«Πρίγκιπας» στο Μονακό ο Ρόσμπεργκ
Kατάφερε να μετατρέψει την pole position σε νίκη - Στη δεύτερη θέση ο Σεμπάστιαν Φέτελ, ενώ τρίτος τερμάτισε ο Μαρκ Γουέμπερ.
Ο Γερμανός οδηγός της Μερτσέντες κράτησε στη δεύτερη θέση τον συμπατριώτη του και παγκόσμιο πρωταθλητή, Σεμπάστιαν Φέτελ (Red Bull), ενώ την τριάδα του βάθρου συμπλήρωσε ο έτερος οδηγός της Red Bull, ο Αυστραλός Μαρκ Γουέμπερ.
Οι έτεροι διεκδικητές του τίτλου βρέθηκαν πίσω από το Φέτελ που είδε ξανά τη διαφορά του να μεγαλώνει σε σχέση με τους διώκτες του στη μάχη του τίτλου.
Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε το Ρόσμπεργκ να διατηρεί το προβάδισμα και το Χάμιλτον να στρίβει πίσω του αντιδρώντας στην πίεση του Φέτελ που εκκίνησε καλύτερα.
Ο αγώνας άρχισε να βρίσκει το ρυθμό του και φαίνονταν πως σε μεγάλο βαθμό όλα θα κριθούν στα πιτ στοπ και στη προστασία των ελαστικών. Όλοι σχεδόν είχαν εκκινήσει με την πολύ μαλακή γόμα και έφτασαν μ’ αυτή περίπου μέχρι τον 30στό γύρο.
Κάπου εκεί εμφανίστηκε για πρώτη φορά το αυτοκίνητο ασφαλείας όταν ο Φελίπε Μάσα έχασε τον έλεγχο της F138 και γέμισε την πίστα συντρίμμια στη Saint Devote. Ο Βραζιλιάνος φάνηκε ζαλισμένος από το χτύπημα και του έβαλαν κολάρο. Στη Red Bull το εκμεταλλεύτηκαν και έβγα
Πριν ο αγώνας βρει τον κανονικό του ρυθμό η σύγκρουση των Τσίλτον – Μαλντονάντο οδήγησε σε διακοπή του αγώνα. Στην επανεκκίνηση κατέστη σαφές πως ο Φέτελ ενδιαφέρονταν κυρίως για την διατήρηση της 2ης θέσης. Πιο πίσω ο Πέρεζ ιδιαίτερα επιθετικός πέρασε τους Μπάτον και Αλόνσο στα φρένα μετά το τούνελ. Ειδικά τον Ισπανό τον πέρασε μετά από εντολή των αγωνοδικών που απεφάνθησαν πως ο Αλόνσο πήρε πλεονέκτημα ισιώνοντας το σικέιν υπερασπιζόμενος τη θέση του. Ο Πέρεζ με άλλο αέρα πήγε να κάνει το ίδιο στο Ράικονεν αλλά ο Φινλανδός δεν του χαρίστηκε. Ακούμπησαν και ο αγώνας τον δυο οριοθετήθηκε απ’ αυτή τη σύγκρουση. Μια ακόμη επαφή ανάμεσα σε Ρικιάρντο και Γκροζάν έβγαλε ξανά το αυτοκίνητο ασφαλείας.
Τελικά το πέσιμο της καρό σημαίας βρήκε το Ρόσμπεργκ να πανηγυρίζει την 2η νίκη της καριέρας του. Ο Νίκο Ρόσμπεργκ πέρασε στην ιστορία ως ο πρώτος γόνος πιλότου της F1 που κερδίζει τον ίδιο αγώνα με τον πατέρα του. Ο Κέκε Ρόσμπεργκ παγκόσμιος πρωταθλητής το 1982, είχε κερδίσει το Μονακό το 1983.
Παρά την εμφατική νίκη της Mercedes στο Μονακό αλλά και την αναμφισβήτητη ταχύτητα της W04 ο Νίκο Ρόσμπεργκ παρέμεινε προσγειωμένος στις δηλώσεις του μετά το τέλος του αγώνα: «Δε θέλω ούτε καν να μιλήσω για τη μάχη του τίτλου, μη ξεχνάτε ότι στον προηγούμενο αγώνα ήμασταν 70 δευτερόλεπτα πίσω από το νικητή. Σήμερα βρεθήκαμε σε καλύτερη θέση. Είναι μια διαφορετική πίστα και μπόρεσα να κινηθώ ήρεμα και να προστατέψω τα ελαστικά. Δε θα πρέπει να ενθουσιαστούμε πολύ ενόψει των επόμενων αγώνων. Ακόμη έχουμε θέμα με τη φθορά των ελαστικών αλλά προσπαθούμε να το βελτιώσουμε. Οπότε προς το παρόν δεν σκέφτομαι αν θα έχω τη δυνατότητα να διεκδικήσω τον τίτλο αλλά τη σημερινή νίκη. Όταν ήμουν μικρός θυμάμαι έβλεπα στην τηλεόραση το Σένα με το κίτρινο κράνος στο άσπρο – κόκκινο μονοθέσιο. Είναι ο πιο σημαντικός αγώνας που θα μπορούσα να κερδίσω. Είναι απίστευτο εξωπραγματικό».
Από την πλευρά του ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας του πρωταθλήματος Σεμπάστιαν Φέτελ συμπλήρωσε: «Ήταν σαφές από την αρχή του αγώνα πως οι Mercedes κράτησαν αργό ρυθμό για να είναι εφικτό να τερματίσουν μ’ ένα πιτ στοπ. Δικαίωμά τους εδώ είναι στενά και πολύ δύσκολο να προσπεράσεις απ’ τη στιγμή που ήταν μπροστά έκαναν το παιχνίδι τους. Κάθε φορά που πλησίαζα αντιδρούσαν. Μπορούσαν να κινούνται αργά και είχαν τη δυναμική να πάνε πιο γρήγορα όταν χρειάζονταν. Δεν ήταν συναρπαστικός αγώνας αλλά είμαι ευχαριστημένος από το αποτέλεσμα».
Προς τιμήν του ο Μαρκ Γουέμπερ, περσινός νικητής που ανέβηκε στο τρίτο σκαλί του βάθρου διαχώρισε τη σημερινή επιτυχία της Mercedes από τις δοκιμές της προηγούμενης εβδομάδας που διερευνά η FIA: «Σίγουρα οι δοκιμές που έγιναν μας εξέπληξαν. Δεν νομίζω όμως πως έπαιξαν ρόλο στο σημερινό αποτέλεσμα, το μονοθέσιο τους ταίριαζε εδώ ούτως ή άλλως. Αλλά σίγουρα έμαθαν πράγματα σ’ αυτό το τεστ. Πρέπει να δούμε τι ακριβώς έγινε, τι προβλέπουν οι κανονισμοί και αν ήταν ΟΚ αυτό που έκανε η Mercedes. Αυτό θα φανεί εν ευθέτω χρόνο αλλά δεν μας επηρέασε σήμερα. Ο αγώνας ήταν θέμα προφύλαξης των ελαστικών ώστε να την βγάλουμε μ’ ένα πιτ στοπ. Οπότε γυρνάγαμε αργά περιμένοντας την καρό σημαία».
Ο νικητής το 2008 στη συγκεκριμένη πίστα Λιούις Χάμιλτον ήταν αυστηρός με τον εαυτό του: «Δε θεωρώ ότι ήταν θέμα τύχης σήμερα. Δεν ήμουν αρκετά καλός όλο το τριήμερο. Συγχαρητήρια στην ομάδα και στο Νίκο για τη σπουδαία δουλειά. Μου είπαν να αφήσω 6 δευτερόλεπτα διαφορά από το Νίκο στα πιτ και άφησα περισσότερα έτσι με πέρασαν οι Red Bull».
Επόμενος αγώνας το Καναδικό GP στις 9 Ιουνίου.
Συνολικά η τελική σειρά κατάταξης και η βαθμολογία διαμορφώθηκαν ως εξής:
Θέση Πιλότος Ομάδα |
1. Rosberg Mercedes |
2. Vettel Red Bull-Renault |
3. Webber Red Bull-Renault |
4. Hamilton Mercedes |
5. Sutil Force India-Mercedes |
6. Button McLaren-Mercedes |
7. Alonso Ferrari |
8. Vergne Toro Rosso-Ferrari |
9. Di Resta Force India-Mercedes |
10. Raikkonen Lotus-Renault |
11. Hulkenberg Sauber-Ferrari |
12. Bottas Williams-Renault |
13. Gutierrez Sauber-Ferrari |
14. Chilton Marussia-Cosworth |
15. van der Garde Caterham-Renault |
DNF. Perez McLaren-Mercedes |
DNF. Grosjean Lotus-Renault |
DNF. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari |
DNF. Bianchi Marussia-Cosworth |
DNF. Maldonado Williams-Renault |
DNF. Massa Ferrari |
DNF. Pic Caterham-Renault |
|
|
|
Βαθμολογία: |
|
Πιλότοι: Κατασκευαστές: |
1. Vettel 107 1. Red Bull-Renault 164 |
2. Raikkonen 86 2. Ferrari 123 |
3. Alonso 78 3. Lotus-Renault 112 |
4. Hamilton 62 4. Mercedes 109 |
5. Webber 57 5. Force India-Mercedes 44 |
6. Rosberg 47 6. McLaren-Mercedes 37 |
7. Massa 45 7. Toro Rosso-Ferrari 12 |
8. Di Resta 28 8. Sauber-Ferrari 5 |
9. Grosjean 26 |
10. Button 25 |
11. Sutil 16 |
12. Perez 12 |
13. Ricciardo 7 |
14. Hulkenberg 5 |
15. Vergne 5 |
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr