέσιο. Ταιριάζει με το οδηγικό μου στυλ. Όταν νιώθεις άνετα μπορείς να πιέσεις το μονοθέσιο και να πετύχεις το μέγιστο. Ξέρω πόσο γρήγορα μπορώ να πάω. Το έχω δείξει πολλές φορές στο παρελθόν. Πιστεύω στον εαυτό μου. Εγώ και η ομάδα βαδίζουμε τώρα στη σωστή κατεύθυνση».
Ο Αλόνσο που τερμάτισε 2ος στην Αυστραλία και εκκινεί 3ος αύριο στη Μαλαισία στάθηκε στη δυναμική της F138: «Το μονοθέσιο μας συμπεριφέρεται καλά σ’ όλες τις συνθήκες. Δε με φοβίζει ότι κι αν κάνει ο καιρός αύριο. Ότι και να γίνει θα το αντιμετωπίσουμε και θα είμαστε ανταγωνιστικοί».
Όσον αφορά στον ανταγωνισμό που αντιμετωπίζει από το Μάσα ο Αλόνσο τόνισε: «Είναι τα καλύτερα δυνατά νέα για την ομάδα. Χρειαζόμαστε τον ανταγωνισμό μεταξύ των δυο οδηγών ώστε να μπορούμε να αντιπαραβάλλουμε τα δεδομένα. Δεν είναι η πρώτη φορά που είναι τόσο έντονος ο ανταγωνισμός. Απλά στο παρελθόν ο Φελίπε υπήρξε άτυχος με μηχανικά προβλήματα, συγκρούσεις και άλλα».
Ο αγώνας θα διεξαχθεί αύριο στις 10:00 ώρα Ελλάδος και θα μεταδοθεί από την ΕΤ1 και την ΕΡΤ HD στις 15:00. Νωρίτερα στις 14:00 μπορείτε να παρακολουθήσετε τις κατατακτήριες δοκιμές.
Συνολικά οι σημερινοί χρόνοι ήταν:
Θέση Πιλότος Ομάδα Χρόνος Διαφορά |
1. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m49.674s |
11. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m37.636s + 1.446s |
12. Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari 1m38.125s + 1.935s |
13. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1m38.822s + 2.632s |
14. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m39.221s + 3.031s |
15. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m44.509s + 8.319s |
16. Pastor Maldonado Williams-Renault no time |
Χρόνος εισόδου στο Q2:1m37.931s Διαφορά από 1ο Q1 |
17. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1m38.157s + 1.348s |
18. Valtteri Bottas Williams-Renault 1m38.207s + 1.398s |
19. Jules Bianchi Marussia-Cosworth 1m38.434s + 1.625s |
20. Charles Pic Caterham-Renault 1m39.314s + 2.505s |
21. Max Chilton Marussia-Cosworth 1m39.672s + 2.863s |
22. Giedo van der Garde Caterham-Renault 1m39.932s + 3.123s |
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr