Στην καυτή πίστα του Ουγγαρόρινγκ!

Στην καυτή πίστα του Ουγγαρόρινγκ!

Το Παγκόσμιο πρωτάθλημα της F1 μπαίνει στο δεύτερο μισό με τον δέκατο αγώνα της χρονιάς σε σύνολο 19 στην Ουγγαρία και την πίστα του Ουγγαρόρινγκ που βρίσκεται στα περίχωρα της Βουδαπέστης.

Στην καυτή πίστα του Ουγγαρόρινγκ!
Στην καυτή πίστα του Ουγγαρόρινγκ!
Ο συγκεκριμένος αγώνας υπάρχει στο πρόγραμμα της F1, ανελλιπώς από το 1986. Πρόκειται για μια στενή και ενίοτε σκονισμένη πίστα τα δεδομένα της οποίας βρίσκονται πολύ κοντά σ’ αυτά του Μονακό. Όπως εκεί έτσι και εδώ απαιτείται μέγιστη κλίση στις πτέρυγες των αεροτομών με στόχο την παραγωγή όσο το δυνατόν περισσότερης κάθετης δύναμης.

Η πίστα βρίσκεται 25km έξω από τη Βουδαπέστη, είναι η 27η φορά
που γίνεται εκεί αγώνας χωρίς μεγάλες αλλαγές στη χάραξή της. Ευνοούνται τα μονοθέσια με καλή μηχανική πρόσφυση και απόδοση στις αργές στροφές. Επιπλέον είναι καθοριστικής σημασίας η «καθαρή» αλλαγή κατεύθυνσης στην είσοδο των στροφών. Μόνο μια φορά στα 27 χρόνια έβρεξε και αυτή ήταν το 2006. Τότε είχε κερδίσει ο Μπάτον για πρώτη φορά στην καριέρα του, ταυτόχρονα ήταν η πρώτη και μοναδική νίκη της Honda σαν εργοστασιακή ομάδα. Ο Μπάτον κέρδισε και το 2011 στην Ουγγαρία μια νίκη επετειακή για τον ίδιο καθότι στο συγκεκριμένο αγώνα συμπλήρωσε 200 συμμετοχές σε GP. Πολυνίκης στη συγκεκριμένη διαδρομή όπου η McLaren έχει κερδίσει τα 5 από τα 6 τελευταία GP είναι ο Λιούις Χάμιλτον. Ο Βρετανός έχει κερδίσει το 2007, το 2009 και το 2012. Από τους 22 πιλότους που θα εκκινήσουν άλλοι 3 έχουν βρεθεί στο μεσαίο σκαλί του βάθρου. Ο λόγος για τους Γουέμπερ (2010), Ράικονεν (2005) και Αλόνσο (2003).

Ο Γουέμπερ είναι αυτός που κατάφερε να σπάσει το σερί των McLaren
Κλείσιμο
στη συγκεκριμένη πίστα τα τελευταία έξι χρόνια. Μιλώντας σχετικά ο Αυστραλός νικητής του αγώνα το 2010 για λογαριασμό της Red Bull τόνισε μεταξύ άλλων: « Το αγαπημένο μου κομμάτι της πίστας είναι μετά το σικέιν που οριοθετούν οι στροφές 6 και 7, ο συνδυασμός αριστερής (8) – δεξιάς (9. Πρόκειται βασικά για τον μεσαίο τομέα της πίστας, είναι πολύ ευχάριστος στην οδήγηση. Είναι πολύ ωραίο να κινείσαι εκεί με μονοθέσιο της F1 στο όριο, διότι αποτελεί πρόκληση για τον οδηγό. Ο πρώτος αγώνας που έτρεξα εκεί, ήταν το 1998 στην κατηγορία Sportscar με Mercedes και είχαμε κερδίσει τον αγώνα. Το Ουγγαρόρινγκ είναι μία πίστα όπου τα πάω καλά, έχω κερδίσει πολλούς βαθμούς και νίκη το 2010».


Ο Φέτελ έχει στο παλμαρέ του νίκες σε 19 διαφορετικές πίστες αλλά δεν έχει καταφέρει ακόμη να στεφθεί νικητής στο Ουγγαρόρινγκ: «Προερχόμαστε από δύο συναρπαστικούς αγώνες όπου τα ελαστικά έπαιξαν καθοριστικό ρόλο. Θα είναι ο πρώτος μας αγώνας, ξανά με ελαστικά προδιαγραφών 2012, θα δούμε πως θα αντιδράσουν στις απαιτήσεις των παρατεταμένων στροφών και των υψηλών θερμοκρασιών. Η Ουγγαρία περιλαμβάνει ενδιαφέρουσες αναμνήσεις για μένα. Εκεί έτρεξα τον πρώτο μου αγώνα ως μέλος της οικογένειας της Red Bull. Ας ελπίσουμε να προσθέσω κάποιες ευχάριστες αναμνήσεις, κερδίζοντας εκεί για πρώτη φορά, πριν φύγω για διακοπές».

Το φετινό Ουγγρικό GP αναμένεται να είναι ένας από τους πιο ζεστούς αγώνες όλων των εποχών με τις θερμοκρασίες στον αέρα να είναι σταθερά πάνω από τους 30 βαθμούς Κελσίου και δεν αποκλείεται να αγγίξουν τους 40 βαθμούς.  

Η Pirelli στη διάθεση των ομάδων έχει αυτό το τριήμερο τη μέση και τη μαλακή γόμα. H αρχική επιλογή ήταν η μέση και η σκληρή γόμα όμως μετά την αλλαγή στο σκελετό των ελαστικών η Pirelli μπόρεσε να φέρει πιο μαλακή γκάμα όπως ακριβώς και πέρυσι στον ίδιο αγώνα. 

Μιλώντας για τον τελευταίο αγώνα πριν την καλοκαιρινή ανάπαυλα ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Πωλ Χέμπερι τόνισε μεταξύ άλλων: «Η Ουγγαρία σηματοδοτεί τον πρώτο αγώνα με τα νέα ελαστικά, που συνδυάζουν χαρακτηριστικά δομής 2012 με γόμες του 2013. Αυτά τα ελαστικά δοκιμάστηκαν από τις ομάδες κατά τη διάρκεια του τεστ στο Σίλβερστον. Τώρα θα χρησιμοποιηθούν σε αγωνιστικές συνθήκες για πρώτη φορά, και με τις κατατακτήριες δοκιμές να είναι ιδιαίτερα σημαντικές στο Hungaroring, η δουλειά στις ελεύθερες δοκιμές θα είναι πολύ σημαντική. Η προσπέραση στη συγκεκριμένη πίστα ουδέποτε ήταν εύκολη υπόθεση, επομένως οι ομάδες θα επιδιώξουν να χρησιμοποιήσουν μία στρατηγική η οποία θα μεγιστοποιήσει τις ευκαιρίες τους να κερδίσουν θέσεις στην πίστα. Η επιλογή μεσαίων και μαλακών ελαστικών θα προσφέρει άφθονες ευκαιρίες για το σκοπό αυτό, με βάση τα δεδομένα που όλες οι ομάδες συλλέγουν με διαφορετικά φορτία καυσίμου στις ελεύθερες δοκιμές. Οι θερμοκρασίες στην Ουγγαρία θα είναι πολύ υψηλές και αυτός θα είναι ο άλλος παράγοντας από τον οποίο θα εξαρτηθούν τα επίπεδα φθοράς και πτώσης στην απόδοση. Η ελκτική πρόσφυση και το φρενάρισμα είναι δύο κρίσιμοι παράγοντες για τις επιδόσεις των ελαστικών στην Ουγγαρία, με τις ομάδες να χρησιμοποιούν ένα σετάρισμα που δίνει έμφαση σε αυτούς τους τομείς. Λόγω σχετικά μικρών πλευρικών φορτίων, οι επιδόσεις των ελαστικών και όχι η αντοχή θα επηρεάσει τη στρατηγική – με τις ομάδες να στοχεύουν να διατηρήσουν τα ελαστικά στο εύρος μέγιστης απόδοσης το μεγαλύτερο δυνατό διάστημα. Η σχεδίαση των τελευταίων ελαστικών μας θα βοηθήσει σ’ αυτό».



Κρίσιμο στοιχείο για τη στρατηγική των ομάδων είναι σίγουρα η μείωση
της ταχύτητας διέλευσης από τα πιτ κατά τη διάρκεια του αγώνα από τα 100 km/h στα 80km/h. Πρόκειται για ένα από τα μέτρα που επέβαλλε η FIA μετά το ατύχημα με τον εικονολήπτη της FOM όπου τραυματίστηκε από τροχό που δεν είχε ασφαλίσει σωστά στο μονοθέσιο του Γουέμπερ.

Η ευθεία εκκίνησης – τερματισμού των 700 μέτρων είναι η μοναδική ευθεία της πίστας, με τα ελαστικά να καταπονούνται συνεχώς σε ένα σερί 14 στροφών στο υπόλοιπο μήκος των 3.681m. Το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα στο οποίο τα μονοθέσια κινούνται με τέρμα γκάζι είναι τα 10 δευτερόλεπτα.  Οι κλίσεις στα πτερύγια των αεροτομών είναι οι μέγιστες δυνατές ώστε οι μηχανικοί να μεγιστοποιήσουν την πρόσφυση σε συνδυασμό με ενδοτικό set – up λόγω των πολλών αναπηδήσεων του οδστρώματος. Απαιτείται ακρίβεια στην είσοδο κάθε στροφής αλλά και στις γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης αλλά το σετάρισμα του εμπρός μέρους δεν πρέπει να επιτείνει τη φθορά των ελαστικών που είναι κρίσιμος παράγοντας στην Ουγγαρία. Φέτος θα υπάρχουν δυο ζώνες DRS μια στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού και μία στην επόμενη ευθεία μετά τη στροφή 3.

GP Ουγγαρίας, 11ος αγώνας

 

Μήκος πίστας: 4.381km

Ρεκόρ γύρου: 1:19.071 (Μ.Σουμάχερ, Ferrari, 2004)

Αριθμός γύρων: 70

Συνολική απόσταση: 306.630km

Ταχύτητα διέλευσης στα pit: 60km/h στις δοκιμές, 80 km/h στον αγώνα.



Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης