GP Γερμανίας: Ο Χάμιλτον στην pole!

Ο Βρετανός έφερε τη Mercedes για 6η φορά σε 9 αγώνες στην πρώτη θέση της εκκίνησης. Δίπλα του θα εκκινήσει ο Σεμπάστιαν Φέτελ με τη Red Bull.

Εξ απίνης πιάστηκε ο Ρόσμπεργκ που από λάθος εκτίμηση έμεινε εκτός 10αδας ενώ είχε μονοθέσιο για να διεκδικήσει την pole.


H διαδικασία ξεκίνησε με τις θερμοκρασίες στο υψηλότερο σημείο
μέχρι σήμερα με αυτή του οδοστρώματος να φτάνει στους 37 βαθμούς και αυτή στον αέρα να είναι στους 23 βαθμούς Κελσίου. Η αραιή συννεφιά και οι κατάμεστες από ενθουσιώδεις οπαδούς κερκίδες συνέθεταν ένα ιδανικό σκηνικό για τη μάχη με το χρονόμετρο.

Οι πιλότοι των κορυφαίων συνδυασμών (Mercedes, Red Bull) στο Q1
, ξεκίνησαν την προσπάθειά τους με τη μέση γόμα της Pirelli την πιο σκληρή εκ των δυο διαθέσιμων γομών αυτό το τριήμερο. Η Ιταλική εταιρεία ζήτησε από τη FIA να οριοθετηθούν οι πιέσεις, η αρνητική γωνία κάμπερ και η χρήση των ελαστικών με βάση τη φορά. Η FIA το αποδέχτηκε και έτσι ορίστηκε τεχνικός έφορος που ελέγχει πως δε γίνεται κυκλική χρήση των ελαστικών (σ.σ: το αριστερό τοποθετείται αριστερά και το δεξιό δεξιά) ότι οι γωνίες κάμπερ δεν είναι μεγαλύτερες των 4 μοιρών εμπρός και 2.5 μοιρών πίσω και πως οι πιέσεις των ελαστικών δεν είναι χαμηλότερες των 16psi πριν το ξεκίνημα της προσπάθειας.
Όλα αυτά σε συνδυασμό με την υιοθέτηση ιμάντα από κέβλαρ στο σκελετό των πίσω ελαστικών αντιμετωπίζουν ικανοποιητικά το πρόβλημα των αστοχιών που παρατηρήθηκαν στο Σίλβερστον.

Ενδεικτικό της υστέρησης που ξέρουν ότι παρουσιάζει η F138 σε σχέση με τα κορυφαία μονοθέσια είναι πως ο Αλόνσο επιχείρησε κατευθείαν με την μαλακή γόμα. Ο χρόνος του επέτρεψε να προκριθεί στο Q2 αλλά σε καμία περίπτωση δεν ήταν ανταγωνιστικός.  Με ανάλογη στρατηγική  ο Μάσα πέτυχε τον πρώτο χρόνο στο Q1 όμως οι κορυφαίοι δεν χρησιμοποίησαν τη μαλακή γόμα όπως οι κόκκινοι. Ο Ράικονεν επίσης σε αντίθεση με το Γκροζάν έβαλε αμέσως τη μαλακή γόμα και βρέθηκε στη 2η θέση της άτυπης κατάταξης του Q1 ανάμεσα στα Ferrari.
Πέραν από τους πιλότους των Caterham και Marussia εκτός βρέθηκαν και οι πιλότοι της Williams τα Βρετανικά μονοθέσια δεν κινήθηκαν όπως θα ήθελαν όλοι στην ομάδα που με ειδικό λογότυπο στα πλαϊνά της FW34 γιορτάζει τις 600 συμμετοχές σε GP.



Το Q2 ξεκίνησε με όλους τους πιλότους να χρησιμοποιούν τη μαλακή γόμα της Pirelli. Στα πιτ της Red Bull δεν υπήρξε κινητικότητα το πρώτο δεκάλεπτο με τους Φέτελ και Γουέμπερ να βγαίνουν όσο πιο αργά ήταν δυνατό. Ήταν εντυπωσιακό αλλά και ενδεικτικό της αυτοπεποίθησης των Ταύρων ότι ο ένας και μοναδικός γύρος που επιχείρησαν στάθηκε ικανός να τους φέρει στην 4αδα προς στιγμή.

Από τη συνέχεια της διαδικασίας αποκλείστηκαν οι Force India, η Sauber του Γκουτιέρεζ, η Toro Rosso του Βερν και η McLaren του Πέρεζ. Την ύστατη στιγμή εκτός βρέθηκε ο Ρόσμπεργκ που έκανε νωρίς την προσπάθειά του και δεν επιχείρησε άλλη προσπαθώντας να εξοικονομήσει ένα σετ ελαστικών για τον αγώνα. Οι πιλότοι έχουν στη διάθεσή τους έξι σετ ελαστικών για κατατακτήριες δοκιμές και αγώνα, τρία από κάθε γόμα. Ο Ρόσμπεργκ που σίγουρα είχε μονοθέσιο για να δώσει μάχη για τις τέσσερις πρώτες θέσεις βρέθηκε εκτός δεκάδας και το μόνο που μπορεί να τον παρηγορήσει είναι ότι μπορεί να επιλέξει με πιο σετ ελαστικών θα εκκινήσει και ότι έχει τέσσερα σετ απάτητα, δυο από την κάθε γόμα.  Ενδεικτικό της μάχης που έγινε για τη δεκάδα είναι ότι ο πρώτος από τον τελευταίο απείχαν μόλις 4 δέκατα. Ταχύτερος όλων δείχνοντας πόσο απρόβλεπτος θα είναι ο αυριανός αγώνας ήταν ο Φελίπε Μάσα με τη Ferrari.

Το Q3 ξεκίνησε με τις προβλέψεις να φαντάζουν πιο δύσκολες από ποτέ και τους Νίκι Λάουντα, Ρον Χάουαρντ να παρακολουθούν. Ο διάσημος σκηνοθέτης αυτή την εποχή προωθεί την ταινία «Rush» με θέμα την κόντρα Λάουντα – Χαντ του 1976 όπου υπάρχει φυσικά εκτενή αναφορά και στο σοβαρότατο ατύχημα που παραμόρφωσε τον Αυστριακό πρωταθλητή στο Νίρμπουργκρινγκ εκείνη τη χρονιά.

Από την πρώτη προσπάθεια ήταν φανερό ότι στη μάχη για την pole θα πρωταγωνιστήσουν οι Φέτελ και Χάμιλτον. Στη Ferrari επέλεξαν να βγάλουν τον Αλόνσο και το Μάσα στην πίστα με τη μαλακή γόμα και μετά με τη μέση χωρίς ο Ισπανός να μπει στη λογική της διεκδίκησης μια θέσης πιο ψηλά στη 10αδα. Αν είχαν επαναλάβει τις επιδόσεις του Q2 θα είχε καταταγεί στην 4η θέση ο Μάσα και στην 7η θέση ο Αλόνσο όμως αντί αυτού στην Ιταλική ομάδα επέλεξαν να προφυλάξουν ένα σετ ελαστικών. Θα δούμε αν θα τους δικαιώσει αύριο αυτή η επιλογή.

Με το χρονόμετρο να έχει μηδενίσει δόθηκε συγκλονιστική μάχη στο δέκατο ανάμεσα σε Χάμιλτον και Φέτελ με το Βρετανό να κυριαρχεί για 2ο συνεχή αγώνα. Μένει να δούμε αν αύριο θα μπορέσει να μετατρέψει την ταχύτητα της Mercedes σε νίκη εντός έδρας για τους Γερμανούς.

Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας ο Χάμιλτον ήταν εκστατικός: «Είναι εκπληκτικό αυτό που συνέβη γιατί είχα θέμα στα ελεύθερα. Σήμερα το πρωί ήμουν 8 δέκατα πιο αργός. Αλλά δουλέψαμε κάναμε αλλαγές και ευτυχώς τα καταφέραμε. Ήταν μεγάλη έκπληξη για μας αυτό που συνέβη με το Νίκο που ήταν σαφώς ταχύτερος μου 1 με 2 δέκατα. Αλλά η πίστα βελτιώθηκε στο τέλος του Q2 και μας αιφνιδίασε».

Από την πλευρά του ο Σεμπάστιαν Φέτελ απέδωσε την διαφορά στους χρόνους στην άνοδο της θερμοκρασίας: «Ήμουν πολύ χαρούμενος με το μονοθέσιο στο FP3 το πρωί δεν αλλάξαμε πολλά αλλά το απόγευμα δεν μπορούσα να βρω το ρυθμό ειδικά στο πρώτο μέρος του γύρου. Φύσαγε ούριος άνεμος και ήταν πιο ζεστά. Πήγα πιο γρήγορα στο δεύτερο και το τρίτο sector αλλά δεν ήταν αρκετά για να κερδίσω το Λιούις. Είμαστε πιο κοντά τους απ’ ότι στο Σίλβερστον προοδεύσαμε και είμαστε αισιόδοξοι για αύριο».
Ο νικητής του αγώνα το 2009 στο Νίρμπουργκρινγκ, Μαρκ Γουέμπερ επικέντρωσε την προσοχή του στις λεπτομέρειες: «Είναι όλα οριακά εκεί έξω. Ίσως χάναμε λίγο στο πρώτο sector. Μας βοήθησε η άνοδος της θερμοκρασίας λίγο. Στις προσομοιώσεις αγώνα είμαστε σε καλή φόρμα και νομίζω πως θα μπορέσουμε να πιέσουμε τη Mercedes αύριο».  
 
Ο αγώνας που αναμένεται αύριο με μεγάλο ενδιαφέρον θα μεταδοθεί στις 15:00 απευθείας από τον Alpha και τον OTE. 

Συνολικά η σημερινή σειρά εκκίνησης διαμορφώθηκε ως εξής:

Θέση Πιλότος              Ομάδα              Χρόνος     Διαφορά       

 1.  Lewis Hamilton       Mercedes             1m29.398s

 2.  Sebastian Vettel     Red Bull-Renault     1m29.501s  +0.103s

 3.  Mark Webber          Red Bull-Renault     1m29.608s  +0.210s

 4.  Kimi Raikkonen       Lotus-Renault        1m29.892s  +0.494s

 5.  Romain Grosjean      Lotus-Renault        1m29.959s  +0.561s

 6.  Daniel Ricciardo     Toro Rosso-Ferrari   1m30.528s  +1.130s

 7.  Felipe Massa         Ferrari              1m31.126s  +1.728s

 8.  Fernando Alonso      Ferrari              1m31.209s  +1.811s

 9.  Jenson Button        McLaren-Mercedes     Δε χρονομετρήθηκε

10.  Nico Hulkenberg      Sauber-Ferrari       Δε χρονομετρήθηκε

Χρόνος εισόδου στο Q3:1m30.269s         Διαφορά από χρόνο 1ου στο Q2

11.  Nico Rosberg         Mercedes              1m30.326s  +0.501s

12.  Paul di Resta        Force India-Mercedes  1m30.697s  +0.872s

13.  Sergio Perez         McLaren-Mercedes      1m30.933s  +1.108s

14.  Esteban Gutierrez    Sauber-Ferrari        1m31.010s  +1.185s

15.  Adrian Sutil         Force India-Mercedes  1m31.010s  +1.185s

16.  Jean-Eric Vergne     Toro Rosso-Ferrari    1m31.104s  +1.279s

Χρόνος εισόδου στο Q2:1m31.681s         Διαφορά από χρόνο 1ου στο Q1

17.  Valtteri Bottas      Williams-Renault      1m31.693s  +1.146s

18.  Pastor Maldonado     Williams-Renault      1m31.707s  +1.160s

19.  Charles Pic          Caterham-Renault      1m32.937s  +2.390s

20.  Jules Bianchi        Marussia-Cosworth     1m33.063s  +2.516s

21.  Giedo van der Garde  Caterham-Renault      1m33.734s  +3.187s

22.  Max Chilton          Marussia-Cosworth     1m34.098s  +3.551s

 

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr