Williams: Έχουν βρει την πηγή των προβλημάτων!
30.03.2013
11:32
Η ιστορική βρετανική ομάδα που ίδρυσε ο Φρανκ Ουίλιαμς το 1974 και έκανε ντεμπούτο στην Αργεντινή το 1975 έχει μέχρι σήμερα σημειώσει 114 νίκες και τα μονοθέσια της έχουν εκκινήσει 127 φορές από την pole position.
Η ιστορική βρετανική ομάδα που ίδρυσε ο Φρανκ Ουίλιαμς και έκανε ντεμπούτο το 1977 έχει μέχρι σήμερα σημειώσει 114 νίκες και τα μονοθέσια της έχουν εκκινήσει 127 φορές από την pole position.
Στην έδρα της ομάδας στο Γκρόουβ υπάρχουν 9 τρόπαια κατασκευαστών το τελευταίο εκ των οποίων το 1997. Η τελευταία νίκη της ομάδας ήρθε πέρυσι στο GP Ισπανίας με τον Παστόρ Μαλντονάντο που εκκίνησε από την pole και πήρε την καρό σημαία. Η συνέχεια δεν ήταν ανάλογη καθότι η ομάδα δεν διαθέτει τα απαραίτητα κεφάλαια για την εξέλιξη του μονοθεσίου όμως υπήρχαν περιπτώσεις που η FW34 στα χέρια του πιλότου από τη Βενεζουέλα κινήθηκε ανταγωνιστικά δίνοντάς του τη δυνατότητα να διεκδικήσει κάποια καλά αποτελέσματα χωρίς όμως άλλη παρουσία στο βάθρο.
Φέτος η χρονιά δεν έχει ξεκινήσει καλά για τη βρετανική ομάδα. Πέρα από την αποχώρηση του επενδυτή Τότο Γουλφ που πήγε στη Mercedes η FW35 έχει αρκετά προβλήματα ευστάθειας και δεν εμπνέει σιγουριά στους Μαλντονάντο και Μπότας.
Στη θέση του τεχνικού διευθυντή βρίσκεται ο Μάικ Κάφλαν που ίσως τον θυμάστε από το 2007. Ο Βρετανός τεχνικός που τότε δούλευε στη McLaren είχε εμπλακεί μαζί με τον Νάιτζελ Στίπνι της Ferrari στο “StepneyGate”. Η βρετανική ομάδα κατηγορήθηκε τότε για κατασκοπεία εναντίον της Ferrari απώλεσε τους βαθμούς στο πρωτάθλημα κατασκευαστών και οι Στίπνι, Κάφλαν απομακρύνθηκαν από τις ομάδες τους.
Στην έδρα της ομάδας στο Γκρόουβ υπάρχουν 9 τρόπαια κατασκευαστών το τελευταίο εκ των οποίων το 1997. Η τελευταία νίκη της ομάδας ήρθε πέρυσι στο GP Ισπανίας με τον Παστόρ Μαλντονάντο που εκκίνησε από την pole και πήρε την καρό σημαία. Η συνέχεια δεν ήταν ανάλογη καθότι η ομάδα δεν διαθέτει τα απαραίτητα κεφάλαια για την εξέλιξη του μονοθεσίου όμως υπήρχαν περιπτώσεις που η FW34 στα χέρια του πιλότου από τη Βενεζουέλα κινήθηκε ανταγωνιστικά δίνοντάς του τη δυνατότητα να διεκδικήσει κάποια καλά αποτελέσματα χωρίς όμως άλλη παρουσία στο βάθρο.
Φέτος η χρονιά δεν έχει ξεκινήσει καλά για τη βρετανική ομάδα. Πέρα από την αποχώρηση του επενδυτή Τότο Γουλφ που πήγε στη Mercedes η FW35 έχει αρκετά προβλήματα ευστάθειας και δεν εμπνέει σιγουριά στους Μαλντονάντο και Μπότας.
Στη θέση του τεχνικού διευθυντή βρίσκεται ο Μάικ Κάφλαν που ίσως τον θυμάστε από το 2007. Ο Βρετανός τεχνικός που τότε δούλευε στη McLaren είχε εμπλακεί μαζί με τον Νάιτζελ Στίπνι της Ferrari στο “StepneyGate”. Η βρετανική ομάδα κατηγορήθηκε τότε για κατασκοπεία εναντίον της Ferrari απώλεσε τους βαθμούς στο πρωτάθλημα κατασκευαστών και οι Στίπνι, Κάφλαν απομακρύνθηκαν από τις ομάδες τους.
Ο Κάφλαν βρέθηκε στη Williams το 2011 και μετά την αποχώρηση του Σαμ Μάικλ για τη McLaren πήρε τη θέση του τεχνικού διευθυντή. Η Williams ήταν από τις τελευταίες ομάδες που άρχισε στο τέλος της περσινής χρονιάς να εξερευνεί την περιοχή των εξατμίσεων και το πώς μπορεί να εκμεταλλευτεί κανείς την κινητική τους ενέργεια για να παράγει κάθετη δύναμη.
Στη φετινή FW35 τα προβλήματα ευστάθειας στο φρενάρισμα και αστάθειας στην είσοδο της στροφής οφείλονται σύμφωνα με τον Κάφλαν στη διάταξη των εξατμίσεων: «Υπάρχει πολύ μεγάλη δυναμική στη διάταξη των εξατμίσεων τύπου Coanda αλλά δεν είναι εύκολο να κατευθύνουμε εκεί που θέλουμε τα καυσαέρια. Στην αεροσήραγγα τα πράγματα δεν είναι απλό να μελετηθούν εις βάθος, καθότι στην πραγματικότητα εκτός από την ταχύτητα του μονοθεσίου μεταβάλλεται και η ροή των καυσαερίων. Στην έξοδο της στροφής έχουμε χαμηλή ταχύτητα του μονοθεσίου και υψηλή ροή καυσαερίων ενώ στο τέλος της ευθείας έχουμε υψηλή ταχύτητα μονοθεσίου και χαμηλή ροή καυσαερίων. Υπάρχουν στιγμές που οι τιμές πίεσης στο πάτωμα του μονοθεσίου είναι εντυπωσιακές αλλά τα πράγματα αλλάζουν στην πίστα καθότι τα ελαστικά κινούνται αλλάζουν θέση και το μονοθέσιο γέρνει αριστερά δεξιά μεταβάλλοντας συνεχώς τις πιέσεις και τις ισορροπίες. Στόχος μας είναι να δώσουμε ένα πιο σταθερό στη συμπεριφορά μονοθέσιο στους πιλότους μας. Έχουμε βρει απαντήσεις στο τι φταίει και πιστεύω πως θα αντιμετωπίσουμε σύντομα με επιτυχία το θέμα».
Στη Williams έχουν προγραμματίσει δοκιμές σε ευθεία πριν το Ισπανικό GP (12/5). O Μαλντονάντο στην Αυστραλία δε δίστασε να τονίσει πως η FW35 απλά δεν οδηγείται ενώ από την ομάδα εξετάζουν ακόμη την περίπτωση να απεμπολίσουν τη νέα διάταξη εξατμίσεων και να επιστρέψουν στην περσινή κλασική τους διάταξη.
Στη φετινή FW35 τα προβλήματα ευστάθειας στο φρενάρισμα και αστάθειας στην είσοδο της στροφής οφείλονται σύμφωνα με τον Κάφλαν στη διάταξη των εξατμίσεων: «Υπάρχει πολύ μεγάλη δυναμική στη διάταξη των εξατμίσεων τύπου Coanda αλλά δεν είναι εύκολο να κατευθύνουμε εκεί που θέλουμε τα καυσαέρια. Στην αεροσήραγγα τα πράγματα δεν είναι απλό να μελετηθούν εις βάθος, καθότι στην πραγματικότητα εκτός από την ταχύτητα του μονοθεσίου μεταβάλλεται και η ροή των καυσαερίων. Στην έξοδο της στροφής έχουμε χαμηλή ταχύτητα του μονοθεσίου και υψηλή ροή καυσαερίων ενώ στο τέλος της ευθείας έχουμε υψηλή ταχύτητα μονοθεσίου και χαμηλή ροή καυσαερίων. Υπάρχουν στιγμές που οι τιμές πίεσης στο πάτωμα του μονοθεσίου είναι εντυπωσιακές αλλά τα πράγματα αλλάζουν στην πίστα καθότι τα ελαστικά κινούνται αλλάζουν θέση και το μονοθέσιο γέρνει αριστερά δεξιά μεταβάλλοντας συνεχώς τις πιέσεις και τις ισορροπίες. Στόχος μας είναι να δώσουμε ένα πιο σταθερό στη συμπεριφορά μονοθέσιο στους πιλότους μας. Έχουμε βρει απαντήσεις στο τι φταίει και πιστεύω πως θα αντιμετωπίσουμε σύντομα με επιτυχία το θέμα».
Στη Williams έχουν προγραμματίσει δοκιμές σε ευθεία πριν το Ισπανικό GP (12/5). O Μαλντονάντο στην Αυστραλία δε δίστασε να τονίσει πως η FW35 απλά δεν οδηγείται ενώ από την ομάδα εξετάζουν ακόμη την περίπτωση να απεμπολίσουν τη νέα διάταξη εξατμίσεων και να επιστρέψουν στην περσινή κλασική τους διάταξη.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr