GP Ισπανίας: Η F1 έρχεται Ευρώπη(upd)!

Με ιδιαίτερα μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται η 5η πράξη της μάχης του πρωταθλήματος που θα δοθεί αυτή την Κυριακή (15:00 απευθείας, ΕΤ1, ΟΤΕ ΤV) επί Ισπανικού εδάφους στη Βαρκελώνη και την πίστα του Μοντμελό.

Με ιδιαίτερα μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται η 5η πράξη της μάχης του πρωταθλήματος που θα δοθεί αυτή την Κυριακή (15:00 απευθείας, ΕΤ1, ΟΤΕ ΤV) επί Ισπανικού εδάφους στη Βαρκελώνη και την πίστα του Μοντμελό.

Μετά από ανάπαυλα τριών εβδομάδων όπου οι ομάδες
είχαν την ευκαιρία για ανασυγκρότηση, το παγκόσμιο πρωτάθλημα της F1 συνεχίζεται με το Ισπανικό GP στη Βαρκελώνη και την πίστα του Μοντμελό. Με τρεις διαφορετικούς νικητές στους τέσσερις πρώτους αγώνες όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά και έκπληξη θα είναι να μην υπάρξει μια ακόμη ανατροπή, στον αγώνα αυτής της Κυριακής.

Από τους εν ενεργεία πιλότους  πολυνίκης στο Μόντμελο είναι ο Ράικονεν. Ο Iceman στη Βαρκελώνη έχει κερδίσει δυο φορές στο παρελθόν, το 2005 με τη McLaren και το 2008 με τη Ferrari. Από μια νίκη έχουν σημειώσει οι Αλόνσο (2006), Μάσα (2007), Μπάτον (2009), Γουέμπερ (2010), Φέτελ (2011) και Μαλντονάντο (2012).  Είναι η 23η φορά που θα διεξαχθεί αγώνας εκεί, ο πρώτος έγινε το 1991. Η συγκεκριμένη πίστα είναι ίσως η πιο οικεία σ’ όλους τους πιλότους καθότι εκεί οι ομάδες αρέσκονται να συμπληρώνουν ατελείωτα χιλιόμετρα δοκιμών εξέλιξης.

Οι λόγοι που οι ομάδες της F1 δείχνουν τέτοια προτίμηση στο Circuit de Catalunya όσον αφορά στις δοκιμές εξέλιξης είναι:
Πρώτον η εύκολη πρόσβαση οδικώς, ακτοπλοϊκώς και αεροπορικώς. Δεύτερον οι προσιτές και ποιοτικές υπηρεσίες φιλοξενίας της περιοχής. Τρίτον ο καλός καιρός, τέταρτον το επίπεδο παροχών της πίστας και πέμπτον οι γρήγορες καμπές που προσφέρονται για δοκιμές αεροδυναμικής.

Η Pirelli θα έχει στη διάθεση των ομάδων τη σκληρή και τη μέση γόμα. Η πίστα 4.655km περιλαμβάνει 16 στροφές, (9 δεξιές, 7 αριστερές) οι περισσότερες Το εμπρός αριστερό ελαστικό πιέζεται περισσότερο αλλά και τα πίσω ελαστικά πρέπει να αντέχουν την υψηλή καταπόνηση για να προσφέρουν τη συνδυασμένη πρόσφυση που απαιτείται στην έξοδο των πιο αργών στροφών στο τελευταίο κομμάτι του γύρου. Η άσφαλτος είναι αρκετά τραχιά και σε συνδυασμό με τις υψηλές θερμοκρασίες  αυξάνει τη φθορά των ελαστικών. Η καμπή Renault (στροφή 3) είναι η πλέον απαιτητική με πλευρική επιτάχυνση 3,9G που καταπονεί παρατεταμένα τα ελαστικά. Στο σημείο φρεναρίσματος της στροφής 10, τα ελαστικά αντιμετωπίζουν επίσης μία επιβράδυνση 5,09G.



Μιλώντας σχετικά ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli Πωλ Χέμπερι δήλωσε μεταξύ άλλων:
  ««Φέρνουμε μία ανανεωμένη έκδοση του σκληρού ελαστικού μας στην Ισπανία, με χαρακτηριστικά που θυμίζουν περισσότερο την έκδοση του 2012. Το νέο ελαστικό προσφέρει ευρύτερο φάσμα θερμοκρασιών λειτουργίας – αν και υστερεί λίγο σε απόλυτες επιδόσεις – αλλά θα διευρύνει τις επιλογές στρατηγικής. Πήραμε αυτή την απόφαση, έχοντας μελετήσει τα δεδομένα από τους πρώτους τέσσερις αγώνες, με σκοπό να κάνουμε ακόμα πιο εντυπωσιακό το θέαμα της F1.  Άλλωστε, έχει γίνει ένα είδος παράδοσης για εμάς,  αφού στο Ισπανικό Grand Prix του 2011 – την πρώτη μας χρονιά στο σπορ – λανσάραμε και πάλι μία ανανεωμένη έκδοση του σκληρού ελαστικού. Η μεσαία γόμα θα παραμείνει σημαντικά ταχύτερη και εκτιμάται ότι οι ομάδες θα την επιλέξουν για τις κατατακτήριες δοκιμές, ενώ η σκληρή πιθανότατα θα προτιμηθεί στον αγώνα. Καθώς οι ισχύοντες κανονισμοί το επιτρέπουν, θα δώσουμε  ένα έξτρα σετ νέων σκληρών ελαστικών για τις ελεύθερες δοκιμές. Στόχος μας είναι να ενθαρρύνουμε όλες τις ομάδες να τρέξουν όσο το δυνατόν περισσότερο από την αρχή, κυρίως για τους νέους οδηγούς, ώστε να προσφέρουν στους φιλάθλους ένα αξέχαστο θέαμα».

Φέτος στις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης σ’ αυτή την πίστα, ταχύτερος όλων ήταν ο Νίκο Ρόσμπεργκ με την Mercedes W04. Ο Γερμανός σταμάτησε τα χρονόμετρα στο 1:20.130 επίδοση 2.1 sec ταχύτερη απ' αυτή που είχε δώσει πέρυσι την pole στον Μαλντονάντο. Ο 28χρονος πιλότος από τη Βενεζουέλα πήρε εκεί την πρώτη και μοναδική νίκη της καριέρας του και μετά εξαφανίστηκε. Στο περσινό Ισπανικό GP πήρε τους 25 από τους συνολικά 46 βαθμούς της μέχρι τώρα καριέρας του. Από τότε δεν έχει ανέβει ξανά στο βάθρο ενώ φέτος δεν έχει ακόμη καταφέρει να βαθμολογηθεί.

Λογικά φαβορί για τη νίκη στη Βαρκελώνη είναι οι Red Bull, Ferrari και Lotus χωρίς να αποκλείεται μια έκπληξη από τη Mercedes ειδικά αν με το νέο αεροδυναμικό πακέτο έχουν αμβλυνθεί τα προβλήματα υπέρμετρης φθοράς των πίσω ελαστικών που παρουσιάζει η W04.

Οι πρωταθλητές και πρωτοπόροι της βαθμολογίας, Red Bull έχουν κερδίσει δυο φορές τα τελευταία χρόνια (2010 και 2011). Ο νικητής του τελευταίου αγώνα στο Μπαχρέιν, Σεμπάστιαν Φέτελ ελπίζει σε μια καλή εμφάνιση και αυτό το τριήμερο: «Χαίρομαι που βρισκόμαστε και πάλι στην Ευρώπη και ειδικά στην Ισπανία. Η ατμόσφαιρα σε αυτό τον αγώνα είναι πάντα ξεχωριστή και ο καιρός συνήθως καλός. Η νίκη του 2011 ήταν ξεχωριστή για εμένα. Ήταν ένας δύσκολος αγώνας, όπου στους τελευταίους 20 ή 30 γύρους είχα ασφυκτική πίεση από το Χάμιλτον που με ακολουθούσε. Δεν είχα KERS ώστε να υπερασπιστώ τη θέση μου, άρα χάρηκα ιδιαίτερα όταν έφτασα πρώτος στον τερματισμό».



Δεν είναι όμως ο μόνος… «ταύρος» που έχει κερδίσει στην «αρένα» του Μοντμελό. Ένα χρόνο νωρίτερα, ο Γουέμπερ είχε ανέβει στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου: «Η καλύτερη ανάμνησή μου από το συγκεκριμένο αγώνα είναι η νίκη του 2010. Είχα βρεθεί στη pole position και είχα τον έλεγχο καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα. Ήταν μεγάλη ανταμοιβή γιατί κάνουμε τόσες δοκιμές εξέλιξης σ' αυτή την πίστα και είναι ευχάριστο αυτή η δουλειά να μεταφράζεται σε νίκη. Όσο για την ατμόσφαιρα, είναι πάντα ξεχωριστή. Μετά τον τερματισμό σε εκείνο τον αγώνα, πέταξα το κράνος μου στον κόσμο. Στον πρώτο τομέα της αγωνιστικής διαδρομής, μου αρέσει η έξοδος της στροφής 2. Έπειτα, απολαμβάνω και τη στροφή 13 που είναι μία περίεργη κατηφορική δεξιά καμπή, με τυφλή έξοδο».

Μετά τα πρώτα τέσσερα Grand Prix, ο Φέτελ προηγείται στη βαθμολογία οδηγών με 77 πόντους και η Red Bull Racing στη βαθμολογία των κατασκευαστών με 109!





Μικρά αλλά σημαντικά:

•    Η πίστα της Βαρκελώνης βρίσκεται 25km βόρεια της πόλης. Η χάραξη της καταπονεί ιδιαίτερα το εμπρός αριστερό ελαστικό, λόγω των πολλών δεξιών στροφών.
•    Υπάρχουν 16 στροφές συνολικά στην πίστα ( 9 δεξιές και 7 αριστερές) των 4.655 km που φιλοξενεί το Ισπανικό Grand Prix από το 1991.
•    Οι καιρικές συνθήκες θα είναι ευμετάβλητες με την μεγαλύτερη πιθανότητα βροχής αύριο Παρασκευή.  Το Σάββατο θα είναι στεγνά αλλά δεν αποκλείεται να βρέξει την Κυριακή.
•  Δεκατέσσερις φορές στο παρελθόν ο οδηγός που κέρδισε τον αγώνα πήρε το πρωτάθλημα. Αυτό έχει συμβεί 16 φορές με την ομάδα που κέρδισε τον αγώνα.
•    Η πίστα του Μοντμελό θεωρείται από τις πιο δύσκολες για προσπέρασμα. Φέτος η διπλή ζώνη DRS εικάζεται ότι θα βελτιώσει την κατάσταση. 
•   Εννέα από τους δέκα τελευταίους αγώνες στην πίστα έχουν κερδηθεί από την pole position. Πέρσι συνέβη το ίδιο.


GP Ισπανίας

Πίστα: Μοντμελό

Μήκος: 4.655 m

Γύροι: 66

Απόσταση: 307.104km

Ρεκόρ γύρου: 1:21.670 (Ραικόνεν, 2008)

Στροφές: 16 (9 δεξιές, 7 αριστερές)

Τέρμα γκάζι: Στο 58% του γύρου

Αλλαγές ανά γύρο: 44


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr