GP Κίνας: Ταχύτερος ο Μάσα στις ελεύθερες δοκιμές!

GP Κίνας: Ταχύτερος ο Μάσα στις ελεύθερες δοκιμές!

Ο Βραζιλιάνος πιλότος της Ferrari έδειξε πως βρίσκεται σε καλή κατάσταση όπως και η βελτιωμένη F138 που αναμένεται να πρωταγωνιστήσει την Κυριακή.

GP Κίνας: Ταχύτερος ο Μάσα στις ελεύθερες δοκιμές!
Ο Βραζιλιάνος πιλότος της Ferrari έδειξε πως βρίσκεται σε καλή κατάσταση όπως και η βελτιωμένη F138 που αναμένεται να πρωταγωνιστήσει την Κυριακή.

Οι δυο περίοδοι ελεύθερων δοκιμών στη Σαγκάη
Κλείσιμο
διεξήχθησαν με σχετικά καλό καιρό καθώς το θερμόμετρο έδειχνε 21 βαθμούς Κελσίου στην ατμόσφαιρα και 30 βαθμούς Κελσίου στο οδόστρωμα.

Η επιλογή της Pirelli για το συγκεκριμένο αγώνα είναι η μέση και η μαλακή γόμα, μένει να δούμε αν κάποια από τις ομάδες θα βρει τη χρυσή τομή ώστε να αξιοποιήσει σωστά τα ελαστικά και να μπορέσει μεγιστοποιώντας τη χρήση της μέσης γόμας να βγάλει τον αγώνα με δυο πιτ στοπ. Για να είναι εφικτό αυτό σε σύνολο 56 γύρων θα πρέπει η μαλακή γόμα με την οποία λογικά θα εκκινήσουν όσοι στην δεκάδα να αντέξει 10 – 12 γύρους και εν συνεχεία το πρώτο σετ μέσης γόμας 20 ώστε να απομένουν στο δεύτερο σετ μέσης γόμας άλλοι 24 γύροι μέχρι το φινάλε. Σενάριο όχι απίθανο αλλά οριακό, σίγουρα θα παίξει ρόλο η μείωση του φορτίου καυσίμου όπως και η βελτίωση του κρατήματος στην πίστα που σήμερα γλιστρούσε πολύ.

Στην πρώτη περίοδο δοκιμών το FP1 ταχύτερος όλων ήταν ο Νίκο Ρόσμπεργκ με τη Mercedes. Ο περσινός νικητής στην Κίνα έδειξε πως τα ασημί βέλη θα είναι και πάλι υπολογίσιμα στη συγκεκριμένη πίστα όπου η δύναμη του κινητήρα παίζει σημαντικό ρόλο. Ο Σέρτζιο Πέρεζ έχασε τον έλεγχο της McLaren στην είσοδο των πιτ και κόλλησε στην αμμοπαγίδα ανασύροντας στην ομάδα μνήμες από το 2007 όταν το ίδιο είχε συμβεί στο Λιούις Χάμιλτον και προφανώς του στέρησε τον τίτλο εκείνη τη χρονιά στο ντεμπούτο του στη F1. Ο Πέρεζ μετέπειτα απέδωσε το συμβάν στην υπέρμετρη φθορά των ελαστικών που τον οδήγησε να κινηθεί αργά στο τελευταίο κομμάτι της πίστας πριν τα πιτ με αποτέλεσμα να πέσει η θερμοκρασία τους και να μην κρατάνε καθόλου όταν χρειάστηκε να στρίψει και να φρενάρει για να μπει στα πιτ.



Στη δεύτερη περίοδο δοκιμών στο FP2 ταχύτερος όλων ήταν ο Μάσα με τη Ferrari.
Οι περισσότεροι οδηγοί επικεντρώθηκαν στην προσομοίωση συνθηκών αγώνα με stint των 15 γύρων ώστε να δουν την κατάσταση των ελαστικών. Πριν απ’ αυτό κάποιοι έκαναν γρήγορους γύρους με τη μαλακή γόμα πρακτική που έφερε και τη συγκεκριμένη επίδοση από το Μάσα. Πέρα από τη Ferrari σημαντικά σημάδια βελτίωσης έδειξε και η McLaren παρότι το απόγευμα δεν ήταν ανέφελο για το Μπάτον. Ο Βρετανός μπλόκαρε στο τέλος της μεγάλης ευθείας το εμπρός αριστερά ελαστικό το οποίο καταστράφηκε. Έτσι ο παγκόσμιος πρωταθλητής του 2009 υποχρεώθηκε σε εσπευσμένη είσοδο στα πιτ με το σώμα του μονοθεσίου να χτυπάει κάτω καθότι είχε χαθεί από το ελαστικό όλος ο αέρας. Παρότι ξαναβγήκε στην πίστα η ζημιά στο πάτωμα δεν του επέτρεψε να συνεχίσει την προσπάθεια.
 
Τόσο ο Μπάτον όσο και ο Χάμιλτον εξέφρασαν προβληματισμό για την επιλογή της μαλακής γόμας στο συγκεκριμένο αγώνα και τη διάρκεια ζωής της. Ο Μπάτον τόνισε: 'Για ένα γύρο έχεις καλό κράτημα και μετά φεύγουν κομμάτια από τα λάστιχα". Από την πλευρά της Pirelli ο αγωνιστικός διευθυντής της ομάδας Πωλ Χέμπερι εξήγησε: "Η μαλακή γόμα είναι για τις κατατακτήριες δοκιμές. Θα ανησυχούσα αν παρουσιάζε τέτοια συμπεριφορά η μέση γόμα. Στον αγώνα οι δέκα πρώτοι των δοκιμών θα βγάλουν τη μαλακή γόμα που λόγω πλεονεκτήματος σε απόδοση θα χρησιμοποιηθεί στο Q3 μέχρι το 10ο γύρο και μετά θα κάνουν άλλο ένα ή δυο πιτ στοπ έως το τέλος. Αυτό δεν απέχει από το αρχικό μας σχέδιο".

Ο Πέρεζ με τη McLaren δεν απέφυγε το λάθος και στο FP2. Η ψυχολογία του μετά τη λήξη των δοκιμών δεν ήταν καλή και ο ίδιος τόνισε πως έχει απολέσει μέρος της αυτοπεποίθησής του όσον αφορά στην οριακή πίεση με την ΜΡ4/28 και αύριο θα χρησιμοποιήσει τελείως διαφορετικό στήσιμο.



Μετά τη λήξη των δοκιμών ο νικητής του προηγούμενου αγώνα Σεμπάστιαν Φέτελ
που περιορίστηκε στη 10η θέση δήλωσε: «Ήταν μία δύσκολη ημέρα για εμάς. Είχα προβλήματα το απόγευμα και η διαφορά μου από τους πρώτους στη κατάταξη είναι μεγαλύτερη απ’ ότι θα ήθελα. Υπάρχουν δύο-τρία πράγματα πάνω στα οποία πρέπει να δουλέψουμε ώστε να παρουσιαστούμε βελτιωμένοι αύριο. Νομίζω πως ξέρουμε τι πρέπει να κάνουμε. Φαίνεται πως η μαλακή γόμα θα είναι η κατάλληλη για τη μάχη της pole αλλά δεν θα χρησιμοποιηθεί πολύ στον αγώνα».

Συνολικά οι σημερινοί χρόνοι ήταν:

Πρώτη περίοδος

Θέση Οδηγός               Ομάδα                 Χρόνος      Διαφορά Γύροι

 1.  Nico Rosberg         Mercedes              1m36.717s            21

 2.  Lewis Hamilton       Mercedes              1m37.171s  + 0.454s  20

 3.  Mark Webber          Red Bull-Renault      1m37.658s  + 0.941s  21

 4.  Sebastian Vettel     Red Bull-Renault      1m37.942s  + 1.225s  20

 5.  Fernando Alonso      Ferrari               1m37.965s  + 1.248s  17

 6.  Jenson Button        McLaren-Mercedes      1m38.069s  + 1.352s  24

 7.  Felipe Massa         Ferrari               1m38.095s  + 1.378s  14

 8.  Adrian Sutil         Force India-Mercedes  1m38.125s  + 1.408s  21

 9.  Romain Grosjean      Lotus-Renault         1m38.398s  + 1.681s  17

10.  Paul di Resta        Force India-Mercedes  1m38.561s  + 1.844s  15

11.  Kimi Raikkonen       Lotus-Renault         1m38.790s  + 2.073s  16

12.  Jean-Eric Vergne     Toro Rosso-Ferrari    1m39.057s  + 2.340s  19

13.  Pastor Maldonado     Williams-Renault      1m39.158s  + 2.441s  22

14.  Nico Hulkenberg      Sauber-Ferrari        1m39.180s  + 2.463s  21

15.  Daniel Ricciardo     Toro Rosso-Ferrari    1m39.336s  + 2.619s  19

16.  Sergio Perez         McLaren-Mercedes      1m39.360s  + 2.643s  20

17.  Valtteri Bottas      Williams-Renault      1m39.392s  + 2.675s  20

18.  Esteban Gutierrez    Sauber-Ferrari        1m40.032s  + 3.315s  22

19.  Jules Bianchi        Marussia-Cosworth     1m41.966s  + 5.249s  16

20.  Max Chilton          Marussia-Cosworth     1m42.056s  + 5.339s  18

21.  Giedo van der Garde  Caterham-Renault      1m42.083s  + 5.366s  21

22.  Ma Qing Hua          Caterham-Renault      1m43.545s  + 6.828s  20

 Δεύτερη περίοδος

Θέση Πιλότος              Ομάδα                 Χρόνος      Διαφορά  Γύροι

 1. Felipe Massa          Ferrari               1m35.340s             32

 2. Kimi Raikkonen        Lotus-Renault         1m35.492s  + 0.152s   32

 3. Fernando Alonso       Ferrari               1m35.755s  + 0.415s   30

 4. Nico Rosberg          Mercedes              1m35.819s  + 0.479s   35

 5. Mark Webber           Red Bull-Renault      1m36.092s  + 0.752s   31

 6. Jenson Button         McLaren-Mercedes      1m36.432s  + 1.092s   29

 7. Lewis Hamilton        Mercedes              1m36.496s  + 1.156s   39

 8. Adrian Sutil          Force India-Mercedes  1m36.514s  + 1.174s   32

 9. Paul di Resta         Force India-Mercedes  1m36.595s  + 1.255s   33

10. Sebastian Vettel      Red Bull-Renault      1m36.791s  + 1.451s   27

11. Sergio Perez          McLaren-Mercedes      1m36.940s  + 1.600s   16

12. Romain Grosjean       Lotus-Renault         1m36.963s  + 1.623s   31

13. Esteban Gutierrez     Sauber-Ferrari        1m37.103s  + 1.763s   22

14. Daniel Ricciardo      Toro Rosso-Ferrari    1m37.206s  + 1.866s   39

15. Jean-Eric Vergne      Toro Rosso-Ferrari    1m38.127s  + 2.787s   34

16. Valtteri Bottas       Williams-Renault      1m38.185s  + 2.845s   18

17. Nico Hulkenberg       Sauber-Ferrari        1m38.211s  + 2.871s   32

18. Pastor Maldonado      Williams-Renault      1m38.276s  + 2.936s   34

19. Jules Bianchi         Marussia-Cosworth     1m38.725s  + 3.385s   29

20. Giedo van der Garde   Caterham-Renault      1m39.271s  + 3.931s   21

21. Charles Pic           Caterham-Renault      1m39.814s  + 4.474s   27

22. Max Chilton           Marussia-Cosworth     1m43.227s  + 7.887s    5

 

Οι κατατακτήριες δοκιμές θα διεξαχθούν αύριο στις 9 το πρωί ώρα Ελλάδος. Η εκκίνηση του αγώνα που θα μεταδοθεί από την ΕΤ1 την Κυριακή στις 14:00 θα δοθεί στις 10 το πρωί ώρα Ελλάδος.



Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Best Of Network

Δείτε Επίσης