F1: Οι ενέργειες για να εξαλειφθεί το θέμα των ελαστικών!
02.07.2013
11:25
Η FIA αποφάσισε άμεσα την μετατροπή του τεστ για νέους οδηγούς που ήταν προγραμματισμένο στο Σίλβερστον από τις 17 – 19 Ιουνίου σε κανονικές δοκιμές εξέλιξης με τη συμμετοχή των επίσημων οδηγών των ομάδων.
Αυτό αντίκειται στους κανονισμούς και έχει πολλά χρόνια να γίνει. Για την εφαρμογή του χρειάζεται η έγκριση της Ολομέλειας που συνεδριάζει αύριο όπως και η συμφωνία όλων των ομάδων. Καθότι όμως πρόκειται για ζήτημα ασφαλείας όλα αυτά αναμένεται να συμβούν. Για να μην χαθεί τελείως η ευκαιρία για τους νέους οδηγούς να κάνουν δοκιμές το τεστ αυτό θα γίνει 4ημερο.
Ο μόνος περιορισμός είναι πως οι επίσημοι οδηγοί των ομάδων θα πρέπει να κάνουν μόνο δοκιμές ελαστικών και όχι δοκιμές εξέλιξης νέων αεροδυναμικών βοηθημάτων ή άλλων συστημάτων.
Επιπλέον η FIA θα προχωρήσει σε αλλαγή των τεχνικών κανονισμών ούτως ώστε στο μέλλον να μπορεί να προχωρήσει σε αλλαγή του τύπου των ελαστικών μεσούσης της περιόδου για λόγους ασφαλείας χωρίς να απαιτείται η συμφωνία όλων των ομάδων.
Θυμίζουμε πως η Pirelli έχει έτοιμο ελαστικό με ιμάντα από κέβλαρ που δοκιμάστηκε σε Καναδά και Βρετανία αλλά η διαφωνία των Ferrari, Lotus και Force India φρέναρε την υιοθέτησή του στον αγώνα. Πιθανόν μ’ αυτή τη διάταξη να μην είχε προκύψει το πρόβλημα αποκόλλησης πέλματος.
Οι τρεις ομάδες αντέδρασαν θεωρώντας πως η οιαδήποτε μεταβολή θα εξάλειφε το πλεονέκτημα διαχείρισης ελαστικών που είχαν στον αγώνα έναντι των αντιπάλων τους.
Έτσι είδαμε χτες το εξής οξύμωρο, η Red Bull δια στόματος του τεχνικού διευθυντή της Άντριαν Νιούι που μέχρι χτες κατηγορούσε την Pirelli και ζητούσε άμεσα αλλαγή των τύπων ελαστικών σήμερα να υπερασπίζεται την Ιταλική εταιρεία λέγοντας πως έκανε ότι μπορούσε αλλά οι τρεις ομάδες σταμάτησαν τις αλλαγές: «Η προσέγγισή τους ήταν κοντόφθαλμη και ιδιοτελής» δήλωσε ο κορυφαίος Βρετανός αεροδυναμιστής.
Ο μόνος περιορισμός είναι πως οι επίσημοι οδηγοί των ομάδων θα πρέπει να κάνουν μόνο δοκιμές ελαστικών και όχι δοκιμές εξέλιξης νέων αεροδυναμικών βοηθημάτων ή άλλων συστημάτων.
Επιπλέον η FIA θα προχωρήσει σε αλλαγή των τεχνικών κανονισμών ούτως ώστε στο μέλλον να μπορεί να προχωρήσει σε αλλαγή του τύπου των ελαστικών μεσούσης της περιόδου για λόγους ασφαλείας χωρίς να απαιτείται η συμφωνία όλων των ομάδων.
Θυμίζουμε πως η Pirelli έχει έτοιμο ελαστικό με ιμάντα από κέβλαρ που δοκιμάστηκε σε Καναδά και Βρετανία αλλά η διαφωνία των Ferrari, Lotus και Force India φρέναρε την υιοθέτησή του στον αγώνα. Πιθανόν μ’ αυτή τη διάταξη να μην είχε προκύψει το πρόβλημα αποκόλλησης πέλματος.
Οι τρεις ομάδες αντέδρασαν θεωρώντας πως η οιαδήποτε μεταβολή θα εξάλειφε το πλεονέκτημα διαχείρισης ελαστικών που είχαν στον αγώνα έναντι των αντιπάλων τους.
Έτσι είδαμε χτες το εξής οξύμωρο, η Red Bull δια στόματος του τεχνικού διευθυντή της Άντριαν Νιούι που μέχρι χτες κατηγορούσε την Pirelli και ζητούσε άμεσα αλλαγή των τύπων ελαστικών σήμερα να υπερασπίζεται την Ιταλική εταιρεία λέγοντας πως έκανε ότι μπορούσε αλλά οι τρεις ομάδες σταμάτησαν τις αλλαγές: «Η προσέγγισή τους ήταν κοντόφθαλμη και ιδιοτελής» δήλωσε ο κορυφαίος Βρετανός αεροδυναμιστής.
Επιπρόσθετα η FIA προτίθεται να δώσει τη δυνατότητα σ’ όλες τις ομάδες αμέσως μετά το φινάλε της σεζόν στη Βραζιλία στις 24/11 να κάνουν δοκιμές ελαστικών στο Ιντερλάγος με τα ελαστικά του 2014 ώστε να καταγραφούν οι όποιες ενστάσεις και η Pirelli να έχει το χρόνο να τις αξιολογήσει ενσωματώσει στα ελαστικά της νέας χρονιάς.
Θυμίζουμε πως ακόμη δεν έχει ανακοινωθεί η συνέχιση της συνεργασίας με την Pirelli αν και το ρεπορτάζ λέει πως η Ιταλική ομάδα έχει ήδη συνάψει συμφωνία με τις ομάδες F1 που θέλει να συνεργαστεί. Θυμίζουμε πως οι ομάδες έχουν συμφωνήσει στην επαναφορά των δοκιμών εξέλιξης για το 2014
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr