GP Βρετανίας: Ο Χάμιλτον στην pole!
Ο Βρετανός πιλότος έφερε τη Mercedes στην pole position με το Ρόσμπεργκ να συμπληρώνει την πρώτη σειρά της εκκίνησης για τα ασημί βέλη.
Ήταν η πρώτη pole position του Χάμιλτον στο Σίλβερστον μετά το 2007 όπου είχε πετύχει ανάλογη επίδοση στην πρώτη του χρονιά στη F1. Πίσω τους βρίσκονται οι δυο Red Bull με τη διαφορά ανάμεσα σε Γουέμπερ και Φέτελ να είναι μόλις 9 χιλιοστά.
Οι περισσότεροι πιλότοι στο ξεκίνημα χρησιμοποίησαν τη σκληρή γόμα της Pirelli αλλά στην πορεία αρκετοί αναγκάστηκαν να βάλουν τη μέση γόμα στην προσπάθεια να προκριθούν στην 16αδα. Ανάμεσά τους ο Μάσα που βρίσκονταν εκτός αυτής έως την ύστατη στιγμή. Τελικά πέρα από τους τέσσερις πιλότους των δυο μικρών ομάδων Marussia και Caterham εκτός βρέθηκαν οι Μπότας και Γκουτιέρεζ.
Στον αντίποδα οι Mercedes που ήταν ταχύτερες επέλεξαν εξ αρχής τη μέση γόμα, πιθανόν στη στρατηγική τους να έχουν αποφασίσει να μεγιστοποιήσουν αύριο στον αγώνα τη χρήση της σκληρής γόμας.
Το Q2 ξεκίνησε με τον Μάσα να μην μπορεί να κινηθεί ανταγωνιστικά σε αντίθεση με τον Αλόνσο. Ήταν σαφές πως ο Βραζιλιάνος πλήρωσε ακριβά το χαμένο χρόνο της Παρασκευής όπου είχε έξοδο στην πρώτη περίοδο και έκανε ελάχιστους γύρους στη 2η. Γενικότερα η F138 ήταν αργή και ασταθής με τον Αλόνσο επίσης να υπολείπεται σταθερά πάνω από 1 sec από την κορυφή. Από τους χρόνους ήταν σαφές πως η μάχη της pole ήταν υπόθεση για δυο Ρόσμπεργκ και Φέτελ, Red Bull και Mercedes. Από τη δεκάδα αποκλείστηκαν οι δυο McLaren, η Williams του Μαλντονάντο, η Sauber του Χούλκενμπεργκ η Toro Rosso του Βερν αλλά και η Ferrari του Μάσα.
Η αντίστροφη μέτρηση του δεκάλεπτου ξεκίνησε με την επιλογή της μέσης γόμας της Pirelli να είναι μονόδρομος στην προσπάθεια επίτευξης ενός γρήγορου χρόνου. Όλοι οι διεκδικητές της pole βγήκαν αμέσως για να συμπληρώσουν γρήγορο γύρο ώστε να έχουν και δεύτερη ευκαιρία. Ο Αλόνσο έκανε προσπάθεια με τα σκληρά ελαστικά την ώρα που ο Ράικονεν δεν βγήκε διαμαρτυρόμενος στους μηχανικούς της Lotus πως το πίσω μέρος της Ε21 δεν έχει ισορροπημένη πρόσφυση. Ο Χάμιλτον εντυπωσίασε με τη Mercedes όντας μόλις 96 χιλιοστά μακριά από το να σπάσει το φράγμα του 1:30. Τελικά έγινε ο μόνος πιλότος που το έσπασε σημειώνοντας τη 2η pole για λογαριασμό της Mercedes. Πολύ άσχημη εμφάνιση για τον Αλόνσο που περιορίστηκε τελικά στην τελευταία θέση της 10αδας όντας 1.3sec πιο αργός από το Χάμιλτον.
Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας ο poleman Λιούις Χάμιλτον δεν δίστασε να εκφράσει τους φόβους του για την ανταγωνιστικότητα της Red Bull: «Νομίζω πως θα είναι δύσκολο να κρατήσουμε πίσω μας το Φέτελ. Δεν είναι όμως και ο δικός μας ρυθμός στον αγώνα τόσο άσχημος όσο ήταν στο πρόσφατο παρελθόν οπότε ελπίζω αν προστατέψουμε τα ελαστικά να πάρουμε ένα καλό αποτέλεσμα. Θα πιέσω εξίσου με το Νίκο για να παραμείνουμε στην κορυφή. Νιώθω απίστευτα για τη σημερινή επιτυχία είναι το ίδιο συναίσθημα με την πρώτη φορά που το πέτυχα το 2007. Ο κόσμος σήμερα εδώ ήταν φανταστικός. Αύριο θα είμαστε καλύτεροι απ’ ότι συνήθως αλλά είμαι σίγουρος πως κάποιες ομάδες θα είναι πιο δυνατές από εμάς. Το ότι ξεκινάμε από μπροστά σίγουρα θα μας βοηθήσει για να πετύχουμε ένα καλό αποτέλεσμα».
Ο έτερος πιλότος της Mercedes, Νίκο Ρόσμπεργκ συμπλήρωσε: «Ένα φανταστικό αποτέλεσμα για την ομάδα σήμερα, είναι σπουδαίο ότι μπορούμε να αποδείξουμε πόσο έχουμε προοδεύσει από πέρυσι. Ο γύρος μου ήταν καλός και είναι σημαντικό ότι εκκινώ από την πρώτη σειρά οφείλω όμως να τονίσω πως ο Λιούις σήμερα έκανε φανταστική δουλειά. Το κρίσιμο στοιχείο αύριο είναι η διαχείριση των ελαστικών. Είμαι αισιόδοξος».
Ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας Σεμπάστιαν Φέτελ που εκκινεί 3ος αλλά έχει τους κυριότερους διώκτες του αρκετά πιο πίσω δε δίστασε να εκθειάσει την προσπάθεια του Χάμιλτον: «Δεν ξέρω τι έγινε ή έκοψε δρόμο ή έχει βρει κάτι ξεχωριστό. Ήταν ένας γύρος εκτός δικής μας πραγματικότητα. Η δική μου προσπάθεια ήταν καλή και η διαφορά μου με το Μαρκ ελάχιστη. Κάναμε ότι μπορούσαμε. Σίγουρα δεν τους χαριστήκαμε συνειδητά είναι πράγματι πολύ γρήγοροι στις δοκιμές. Ποιος ξέρει τι θα γίνει αύριο καθώς έχουν αρχίσει να βελτιώνονται και σε ρυθμό αγώνα».
Ο Φέτελ σχολίασε και τη 10η θέση, του δεύτερου στη βαθμολογία, Φερνάντο Αλόνσο με τη Ferrari: «Δεν είναι καλά τα νέα γι’ αυτόν είμαι σίγουρος ότι θα ήθελε να βρίσκεται πιο ψηλά. Είναι μια έκπληξη καθώς ήταν ανταγωνιστικοί σ’ αυτή την πίστα τα τελευταία χρόνια. Τα σημερινά αποτελέσματα δεν έχουν και τόση σημασία καθότι πολλά μπορεί να γίνουν στον αγώνα».
Ο αγώνας που αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον θα μεταδοθεί απευθείας αύριο στις 15:00 από τον Alpha και τον ΟΤΕ TV. Θέση Πιλότος Ομάδα Χρόνος Διαφορά 1. Lewis Hamilton Mercedes 1m29.607s 11. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m31.649s + 0.659s 12. Felipe Massa Ferrari 1m31.779s + 0.789s 13. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1m31.785s + 0.795s 14. Sergio Perez McLaren-Mercedes 1m32.082s + 1.092s 15. Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari 1m32.211s + 1.221s 16. Pastor Maldonado Williams-Renault 1m32.359s + 1.369s Χρόνος εισόδου στο Q2: 1m32.512s Διαφορά από 1ο Q1 17. Valtteri Bottas Williams-Renault 1m32.664s + 1.669s 18. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m32.666s + 1.671s 19. Charles Pic Caterham-Renault 1m33.866s + 2.871s 20. Jules Bianchi Marussia-Cosworth 1m34.108s + 3.113s 21. Giedo van der Garde Caterham-Renault 1m35.481s + 4.486s 22. Max Chilton Marussia-Cosworth 1m35.858s + 4.863s
Συνολικά η σειρά κατάταξης διαμορφώθηκε ως εξής:
2. Nico Rosberg Mercedes 1m30.059s + 0.452s
3. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m30.211s + 0.604s
4. Mark Webber Red Bull-Renault 1m30.220s + 0.613s
5. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m30.736s + 1.129s
6. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1m30.757s + 1.150s
7. Adrian Sutil Force India-Mercedes 1m30.908s + 1.301s
8. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m30.955s + 1.348s
9. Kimi Raikkonen Lotus-Renault 1m30.962s + 1.355s
10. Fernando Alonso Ferrari 1m30.979s + 1.372s
Χρόνος εισόδου στο Q3: 1m31.592s Διαφορά από 1ο Q2
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr