Η επιστροφή της Honda στη F1
Η επιστροφή της Honda στη F1
Η Ιαπωνική εταιρεία έχει μακρά ιστορία και παράδοση στη F1. Σαν κατασκευαστής σασί έχει εκκινήσει σε 88GP σε δυο περιόδους από το 1964 – 1968 και από το 2006 έως το 2008. Σ’ αυτό το διάστημα οι Ιάπωνες πέτυχαν 3 νίκες, η τελευταία με το Μπάτον το 2006 υπό βροχή στην Ουγγαρία και 2 pole η τελευταία το 2006 με το Μπάτον στην Αυστραλία.
Όπως ίσως γνωρίζετε ήδη η Honda επιστρέφει ως κατασκευαστής κινητήρα στη F1 το 2015 σε συνεργασία με τη McLaren. Η Ιαπωνική εταιρεία έχει μακρά ιστορία και παράδοση στη F1. Σαν κατασκευαστής σασί έχει εκκινήσει σε 88GP σε δυο περιόδους από το 1964 – 1968 και από το 2006 έως το 2008. Σ’ αυτό το διάστημα οι Ιάπωνες πέτυχαν 3 νίκες, η τελευταία με το Μπάτον το 2006 υπό βροχή στην Ουγγαρία και 2 pole η τελευταία το 2006 με το Μπάτον στην Αυστραλία.
Σα κατασκευαστής κινητήρα η Honda έχει αφήσει το στίγμα της στη F1, με 340 εκκινήσεις, 72 νίκες και 77 pole position. Παρότι οι περισσότεροι θυμούνται την πολύ πετυχημένη συνεργασία της Honda με τη McLaren η Ιαπωνική εταιρεία έχει 23 νίκες με τη Williams και 2 με τη Lotus. Με την McLaren η Honda έχει σημειώσει 44 νίκες από το 1988 έως και το 1992 με τρεις κινητήρες. Αρχικά με τον 1.5lt V6 turbo, μετέπειτα με τον V10 και εν τέλει με τον V12.
Η αποχώρηση της Ιαπωνικής εταιρείας το 2009 ήταν άκομψη. Παραταύτα εξασφάλισε τη βιωσιμότητα – ρευστότητα της ομάδας που άφησε στα κρύα του λουτρού ώστε ο Ρος Μπρον να μπορέσει αφού την μετονόμασε σε Brawn το 2009 και πήρε τον τίτλο με τις ευλογίες του Έκλεστον να την πουλήσει στη Mercedes το 2010. Η Γερμανική εταιρεία επέστρεψε μετά από 55 χρόνια ως κατασκευαστής σασί στη F1.
Η Honda δεν υπέγραψε συμβόλαιο αποκλειστικής συνεργασίας με τη McLaren
Σα κατασκευαστής κινητήρα η Honda έχει αφήσει το στίγμα της στη F1, με 340 εκκινήσεις, 72 νίκες και 77 pole position. Παρότι οι περισσότεροι θυμούνται την πολύ πετυχημένη συνεργασία της Honda με τη McLaren η Ιαπωνική εταιρεία έχει 23 νίκες με τη Williams και 2 με τη Lotus. Με την McLaren η Honda έχει σημειώσει 44 νίκες από το 1988 έως και το 1992 με τρεις κινητήρες. Αρχικά με τον 1.5lt V6 turbo, μετέπειτα με τον V10 και εν τέλει με τον V12.
Η αποχώρηση της Ιαπωνικής εταιρείας το 2009 ήταν άκομψη. Παραταύτα εξασφάλισε τη βιωσιμότητα – ρευστότητα της ομάδας που άφησε στα κρύα του λουτρού ώστε ο Ρος Μπρον να μπορέσει αφού την μετονόμασε σε Brawn το 2009 και πήρε τον τίτλο με τις ευλογίες του Έκλεστον να την πουλήσει στη Mercedes το 2010. Η Γερμανική εταιρεία επέστρεψε μετά από 55 χρόνια ως κατασκευαστής σασί στη F1.
Η Honda δεν υπέγραψε συμβόλαιο αποκλειστικής συνεργασίας με τη McLaren
πράγμα που σημαίνει πως είναι πιθανόν να συνεργαστεί και με άλλες ομάδες. Όμως η συμφωνία που έχει γίνει ανάμεσα στη McLaren και τη Honda δίνει πρώτη προτεραιότητα σε συνεργασία και αναβαθμίσεις σε σχέση με άλλες ομάδες που πιθανόν θα θελήσουν στο μέλλον να συνεργαστούν με τους Ιάπωνες.
Θεωρητικά η Honda θα μπορούσε από αύριο να ξεκινήσει δοκιμές του κινητήρα στην πίστα χρησιμοποιώντας ένα παλιό μονοθέσιο της McLaren που δεν υπόκειται σε περιορισμούς δοκιμών ενώ σίγουρα μόνο τυχαία δεν είναι η απόφαση για είσοδο το 2015. Οι Ιάπωνες θα μπορέσουν να μελετήσουν με προσοχή και σαφήνεια τα προβλήματα και τα σχέδια των υπολοίπων κατασκευαστών κινητήρων ενώ ειδικά στην περίπτωση της Mercedes θα έχουν ελέω McLaren πρόσβαση σε πολύ περισσότερες πληροφορίες.
Εννοείται πως ήδη δουλεύουν πάνω στο νέο τύπο κινητήρα που θα υιοθετηθεί από του χρόνου. Πρόκειται για υπερτροφοδοτούμενο υβριδικό σύνολο 1.6lt στο οποίο το σύστημα ανάκτησης ενέργειας (KERS) θα παρέχει συνεχώς ισχύ περίπου 130PS. Ούτως ή άλλως η Honda επείσθη να επιστρέψει στη F1 ακριβώς για ν’ αντιμετωπίσει τη νέα πρόκληση του εν λόγω κινητήρα.
Θεωρητικά η Honda θα μπορούσε από αύριο να ξεκινήσει δοκιμές του κινητήρα στην πίστα χρησιμοποιώντας ένα παλιό μονοθέσιο της McLaren που δεν υπόκειται σε περιορισμούς δοκιμών ενώ σίγουρα μόνο τυχαία δεν είναι η απόφαση για είσοδο το 2015. Οι Ιάπωνες θα μπορέσουν να μελετήσουν με προσοχή και σαφήνεια τα προβλήματα και τα σχέδια των υπολοίπων κατασκευαστών κινητήρων ενώ ειδικά στην περίπτωση της Mercedes θα έχουν ελέω McLaren πρόσβαση σε πολύ περισσότερες πληροφορίες.
Εννοείται πως ήδη δουλεύουν πάνω στο νέο τύπο κινητήρα που θα υιοθετηθεί από του χρόνου. Πρόκειται για υπερτροφοδοτούμενο υβριδικό σύνολο 1.6lt στο οποίο το σύστημα ανάκτησης ενέργειας (KERS) θα παρέχει συνεχώς ισχύ περίπου 130PS. Ούτως ή άλλως η Honda επείσθη να επιστρέψει στη F1 ακριβώς για ν’ αντιμετωπίσει τη νέα πρόκληση του εν λόγω κινητήρα.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα