Γιατί έμεινε από καύσιμα ο Γουέμπερ;
15.04.2013
14:57
Η εικόνα της RB9 σταματημένης στην άκρη της πίστας λίγο πριν την ολοκλήρωση της προσπάθειας του Αυστραλού στο Q2 των κατατακτήριων δοκιμών γεννά αρκετά ερωτηματικά που πληθαίνουν συνεχώς όσο εμβαθύνεις στο θέμα.
Η εικόνα της RB9 σταματημένης στην άκρη της πίστας λίγο πριν την ολοκλήρωση της προσπάθειας του Αυστραλού στο Q2 των κατατακτήριων δοκιμών γεννά αρκετά ερωτηματικά που πληθαίνουν συνεχώς όσο εμβαθύνεις στο θέμα.
Καταρχάς στις κατατακτήριες δοκιμές έχοντας σα στόχο την απόλυτη επίδοση δεν κουβαλάς περιττό βάρος. Άρα στο ρεζερβουάρ του μονοθεσίου πρέπει να μπουν μόνο τα απαραίτητα καύσιμα. Δεν είναι εύκολη υπόθεση να υπολογίσεις πόσα ακριβώς είναι αυτά τα καύσιμα; Θεωρώντας γνωστή την κατανάλωση του κινητήρα με την πιο επιθετική χαρτογράφηση – ας κάνουμε μια υπόθεση εργασίας 0.6kg/km – και το μήκος της πίστας στη Σαγκάη (5451m) απαιτούνται περίπου 10kg κα
υσίμου για ένα γρήγορο γύρο και το μπες - βγες. Επιπλέον ανά πάσα στιγμή με βάση τους κανονισμούς πρέπει να υπάρχει στο ρεζερβουάρ του μονοθεσίου διαθέσιμο για δείγμα 1lt καυσίμου. Ήτοι άλλα 0.8kg ας πούμε 1kg ακόμη με τη στρογγυλοποίηση ασφαλείας.
Καλό είναι εδώ να αποσαφηνίσουμε πως οι ομάδες F1 υπολογίζουν τα απαραίτητα καύσιμα σε βάρος (kg) και όχι σε όγκο (lt) καθότι ο όγκος μεταβάλλεται με τη θερμοκρασία. Άρα λοιπόν ήταν δύσκολο να βάλουν 11kg καυσίμου στο ρεζερβουάρ του Γουέμπερ; Μήπως έχουν δίκιο οι συνομωσιολόγοι που αναρωτιούνται αν πέρασαν από την ομάδα ένα μήνυμα στον Αυστραλό μ’ αυτό τον ακραίο τρόπο;
Η άποψή μας
Δεν πιστεύουμε ότι υπάρχει συνομωσία εδώ. Είναι αδύνατον να πιστέψει κανείς πως μια ομάδα που ξοδεύει κοντά στα 300 εκ δολάρια ετησίως για να έχει δυο ετοιμοπόλεμα μονοθέσια στο grid, θυσιάζει το ένα για τέτοιο λόγο.
Καταρχάς στις κατατακτήριες δοκιμές έχοντας σα στόχο την απόλυτη επίδοση δεν κουβαλάς περιττό βάρος. Άρα στο ρεζερβουάρ του μονοθεσίου πρέπει να μπουν μόνο τα απαραίτητα καύσιμα. Δεν είναι εύκολη υπόθεση να υπολογίσεις πόσα ακριβώς είναι αυτά τα καύσιμα; Θεωρώντας γνωστή την κατανάλωση του κινητήρα με την πιο επιθετική χαρτογράφηση – ας κάνουμε μια υπόθεση εργασίας 0.6kg/km – και το μήκος της πίστας στη Σαγκάη (5451m) απαιτούνται περίπου 10kg κα
Καλό είναι εδώ να αποσαφηνίσουμε πως οι ομάδες F1 υπολογίζουν τα απαραίτητα καύσιμα σε βάρος (kg) και όχι σε όγκο (lt) καθότι ο όγκος μεταβάλλεται με τη θερμοκρασία. Άρα λοιπόν ήταν δύσκολο να βάλουν 11kg καυσίμου στο ρεζερβουάρ του Γουέμπερ; Μήπως έχουν δίκιο οι συνομωσιολόγοι που αναρωτιούνται αν πέρασαν από την ομάδα ένα μήνυμα στον Αυστραλό μ’ αυτό τον ακραίο τρόπο;
Η άποψή μας
Δεν πιστεύουμε ότι υπάρχει συνομωσία εδώ. Είναι αδύνατον να πιστέψει κανείς πως μια ομάδα που ξοδεύει κοντά στα 300 εκ δολάρια ετησίως για να έχει δυο ετοιμοπόλεμα μονοθέσια στο grid, θυσιάζει το ένα για τέτοιο λόγο.
Ας δούμε λίγο το σύστημα ανεφοδιασμού. Πρόκειται για μια φορητή δεξαμενή που κάθε ομάδα κατασκευάζει μόνη της. Πρέπει να βάζει και να βγάζει καύσιμο στο ρεζερβουάρ του μονοθεσίου. Αυτό δεν είναι απλό και απαιτεί ένα σύνθετο σύστημα σωληνώσεων ώστε να προστίθεται ή να αφαιρείται με ακρίβεια καύσιμο ταυτόχρονα με την παράλληλη διοχέτευση των αναθυμιάσεων και του αέρα. Το ρεζερβουάρ έχει ακανόνιστο σχήμα και μοναδικό για κάθε ομάδα ανάλογα με το packaging και τις διαστάσεις οδηγού, κινητήρα, ψυγείων. Μια ιδέα μπορείτε να πάρετε στη σχετική φωτογραφία που έδωσε πέρυσι στ
η δημοσιότητα η Sauber. Δεν είναι εύκολο να αφαιρέσεις όλο το καύσιμο από δοχείο παρόμοιου σχήματος καθώς δεν μπορείς να αφαιρέσεις όλο το καύσιμο από τα εσωτερικά
διαμερίσματα. Ο λόγος ύπαρξής τους είναι για να μην μετατοπίζεται το
καύσιμο και να επηρεάζει τη συμπεριφορά του μονοθεσίου εν κινήσει. Στην περίπτωση του Γουέμπερ όμως το πρόβλημα δεν ήταν λίγα ml. Έλειπαν 3 kg καυσίμου πράγμα που δεν αφήνει περιθώρια λάθους και επικεντρώνει κατά την άποψή μας το θέμα σε δυσλειτουργία της αντλίας ανεφοδιασμού είτε στο λογισμικό είτε στο μηχανισμό. Ανάλογο πρόβλημα με ανάλογες συνέπειες αντιμετώπισε η ομάδα και στο Άμπου Ντάμπι πέρυσι με το Φέτελ. Ο Γερμανός τότε όπως και ο Αυστραλός χτες εκκίνησαν από το τέλος του grid λόγω ποινής που επέβαλλαν οι αγωνοδίκες καθότι δεν υπήρχε η απαραίτητη ποσότητα καυσίμου στο ρεζερβουάρ. Οι πρωταθλητές πρέπει να δουν προσεκτικά όλη τη διαδικασία από την αρχή ώστε να διασφαλίσουν ότι δε θα ξανασυμβεί.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr