Πόσο επηρέασε το DRS τον Αλόνσο;
Πόσο επηρέασε το DRS τον Αλόνσο;
Στη Ferrari σήμερα κάνουν λόγο για νίκη η οποία χάθηκε λόγω της δυσλειτουργίας του Drag Reduction System.
UPD:
Στη Ferrari σήμερα κάνουν λόγο για νίκη η οποία χάθηκε λόγω της δυσλειτουργίας του Drag Reduction System.
Με την ολοκλήρωση του 2ου γύρου χτες στο Μπαχρέιν επιτράπηκε όπως προβλέπουν οι κανονισμοί η χρήση του DRS. Ο Αλόνσο που αρχικά είχε ανέβει 2ος αλλά πολύ σύντομα έχασε τη θέση αυτή και πάλι από το Φέτελ χρησιμοποίησε το σύστημα για να περάσει το Ρόσμπεργκ. Όμως αυτό έμεινε ανοικτό στο τέλος της ευθείας.
Έτσι ο Αλόνσο αναγκάστηκε στον 7ο γύρο να μπει στα πιτ ενώ ήταν δεύτερος πίσω από το Φέτελ. Ο ίδιος θεωρούσε πως φθείρονταν πολύ τα πίσω ελαστικά και δεν είχε καταλάβει ότι ήταν ανοικτό το πτερύγιο.
Για όσους πιθανόν να μην γνωρίζετε την ακριβή λειτουργία του, το σύστημα DRS (Drag Reduction System) αποτελείται από ένα κινητό πτερύγιο στην πίσω αεροτομή και ένα υδραυλικό σύστημα που το ανοίγει.
Με την ολοκλήρωση του 2ου γύρου χτες στο Μπαχρέιν επιτράπηκε όπως προβλέπουν οι κανονισμοί η χρήση του DRS. Ο Αλόνσο που αρχικά είχε ανέβει 2ος αλλά πολύ σύντομα έχασε τη θέση αυτή και πάλι από το Φέτελ χρησιμοποίησε το σύστημα για να περάσει το Ρόσμπεργκ. Όμως αυτό έμεινε ανοικτό στο τέλος της ευθείας.
Έτσι ο Αλόνσο αναγκάστηκε στον 7ο γύρο να μπει στα πιτ ενώ ήταν δεύτερος πίσω από το Φέτελ. Ο ίδιος θεωρούσε πως φθείρονταν πολύ τα πίσω ελαστικά και δεν είχε καταλάβει ότι ήταν ανοικτό το πτερύγιο.
Για όσους πιθανόν να μην γνωρίζετε την ακριβή λειτουργία του, το σύστημα DRS (Drag Reduction System) αποτελείται από ένα κινητό πτερύγιο στην πίσω αεροτομή και ένα υδραυλικό σύστημα που το ανοίγει.
Το DRS υιοθετήθηκε το 2011 και βρίσκεται στην 3η χρονιά χρήσης του. Ο οδηγός μέσω ενός κουμπιού στο τιμόνι το ενεργοποιεί σε συγκεκριμένα σημεία της πίστας. Όποτε θέλει σ’ αυτά τα σημεία κατά τη διάρκεια των δοκιμών. Κατά τη διάρκεια του αγώνα μόνο εάν προσπαθεί να προσπεράσει κάποιο μονοθέσιο και η χρονική διαφορά ανάμεσά τους είναι κάτω από 1 sec. Αυτό επιβλέπεται από ειδικό λογισμικό και ανθρώπους της FIA. Όταν ο οδηγός πατάει το κουμπί ανασηκώνεται το πίσω πτερύγιο κατά 50 mm, μειώνονται οι αεροδυναμικές αντιστάσεις και αυξάνεται η τελική ταχύτητα. Η μείωση των αντιστάσεων έχει ως συνέπεια και την δραματική πτώση της κάθετης δύναμης που παράγει το φτερό. Το μονοθέσιο με ανοιχτό DRS έχει σοβαρά θέματα ευστάθειας στο φρενάρισμα και στις γρήγορες καμπές.
Το υδραυλικό σύστημα παίρνει πίεση από το κιβώτιο μέσω σωληνώσεων ενώ για την ανύψωση του πτερυγίου φροντίζει ένας ενεργοποιητής (actuator). Ο ενεργοποιητής κρατά ανοικτό στα 50mm το πτερύγιο παρά την αντίσταση του αέρα. Μόλις αφαιρεθεί η υδραυλική πίεση (σ.σ: αυτόματα όταν ο οδηγός πατάει φρένο) το φτερό κλείνει λόγω της πίεσης του αέρα.
Στην περίπτωση της F138 του Αλόνσο o μηχανισμός επέτρεψε στο πτερύγιο να κινηθεί περισσότερο από 50mm. Στη νέα αυτή θέση η αντίσταση του αέρα δεν το έκλεινε και έτσι έμενε ανοιχτό. Φάνηκε ότι δεν υπήρχε δυσλειτουργία του μηχανισμού στο πρώτο πιτ στοπ καθώς οι μηχανικοί το έκλεισαν πολύ εύκολα με το χέρι. Αν είχε κολλήσει ο μηχανισμός θα υπήρχε υδραυλική πίεση να αντιστέκεται στην κίνηση του πτερυγίου. Όμως αυτό έκλεισε αμέσως χωρίς καμία αντίσταση. Όταν το ενεργοποίησε εκ νέου ο Αλόνσο έμεινε και πάλι ανοικτό. Έτσι ο Ισπανός αναγκάστηκε να μπει ξανά στα πιτ και αφού το έκλεισαν πάλι οι μηχανικοί έκανε όλο τον αγώνα χωρίς αυτό.
Το πρόβλημα ήταν μηχανικό καθώς δεν σταματούσε το πτερύγιο σε συγκεκριμένο σημείο με 50mm άνοιγμα. Σίγουρα στη Ferrari πρέπει να το ξαναδούν ενόψει του επόμενου αγώνα στην Ισπανία στις 12/5.
Το υδραυλικό σύστημα παίρνει πίεση από το κιβώτιο μέσω σωληνώσεων ενώ για την ανύψωση του πτερυγίου φροντίζει ένας ενεργοποιητής (actuator). Ο ενεργοποιητής κρατά ανοικτό στα 50mm το πτερύγιο παρά την αντίσταση του αέρα. Μόλις αφαιρεθεί η υδραυλική πίεση (σ.σ: αυτόματα όταν ο οδηγός πατάει φρένο) το φτερό κλείνει λόγω της πίεσης του αέρα.
Στην περίπτωση της F138 του Αλόνσο o μηχανισμός επέτρεψε στο πτερύγιο να κινηθεί περισσότερο από 50mm. Στη νέα αυτή θέση η αντίσταση του αέρα δεν το έκλεινε και έτσι έμενε ανοιχτό. Φάνηκε ότι δεν υπήρχε δυσλειτουργία του μηχανισμού στο πρώτο πιτ στοπ καθώς οι μηχανικοί το έκλεισαν πολύ εύκολα με το χέρι. Αν είχε κολλήσει ο μηχανισμός θα υπήρχε υδραυλική πίεση να αντιστέκεται στην κίνηση του πτερυγίου. Όμως αυτό έκλεισε αμέσως χωρίς καμία αντίσταση. Όταν το ενεργοποίησε εκ νέου ο Αλόνσο έμεινε και πάλι ανοικτό. Έτσι ο Ισπανός αναγκάστηκε να μπει ξανά στα πιτ και αφού το έκλεισαν πάλι οι μηχανικοί έκανε όλο τον αγώνα χωρίς αυτό.
Το πρόβλημα ήταν μηχανικό καθώς δεν σταματούσε το πτερύγιο σε συγκεκριμένο σημείο με 50mm άνοιγμα. Σίγουρα στη Ferrari πρέπει να το ξαναδούν ενόψει του επόμενου αγώνα στην Ισπανία στις 12/5.
UPD:
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα