GP Βρετανίας: Εκεί χτυπά η καρδιά της F1!
Όπως ίσως γνωρίζετε η πίστα του Σίλβερστον είναι ένα παλιό στρατιωτικό αεροδρόμιο του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου στο οποίο διοργανώθηκε ο πρώτος αγώνας F1 στην σύγχρονη ιστορία του θεσμού το 1950 με νικητή το Νίνο Φαρίνα με Alfa Romeo.
Από τότε η ιστορική πίστα έχει φιλοξενήσει 46 από τα 63 Βρετανικά GP ενώ βρίσκεται ανελλιπώς στο καλεντάρι από το 1987. Το Βρετανικό GP είναι ο μοναδικός αγώνας που δεν έχει λείψει ποτέ από το πρόγραμμα της F1. Μαζί με τα GP Mονακό, Ιταλίας και Βελγίου αποτελούν την ιστορική 4αδα της F1 που υπάρχει από το 1950.
Αυτή την Κυριακή θα διεξαχθεί το 64ο Βρετανικό GP, όπως είναι λογικό η φυσιολογική φθορά του χρόνου οδήγησε τους Βρετανούς σε μια σημαντική επένδυση τη διετία 2010 – 2011 της τάξεως των 28 εκ. στερλινών ώστε να αναβαθμίσουν τις εγκαταστάσεις. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την σύναψη νέου πολυετούς συμβολαίου για την οργάνωση του αγώνα με τη FOM. Σήμα κατατεθέν της ανανεωμένης πίστας του Σίλβερστον, τα νέα πιτ, πάντοκ, με την ονομασία Silverstone Wing. Εδώ και δυο χρόνια ο αγώνας γίνεται με νέα είσοδο – έξοδο των πιτ και την ευθεία εκκίνησης τερματισμού σε διαφορετική θέση. Όλες αυτές οι αλλαγές ήρθαν να ολοκληρώσουν το έργο που είχε ξεκινήσει το 2010 με την Arena.
Μόνο 2 από τους 22 πιλότους που θα εκκινήσουν στον αγώνα έχουν πάνω από μια νίκη στο Σίλβερστον, οι Αλόνσο (2006, 2011) και Γουέμπερ (2010, 2012). Από μια νίκη έχουν οι Φέτελ (2009), Ράικονεν (2007) και Χάμιλτον (2008). Ο οδηγός της Mercedes είναι και ο τελευταίος Βρετανός νικητής.
Για τον περσινό νικητή του αγώνα Μαρκ Γουέμπερ αυτό θα είναι το τελευταίο του Βρετανικό GP καθότι ανακοίνωσε την αποχώρησή του από το θεσμό στο τέλος της χρονιάς. Μιλώντας για τον αγώνα ο 36χρονος Αυστραλός τόνισε μεταξύ άλλων: «Η νίκη μου εδώ το 2010 ήταν ξεχωριστή – καθότι η πρώτη μου – στη Μεγάλη Βρετανία. Ο κόσμος εδώ "ζει" τον αγώνα όπως οι ιταλοί tifosi. Άλλωστε η Formula 1 αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του βρετανικού μηχανοκίνητου αθλητισμού. Είναι ένα σπουδαίο Σαββατοκύριακο, ένας ξεχωριστός αγώνας και είναι πολύ σημαντικό να πάρεις ένα καλό αποτέλεσμα εκεί. Όσο για την αγωνιστική διαδρομή, είναι γρήγορη και με συνεχείς αλλαγές κατεύθυνσης. Πολύ απαιτητική αφού θέλει ακρίβεια, τόσο από τον οδηγό όσο κι από το μονοθέσιο. Όμως εδώ, νιώθεις πραγματικά οδηγός της Formula 1».
Οι απαιτήσεις της ανανεωμένης πίστας του Σίλβερστον διαφέρουν σημαντικά απ’ αυτές των δυο τελευταίων αγώνων. Υπάρχουν πολύ γρήγορες καμπές, σε επτά απ’ αυτές η ταχύτητα διέλευσης ξεπερνά τα 250km/h. Καθοριστικό ρόλο παίζουν η αεροδυναμική απόδοση του μονοθεσίου αλλά και το ζύγισμα του, ώστε να αλλάζει με ακρίβεια, κατεύθυνση. Δεν υπάρχουν μεγάλες ευθείες γι’ αυτό οι μηχανικοί επιλέγουν μεγάλη κλίση στα στοιχεία της πίσω αεροτομής, μεγιστοποιώντας την κάθετη δύναμη. Το DRS θα χρησιμοποιείται σε δυο προκαθορισμένα σημεία (σ.σ: μετά τις στροφές 5 και 14) που φαίνονται στο χάρτη. Σύμφωνα με τους φετινούς κανονισμούς το DRS τόσο στις δοκιμές όσο και στον αγώνα χρησιμοποιείται μόνο σ’ αυτά τα σημεία.
GP Βρετανίας, 8ος γύρος |
Σίλβερστον |
|
Μήκος πίστας: 5.891km |
Ρεκόρ γύρου:1:34.661 (Ράικονεν, Lotus, 2012) |
Γύροι αγώνα: 52 |
Απόσταση: 306.198 km |
Αριθμός στροφών: 18( 8 αριστερές και 10 δεξιές) |
Τέρμα γκάζι: 67% του γύρου |
Μεγαλύτερο χρονικό διάστημα με το γκάζι ανοικτό: 13.7sec |
Αλλαγές σχέσεων: 48 ανά γύρο |
Κοντά στην πίστα του Σίλβερστον έχουν την έδρα τους οι οχτώ από τις έντεκα ομάδες του φετινού πρωταθλήματος. Ο λόγος για τις Force India, Lotus, McLaren, Mercedes, Red Bull Racing, Caterham, Marussia και Williams.
Η Pirelli έχει στη διάθεση των ομάδων τις δυο πιο σκληρές γόμες την σκληρή και τη μέση. Η Ιταλική εταιρεία κατασκευής ελαστικών έχει το κέντρο logistics & διανομής των ελαστικών της F1, στο Ντίτκοτ, περίπου μισή ώρα από το Silverstone. Ο αγώνας των 52 γύρων με τις γρήγορες καμπές και τις ευμετάβλητες καιρικές συνθήκες της Βρετανίας, με πιθανότητα δυο ή και τριών pit stop, δημιουργεί υψηλές προκλήσεις για ελαστικά και πιλότους. Ο περσινός νικητής Μαρκ Γουέμπερ ακολούθησε στρατηγική δυο πιτ στοπ.
Μιλώντας σχετικά ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Πωλ Χέμπερι τόνισε μεταξύ άλλων: «Το Σίλβερστον, με τις πολύ υψηλές μέσες ταχύτητες και τις συνεχόμενες στροφές, είναι η απόλυτη αντίθεση με τον αγώνα του Καναδά πριν τρεις εβδομάδες – που απαιτούσε πολύ περισσότερο φρένο-γκάζι. Όπως και η πίστα του Καναδά, καταπονεί πολύ τα ελαστικά αλλά για τελείως διαφορετικούς λόγους. Κατά συνέπεια, φέραμε τις δύο σκληρότερες γόμες στο Βρετανικό Grand Prix, στις οποίες χρησιμοποιήθηκε μία νέα διαδικασία συγκόλλησης πέλματος με την ατσάλινη ζώνη, σχεδιασμένη για να εξαλείψει την πιθανότητα τοπικής αποκόλλησης πέλματος. Επιπλέον κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών στο Σίλβερστον, θα έχουμε το ίδιο πρωτότυπο σκληρό ελαστικό που είδαμε νωρίτερα στη σεζόν. Αυτό γίνεται για να δώσουμε στις ομάδες την ευκαιρία να δοκιμάσουν τη νέα γόμα σε διαφορετική πίστα και να συγκεντρώσουν περισσότερα στοιχεία. Ασφαλώς ένας ακόμα σημαντικός παράγοντας στο Σίλβερστον είναι ο απίστευτα ευμετάβλητος Βρετανικός καιρός: η εμφάνιση των Cinturato Green intermediate και Cinturato Blue full wet παραμένει σοβαρή πιθανότητα ειδικά αύριο. Γι αυτό το λόγο, είναι πολύ δύσκολο να προβλέψουμε τον αριθμό των pit stop την ημέρα του αγώνα. Πέρσι, είδαμε στρατηγική δύο pit stop σε στεγνές συνθήκες μετά από δύο ημέρες βροχής, αλλά φέτος οι γόμες είναι πιο μαλακές, επομένως αν ο καιρός παραμείνει στεγνός μπορεί να έχουμε από τρεις έως τέσσερις στάσεις στα pits. Θα είμαστε σε θέση να κάνουμε πιο ακριβή πρόβλεψη μετά τις ελεύθερες δοκιμές. Τελευταίο και σημαντικότερο, θα θέλαμε να εκφράσουμε τα ειλικρινή μας συλλυπητήρια στην οικογένεια και τους φίλους του Allan Simonsen μετά το τραγικό ατύχημα στο Le Mans το περασμένο Σαββατοκύριακο. Έχουμε συνεργαστεί με την Aston Martin Racing για πολλά χρόνια και μπορούμε να φανταστούμε την κατάστασή τους τώρα».
Στην τηλεόραση
Ως τη στιγμή αυτή δεν είναι γνωστό αν θα μεταδοθεί από την ελεύθερη τηλεόραση το Βρετανικό GP. Όπως έχει ανακοινωθεί τα δικαιώματα προβολής αγώνων που ανήκαν στην ΕΡΤ, πέρασαν στο Υπουργείο Οικονομικών. Δεν θα είναι ευχάριστο για το κοινό της F1 στην Ελλάδα, που ξεπερνά τις 500 χιλιάδες να μην υπάρξει ελεύθερη μετάδοση αυτού του τόσο σημαντικού αγώνα. Ο αγώνας θα μεταδοθεί απευθείας από το συνδρομητικό κανάλι του ΟΤΕ TV στις 15:00.
Μικρά με ενδιαφέρον
• Οι κλίσεις στις αεροτομές είναι αρκετά μεγάλες ώστε να παράγεται μεγάλη κάθετη δύναμη, απαραίτητη για το κράτημα στις γρήγορες στροφές στο πρώτο μισό του γύρου.
• Η επίπεδη και γρήγορη διάταξη της πίστας οφείλεται στο ότι παλιότερα ήταν στρατιωτικό αεροδρόμιο.
• Αυτό την κάνει ευάλωτη στον άνεμο που μπορεί να επηρεάσει την αεροδυναμική ισορροπία και φθορά των ελαστικών.
• Η κατασκευή των νέων εγκαταστάσεων των pit που έχουν μεταφερθεί στην ευθεία μεταξύ των στροφών Club και Abbey διήρκεσε 54 εβδομάδες, ενώ καταναλώθηκαν 260.000 εργατοώρες και χρειάστηκαν 575 φορτία μπετόν. Υπάρχουν 41 γκαράζ και ένα νέο κέντρο Τύπου, εμβαδού 2.780 τετραγωνικών μέτρων.
Βαθμολογία |
Πιλότοι Κατασκευαστές |
1. Φέτελ 132 1. Red Bull-Renault 201 |
2. Aλόνσο 96 2. Ferrari 145 |
3. Ράικονεν 88 3. Mercedes 134 |
4. Χάμιλτον 77 4. Lotus-Renault 114 |
5. Γουέμπερ 69 5. Force India-Mercedes 51 |
6. Ρόσμπεργκ 57 6. McLaren-Mercedes 37 |
7. Mάσα 49 7. Toro Rosso-Ferrari 20 |
8. ντι Ρέστα 34 8. Sauber-Ferrari 5 |
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr