GP Ισπανίας: Ταχύτεροι οι Φέτελ - Αλόνσο, στα ελεύθερα (upd)!

Πρώτη μέρα σήμερα του Ισπανικού GP με τις ελεύθερες δοκιμές να ξεκινούν υπό βροχή. Η πίστα δε στέγνωσε προτού περάσει σχεδόν μια ώρα όπου πλέον οι ομάδες άρχισαν να τοποθετούν στα μονοθέσια στεγνά ελαστικά και συγκεκριμένα τη νέα σκληρή γόμα της Pirelli.


Πρώτη μέρα σήμερα του Ισπανικού GP με τις ελεύθερες δοκιμές να ξεκινούν υπό βροχή. Η πίστα δε στέγνωσε προτού περάσει σχεδόν μια ώρα όπου πλέον οι ομάδες άρχισαν να τοποθετούν στα μονοθέσια στεγνά ελαστικά και συγκεκριμένα τη νέα σκληρή γόμα της Pirelli.

Η Ιταλική εταιρεία κατασκευής ελαστικών έχει στη διάθεση όλων των ομάδων τη μέση και τη σκληρή γόμα
. Η νέα σκληρή γόμα είναι πολύ κοντά στην σκληρή γόμα που χρησιμοποιούνταν πέρυσι. Η μόνη διαφορά είναι στη δομή της ενώ το παράθυρο θερμοκρασιακής λειτουργίας έχει κατέβει από τους 115 βαθμούς Κελσίου στους 105 βαθμούς Κελσίου. Στόχος είναι να διευκολυνθούν οι ομάδες στο set –up των μονοθεσίων καθότι πλέον η σκληρή και η μέση γόμα έχουν ίδιο εύρος βέλτιστης θερμοκρασιακής λειτουργίας.
Η νέα σκληρή γόμα θα είναι πιο ανθεκτική και αναμένεται να βγάλει περισσότερα χιλιόμετρα, ίσως και 120km αλλά θα υστερεί σε απόδοση από τη μέση.

Ταχύτερος στο FP1 σήμερα ήταν ο Φερνάντο Αλόνσο με την ανανεωμένη F138. Μιλώντας σχετικά με τις αναβαθμίσεις ο επικεφαλής σχεδιασμού της Ferrari, Νικόλας Τομπάζης που βρίσκεται στο Μοντμελό, αποκάλυψε: «Περιμένουμε εδώ οι κύριοι ανταγωνιστές μας να παρουσιάσουν ένα σημαντικό αριθμό βελτιώσεων στα μονοθέσια τους. Το ίδιο ισχύει και για μας υπάρχουν βελτιώσεις στις αεροτομές, το σώμα του μονοθεσίου και το πάτωμα. Περιμένουμε με αγωνία να δούμε αν αυτές οι βελτιώσεις θα αποδώσουν τα αναμενόμενα στην πίστα, επιβεβαιώνοντας τα δεδομένα της αεροσήραγγας».



Οι χρόνοι δείχνουν πως οι Ferrari βρίσκονται σε καλή κατάσταση αν και είναι ακόμη νωρίς για συμπεράσματα.
Στα αξιοσημείωτα της πρώτης περιόδου οι έξι γύροι του Μπάτον χωρίς να σημειώσει χρόνο. Οι μηχανικοί της McLaren που παρουσιάζει ένα νέο αναβαθμισμένο πακέτο στην Ισπανία υποχρεώθηκαν χτες να μείνουν μέχρι αργά δουλεύοντας στα πιτ. Έτσι έσπασαν το ωράριο που αυτά είναι κλειστά από τις 11 το βράδυ μέχρι τις επτά το πρωί. Αυτό μπορεί να γίνει σύμφωνα με τους αθλητικούς κανονισμούς μόνο δυο φορές μέσα στη χρονιά χωρίς να επισύρει κάποια ποινή για την ομάδα.

Στο δεύτερο 90λεπτο ελεύθερων δοκιμών στο Μοντμελό, το FP2 τα πράγματα άλλαξαν. Η πίστα ήταν πλέον στεγνή και όλοι χρησιμοποίησαν και την πιο γρήγορη, μέση γόμα της Pirelli. Ταχύτερος όλων ήταν ο Φέτελ αλλά η διαφορά του από τον Αλόνσο ήταν μόλις στα 17 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Κοντά τους και ο Μαρκ Γουέμπερ οι χρόνοι είναι ενδεικτικοί για το πόσο αμφίρροπη θα είναι η μάχη αύριο και μεθαύριο.
Συνεχίσει να προβληματίζει η εικόνα  των McLaren με τους Μπάτον και Πέρεζ να συμπληρώνουν ελάχιστους γύρους τόσο στην πρώτη όσο και στην δεύτερη περίοδο.

Μιλώντας μετά το τέλος των δοκιμών ο ταχύτερος της ημέρας και νικητής του αγώνα το 2011, Σεμπάστιαν Φέτελ σημείωσε: «Έχουμε κάποιες αναβαθμίσεις τις οποίες δοκιμάζουμε αλλά με τους ισχύοντες κανονισμούς, δεν υπάρχουν πια μεγάλα περιθώρια βελτιώσεων. Το απόγευμα βγάλαμε κάποια συμπεράσματα αλλά το πρωί, ο καιρός επηρέασε αρνητικά τη δουλειά μας. Στον τομέα των ελαστικών, περιμένω όσα pit stop είδαμε και στους προηγούμενους αγώνες».

Από την πλευρά του ο έτερος πιλότος της RBR, Μαρκ Γουέμπερ συμπλήρωσε: «Οι διαφορές δείχνουν πολύ μικρές. Δεν θα μπορούσαμε να κερδίσουμε κάτι περισσότερο από αυτή την ημέρα, με τον καιρό να δυσκολεύει τα πράγματα το πρωί. Γενικά όμως, ήταν μία καλή ημέρα για εμάς. Σκοπεύαμε στη πρώτη περίοδο να δοκιμάσουμε κάποια πράγματα, τελικά το κάναμε το απόγευμα. Έχουμε ακόμα δουλειά μπροστά μας. Είναι ένα ωραίο Grand Prix, ένα από τα δημοφιλέστερα της σεζόν».



Ο τοπικός ήρωας Φερνάντο Αλόνσο προσπάθησε όσο μπορούσε να είναι συγκρατημένος: «Απέχουμε πολύ από τις δοκιμές και η βροχή μας στέρησε πολύτιμο χρόνο στην πίστα. Το μονοθέσιο είναι ανταγωνιστικό και σε μεγάλης διάρκειας γύρους οπότε είναι ένα θετικό ξεκίνημα. Όμως κι άλλες φορές την Παρασκευή πάμε καλά και μετά στις κατατακτήριες δοκιμές οι Mercedes και οι Red Bull βρίσκονται μπροστά μας. Πρέπει να παραμείνουμε ήρεμοι και να διαβάσουμε τα δεδομένα. Παραμένει για μένα όνειρο να κερδίσω εδώ. Είναι πολύ δύσκολο, ας κάνουμε το πρώτο βήμα στις δοκιμές και βλέπουμε. Είναι πάρα πολύ σημαντικό να βρίσκεσαι στις δυο πρώτες σειρές στη Βαρκελώνη. Η διαφορά του πρώτου από τον όγδοο δε θα είναι περισσότερη από 3 δέκατα».

Στον αντίποδα απογοήτευση επικρατεί στο στρατόπεδο της McLaren. Ο Μπάτον ήταν σιβυλλικός: «Είναι σπουδαίο ότι έχουμε τόσες αναβαθμίσεις στο μονοθέσιο αλλά ακόμη απέχουμε πολύ από την κορυφή. Το μονοθέσιο μας βελτιώθηκε όπως όλα τα υπόλοιπα. Το θετικό είναι πως πλέον τα δεδομένα της σήραγγας είναι κοντά σ’ αυτά της πίστας. Την Κυριακή τέσσερις ομάδες θα δώσουν μάχη για τη νίκη αλλά εμείς δε θα είμαστε ανάμεσά τους».

Στο στρατόπεδο της Mercedes τώρα υπάρχει συγκρατημένη αισιοδοξία. Τα ασημί βέλη έχουν βρεθεί στην pole position στους δυο τελευταίους αγώνες και ο Χάμιλτον περιμένει κάτι περισσότερο την Κυριακή: «Η ομάδα έχει κάνει σπουδαία δουλειά με τις αναβαθμίσεις αυτό το Σαββατοκύριακο. Η βελτίωση ήταν άμεσα αισθητή αν και είναι δύσκολο να την ποσοτικοποιήσω».



Συνολικά οι σημερινοί χρόνοι ήταν:

Πρώτη περίοδος

Θέση Πιλότος              Ομάδα                  Χρόνος      Διαφορά Γύροι

 1. Fernando Alonso       Ferrari                1m25.252s            20
 2. Felipe Massa          Ferrari                1m25.455s  + 0.203s  20
 3. Jean-Eric Vergne      Toro Rosso-Ferrari     1m25.667s  + 0.415s  25
 4. Romain Grosjean       Lotus-Renault          1m26.042s  + 0.790s  21
 5. Adrian Sutil          Force India-Mercedes   1m26.212s  + 0.960s  24
 6. Lewis Hamilton        Mercedes               1m26.374s  + 1.122s  19
 7. Valtteri Bottas       Williams-Renault       1m26.456s  + 1.204s  20
 8. Kimi Raikkonen        Lotus-Renault          1m26.614s  + 1.362s  21
 9. Nico Rosberg          Mercedes               1m26.621s  + 1.369s  21
10. Paul di Resta         Force India-Mercedes   1m26.755s  + 1.503s  16
11. Daniel Ricciardo      Toro Rosso-Ferrari     1m26.940s  + 1.688s  26
12. Nico Hulkenberg       Sauber-Ferrari         1m27.061s  + 1.809s  24
13. Sergio Perez          McLaren-Mercedes       1m27.135s  + 1.883s   6
14. Esteban Gutierrez     Sauber-Ferrari         1m27.250s  + 1.998s  26
15. Pastor Maldonado      Williams-Renault       1m27.576s  + 2.324s  24
16. Heikki Kovalainen     Caterham-Renault       1m28.373s  + 3.121s  14
17. Giedo van der Garde   Caterham-Renault       1m28.600s  + 3.348s  19
18. Jules Bianchi         Marussia-Cosworth      1m28.887s  + 3.635s  14
19. Sebastian Vettel      Red Bull-Renault       1m29.457s  + 4.205s  11
20. Mark Webber           Red Bull-Renault       1m29.473s  + 4.221s  21
21. Rodolfo Gonzalez      Marussia-Cosworth      1m30.314s  + 5.062s  13
22.
Jenson Button         McLaren-Mercedes       δε χρονομετρήθηκε     6


Δεύτερη περίοδος


Θέση Πιλότος              Ομάδα                 Χρόνος      Διαφορά Γύροι

 1. Sebastian Vettel      Red Bull-Renault      1m22.808s            34

 2. Fernando Alonso       Ferrari               1m22.825s  + 0.017s  35

 3. Mark Webber           Red Bull-Renault      1m22.891s  + 0.083s  36

 4. Kimi Raikkonen        Lotus-Renault         1m23.030s  + 0.222s  32

 5. Felipe Massa          Ferrari               1m23.110s  + 0.302s  37

 6. Lewis Hamilton        Mercedes              1m23.140s  + 0.332s  35

 7. Nico Rosberg          Mercedes              1m23.398s  + 0.590s  45

 8. Adrian Sutil          Force India-Mercedes  1m23.840s  + 1.032s  37

 9. Jean-Eric Vergne      Toro Rosso-Ferrari    1m24.058s  + 1.250s  31

10. Paul di Resta         Force India-Mercedes  1m24.104s  + 1.296s  25

11. Daniel Ricciardo      Toro Rosso-Ferrari    1m24.175s  + 1.367s  32

12. Jenson Button         McLaren-Mercedes      1m24.306s  + 1.498s  35

13. Sergio Perez          McLaren-Mercedes      1m24.854s  + 2.046s  31

14. Valtteri Bottas       Williams-Renault      1m24.888s  + 2.080s  38

15. Nico Hulkenberg       Sauber-Ferrari        1m25.167s  + 2.359s  38

16. Pastor Maldonado      Williams-Renault      1m25.321s  + 2.513s  32

17. Esteban Gutierrez     Sauber-Ferrari        1m25.441s  + 2.633s  37

18. Romain Grosjean       Lotus-Renault         1m25.851s  + 3.043s  35

19. Giedo van der Garde   Caterham-Renault      1m25.963s  + 3.155s  30

20. Jules Bianchi         Marussia-Cosworth     1m26.078s  + 3.270s  31

21. Charles Pic           Caterham-Renault      1m26.930s  + 4.122s  35

22. Max Chilton           Marussia-Cosworth     1m26.970s  + 4.162s  25

 Σε λιγότερο από μισή ώρα ξεκινούν οι ελεύθερες δοκιμές του Σαββάτου ενώ οι κατατακτήριες δοκιμές είναι προγραμματισμένες για τις 15:00 ώρα Ελλάδος. Ο αγώνας θα διεξαχθεί αύριο στις 15:00 και θα μεταδοθεί απευθείας από την ΕΤ1 την EPTHD και τον OTE TV.


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr