GP Γερμανίας: Στην πράσινη κόλαση!
GP Γερμανίας: Στην πράσινη κόλαση!
To πρωτάθλημα συνεχίζεται αυτή την Κυριακή με τον 9ο αγώνα το Γερμανικό GP, πέρυσι ο αγώνας έγινε στην πίστα του Χόκενχάιμ αλλά φέτος είναι προγραμματισμένος για το Νίρμπουργκρινγκ.
Πρόκειται ίσως για την πιο διάσημη πίστα στον κόσμο καθότι γειτνιάζει με το θρυλικό Νόρσλάιφ τη διαδρομή των 22km όπου σήμερα όλοι οι κατασκευαστές σπορ αυτοκινήτων χρησιμοποιούν για να σετάρουν τα αυτοκίνητά τους. Εκεί μέχρι και τα μέσα της δεκαετίας του 1970 φιλοξενούνταν αγώνας F1, όμως ο παραλίγο μοιραίος τραυματισμός του Νίκι Λάουντα σήμανε το τέλος για τη διοργάνωση αγώνα στην παλιά ιστορική διαδρομή. Ο sir Τζάκι Στιούαρτ την ονόμασε "Πράσινη Κόλαση".
Η σύγχρονη πίστα των 5.148m ξεκίνησε να λειτουργεί το 1984 και από τότε έχει υποστεί αρκετές τροποποιήσεις. Στα κύρια χαρακτηριστικά της το σχετικά μικρό πλάτος αλλά και ενδιαφέρουσα αλληλουχία στροφών που δεν αφήνει καθόλου τον οδηγό να ανασάνει. Το πρώτο κομμάτι είναι αργό μετά υπάρχουν γρήγορες καμπές ενώ στα σικέιν οι πιλότοι θέλουν να πατάνε πάνω στα κερμπ κάτι που οδηγεί τους μηχανικούς σε μαλακό set –up αναρτήσεων. Η συγκεκριμένη πίστα δεν προσφέρεται για ανάδειξη φαβορί καθώς προϋποθέτει να είσαι καλός σε όλα.
Όπως μπορείτε να δείτε και στο σχετικό σχεδιάγραμμα θα υπάρχουν 2 ζώνες DRS και σίγουρα τα προσπεράσματα θα είναι αρκετά στο τέλος της μεγάλης ευθείας εκκίνησης τερματισμού όπου βρίσκεται και το πιο φαρδύ σημείο της πίστας. Η πρώτη στροφή αποτελεί ιδιαίτερη πρόκληση στο Nurburgring, κυρίως μετά την εκκίνηση όπου συχνά γίνεται πεδίο ατυχημάτων. Επιταχύνοντας στην έξοδο της στροφής, το πίσω τμήμα του μονοθεσίου γλιστράει φορτίζοντας πολύ τα πίσω ελαστικά. Η στροφή Νο7 κρύβει επίσης παγίδες: υπάρχει μία επιβράδυνση 5g στην είσοδό της και το εμπρός αριστερό ελαστικό πρέπει να κάνει πολλή δουλειά για να εξουδετερώσει την ασυνήθιστη γωνία κλίσης της πίστας. Ένα από τα μυστικά για γρήγορο γύρο είναι το σωστό πέρασμα από τα κερμπ στο σικέιν NGK. Οι πιλότοι χτυπάνε με δύναμη στα κερμπ, που αντιστοιχεί σε φορτίο 800 kg για το ελαστικό.
Η τελευταία φορά που διοργανώθηκε αγώνας εκεί ήταν το 2011 με νικητή το Λιούις Χάμιλτον (McLaren). Από τους 22 πιλότους που θα πάρουν εκκίνηση έχουν επίσης κερδίσει αγώνα στο Νίρμπουργκρινγκ οι Μαρκ Γουέμπερ (2009), Φερνάντο Αλόνσο (2005, 2007).
Ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας Σεμπάστιαν Φέτελ που έκλεισε τα 26 του χρόνια
Η σύγχρονη πίστα των 5.148m ξεκίνησε να λειτουργεί το 1984 και από τότε έχει υποστεί αρκετές τροποποιήσεις. Στα κύρια χαρακτηριστικά της το σχετικά μικρό πλάτος αλλά και ενδιαφέρουσα αλληλουχία στροφών που δεν αφήνει καθόλου τον οδηγό να ανασάνει. Το πρώτο κομμάτι είναι αργό μετά υπάρχουν γρήγορες καμπές ενώ στα σικέιν οι πιλότοι θέλουν να πατάνε πάνω στα κερμπ κάτι που οδηγεί τους μηχανικούς σε μαλακό set –up αναρτήσεων. Η συγκεκριμένη πίστα δεν προσφέρεται για ανάδειξη φαβορί καθώς προϋποθέτει να είσαι καλός σε όλα.
Όπως μπορείτε να δείτε και στο σχετικό σχεδιάγραμμα θα υπάρχουν 2 ζώνες DRS και σίγουρα τα προσπεράσματα θα είναι αρκετά στο τέλος της μεγάλης ευθείας εκκίνησης τερματισμού όπου βρίσκεται και το πιο φαρδύ σημείο της πίστας. Η πρώτη στροφή αποτελεί ιδιαίτερη πρόκληση στο Nurburgring, κυρίως μετά την εκκίνηση όπου συχνά γίνεται πεδίο ατυχημάτων. Επιταχύνοντας στην έξοδο της στροφής, το πίσω τμήμα του μονοθεσίου γλιστράει φορτίζοντας πολύ τα πίσω ελαστικά. Η στροφή Νο7 κρύβει επίσης παγίδες: υπάρχει μία επιβράδυνση 5g στην είσοδό της και το εμπρός αριστερό ελαστικό πρέπει να κάνει πολλή δουλειά για να εξουδετερώσει την ασυνήθιστη γωνία κλίσης της πίστας. Ένα από τα μυστικά για γρήγορο γύρο είναι το σωστό πέρασμα από τα κερμπ στο σικέιν NGK. Οι πιλότοι χτυπάνε με δύναμη στα κερμπ, που αντιστοιχεί σε φορτίο 800 kg για το ελαστικό.
Η τελευταία φορά που διοργανώθηκε αγώνας εκεί ήταν το 2011 με νικητή το Λιούις Χάμιλτον (McLaren). Από τους 22 πιλότους που θα πάρουν εκκίνηση έχουν επίσης κερδίσει αγώνα στο Νίρμπουργκρινγκ οι Μαρκ Γουέμπερ (2009), Φερνάντο Αλόνσο (2005, 2007).
Ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας Σεμπάστιαν Φέτελ που έκλεισε τα 26 του χρόνια
αυτές τις μέρες δεν έχει κερδίσει αγώνα στην πατρίδα του. Επιπλέον από το 2011 και το Ιταλικό GP δεν έχει κερδίσει αγώνα επί Ευρωπαϊκού εδάφους. Μιλώντας σχετικά ο Φέτελ τόνισε: «Είναι μία από τις μεγαλύτερες πίστες και την ξέρω καλά από τις συμμετοχές μου σε αγώνες μικρότερων κατηγοριών, όπως η Formula BMW και η Formula 3. Πάντα την απολάμβανα. Το 2009 είχα το πρώτο μου βάθρο επί Γερμανικού εδάφους στο πλαίσιο της F1, κάναμε το 1-2, ήταν μία φανταστική εμπειρία».
Ο έτερος πιλότος της Red Bull, Μαρκ Γουέμπερ κέρδισε εκεί για πρώτη φορά στην καριέρα του το 2009: «Ήταν η πρώτη μου νίκη και μία από τις σημαντικότερες της καριέρας μου! Ήταν μία ξεχωριστή εμπειρία και το να κερδίσω με τον τρόπο που κέρδισα, έκανε εκείνη την ημέρα απίστευτη»
Πριν το 2007 το Νίρμπουργκρινγκ βρίσκονταν στο πρόγραμμα ως Ευρωπαϊκό GP. Η σύγχρονη διαδρομή έχει φιλοξενήσει κατά σειρά το GP Ευρώπης (1984, 1995-1996, 1999-2007), το GP Γερμανίας (1985, 2009, 2011) αλλά και το GP Λουξεμβούργου (1997-98).
Η Pirelli για το συγκεκριμένο αγώνα θα έχει στη διάθεση των ομάδων μέση και τη μαλακή γόμα συνδυασμός που είδαμε τελευταία φορά στο Κινέζικο GP. Ειδικά τα πίσω ελαστικά θα είναι τροποποιημένα με ιμάντα από κέβλαρ σε μια προσπάθεια να μηδενιστεί η πιθανότητα να επαναληφθούν αστοχίες όπως στο Βρετανικό GP. Σύμφωνα με ανακοίνωση της Pirelli οι αστοχίες οφείλονταν: χρήση ελαστικών χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η φορά, χαμηλές πιέσεις, ακραίες γωνίες κάμπερ και ψηλά κερμπ. Τα ελαστικά με σκελετό από κέβλαρ θα δουλεύουν σε θερμοκρασίες κατά 10 βαθμούς Κελσίου χαμηλότερα από τα ελαστικά με ατσάλινο ιμάντα.
Μιλώντας για τον αγώνα της Κυριακής ο αγωνιστικός διευθυντής της εταιρείας, Πωλ Χέμπερι τόνισε μεταξύ άλλων: «Το Νίρμπουργκρινγκ είναι μια πίστα από την οποία έχουμε ελάχιστη εμπειρία, αφού έχουμε συμμετάσχει μόνο μία φορά εκεί σε αγώνα F1. Είμαστε σίγουροι ότι έχουμε επιλέξει τον κατάλληλο συνδυασμό επιδόσεων και αντοχής με τις μεσαίες και μαλακές γόμες. Τις ίδιες γόμες επιλέξαμε γι’ αυτή την πίστα το 2011, αλλά από τότε τα ελαστικά έγιναν πιο μαλακά και ταχύτερα, επομένως αναμένουμε ταχύτερους χρόνους με μέσο όρο τριών pit stop για τους περισσότερους οδηγούς. Δεν είναι γενικά μία ιδιαίτερα απαιτητική πίστα για τα ελαστικά αλλά εξακολουθούν να υπάρχουν θέματα διαχείρισης όπως τα κερμπ στα σικέιν. Αναμένουμε διαφορά από οχτώ δέκατα έως ένα δευτερόλεπτο μεταξύ των δύο επιλεγμένων γομών, κάτι που θα κάνει ευέλικτες τις επιλογές στρατηγικών. Ειδικά σε αυτό τον αγώνα, φέρνουμε πίσω ελαστικά με ιμάντα από Κέβλαρ, μετά τα περιστατικά που παρατηρήθηκαν στο Βρετανικό Grand Prix. Από το Ουγγρικό GP 28/7 και μετά θα υπάρχει μία εντελώς νέα γκάμα ελαστικών που θα συνδυάζει τα χαρακτηριστικά του 2012 με τις αυξημένες επιδόσεις των ελαστικών του 2013.»
Λόγω των συχνών βροχών στην περιοχή, η πίστα είναι πολλές φορές πιο ‘καθαρή’ από άλλες κυρίως στο ξεκίνημα του Σαββατοκύριακου, αφού η υγρασία ξεπλένει τη γόμα που έχει επικαθήσει στην πίστα. Καθώς στρώνεται περισσότερη γόμα, η πρόσφυση αυξάνεται και η φθορά μειώνεται.Μη έχοντας δεδομένα ελαστικών από πέρσι καθότι το Γερμανικό GP διεξήχθη στο Χόκενχάιμ, η δουλειά των ομάδων κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών θα είναι άκρως σημαντική. Θα χρειαστεί να αξιολογήσουν πώς συμπεριφέρονται /αντιδρούν ελαστικά σε διαφορετικές θερμοκρασίες και με διαφορετικά φορτία. Οι πληροφορίες που θα συγκεντρωθούν την Παρασκευή και θα αξιολογηθούν στο τελευταίο σκέλος των ελεύθερων δοκιμών το Σάββατο το πρωί, θα κρίνουν τη στρατηγική για τις κατατακτήριες δοκιμές και τον αγώνα.
Στην τηλεόραση!
Το Γερμανικό GP είναι προγραμματισμένο για την Κυριακή στις 15:00 και θα μεταδοθεί απευθείας από ελεύθερο κανάλι αλλά και συνδρομητικό (ΟΤΕ). Όσον αφορά στο ελεύθερο κανάλι σήμερα το μεσημέρι θα μάθουμε ποιο θα είναι.
Ο έτερος πιλότος της Red Bull, Μαρκ Γουέμπερ κέρδισε εκεί για πρώτη φορά στην καριέρα του το 2009: «Ήταν η πρώτη μου νίκη και μία από τις σημαντικότερες της καριέρας μου! Ήταν μία ξεχωριστή εμπειρία και το να κερδίσω με τον τρόπο που κέρδισα, έκανε εκείνη την ημέρα απίστευτη»
Πριν το 2007 το Νίρμπουργκρινγκ βρίσκονταν στο πρόγραμμα ως Ευρωπαϊκό GP. Η σύγχρονη διαδρομή έχει φιλοξενήσει κατά σειρά το GP Ευρώπης (1984, 1995-1996, 1999-2007), το GP Γερμανίας (1985, 2009, 2011) αλλά και το GP Λουξεμβούργου (1997-98).
Η Pirelli για το συγκεκριμένο αγώνα θα έχει στη διάθεση των ομάδων μέση και τη μαλακή γόμα συνδυασμός που είδαμε τελευταία φορά στο Κινέζικο GP. Ειδικά τα πίσω ελαστικά θα είναι τροποποιημένα με ιμάντα από κέβλαρ σε μια προσπάθεια να μηδενιστεί η πιθανότητα να επαναληφθούν αστοχίες όπως στο Βρετανικό GP. Σύμφωνα με ανακοίνωση της Pirelli οι αστοχίες οφείλονταν: χρήση ελαστικών χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η φορά, χαμηλές πιέσεις, ακραίες γωνίες κάμπερ και ψηλά κερμπ. Τα ελαστικά με σκελετό από κέβλαρ θα δουλεύουν σε θερμοκρασίες κατά 10 βαθμούς Κελσίου χαμηλότερα από τα ελαστικά με ατσάλινο ιμάντα.
Μιλώντας για τον αγώνα της Κυριακής ο αγωνιστικός διευθυντής της εταιρείας, Πωλ Χέμπερι τόνισε μεταξύ άλλων: «Το Νίρμπουργκρινγκ είναι μια πίστα από την οποία έχουμε ελάχιστη εμπειρία, αφού έχουμε συμμετάσχει μόνο μία φορά εκεί σε αγώνα F1. Είμαστε σίγουροι ότι έχουμε επιλέξει τον κατάλληλο συνδυασμό επιδόσεων και αντοχής με τις μεσαίες και μαλακές γόμες. Τις ίδιες γόμες επιλέξαμε γι’ αυτή την πίστα το 2011, αλλά από τότε τα ελαστικά έγιναν πιο μαλακά και ταχύτερα, επομένως αναμένουμε ταχύτερους χρόνους με μέσο όρο τριών pit stop για τους περισσότερους οδηγούς. Δεν είναι γενικά μία ιδιαίτερα απαιτητική πίστα για τα ελαστικά αλλά εξακολουθούν να υπάρχουν θέματα διαχείρισης όπως τα κερμπ στα σικέιν. Αναμένουμε διαφορά από οχτώ δέκατα έως ένα δευτερόλεπτο μεταξύ των δύο επιλεγμένων γομών, κάτι που θα κάνει ευέλικτες τις επιλογές στρατηγικών. Ειδικά σε αυτό τον αγώνα, φέρνουμε πίσω ελαστικά με ιμάντα από Κέβλαρ, μετά τα περιστατικά που παρατηρήθηκαν στο Βρετανικό Grand Prix. Από το Ουγγρικό GP 28/7 και μετά θα υπάρχει μία εντελώς νέα γκάμα ελαστικών που θα συνδυάζει τα χαρακτηριστικά του 2012 με τις αυξημένες επιδόσεις των ελαστικών του 2013.»
Λόγω των συχνών βροχών στην περιοχή, η πίστα είναι πολλές φορές πιο ‘καθαρή’ από άλλες κυρίως στο ξεκίνημα του Σαββατοκύριακου, αφού η υγρασία ξεπλένει τη γόμα που έχει επικαθήσει στην πίστα. Καθώς στρώνεται περισσότερη γόμα, η πρόσφυση αυξάνεται και η φθορά μειώνεται.Μη έχοντας δεδομένα ελαστικών από πέρσι καθότι το Γερμανικό GP διεξήχθη στο Χόκενχάιμ, η δουλειά των ομάδων κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών θα είναι άκρως σημαντική. Θα χρειαστεί να αξιολογήσουν πώς συμπεριφέρονται /αντιδρούν ελαστικά σε διαφορετικές θερμοκρασίες και με διαφορετικά φορτία. Οι πληροφορίες που θα συγκεντρωθούν την Παρασκευή και θα αξιολογηθούν στο τελευταίο σκέλος των ελεύθερων δοκιμών το Σάββατο το πρωί, θα κρίνουν τη στρατηγική για τις κατατακτήριες δοκιμές και τον αγώνα.
Στην τηλεόραση!
Το Γερμανικό GP είναι προγραμματισμένο για την Κυριακή στις 15:00 και θα μεταδοθεί απευθείας από ελεύθερο κανάλι αλλά και συνδρομητικό (ΟΤΕ). Όσον αφορά στο ελεύθερο κανάλι σήμερα το μεσημέρι θα μάθουμε ποιο θα είναι.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα