GP Μαλαισίας: Νίκη Φέτελ, καβγάς στη Red Bull !
Ο Σεμπάστιαν Φέτελ αγνόησε τις εντολές της ομάδας για οριοθετημένο ρυθμό μετά το τελευταίο πιτ στοπ και πέρασε το Γουέμπερ ανοίγοντας τους ασκούς του Αιόλου.
To GP της Μαλαισίας είχε συγκλονιστική εξέλιξη με την εκκίνηση να δίνετε ενώ η βροχή είχε σταματήσει πρνιν λίγο και όλα τα μονοθέσια να χρησιμοποιούν ενδιάμεσα ελαστικά. Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε τον Αλόνσο από την 3η θέση να περνάει το Μάσα που ήταν δεύτερος και να βρίσκεται δίπλα στη Red Bull του Φέτελ. Η αψιμαχία Φέτελ - Αλόνσο στο πρώτο σικέιν είχε ως αποτέλεσμα να ακουμπήσει η αεροτομή της Ferrari στο πίσω μέρος της RB9. Κάποιο από τα στηρίγματά της υποχώρησε με αποτέλεσμα ο Ισπανός να βρεθεί να κινείται με την αεροτομή να τραντάζεται και να πετά σπίθες από την επαφή της με το έδαφος.
Χωρίς λογική μοιάζει ότι ο Αλ
Την αλλαγή από ενδιάμεσα σε σλικ ελαστικά βιάστηκε να κάνει στον 7ο γύρο ο Σεμπάστιαν Φέτελ με αποτέλεσμα να χάσει θέσεις και να πέσει πιο πίσω καθότι η πίστα ακόμη γλιστρούσε.
Κεφάλι στον αγώνα πήρε ο Γουέμπερ με την άλλη Red Bull εκμεταλλευόμενος την πολύ καλή εκκίνηση που ήταν σε θέση να κάνει και συνέχισε να οδηγεί την κούρσα για το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα. Ο Αυστραλός έβαλε αρχικά τη σκληρή, μετά τη μέση και στο τέλος πάλι τη σκληρή γόμα. Αντίθετη στρατηγική ακολούθησε η Red Bull με το Φέτελ να βάζει τη μέση γόμα, εν συνεχεία τη σκληρή και στο τέλος πάλι τη μέση. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα βγαίνοντας από το τελευταίο πιτ στοπ ο Γουέμπερ να βρεθεί πρώτος με το Φέτελ κολλημένο πίσω του.
Η ομάδα εκεί έδωσε εντολή για οριοθέτηση του αγώνα την οποία ο Φέτελ παράκουσε επιχειρώντας ένα προσπέρασμα χωρίς αύριο στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού. Ο Γερμανός βούτηξε στην εσωτερική εφαπτομενικά με τον τοίχο ρισκάροντας πολλά και κατάφερε να περάσει το Γουέμπερ. Ο 35χρονος Αυστραλός πείσμωσε και προσπάθησε να ανταποδώσει με αποτέλεσμα οι δυο τους να μονομαχήσουν για ένα γύρο. Στη συνέχεια ο Γουέμπερ έκοψε ρυθμό προσπαθώντας να σιγουρέψει τη 2η θέση.
Αποκαλυπτικός ήταν και ο διάλογος ανάμεσά τους λίγο πριν ανέβουν στο βάθρο με το Γουέμπερ ν' αναφέρεται στις εντολές της ομάδας και το Φέτελ να κοιτά αμήχανος. Ειδικότερα ο Αυστραλός όταν βρέθηκαν με το Νιούι και το Φέτελ στο δωμάτιο πριν βγουν στο βάθρο ακούστηκε να λέει πως από την ομάδα υπήρχε εντολή να κρατήσουν τις θέσεις του και γι' αυτό το λόγο είχε επιλέξει ανάλογη "ήπια" χαρτογράφηση κινητήρα: "Έλα τώρα Σεμπ αφού μας είπαν Multi 20 -21". Υποθέτουμε πως αυτή η φράση αποτελεί κωδικοποιημένη εντολή για διατήρηση θέσεων.
Από την ομάδα συγχαίροντας στο team radio το Φέτελ αμέσως μετά το πέσιμο της καρό σημαίας στο team radio ακούστηκε: "Καλή δουλειά αλλά έχεις να δώσεις κάποιες εξηγήσεις" ενώ το κλίμα στο βάθρο ανάμεσα στους δυο πιλότους της Red Bull ήταν ψυχροπολεμικό.
Σε σχετική ερώτηση του Μάρτιν Μπραντλ στο βάθρο ο Γουέμπερ απάντησε: "Μετά το τελευταίο πιτ στοπ η ομάδα μου ζήτησε να οριοθετήσω το ρυθμό και να μειώσω την απόδοση του κινητήρα ως το φινάλε. Ήθελα και εγώ να συνεχίσω τον αγώνα ως το τέλος αλλά ήταν απόφαση της ομάδας και όπως λέμε πάντα πριν τον αγώνα στο τέλος προφυλάσσουμε το μονοθέσιο και τα λάστιχα. Ο Σεμπάστιαν πήρε τις αποφάσεις του και θα τον προστατέψουν όπως πάντα έτσι είναι τα πράγματα. Είμαι απογοητευμένος από το πως εξελίχθηκαν τα πράγματα σήμερα και το τελικό αποτέλεσμα".
Από την πλευρά του ο Φέτελ ίσως και με τις προτροπές των επικοινωνιολόγων της ομάδας ζήτησε συγνώμη από το Γουέμπερ αλλά η ζημιά έχει γίνει: "Στο τέλος είχα καλύτερο ρυθμό με το φρέσκο σετ μέσης γόμας και την ταχύτητα για να δώσω μάχη. Έκανα λάθος όμως σήμερα. Έπρεπε να διατηρήσουμε τις θέσεις μας. Δεν αγνόησα επίτηδες την εντολή της ομάδας απλά μπερδεύτηκα μ' όλη αυτή την κατάσταση. Πήρα την πρωτοπορία από το Μαρκ και καταλαβαίνω τώρα ότι είναι εκνευρισμένος αλλά θέλω να είμαι ειλικρινής λέω την αλήθεια και του ζητώ συγνώμη. Ρίσκαρα πολύ για να τον περάσω θα έπρεπε να συμπεριφερθώ καλύτερα. Δε νομίζω ότι όλα αυτά βοηθούν τώρα τον τρόπο που νιώθει. Το αποτέλεσμα δεν αλλάζει αλλά δεν το έκανε επίτηδες".
H γλώσσα του σώματος ανάμεσα στους δυο πιλότους στο βάθρο είναι ενδεικτική της ατμόσφαιρας που επικρατεί στο σήμερα στο motorhome της ομάδας.
Σε μεγάλο βαθμό τα ίδια έγιναν σήμερα και στη Mercedes με το Χάμιλτον να ανεβαίνει τελικά στο τρίτο σκαλί του βάθρου αλλά το Ρόσμπεργκ να ανοίγει ολόκληρη κουβέντα με τον αγωνιστικό διευθυντή της ομάδας Ρος Μπρον προς το τέλος του αγώνα μέσω team radio ζητώντας επίμονα την άδεια να επιτεθεί και να περάσει την Mercedes του teammate του.
Ο Χάμιλτον μετά το τέλος του αγώνα δε δίστασε να παραδεχτεί πως ο Ρόσμπεργκ έκανε καλύτερο αγώνα και του άξιζε η 3η θέση: " Για να είμαι ειλικρινής πιστεύω πως ο Νίκο έπρεπε να βρίσκεται σήμερα στο βάθρο. Ο ρυθμός του ήταν καλύτερος κατά τη διάρκεια του αγώνα. Δώσαμε μάχη για να κρατηθούμε κοντά στις Red Bull. Παραμείναμε κοντά αλλά ήταν στην κόψη του ξυραφιού και χρησιμοποίησα πολύ καύσιμο. Ήταν επίσης δύσκολο να προφυλάξω τα λάστιχα. Δεν μπόρεσα να τα διατηρήσω για όσο θα ήθελα και επιπλέον έκανα εξοικονόμιση καυσίμου σε μεγάλο μέρος του αγώνα. Δεν ξέρω πως τα πήγαινε ο Νίκο αλλά εγώ μπορώ να κάνω καλύτερη δουλειά απ' ότι έκανα στη διατήρηση των ελαστικών. Ο Νίκο έκανε καλύτερο αγώνα και έπρεπε να είναι στο βάθρο αντί για μένα. Πιθανότατα θα τον αφήσω να με περάσει στο μέλλον αν χρειαστεί" κατέληξε ο Βρετανός πιλότος.
O Χάμιλτον πανηγύρισε με τον ανάλογο τρόπο την πρώτη του εμφάνιση στο βάθρο με τα χρώματα της Mercedes. Νωρίτερα κατά τη διάρκεια του αγώνα είχε υποπέσει σε μια όχι πολύ συνηθισμένη γκάφα καθότι πήγε ν' αλλάξει λάστιχα στο πιτ στοπ της παλιάς του ομάδας της McLaren. Κάτι ανάλογο είχε συμβεί στο παρελθόν και στο Μπάτον όταν πρωτοπήγε στη McLaren.
Στη McLaren τώρα ο Μπάτον έδινε μάχη για μια θέση στην 4αδα με τις Mercedes όταν στο τελευταίο πιτ στοπ έκαναν λάθος και δεν του βίδωσαν το εμπρός δεξιά μπουλόνι.
Ο μηχανικός που είναι υπεύθυνος για το πράσινο φως πάτησε το σχετικό κουμπί και ο Βρετανός πιλότος κάνοντας σωστά τη δουλειά του έφυγε. Από τη McLaren του έδωσαν εντολή να σταματήσει προτού βγει από το χώρο των πιτ και οι μηχανικοί έτρεξαν και έσπρωξαν πίσω το μονοθέσιο στα πιτ της ομάδας. Εκεί έσφιξαν το μπουλόνι αλλά ο αγώνας του Μπάτον είχε καταστραφεί. Μιλώντας μετέπειτα ο Βρετανός εξέφρασε την άποψη πως είχαν ελπίδες ακόμη και για βάθρο: «Μπορεί εύκολα να υποθέσει κανείς ότι θα ανέβαινα στο βάθρο. Κάποιοι θα διαφωνήσουν μαζί μου αλλά πιστεύω πως θα μπορούσα να περάσω τις Mercedes. Είχαμε ένα πιτ στοπ λιγότερο απ’ αυτούς να κάνουμε. Στη χειρότερη περίπτωση θα τερμάτιζα 5ος».
Στη Ferrari τώρα μετά το τέλος του αγώνα παραδέχτηκαν πως ήταν δικιά τους επιλογή να παραμείνει ο Αλόνσο στην πίστα με πληγωμένη αεροτομή. Μιλώντας σχετικά ο αγωνιστικός διευθυντής της Ιταλικής ομάδας Στέφανο Ντομενικάλι τόνισε: «Ρισκάραμε και δεν μας βγήκε. Μετά το χτύπημα σκεφτήκαμε ότι θα μπορούσαμε ν’ αλλάξουμε αεροτομή όταν θα μπαίναμε για σλικ λάστιχα. Υπό κανονικές συνθήκες θα είχαμε αλλάξει αμέσως αλλά αν δεν έσπαγε η αεροτομή δε θα χάναμε χρόνο αλλάζοντάς την. Δυστυχώς έσπασε. Αναλαμβάνουμε την ευθύνη ως ομάδα. Η επαφή με το πίσω μέρος της Red Bull του Φέτελ ήταν μια ατυχής στιγμή θα μπορούσαμε να πάρουμε περισσότερους βαθμούς στο σημερινό αγώνα».
Από την πλευρά του ο Αλόνσο συμπλήρωσε: «Ίσα που ακουμπήσαμε αλλά η αεροτομή έπαθε ζημιά. Ήμουν πολύ άτυχος. Μιλούσαμε με την ομάδα στην ενδοεπικοινωνία, το μονοθέσιο συμπεριφέρονταν καλά στο υπόλοιπο του γύρου. Από την τηλεόραση είδαν στην ομάδα τη ζημιά αλλά υπολόγιζαν πως στον 3ο ή 4η γύρο θα χρειαστούν στεγνά ελαστικά. Αν σταματάγαμε για την αεροτομή και μετά για τα λάστιχα θα χάναμε πολύ χρόνο. Μου είπαν ότι δε θα συμπεριφέρεται όπως έπρεπε το μονοθέσιο και να δούμε πως θα πάει τον επόμενο γύρο. Δυστυχώς στην πίσω ευθεία η αεροτομή υποχώρησε. Δεν είχα το χρόνο να μπω στα πιτ. Πήραμε λάθος απόφαση αλλά αυτό το ξέρουμε τώρα. Εκείνη τη στιγμή ρισκάραμε».
Οι ομάδες προφανώς θέλουν όσο τίποτε να εκμεταλλευτούν την ανάπαυλα των τριών εβδομάδων ώστε ν' ανασυνταχθούν και να παρουσιαστούν πιο συγκροτημένες στη Σαγκάη. Επόμενος αγώνας το Κινέζικο GP στις 14 Απριλίου.
Συνολικά τα αποτελέσματα και η βαθμολογία διαμορφώθηκαν ως εξής:
Θέση Πιλότος Ομάδα Διαφορά |
1. Vettel Red Bull-Renault |
2. Webber Red Bull-Renault + 4.298 |
3. Hamilton Mercedes + 12.1 |
4. Rosberg Mercedes + 12.640 |
5. Massa Ferrari + 25.6 |
6. Grosjean Lotus-Renault + 35.5 |
7. Raikkonen Lotus-Renault + 48.4 |
8. Hulkenberg Sauber-Ferrari + 53.0 |
9. Perez McLaren-Mercedes + 72.3 |
10. Vergne Toro Rosso-Ferrari + 87.1 |
11. Bottas Williams-Renault + 88.6 |
12. Gutierrez Sauber-Ferrari + 1 γύρος |
13. Bianchi Marussia-Cosworth + 1 γύρος |
14. Pic Caterham-Renault + 1 γύρος |
15. van der Garde Caterham-Renault + 1 γύρος |
16. Chilton Marussia-Cosworth + 2 γύροι |
|
Ταχύτερος γύρος: Perez, 1m39.199 |
|
Εγκατέλειψαν: |
|
Πιλότος Ομάδα |
Alonso Ferrari |
Di Resta Force India-Mercedes |
Sutil Force India-Mercedes |
Maldonado Williams-Renault |
Ricciardo Toro Rosso-Ferrari |
Button McLaren-Mercedes |
|
Βαθμολογία: |
|
Πιλότοι: Κατασκευαστές: |
1. Vettel 40 1. Red Bull-Renault 66 |
2. Raikkonen 31 2. Lotus-Renault 40 |
3. Webber 26 3. Ferrari 40 |
4. Hamilton 25 4. Mercedes 37 |
5. Massa 22 5. Force India-Mercedes 10 |
6. Alonso 18 6. McLaren-Mercedes 4 |
7. Rosberg 12 7. Sauber-Ferrari 4 |
8. Grosjean 9 8. Toro Rosso-Ferrari 1 |
9. Sutil 6 |
10. Di Resta 4 |
11. Hulkenberg 4 |
12. Button 2 |
13. Perez 2 |
14. Vergne 1 |
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr