GP Κίνας: Ταχύτερος ο Μάσα στις ελεύθερες δοκιμές!
Ο Βραζιλιάνος πιλότος της Ferrari έδειξε πως βρίσκεται σε καλή κατάσταση όπως και η βελτιωμένη F138 που αναμένεται να πρωταγωνιστήσει την Κυριακή.
Οι δυο περίοδοι ελεύθερων δοκιμών στη Σαγκάη διεξήχθησαν με σχετικά καλό καιρό καθώς το θερμόμετρο έδειχνε 21 βαθμούς Κελσίου στην ατμόσφαιρα και 30 βαθμούς Κελσίου στο οδόστρωμα.
Η επιλογή της Pirelli για το συγκεκριμένο αγώνα είναι η μέση και η μαλακή γόμα, μένει να δούμε αν κάποια από τις ομάδες θα βρει τη χρυσή τομή ώστε να αξιοποιήσει σωστά τα ελαστικά και να μπορέσει μεγιστοποιώντας τη χρήση της μέσης γόμας να βγάλει τον αγώνα με δυο πιτ στοπ. Για να είναι εφικτό αυτό σε σύνολο 56 γύρων θα πρέπει η μαλακή γόμα με την οποία λογικά θα εκκινήσουν όσοι στην δεκάδα να αντέξει 10 – 12 γύρους και εν συνεχεία το πρώτο σετ μέσης γόμας 20 ώστε να απομένουν στο δεύτερο σετ μέσης γόμας άλλοι 24 γύροι μέχρι το φινάλε. Σενάριο όχι απίθανο αλλά οριακό, σίγουρα θα παίξει ρόλο η μείωση του φορτίου καυσίμου όπως και η βελτίωση του κρατήματος στην πίστα που σήμερα γλιστρούσε πολύ.
Στη δεύτερη περίοδο δοκιμών στο FP2 ταχύτερος όλων ήταν ο Μάσα με τη Ferrari. Οι περισσότεροι οδηγοί επικεντρώθηκαν στην προσομοίωση συνθηκών αγώνα με stint των 15 γύρων ώστε να δουν την κατάσταση των ελαστικών. Πριν απ’ αυτό κάποιοι έκαναν γρήγορους γύρους με τη μαλακή γόμα πρακτική που έφερε και τη συγκεκριμένη επίδοση από το Μάσα. Πέρα από τη Ferrari σημαντικά σημάδια βελτίωσης έδειξε και η McLaren παρότι το απόγευμα δεν ήταν ανέφελο για το Μπάτον. Ο Βρετανός μπλόκαρε στο τέλος της μεγάλης ευθείας το εμπρός αριστερά ελαστικό το οποίο καταστράφηκε. Έτσι ο παγκόσμιος πρωταθλητής του 2009 υποχρεώθηκε σε εσπευσμένη είσοδο στα πιτ με το σώμα του μονοθεσίου να χτυπάει κάτω καθότι είχε χαθεί από το ελαστικό όλος ο αέρας. Παρότι ξαναβγήκε στην πίστα η ζημιά στο πάτωμα δεν του επέτρεψε να συνεχίσει την προσπάθεια.
Τόσο ο Μπάτον όσο και ο Χάμιλτον εξέφρασαν προβληματισμό για την επιλογή της μαλακής γόμας στο συγκεκριμένο αγώνα και τη διάρκεια ζωής της. Ο Μπάτον τόνισε: 'Για ένα γύρο έχεις καλό κράτημα και μετά φεύγουν κομμάτια από τα λάστιχα". Από την πλευρά της Pirelli ο αγωνιστικός διευθυντής της ομάδας Πωλ Χέμπερι εξήγησε: "Η μαλακή γόμα είναι για τις κατατακτήριες δοκιμές. Θα ανησυχούσα αν παρουσιάζε τέτοια συμπεριφορά η μέση γόμα. Στον αγώνα οι δέκα πρώτοι των δοκιμών θα βγάλουν τη μαλακή γόμα που λόγω πλεονεκτήματος σε απόδοση θα χρησιμοποιηθεί στο Q3 μέχρι το 10ο γύρο και μετά θα κάνουν άλλο ένα ή δυο πιτ στοπ έως το τέλος. Αυτό δεν απέχει από το αρχικό μας σχέδιο".
Ο Πέρεζ με τη McLaren δεν απέφυγε το λάθος και στο FP2. Η ψυχολογία του μετά τη λήξη των δοκιμών δεν ήταν καλή και ο ίδιος τόνισε πως έχει απολέσει μέρος της αυτοπεποίθησής του όσον αφορά στην οριακή πίεση με την ΜΡ4/28 και αύριο θα χρησιμοποιήσει τελείως διαφορετικό στήσιμο.
Μετά τη λήξη των δοκιμών ο νικητής του προηγούμενου αγώνα Σεμπάστιαν Φέτελ που περιορίστηκε στη 10η θέση δήλωσε: «Ήταν μία δύσκολη ημέρα για εμάς. Είχα προβλήματα το απόγευμα και η διαφορά μου από τους πρώτους στη κατάταξη είναι μεγαλύτερη απ’ ότι θα ήθελα. Υπάρχουν δύο-τρία πράγματα πάνω στα οποία πρέπει να δουλέψουμε ώστε να παρουσιαστούμε βελτιωμένοι αύριο. Νομίζω πως ξέρουμε τι πρέπει να κάνουμε. Φαίνεται πως η μαλακή γόμα θα είναι η κατάλληλη για τη μάχη της pole αλλά δεν θα χρησιμοποιηθεί πολύ στον αγώνα».
Συνολικά οι σημερινοί χρόνοι ήταν:
Πρώτη περίοδος
Θέση Οδηγός Ομάδα Χρόνος Διαφορά Γύροι |
1. Nico Rosberg Mercedes 1m36.717s 21 |
2. Lewis Hamilton Mercedes 1m37.171s + 0.454s 20 |
3. Mark Webber Red Bull-Renault 1m37.658s + 0.941s 21 |
4. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m37.942s + 1.225s 20 |
5. Fernando Alonso Ferrari 1m37.965s + 1.248s 17 |
6. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m38.069s + 1.352s 24 |
7. Felipe Massa Ferrari 1m38.095s + 1.378s 14 |
8. Adrian Sutil Force India-Mercedes 1m38.125s + 1.408s 21 |
9. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m38.398s + 1.681s 17 |
10. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m38.561s + 1.844s 15 |
11. Kimi Raikkonen Lotus-Renault 1m38.790s + 2.073s 16 |
12. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1m39.057s + 2.340s 19 |
13. Pastor Maldonado Williams-Renault 1m39.158s + 2.441s 22 |
14. Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari 1m39.180s + 2.463s 21 |
15. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1m39.336s + 2.619s 19 |
16. Sergio Perez McLaren-Mercedes 1m39.360s + 2.643s 20 |
17. Valtteri Bottas Williams-Renault 1m39.392s + 2.675s 20 |
18. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m40.032s + 3.315s 22 |
19. Jules Bianchi Marussia-Cosworth 1m41.966s + 5.249s 16 |
20. Max Chilton Marussia-Cosworth 1m42.056s + 5.339s 18 |
21. Giedo van der Garde Caterham-Renault 1m42.083s + 5.366s 21 |
22. Ma Qing Hua Caterham-Renault 1m43.545s + 6.828s 20 |
Δεύτερη περίοδος
Θέση Πιλότος Ομάδα Χρόνος Διαφορά Γύροι |
1. Felipe Massa Ferrari 1m35.340s 32 |
2. Kimi Raikkonen Lotus-Renault 1m35.492s + 0.152s 32 |
3. Fernando Alonso Ferrari 1m35.755s + 0.415s 30 |
4. Nico Rosberg Mercedes 1m35.819s + 0.479s 35 |
5. Mark Webber Red Bull-Renault 1m36.092s + 0.752s 31 |
6. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m36.432s + 1.092s 29 |
7. Lewis Hamilton Mercedes 1m36.496s + 1.156s 39 |
8. Adrian Sutil Force India-Mercedes 1m36.514s + 1.174s 32 |
9. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m36.595s + 1.255s 33 |
10. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m36.791s + 1.451s 27 |
11. Sergio Perez McLaren-Mercedes 1m36.940s + 1.600s 16 |
12. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m36.963s + 1.623s 31 |
13. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m37.103s + 1.763s 22 |
14. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1m37.206s + 1.866s 39 |
15. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1m38.127s + 2.787s 34 |
16. Valtteri Bottas Williams-Renault 1m38.185s + 2.845s 18 |
17. Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari 1m38.211s + 2.871s 32 |
18. Pastor Maldonado Williams-Renault 1m38.276s + 2.936s 34 |
19. Jules Bianchi Marussia-Cosworth 1m38.725s + 3.385s 29 |
20. Giedo van der Garde Caterham-Renault 1m39.271s + 3.931s 21 |
21. Charles Pic Caterham-Renault 1m39.814s + 4.474s 27 |
22. Max Chilton Marussia-Cosworth 1m43.227s + 7.887s 5 |
Οι κατατακτήριες δοκιμές θα διεξαχθούν αύριο στις 9 το πρωί ώρα Ελλάδος. Η εκκίνηση του αγώνα που θα μεταδοθεί από την ΕΤ1 την Κυριακή στις 14:00 θα δοθεί στις 10 το πρωί ώρα Ελλάδος.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr