GP Kίνας: Εύκολη νίκη Αλόνσο!
To Κινέζικο GP είχε εντυπωσιακή εξέλιξη με τους Ράικονεν, Χάμιλτον, Φέτελ να δίνουν συγκλονιστική μάχη για τις άλλες δυο θέσεις στο βάθρο.
Όλα κρίθηκαν στη διαχείριση των ελαστικών αλλά και στις στρατηγικές των ομάδων που ήταν τελείως διαφορετικές. Οι τρεις πρώτοι που βρίσκονται και στην πρώτη τριάδα της εκκίνησης χρησιμοποίησαν στην αρχή τη μαλακή γόμα με την οποία είχαν καταταγεί και έβαλαν τρια σετ μέσης γόμας που είχαν διατηρήσει ανέπαφα από χτες στις κατατακτήριες δοκιμές ενώ οι Φέτελ και Μπάτον που τερμάτισαν στην 4η και 5η θέση αντίστοιχα εκκίνησαν από την 8η (Μπάτον) και 9η θέση με τη μέση γόμα και έβαλαν τη μαλακή για λίγους γύρους στο τέλος του αγώνα.
Άνθρωπος του αγώνα ήταν σίγουρα ο νικητής Φερνάντο Αλόνσο που πήρε για λογαριασμό της Ferrari την πρώτη φετινή νίκη. Η προηγούμενη φορά που βρέθηκε ο Ισπανός στο μεσαίο σκαλί του βάθρου ήταν πέρυσι στη Γερμανία.
Συνολικά για τον Αλόνσο ήταν η 31η νίκη της καριέρας του που τον έφερε πλέον στην 4η θέση της σχετικής κατάταξης όλων των εποχών μαζί με το Μάνσελ. Μπροστά του βρίσκεται ο Άιρτον Σένα με 41 νίκες, ο Προστ με 51 νίκες και ο Σουμάχερ με 91 νίκες. Επίσης ήταν η 2η νίκη του Αλόνσο στην Κίνα, η πρώτη είχε έρθει το 2006 με τα χρώματα της Renault.
Ο μόνος που πιθανόν με βάση το ρυθμό του στον αγώνα να μπορούσε να πιέσει τον Αλόνσο ήταν ο Ράικονεν. Όμως ο Φινλανδός έκανε κακή εκκίνηση έχασε την 2η θέση στην πρώτη στροφή από τις Ferrari και εν συνεχεία βρέθηκε μετά την πρώτη αλλαγή ελαστικών να παλεύει στις πιο πίσω θέσεις με το Σέρτζιο Πέρεζ. Ο Μεξικάνος με την McLaren είχε εκκινήσει με τη μέση γόμα και ήταν ο τελευταίος που μπήκε στα πιτ για αλλαγή ακολουθώντας στρατηγική 2 πιτ στοπ. Στην προσπάθειά του να περάσει τη McLaren ο Ράικονεν πάτησε εκτός πίστας έχασε τον έλεγχο της Lotus και ακούμπησε στο πίσω μέρος της ΜΡ4/28. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να ανοίξει μια οπή στο ρύγχος της Ε21 και να φύγουν κάποια κομμάτια από την εμπρός αεροτομή που αποδείχτηκε πολύ γερή. Τόσο ώστε να βγάλει όλο τον αγώνα χωρίς αλλαγή. Βέβαια χρειάστηκε να προσθέσουν κλίση στα πτερύγιά της στο πιτ στοπ ούτως ώστε να αντισταθμίσουν τις απώλειες της κάθετης δύναμης. Αν ο Ράικονεν δεν είχε αυτά τα θέματα πιθανόν να ήταν σε θέση να πιέσει περισσότερο τον Αλόνσο.
Ο έτερος πιλότος της Ferrari Φελίπε Μάσα που στην αρχή του αγώνα βρέθηκε 2ος πίσω από τον Αλόνσο καθότι μόλις ενεργοποιήθηκε το DRS οι δυο F138 πέρασαν το Χάμιλτον δεν μπόρεσε να κρατηθεί κοντά σε ρυθμό και λόγω των επιλογών στρατηγικής που έκανε η Ferrari. Συγκεκριμένα ο Αλόνσο μπήκε να αλλάξει λάστιχα στον 7ο γύρο και ο Μάσα ένα γύρο αργότερα. Η οριακά καταπονημένη μαλακή γόμα έχανε πολύ σε χρόνο με αποτέλεσμα ο Βραζιλιάνος βγαίνοντας να μπλέξει στο κυκλοφοριακό.
Μετά το πέσιμο της καρό σημαίας και μιλώντας πάνω στο βάθρο ο νικητής Φερνάντο Αλόνσο τόνισε: « Ήταν ένα τέλειο Σαββατοκύριακο για μας. Είμαι πολύ ικανοποιημένος από την δουλειά της ομάδας, τη στρατηγική και την απόδοση του μονοθεσίου. Είναι πολύ νωρίς ακόμη να μιλήσει κανείς για τον τίτλο. Θα περάσουμε το καλοκαίρι για να ξεκαθαρίσει η κατάσταση. Ελπίζω να βρισκόμαστε ανάμεσα στους διεκδικητές μετά το καλοκαίρι. Μακάρι να είναι και ο Μάσα ανάμεσα στους διεκδικητές γιατί αυτό θα σημαίνει πως το μονοθέσιο μας πάει καλά. Νομίζω ότι αυτή τη στιγμή είμαστε στην ίδια θέση μ
Από την πλευρά του ο Κίμι Ράικονεν πρόσθεσε: «Με βάση τα όσα έγιναν στον αγώνα είμαι πολύ ευχαριστημένος που πήρα τους βαθμούς της 2ης θέσης. Έδινα μάχη με τον Πέρεζ βγήκα καλύτερα από τη στροφή 3 και περίμενα να μου δώσει χώρο αλλά με έσπρωξε εκτός πίστας. Πάτησε στο κερμπ και στο γρασίδι και σώθηκα λόγω της πρόσφυσης που είχε το κερμπ. Μου έκανε εντύπωση ότι δεν καταστράφηκε η αεροτομή παρότι τον χτύπησα δυνατά. Εγώ ήθελα να την αλλάξω αλλά η ομάδα αποφάσισε να την αφήσει. Το μονοθέσιο συνέχισε να συμπεριφέρεται ΟΚ. Μου έκανε εντύπωση ότι δεν είχαμε μεγάλα προβλήματα πέρα από περισσότερη υποστροφή που έφθειρε υπέρμετρα τα εμπρός ελαστικά».
Ο poleman Λιούις Χάμιλτον δεν μπόρεσε να κρατηθεί μπροστά μετά την εκκίνηση και στους τελευταίους γύρους του αγώνα βρέθηκε να δίνει μάχη για το βάθρο με το Φέτελ: « Είμαι ευχαριστημένος με το αποτέλεσμα αλλά προφανώς θέλω περισσότερα. Δεν είμαι σίγουρος που ακριβώς χάνουμε την ταχύτητά μας. Σήμερα ο συνολικός μας ρυθμός δεν ήταν ανταγωνιστικός και υπάρχουν ένα με δυο σημεία που πρέπει να επικεντρώσουμε την προσοχή μας στην βελτίωση του μονοθεσίου. Είμαι ικανοποιημένος με την 3η θέση αν και θα ήθελα να κερδίσω».
Ο περσινός νικητής του αγώνα Νίκο Ρόσμπεργκ εγκατέλειψε με πρόβλημα στην ανάρτηση. Ακόμη πιο άσχημα πήγαν τα πράγματα για το Μαρκ Γουέμπερ. Ο Αυστραλός εκκίνησε από το pit lane μετά τη χθεσινή ποινή γιατί έμεινε από καύσιμο και προσπαθώντας ν’ ανέβει συγκρούστηκε με τον Ζαν Ερίκ Βερν της Toro Rosso. Μπήκε άλλαξε αεροτομή και λάστιχα αλλά το πίσω ελαστικό δεν κούμπωσε καλά. Έτσι ο Αυστραλός οδηγήθηκε σε εγκατάλειψη. Σα να μην έφτανε αυτό οι αγωνοδίκες τον θεώρησαν υπαίτιο για τη σύγκρουση και του επέβαλλαν ποινή 3 θέσεων στην εκκίνηση του επόμενου αγώνα στο Μπαχρέιν.
O έτερος πιλότος της Red Bull και πρωτοπόρος στη βαθμολογία του πρωταθλήματος Σεμπάστιαν Φέτελ κατόρθωσε να κερδίσει πέντε θέσεις στον αγώνα εκμεταλλευόμενος τη στρατηγική της ομάδας. Μετέπειτα δήλωσε : «Μετά το τελευταίο pit stop μου είπαν από την ομάδα πως η διαφορά από τους προπορευόμενους ήταν μεγάλη – το ίδιο όμως κι από τα μονοθέσια που ακολουθούσαν. Σκεφτήκαμε λοιπόν πως άξιζε τον κόπο να πιέσω διεκδικώντας κάτι καλύτερο στο τέλος. Όταν βγαίνοντας στη μεγάλη ευθεία είδα το Χάμιλτον στο τέλος της να στρίβει, σκέφτηκα “τελικά είναι πολύ μακριά”. Είχα όμως πολύ περισσότερη δυναμική με τα φρέσκα ελαστικά. Τελικά, ήταν απογοητευτικό που δεν κατάφερα να ανέβω στο βάθρο για τόσο μικρή διαφορά (σ.σ. δύο δέκατα του δευτερολέπτου). Αν είχα μερικές στροφές ακόμα, θα μπορούσα να επιδιώξω προσπέρασμα. Όπως και να έχει, η σημερινή μας στρατηγική αποδείχθηκε σωστή. Ξέραμε πως θα ήταν δύσκολος αγώνας αλλά σε γενικές γραμμές είμαι ικανοποιημένος από την εξέλιξή του».
Από τα υπόλοιπα συμβάντα που εξέτασαν οι αγωνοδίκες μόνο αυτό της σύγκρουσης μεταξύ του Σούτιλ και του Γκουτιέρεζ έτυχε ποινής. Συγκεκριμένα ο 21χρονος Μεξικάνος πιλότος με τη Sauber έπεσε πάνω στο πίσω μ
Ο 4ος αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος της F1 είναι προγραμματισμένος στην έρημο του Σακχίρ την επόμενη Κυριακή (14:00 απευθείας ΕΤ1, ΕΡΤ HD).
Συνολικά τα σημερινά αποτελέσματα και η βαθμολογία διαμορφώθηκαν ως εξής:
Τελική κατάταξη: |
|
Θέση Πιλότος Ομάδα Χρόνος |
1. Alonso Ferrari 1’36:26.945 |
2. Raikkonen Lotus-Renault + 10.100s |
3. Hamilton Mercedes + 12.300s |
4. Vettel Red Bull-Renault + 12.500s |
5. Button McLaren-Mercedes + 35.200s |
6. Massa Ferrari + 40.800s |
7. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari + 42.600s |
8. Di Resta Force India-Mercedes + 51.000s |
9. Grosjean Lotus-Renault + 53.400s |
10. Hulkenberg Sauber-Ferrari + 56.500s |
11. Perez McLaren-Mercedes + 1m03.800s |
12. Vergne Toro Rosso-Ferrari + 1m12.600s |
13. Maldonado Williams-Renault + 1m33.800s |
14. Bottas Williams-Renault + 1m35.400s |
15. Bianchi Marussia-Cosworth + 1 γύρος |
16. Pic Caterham-Renault + 1 γύρος |
17. Chilton Marussia-Cosworth + 1 γύρος |
18. van der Garde Caterham-Renault + 1 γύρος |
|
Ταχύτερος γύρος: Vettel, 1m36.808s |
|
Εγκατέλειψαν: |
|
Πιλότος Ομάδα Γύρος |
Rosberg Mercedes 22 |
Webber Red Bull-Renault 16 |
Sutil Force India-Mercedes 6 |
Gutierrez Sauber-Ferrari 5 |
|
|
Βαθμολογία: |
|
Πιλότοι: Κατασκευαστές: |
1. Vettel 52 1. Red Bull-Renault 78 |
2. Raikkonen 49 2. Ferrari 73 |
3. Alonso 43 3. Lotus-Renault 60 |
4. Hamilton 40 4. Mercedes 52 |
5. Massa 30 5. Force India-Mercedes 14 |
6. Webber 26 6. McLaren-Mercedes 14 |
7. Button 12 7. Toro Rosso-Ferrari 7 |
8. Rosberg 12 8. Sauber-Ferrari 5 |
9. Grosjean 11 |
10. Di Resta 8 |
11. Ricciardo 6 |
12. Sutil 6 |
13. Hulkenberg 5 |
14. Perez 2 |
15. Vergne 1 |
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr