GP Καναδά: Στην πίστα Ζυλ Βιλνέβ
GP Καναδά: Στην πίστα Ζυλ Βιλνέβ
Στην πίστα Ζυλ Βιλνέβ στο νησάκι της Παναγίας διοργανώνεται ο 7ος αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της F1 (σ.σ: απευθείας μετάδοση ET1, ΕΡΤ HD, OTE 21:00).
UPD:
Στην πίστα Ζυλ Βιλνέβ στο νησάκι της Παναγίας διοργανώνεται ο 7ος αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της F1 (σ.σ: απευθείας μετάδοση ET1, ΕΡΤ HD, OTE 21:00).
Το Καναδικό GP διεξήχθη για πρώτη φορά το 1967 στο Οντάριο, το Μόντρεαλ φιλοξενεί τον αγώνα για 34η φορά. Η πίστα είναι κατασκευασμένη πάνω σ’ ένα τεχνητό νησί που δημιουργήθηκε από τα μπάζα εξόρυξης του μετρό που ρίχτηκαν στην κοίτη του Αγ. Λαυρεντίου, του ποταμού που βρέχει το Μόντρεαλ και εκβάλει στον Ατλαντικό ωκεανό.
Η πίστα φέρει το όνομα του αείμνηστου Καναδού πιλότου που κέρδισε εκεί στον πρώτο αγώνα που έγινε το 1978. Φέτος συμπληρώνονται 31 χρόνια από το χαμό του. Ο Ζυλ Βιλνέβ έχασε τη ζωή του το 1982 αγωνιζόμενος στο Βελγικό GP με τα χρώματα της Ferrari. Σημείωσε έξι νίκες σε GP όλες με Ferrari. Η πρώτη του ήρθε το 1978 στον πρώτο αγώνα που φιλοξενήθηκε στην πίστα που σήμερα φέρει το όνομά του. Οι Καναδοί ξετρελάθηκαν απ’ αυτή την επιτυχία και η δυναμική που απέκτησε το σπορ σε συνδυασμό με τον παγκόσμιο τίτλο που πήρε ο γιος του Ζακ το 1997, γεμίζει ακόμη και σήμερα τις κερκίδες. Όπως επίσης και τα ταμεία του Μόντρεαλ, εκτιμάται πως πάνω από 80 εκ δολάρια ετησίως είναι το κέρδος για την τοπική οικονομία από τη φιλοξενία του αγώνα. Η διαδρομή που χρησιμοποιείται δεν είναι μόνιμη πίστα, ούτε γίνονται εκεί άλλοι αγώνες.
Το Καναδικό GP διεξήχθη για πρώτη φορά το 1967 στο Οντάριο, το Μόντρεαλ φιλοξενεί τον αγώνα για 34η φορά. Η πίστα είναι κατασκευασμένη πάνω σ’ ένα τεχνητό νησί που δημιουργήθηκε από τα μπάζα εξόρυξης του μετρό που ρίχτηκαν στην κοίτη του Αγ. Λαυρεντίου, του ποταμού που βρέχει το Μόντρεαλ και εκβάλει στον Ατλαντικό ωκεανό.
Η πίστα φέρει το όνομα του αείμνηστου Καναδού πιλότου που κέρδισε εκεί στον πρώτο αγώνα που έγινε το 1978. Φέτος συμπληρώνονται 31 χρόνια από το χαμό του. Ο Ζυλ Βιλνέβ έχασε τη ζωή του το 1982 αγωνιζόμενος στο Βελγικό GP με τα χρώματα της Ferrari. Σημείωσε έξι νίκες σε GP όλες με Ferrari. Η πρώτη του ήρθε το 1978 στον πρώτο αγώνα που φιλοξενήθηκε στην πίστα που σήμερα φέρει το όνομά του. Οι Καναδοί ξετρελάθηκαν απ’ αυτή την επιτυχία και η δυναμική που απέκτησε το σπορ σε συνδυασμό με τον παγκόσμιο τίτλο που πήρε ο γιος του Ζακ το 1997, γεμίζει ακόμη και σήμερα τις κερκίδες. Όπως επίσης και τα ταμεία του Μόντρεαλ, εκτιμάται πως πάνω από 80 εκ δολάρια ετησίως είναι το κέρδος για την τοπική οικονομία από τη φιλοξενία του αγώνα. Η διαδρομή που χρησιμοποιείται δεν είναι μόνιμη πίστα, ούτε γίνονται εκεί άλλοι αγώνες.
Πολυνίκης στη συγκεκριμένη διαδρομή είναι ο Μ.Σουμάχερ που έχει κερδίσει επτά φορές (1994, ’97, ’98, ’00,’02, ’03, ’04). Από τους εν ενεργεία πιλότους που θα πάρουν εκκίνηση ο Χάμιλτον έχει κερδίσει τρεις φορές (2007, 2010, 2012) και από μια οι Αλόνσο (2006), Μπάτον (2011) και Ράικονεν (2005). Ειδικά για το Χάμιλτον πρόκειται για την πίστα που φτάνοντας για πρώτη φορά το 2007 πήρε εκεί την πρώτη pole και την πρώτη νίκη της καριέρας του ενώ αν τερματίσει κερδίζει.
Οι ιδιαιτερότητες της διαδρομής είναι πολλές πρόκειται ουσιαστικά για μια πίστα φρένο γκάζι. Η πίστα Ζυλ Βιλνέβ είναι ιδιαίτερα απαιτητική στα φρένα οι πιλότοι σε 6 από τις 14 στροφές του γύρου φρενάρουν με πάνω από 250km/h. Επίσης καθοριστικής σημασίας είναι η ομαλή επιτάχυνση στην έξοδο των στροφών, ώστε να μην φθαρούν υπέρμετρα τα πίσω ελαστικά. Η Pirelli θα έχει στη διάθεση όλων των ομάδων τη μέση και την πολύ μαλακή. Λογικά η pole position θα επιτευχθεί με την πολύ μαλακή γόμα που έχει βέλτιστη θερμοκρασία λειτουργίας 105 βαθμούς Κελσίου ενώ στον αγώνα θα χρησιμοποιηθεί περισσότερο η μέση γόμα με βέλτιστη θερμοκρασία λειτουργίας επίσης τους 105 βαθμούς Κελσίου. Ελάτε στη θέση του μηχανικού που σε μια πίστα γκάζι – φρένο, με μικρές κλίσεις στις αεροτομές και χαμηλή αεροδυναμική απόδοση καλείται να σετάρει το μονοθέσιο ώστε να εκκινήσει με 160kg καύσιμο και την πολύ μαλακή γόμα και να τερματίσει με 5kg καύσιμο και τη μέση γόμα.
Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Πωλ Χέμπερι τόνισε μεταξύ άλλων: «Το Grand Prix του Καναδά ήταν ανέκαθεν ένας από τους πιο απρόβλεπτους αγώνες της χρονιάς και αυτό οφείλεται εν μέρει στις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα ελαστικά, κυρίως λόγω των υψηλών απαιτήσεων φρεναρίσματος και ελκτικής πρόσφυσης. Σε συνδυασμό με το γεγονός ότι το κράτημα του οδοστρώματος βελτιώνεται σε μεγάλο βαθμό κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, η αποδοτική διαχείριση ελαστικών παραμένει κλειδί της επιτυχίας στο Μόντρεαλ. Περιμένουμε δύο έως τρία pit stop ανά μονοθέσιο, όμως θα μπορέσουμε να κάνουμε ακριβή πρόβλεψη μετά την Παρασκευή αφού πάρουμε μία γεύση από τα δρώμενα στην πίστα. Είναι ένα σιρκουί όπου οι καιρικές συνθήκες συχνά παίζουν ζωτικό ρόλο: το πρώτο μας Καναδικό Grand Prix το 2011 εξελίχθηκε στο μεγαλύτερο αγώνα στην ιστορία της Formula 1 λόγω της ισχυρής βροχής και της επακόλουθης διακοπής του αγώνα. Πέρσι δεν έβρεξε αλλά είχαμε ένα νέο ρεκόρ με τον έβδομο νικητή από επτά αγώνες. Λόγω του υψηλού βαθμού φθοράς των ελαστικών, αναμένουμε μία ποικιλία διαφορετικών στρατηγικών, όπως συνέβη και πέρσι – με τις ομάδες να αποφασίζουν να ακολουθήσουν είτε μία επιθετική στρατηγική με περισσότερες στάσεις ή να κάνουν λιγότερες στάσεις και να δίνουν έμφαση στην αντοχή. Η περσινή ‘sprint’ προσέγγιση ήταν η νικηφόρα, αλλά με τόσες διαφορετικές παραμέτρους στον ορίζοντα, οι ομάδες θα πρέπει να αναλύσουν τα δεδομένα – πέρα από την πρόγνωση του καιρού – πολύ προσεκτικά πριν χαράξουν κάποια τακτική. Συχνά μία ευέλικτη στρατηγική λειτουργεί καλύτερα στον Καναδά, επομένως περιμένουμε ότι οι περισσότερες ομάδες θα αφήσουν ανοιχτές τις επιλογές τους, δίνοντας τη δυνατότητα τους οδηγούς να κάνουν τη διαφορά στις περιπτώσεις που πραγματικά μετράει».
Η πρωταθλήτρια και πρωτοπόρος του φετινού πρωταθλήματος Red Bull δεν έχει κερδίσει ποτέ στο Μόντρεαλ. Ο Φέτελ πρόπερσι έχασε την πρωτοπορία από δικό του λάθος στον τελευταίο γύρο: «Η πιο τρελή μου εμπειρία εκεί ήταν προφανώς το 2011. Είχε τόσο πολλή βροχή. Δεν έχω δει τόση βροχή έκτοτε. Ο αγώνας είχε διακοπεί ενώ βρισκόμουν στη πρωτοπορία. Ήταν ένας δύσκολος αγώνας όπου μισό γύρο πριν τον τερματισμό, έκανα το πρώτο μου λάθος εκείνη την ημέρα! Ήταν όμως αρκετό για να μου στερήσει τη νίκη. Έτσι είναι όμως οι αγώνες. Η πίστα αυτή έχει ρυθμό και είναι ένας από τους καλύτερους αγώνες της χρονιάς. Η ατμόσφαιρα που δημιουργεί ο κόσμος είναι εξαιρετική και όλη η πόλη ζει σε ρυθμούς Formula 1 για μία εβδομάδα. Αυτό κάνει το Μόντρεαλ τόσο ξεχωριστό».».
Ο teammate του Φέτελ, Μαρκ Γουέμπερ συμπληρώνει: «Είναι δημοφιλής αγώνας για θεατές και οδηγούς. Το κοινό είναι παθιασμένο και το γεγονός πως είναι ένα ακόμα σιρκουί πόλης, κάνει τον αγώνα συνήθως συναρπαστικό».
Στην τηλεόραση
Ο αγώνας θα μεταδοθεί απευθείας από την ΕΤ1, την EΡΤ HD και τον ΟΤΕ στις 21:00 το βράδυ της Κυριακής.
GP Καναδά |
Πίστα: Ζυλ Βιλνέβ |
Μήκος: 4361 m |
Γύροι: 70 |
Απόσταση: 305.270km |
Ρεκόρ γύρου: 1:13.622 (Μπαρικέλο, 2004) |
Στροφές: 14 (8 δεξιές, 6 αριστερές) |
Τέρμα γκάζι: Στο 54% του γύρου (χρονικά) |
Αλλαγές ανά γύρο: 52 (3640 στον αγώνα) |
UPD:
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα