F1: Έτσι ακούγεται ο νέος κινητήρας Mercedes!
02.08.2013
12:18
Η γερμανική εταιρεία δημοσιοποίησε τον ήχο που παράγει ο νέος υπερτροφοδοτούμενος V6, 1.6lt που θα χρησιμοποιούν τα μονοθέσια της το 2014.
Όπως ίσως γνωρίζετε οι νέοι κανονισμοί που θα εφαρμοστούν από το 2014 φέρνουν καθολικές ανατροπές στο πεδίο των κινητήρων. Από ατμοσφαιρικούς V8, 2.4lt θα περάσουμε σε εξακύλινδρα υπερτροφοδοτούμενα σύνολα με υβριδικό σύστημα KERS το οποίο θα προσφέρει καθόλη τη διάρκεια λειτουργίας του κινητήρα ισχύ κοντά στα 130PS.
Η Μercedes έδωσε χτες στη δημοσιότητα τον ήχο του νέου κινητήρα της που αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε πλήρη φάση εξέλιξης. Η επιλογή που έχει γίνει στον προσομοιωτή είναι η πίστα της Μόντσα, η πιο απαιτητική του πρωταθλήματος για τους κινητήρες. Επιπλέον όπως μπορείτε να δείτε έχει γίνει συγχρονισμός του ήχου με εικόνα από τον προσομοιωτή που χρησιμοποιείται για την εκπαίδευση των πιλότων.
Φυσικά όπως εξηγεί ο υπεύθυνος για την εξέλιξη των κινητήρων της Mercedes Άντι Κάουελ αλλιώς θα ακούγονται οι κινητήρες όταν θα βρίσκονται τοποθετημένοι στα μονοθέσια και σε εξωτερικό χώρο: " Για να γίνει η ηχογράφηση χρειάστηκε προσπάθεια και χρήση τεχνολογιών που αφαίρεσαν μέρος της δυναμικής του ήχου. Το δυναμόμετρο βρίσκεται σ' ένα τετράγωνο δωμάτιο με επίπεδους τοίχους που διαμορφώνουν ανάλογα τον ήχο. Πάντως υπάρχει μεγάλη διαφορά στον ήχο γιατί στους σημερινούς V8 έχουμε δυο πολλαπλές εξαγωγών με 4 κυλίνδρους να τροφοδοτούν την καθεμιά ο στρόφαλος γυρίζει στις 18.000rpm και δεν υπάρχουν περιορισμοί στην εξάτμιση. Έχει γίνει πολλή δουλειά στη διαμόρφωση των πολλαπλών για να βελτιωθεί η απόδοση του ατμοσφαιρικού κινητήρα. Τώρα με το V6 πάμε σε κάτι τελείως διαφορετικό. Έχουμε μια απλή εξάτμιση που τροφοδοτείται και από τους 6 κυλίνδρους. Στο τελικό αποτέλεσμα η συχνότητα του ήχου δε θα διαφέρει σημαντικά θα διαφέρει όμως η οξύτητα και η ένταση καθότι μέρος της ενέργειας ανακτάται μέσω του KERS από την εξάτμιση".
Η Μercedes έδωσε χτες στη δημοσιότητα τον ήχο του νέου κινητήρα της που αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε πλήρη φάση εξέλιξης. Η επιλογή που έχει γίνει στον προσομοιωτή είναι η πίστα της Μόντσα, η πιο απαιτητική του πρωταθλήματος για τους κινητήρες. Επιπλέον όπως μπορείτε να δείτε έχει γίνει συγχρονισμός του ήχου με εικόνα από τον προσομοιωτή που χρησιμοποιείται για την εκπαίδευση των πιλότων.
Φυσικά όπως εξηγεί ο υπεύθυνος για την εξέλιξη των κινητήρων της Mercedes Άντι Κάουελ αλλιώς θα ακούγονται οι κινητήρες όταν θα βρίσκονται τοποθετημένοι στα μονοθέσια και σε εξωτερικό χώρο: " Για να γίνει η ηχογράφηση χρειάστηκε προσπάθεια και χρήση τεχνολογιών που αφαίρεσαν μέρος της δυναμικής του ήχου. Το δυναμόμετρο βρίσκεται σ' ένα τετράγωνο δωμάτιο με επίπεδους τοίχους που διαμορφώνουν ανάλογα τον ήχο. Πάντως υπάρχει μεγάλη διαφορά στον ήχο γιατί στους σημερινούς V8 έχουμε δυο πολλαπλές εξαγωγών με 4 κυλίνδρους να τροφοδοτούν την καθεμιά ο στρόφαλος γυρίζει στις 18.000rpm και δεν υπάρχουν περιορισμοί στην εξάτμιση. Έχει γίνει πολλή δουλειά στη διαμόρφωση των πολλαπλών για να βελτιωθεί η απόδοση του ατμοσφαιρικού κινητήρα. Τώρα με το V6 πάμε σε κάτι τελείως διαφορετικό. Έχουμε μια απλή εξάτμιση που τροφοδοτείται και από τους 6 κυλίνδρους. Στο τελικό αποτέλεσμα η συχνότητα του ήχου δε θα διαφέρει σημαντικά θα διαφέρει όμως η οξύτητα και η ένταση καθότι μέρος της ενέργειας ανακτάται μέσω του KERS από την εξάτμιση".
Οι κινητήρες αναμένεται να χρησιμοποιηθούν για πρώτη φορά σε πίστα τον Ιανουάριο του 2014.
Εδώ μπορείτε να ακούσετε τον κινητήρα της Mercedes.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr