GP Μονακό: Η τρέλα του λιμανιού

Ξεκινάει σήμερα με τις ελεύθερες δοκιμές ο 6ος αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της F1, το διάσημο GP του Μονακό που διεξάγεται στους δρόμους του λιμανιού του Πριγκιπάτου.

Ξεκινάει σήμερα με τις ελεύθερες δοκιμές ο 6ος αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της F1, το διάσημο GP του Μονακό που διεξάγεται στους δρόμους του λιμανιού του Πριγκιπάτου.

Πρόκειται αναμφισβήτητα για το highlight της σεζόν, για τον αγώνα που συγκεντρώνει όλα τα φώτα του πλανήτη. Ίσως όχι άδικα καθώς τη συγκεκριμένη βδομάδα βρίσκονται εκεί όλοι οι πλούσιοι και διάσημοι αυτού του κόσμου. Αρκετοί εξ αυτών συνδυάζουν το φεστιβάλ των Καννών με τον αγώνα μια παράδοση που κρατά χρόνια, όχι τυχαία βέβαια.



Αυτό καθαυτό το GP του Μονακό αποτελεί τον αγώνα των μεγάλων αντιθέσεων
. Την ίδια στιγμή που στα ντεκ των σκαφών τα κορίτσια ιδρώνουν τα μικροσκοπικά μαγιό τους, οι πιλότοι ιδρώνουν τις φόρμες τους προσπαθώντας να αποφύγουν τα σπιναρίσματα και τις μπαριέρες και να υπερνικήσουν τους φόβους τους πατώντας γκάζι, σ’ αυτό το παρανοϊκό ρόλερ κόστερ.



Από προσωπική εμπειρία καταθέτω πως φαντάζει παράλογο να πατήσεις τέρμα το γκάζι ενός συμβατικού αυτοκινήτου στο τούνελ, την ώρα που οι οδηγοί μένουν για 500 μέτρα ή 7.5sec αν προτιμάται με το πόδι στο πάτωμα, φλερτάροντας με τα 300km/h προτού ξαναβγούν στο φως και φρενάρουν προτού δουν τη βάση της κατηφόρας που οδηγεί στο σικέιν του λιμανιού.

Είναι η 71η φορά που διοργανώνεται αγώνας στους δρόμους του Πριγκηπάτου. Το πρώτο GP έγινε το 1929 ενώ από το 1950 μέχρι σήμερα στη σύγχρονη εκδοχή της F1 έχουν γίνει 59GP φέτος θα είναι το 60οστό.
Σ’ αυτά τα 59GP μόνο 10 φορές έχει κερδίσει κάποιος εκτός της πρώτης 3αδας. Ο Ολιβιέ Πανίς το 1996 κέρδισε ενώ εκκινούσε 14ος σ’ έναν αγώνα που τερμάτισαν 4 μονοθέσια. Αυτό δεν έχει προηγούμενο στο Μονακό.
Τις περισσότερες νίκες τις έχει η McLaren (15), η Ferrari έχει 8 νίκες και η Lotus 7. Αλόνσο (2006 – 2007) και Γουέμπερ (2010 – 2012) είναι οι μόνοι από τους εν ενεργεία πιλότους που έχουν περισσότερες από μια νίκη.

Ενδιαφέρον θα έχει να δούμε πως θα προσαρμοστεί ο Μπότας της Williams που δεν έχει ξανατρέξει με μονοθέσιο οιασδήποτε στο Μονακό.  Στις κερκίδες και στα μπαλκόνια υπολογίζεται πως θα βρίσκονται πάνω από 200 χιλιάδες θεατές με τους ντόπιους κατοίκους να είναι μόλις 30 χιλιάδες. Το ρεκόρ γύρου κατέχει με 1:14.439 από το 2004 ο Μ.Σουμάχερ. Ο Γερμανός πρωταθλητής και ννικητής πέντε φορές (’94, ’95, ’97,’99,’01) περιέγραψε με τον καλύτερο τρόπο το συγκεκριμένο αγώνα: «Η F1 ξεχνά πόσο ασφαλής θέλει να είναι, μια φορά το χρόνο στο Μονακό».
Πολλά πράγματα ξεφεύγουν από το πλαίσιο της λογικής καθώς οι πιλότοι προσπαθούν να ελέγξουν τα 700PS του κινητήρα, τα 80PS του KERS, το DRS που φέτος θα χρησιμοποιείται μόνο στην κοντή καμπή εκκίνησης τερματισμού, τη φθορά των ελαστικών.

Στους στενούς γλιστερούς δρόμους σπάνια βρίσκεται ο οδηγός
με το γκάζι πατημένο τέρμα. Πόσο μάλλον να χρειαστεί και την επιπλέον ώθηση του KERS. Οι μηχανικοί ειδικά γι’ αυτόν τον αγώνα θυσιάζουν τη μέγιστη ισχύ των 700PS στο βωμό της ομοιογενούς καμπύλης ροπής στις μέσες στροφές που παίζει καθοριστικό ρόλο στην έξοδο των αργών στροφών. Αεροδυναμικά οι κλίσεις στις αεροτομές είναι οι μέγιστες δυνατές, παρόλα αυτά η αεροδυναμική δεν παίζει σημαντικό ρόλο σε μια πίστα με χαμηλή μ.ω.τ. Σημαντικό ρόλο παίζει η μηχανική πρόσφυση, αυτός είναι ο μεγαλύτερος πονοκέφαλος των τεχνικών. Απ’ τη μια πρέπει τα μονοθέσια να ψηλώσουν γιατί το οδόστρωμα έχει πολλές ανωμαλίες απ’ την άλλη πρέπει να μην γέρνουν – ταλαντώνονται γιατί χαλά η ισορροπία κρατήματος.


Η Pirelli έχει στη διάθεση των ομάδων τις δυο πιο μαλακές της γόμες. Αναμένεται στις δοκιμές να χρησιμοποιηθεί η πολύ μαλακή γόμα και στον αγώνα να μεγιστοποιηθεί η χρήση της μαλακής γόμας. H πιο πιθανή στρατηγική για τους 78 γύρους του αγώνα είναι αυτή των 3 πιτ στοπ.  Ο ασφαλτοτάπητας είναι λείος, η μέση ωριαία ταχύτητα χαμηλή και αυτό μεταφράζεται σε χαμηλό επίπεδο φθοράς των ελαστικών. Είναι πολύ πιθανό να εμφανιστεί αυτοκίνητο ασφαλείας λόγω κάποιου ατυχήματος (σ.σ: πιθανότητα 70%) οπότε οι ομάδες χρειάζονται ευελιξία στις στρατηγικές τους ώστε να προσαρμόζονται στις μεταβαλλόμενες συνθήκες. Τα φρένα ταλαιπωρούνται αρκετά στην πρώτη στροφή «Sainte Devote» όπου η ταχύτητα μειώνεται κατά 160km/h σε 100m αλλά και στην έξοδο του τούνελ.

 


Μιλώντας σχετικά ο αγ. διευθ. της Ιταλικής εταιρείας κατασκευής ελαστικών, Πωλ Χέμπερι
τόνισε μεταξύ άλλων: «Στο Μονακό περιμένουμε κατά μέσο όρο δυο πιτ στοπ ανά μονοθέσιο καθώς σε αντίθεση με τον τελευταίο αγώνα στη Βαρκελώνη η φθορά εδώ είναι μικρή όπως και η θερμική παραμόρφωση των ελαστικών. Η στρατηγική θα παίξει το ρόλο της καθότι στο παρελθόν έχουμε δει οδηγούς με τελείως διαφορετικές επιλογές να φτάνουν με ελάχιστη διαφορά στο ίδιο αποτέλεσμα. Στη Βαρκελώνη δεν είχε κερδίσει ποτέ ξανά κανείς εκκινώντας 5ος θα έχει ενδιαφέρον να δούμε αν θα κερδίσει κάποιος και στο Μονακό από τις πιο πίσω θέσεις. Πρόκειται για μια διαδρομή όπου τα προσπεράσματα είναι πολύ δύσκολα». Πέρυσι κυρίαρχη στρατηγική ήταν αυτή του ενός πιτ στοπ κοντά στον 30στό σε σύνολο 78 γύρων.

Ο Νίκο Ρόσμπεργκ κάτοικος Μονακό αλλά και poleman στους δυο τελευταίους αγώνες σε Μπαχρέιν και Ισπανία αναφερόμενος στον αγώνα της Κυριακής τόνισε: «Είναι σπουδαίο να τρέχεις μέσα στην πόλη που ζεις και να σε παρακολουθούν οι φίλοι και η οικογένειά σου. Επίσης είναι για μένα μια ευχάριστη αλλαγή ένας αγώνας όπου για να φτάσω στα πάντοκ δε χρειάζονται ώρες πτήσεων. Κατεβαίνω σε δυο λεπτά με το σκούτερ. Σίγουρα η ατμόσφαιρα είναι μοναδική και έχω καλές αναμνήσεις απ’ αυτό τον αγώνα που πέρυσι τερμάτισα 2ος.  Ελπίζω και φέτος να είμαι στο βάθρο. Βέβαια με αυτά τα λάστιχα βαδίζουμε στο άγνωστο…».



Στην τηλεόραση!
Ο πιο λαμπερός αγώνας του πρωταθλήματος της F1 θα μεταδοθεί απευθείας την αυτή την Κυριακή (26/5) από την ET1, την EΡΤhd και τον OTE.  Πέρυσι η τηλεθέαση του αγώνα ξεπέρασε παγκοσμίως το 1,2δις τηλεθεατών ενώ στην Ελλάδα τον αγώνα παρακολούθησαν στην ελεύθερη τηλεόραση, 500 χιλιάδες τηλεθεατές.

Highlights δοκιμών: 14:00
Εκκίνηση αγώνα: 15:00

GP Μονακό

Πίστα: Μόντε Κάρλο

Μήκος: 3340 m

Γύροι: 78

Απόσταση: 260.520km

Ρεκόρ γύρου: 1:14.439 (Σουμάχερ, 2004)

Στροφές: 19 (11 δεξιές, 8 αριστερές)

Τέρμα γκάζι: Στο 54% του γύρου

Αλλαγές ανά γύρο: 62 (4836 στον αγώνα)





Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr