GP Ουγγαρίας: Ο Χάμιλτον στην pole!
Συγκλονιστική μάχη για την πρώτη θέση της εκκίνησης ανάμεσα σε Χάμιλτον και Φέτελ με το Βρετανό να παίρνει με διαφορά 38 χιλιοστών του δευτερολέπτου την 4η φετινή του pole και την 4η επί Ουγγρικού εδάφους.
Στο ξεκίνημα των κατατακτήριων δοκιμών το θερμόμετρο στην πίστα του Ουγγαρόρινγκ έγραφε 33 βαθμούς Κελσίου ενώ στο οδόστρωμα οι ενδείξεις ήταν στους 48 βαθμούς με ανθρώπους και μηχανές να υποφέρουν.
Από το Q1 ήταν σαφές πως όλοι είχαν στο μυαλό τους να προφυλάξουν τα τρία σετ μέσης γόμας για την αυριανή μάχη. Έτσι η χρήση της μαλακής γόμας μεγιστοποιήθηκε με όλους τους πιλότους να την χρησιμοποιούν από την αρχή.
Ταχύτερος όλων ήταν ο Ρομέν Γκροζάν με τη Lotus ενώ από τη συνέχεια αποκλείστηκαν εκτός από τους τέσσερις πιλότους των μικρών ομάδων (σ.σ: Τσίλτον, Μπιάνκι, φαν ντερ Γκαρντ, Πικ) οι Πωλ ντι Ρέστα με τη Force India και ο Εστέμπαν Γκουτιέρεζ με την Sauber.
Στο Q2 ο Φέτελ για πρώτη φορά το διήμερο έδειξε τις δυνατότητες της RB9 σε ένα γρήγορο γύρο σπάζοντας το φράγμα 1:20. Παραταύτα ο Γερμανός πιλότος περιορίστηκε στην 3η θέση πίσω από τις δυο Mercedes που μπορεί να λένε πως δεν είναι σε θέση να κερδίσουν τον αγώνα είναι όμως σαφώς σε θέση να κινούνται ταχύτατα. Από τη συνέχεια της διαδικασίας αποκλείστηκαν μια McLaren (Μπάτον), η δεύτερη Force India (Σούτιλ), η δεύτερη Sauber (Χούλκενμπεργκ) οι δυο Williams (Μαλντονάντο και Μπότας) και η πρώτη Toro Rosso (Βερν).
Οι δέκα πιλότοι που συνέχισαν στο Q3 με τις Lotus, Ferrari, Mercedes, Red Bull, Τοro Rosso (Ρικιάρντο) και McLaren (Πέρεζ) είχαν πλέον στη διάθεσή τους μόνο μια φρέσκια μαλακή γόμα κάτι που οριοθέτησε αντίστοιχα τις προσπάθειές τους. Από το team radio της Red Bull ακούστηκαν να προτρέπουν το Γουέμπερ να κάνει ότι μπορεί εξαντλώντας τα ελαστικά καθότι όπως του είπαν δε θα τα χρησιμοποιήσει ξανά. Η πρώτη προσπάθεια του Αυστραλού έγινε με χρησιμοποιημένο σετ μαλακής γόμας. Όπως μαθεύτηκε μετά το μονοθέσιο του Αυστραλού είχε τελικά πρόβλημα στο KERS και το κιβώτιο που οριοθέτησαν την προσπάθειά του. Ο ίδιος χαρακτήρισε την κατάσταση «ντροπή» για την ομάδα.
Τελικά η μάχη δόθηκε ανάμεσα στους Φέτελ και Χάμιλτον που βελτίωσαν στο τέλος την επίδοσή τους με τη Mercedes του Βρετανού να συνεχίζει το σερί των pole.
Στις δηλώσεις του ο poleman Λιούις Χάμιλτον παραδέχτηκε πως δεν περίμενε ότι θα ήταν σε θέση να κοντράρει και να κερδίσει το Φέτελ: «Πραγματικά εξεπλάγην όταν μου είπαν ότι είμαι στην pole. Ο Σεμπάστιαν ήταν πολύ γρήγορος και περίμενα να με κερδίσει. Είναι σπουδαίο που εκκινώ από την 1η θέση αλλά αυτό δε λέει πολλά για τον αγώνα. Είναι κρίμα, έχουμε τόσο καλό μονοθέσιο, αν δεν υπήρχε το πρόβλημα με τα ελαστικά θα μπορούσαμε να δώσουμε μάχη. Θα κάνω ότι καλύτερο μπορώ αύριο για να πάρω όσο περισσότερους βαθμούς μπορώ.
Μετά το τέλος των δοκιμών ο Φέτελ αναγνώρισε την υπεροχή του Λιούις Χάμιλτον: «Είμαι ικανοποιημένος από το γύρο μου που απλά δεν ήταν αρκετά γρήγορος. Προφανώς η Mercedes είναι πολύ γρήγορη στις κατατακτήριες δοκιμές. Ο Λιούις έκανε τρομερή προσπάθεια ειδικά αν δει κανείς τη διαφορά του από το Ρόσμπεργκ. Πρέπει να είμαι δίκαιος και να το σεβαστώ αυτό. Δεν το αμφισβητώ. Δεν έχασα πουθενά, ίσως μόνο στο δεύτερο μέρος στη δεύτερη προσπάθεια. Αλλά είναι βλακώδες από την πλευρά μου να συζητώ για το τι θα μπορούσα να είχα κάνει. Σίγουρα θα ήθελα να είμαι λίγο πιο γρήγορος και να βρίσκομαι στην pole αλλά και πάλι είμαι σε σπουδαία θέση για την εκκίνηση. Έχουμε καλό μονοθέσιο και καλό ρυθμό για τον αγώνα».
Ο Φέτελ εκκινεί από την ακάθαρτη γραμμή που πιθανόν θα παίξει το ρόλο της αύριο ενώ τρίτος είναι ο «συνήθης» ύποπτος για συγκρούσεις, Ρομέν Γκροζάν. Μετά την ολολήρωση των δοκιμών και κατά τη διάρκεια του τεχνικού ελέγχου βρέθηκε εκτός προδιαγραφών το πάτωμα της Ε21 του Γάλλου πιλότου. Οι αγωνοδίκες τελικά δέχτηκαν την εξήγηση της Lotus ότι το μονοθέσιο του Γάλλου χτύπησε στο κερμπ της στροφής 11 στο Q2 και έτσι στράβωσε το πάτωμα. Κατόπιν τούτου ο Γάλλος διατηρεί τη θέση του στην εκκίνηση.
Αύριο μπορείτε να παρακολουθήσετε από τη Δημόσια Τηλεόραση στις 14:00 τα καλύτερα στιγμιότυπα των κατατακτήριων δοκιμών πριν την απευθείας μετάδοση του αγώνα που θα ξεκινήσει στις 14:45. Ο αγώνας μεταδίδεται επίσης και από τον ΟΤΕ.
Συνολικά η σημερινή σειρά κατάταξης διαμορφώθηκε ως εξής:
Θέση Πιλότος Ομάδα Χρόνο Διαφορά |
1. Lewis Hamilton Mercedes 1m19.388s |
2. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m19.426s +0.038s |
3. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m19.595s +0.207s |
4. Nico Rosberg Mercedes 1m19.720s +0.332s |
5. Fernando Alonso Ferrari 1m19.791s +0.403s |
6. Kimi Raikkonen Lotus-Renault 1m19.851s +0.463s |
7. Felipe Massa Ferrari 1m19.929s +0.541s |
8. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1m20.641s +1.253s |
9. Sergio Perez McLaren-Mercedes 1m22.398s +3.010s |
10. Mark Webber Red Bull-Renault δε χρονομετρήθηκε |
Χρόνος εισόδου στο Q3: 1m20.545s Διαφορά από χρόνο 1ου στο Q2 |
11. Adrian Sutil Force India-Mercedes 1m20.569s +0.791s |
12. Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari 1m20.580s +0.802s |
13. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m20.777s +0.999s |
14. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1m21.029s +1.251s |
15. Pastor Maldonado Williams-Renault 1m21.133s +1.355s |
16. Valtteri Bottas Williams-Renault 1m21.219s +1.441s |
Χρόνος εισόδου στο Q2: 1m21.612s Διαφορά από χρόνο 1ου στο Q1 |
17. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m21.724s +1.374s |
18. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m22.043s +1.693s |
19. Charles Pic Caterham-Renault 1m23.007s +2.657s |
20. Giedo van der Garde Caterham-Renault 1m23.333s +2.983s |
21. Jules Bianchi Marussia-Cosworth 1m23.787s +3.437s |
22. Max Chilton Marussia-Cosworth 1m23.997s +3.647s |
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr