GP Σιγκαπούρης: Νυχτερινό υπερθέαμα!
19.09.2013
20:51
Όλα είναι έτοιμα για την διεξαγωγή του 13ου αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της F1 στο μεγάλο λιμάνι της Ανατολής, τη Σιγκαπούρη.
Η F1 αποχαιρέτησε την Ευρώπη και ταξιδεύει ανατολικά για το τελευταίο κομμάτι του πρωταθλήματος που περιλαμβάνει 7 αγώνες μέσα σε 10 βδομάδες αρχής γενομένης από το νυχτερινό αγώνα στους δρόμους του λιμανιού της Σιγκαπούρης. Από οργανωτικής πλευράς πρόκειται για άθλο που δεν θα μπορούσε να επιτευχθεί χωρίς την συναίνεση – συνεργασία όλων των κατοίκων αυτής της πόλης κρατιδίου. Οι δρόμοι του λιμανιού στη Marina Bay κλείνουν για τέσσερις μέρες και η ζωή στο μεγάλο λιμάνι της Ανατολής κυλά στο ρυθμό της F1.
Η διαδρομή στο λιμάνι της Σιγκαπούρης έχει μήκος 5073m και για την ολοκλήρωση του αγώνα απαιτούνται 61 γύροι. Πέρυσι ο νικητής του αγώνα, Σεμπάστιαν Φέτελ χρειάστηκε 120 λεπτά και 26 sec για να ολοκληρώσει την προσπάθειά του, θεωρείστε δεδομένο ότι εάν επαληθευτούν οι προβλέψεις για βροχή ο αγώνας δε θα ολοκληρωθεί όταν συμπληρωθούν τα 309km αλλά το χρονικό όριο των 120 λεπτών.
Η ιδιομορφία του συγκεκριμένου αγώνα δεν επιτρέπει προβλέψεις . Οι περισσότερες ομάδες έχουν ετοιμάσει σημαντικές βελτιώσεις για το συγκεκριμένο αγώνα μ’ αυτή της Mercedes να ξεχωρίζει. O Φέτελ προηγείται με διαφορά 53 βαθμών από τον Αλόνσο και ακολουθεί ο Χάμιλτον που υπολείπεται της κορυφής 81 βαθμούς αλλά με επτά αγώνες και 175 βαθμούς να μοιραστούν ακόμη όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά. Παρότι οι αγώνες τα πέντε προηγούμενα χρόνια ιστορίας του GP στο λιμάνι στέφθηκαν από επιτυχία δεν αποτελεί έκπληξη για όσους γνωρίζουν τον τρόπο δουλειάς των ντόπιων η συνεχιζόμενη υπερπροσπάθεια να αγγίξουν το τέλειο. Για να αμβλυνθούν τα παράπονα των οδηγών για τις ανομοιομορφίες ξαναστρώθηκε ασφαλτοτάπητας και επιπλέον άλλαξαν μορφή αρκετά σημεία στην πίστα. Εξ’ αυτών ξεχωρίζει η αλλαγή στο σικέιν 10 που φέρει το όνομα του τοπικού ποτού Singapore Sling.
Η διαδρομή στο λιμάνι της Σιγκαπούρης έχει μήκος 5073m και για την ολοκλήρωση του αγώνα απαιτούνται 61 γύροι. Πέρυσι ο νικητής του αγώνα, Σεμπάστιαν Φέτελ χρειάστηκε 120 λεπτά και 26 sec για να ολοκληρώσει την προσπάθειά του, θεωρείστε δεδομένο ότι εάν επαληθευτούν οι προβλέψεις για βροχή ο αγώνας δε θα ολοκληρωθεί όταν συμπληρωθούν τα 309km αλλά το χρονικό όριο των 120 λεπτών.
Η ιδιομορφία του συγκεκριμένου αγώνα δεν επιτρέπει προβλέψεις . Οι περισσότερες ομάδες έχουν ετοιμάσει σημαντικές βελτιώσεις για το συγκεκριμένο αγώνα μ’ αυτή της Mercedes να ξεχωρίζει. O Φέτελ προηγείται με διαφορά 53 βαθμών από τον Αλόνσο και ακολουθεί ο Χάμιλτον που υπολείπεται της κορυφής 81 βαθμούς αλλά με επτά αγώνες και 175 βαθμούς να μοιραστούν ακόμη όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά. Παρότι οι αγώνες τα πέντε προηγούμενα χρόνια ιστορίας του GP στο λιμάνι στέφθηκαν από επιτυχία δεν αποτελεί έκπληξη για όσους γνωρίζουν τον τρόπο δουλειάς των ντόπιων η συνεχιζόμενη υπερπροσπάθεια να αγγίξουν το τέλειο. Για να αμβλυνθούν τα παράπονα των οδηγών για τις ανομοιομορφίες ξαναστρώθηκε ασφαλτοτάπητας και επιπλέον άλλαξαν μορφή αρκετά σημεία στην πίστα. Εξ’ αυτών ξεχωρίζει η αλλαγή στο σικέιν 10 που φέρει το όνομα του τοπικού ποτού Singapore Sling.
Μιλώντας σχετικά ο περσινός νικητής και πρωτοπόρος της βαθμολογίας, Σεμπάστιαν Φέτελ τόνισε: «Η Σιγκαπούρη αποτελεί μία από τις κορυφαίες στιγμές στο καλεντάρι, καθώς η ατμόσφαιρα ενός νυχτερινού αγώνα είναι συγκλονιστική. Μου αρέσει και γιατί η πίστα έχει πολύ ενδιαφέρουσα χάραξη, παίζει ρόλο και το γεγονός ότι έχει φορά αντίθετη των δεικτών του ρολογιού. Η Σιγκαπούρη είναι μία πολύ όμορφη πόλη, όπου όλα είναι καθαρά και τακτοποιημένα. Όλοι παραμένουμε σε. Ευρωπαϊκή ώρα κατά τη διάρκεια του αγωνιστικού τριημέρου. Μιας και ο αγώνας δεν ξεκινά πριν τις 8 μ.μ., οι περισσότεροι οδηγοί τείνουμε να ξυπνάμε γύρω στις δυο μετά το μεσημέρι. Αυτό είναι πολύ ασυνήθιστο».
Η Pirelli θα έχει στη διάθεση των ομάδων την πολύ μαλακή και τη μέση γόμα, συνδυασμός που φέτος χρησιμοποιήθηκε επίσης σε Αυστραλία και Καναδά. Μιλώντας σχετικά ο αγ. διευθυντής της Ιταλικής εταιρείας κατασκευής ελαστικών, Πωλ Χέμπερι σημείωσε: «Τα ελαστικά που φέρνουμε φέτος στη Σιγκαπούρη είναι διαφορετικά από πέρσι που είχαμε επιλέξει πολύ μαλακή και μαλακή γόμα. Αυτό συμβαίνει γιατί η γκάμα μας φέτος απαρτίζεται από πιο μαλακές γόμες. Η Σιγκαπούρη έχει αρκετές ανωμαλίες – τυπικό χαρακτηριστικό των σιρκουί πόλεων – ενώ υπάρχουν πολλά στοιχεία όπως διαγραμμίσεις και φρεάτια με ανομοιόμορφη πρόσφυση. Ο αγώνας γίνεται το βράδυ που σημαίνει ότι τα ελαστικά έχουν να αντιμετωπίσουν κάποιες μοναδικές παραμέτρους όσον αφορά την διακύμανση της θερμοκρασίας στην πίστα και το περιβάλλον. Τα μονοθέσια επίσης μεταφέρουν το μεγαλύτερο φορτίο καυσίμου όλης της χρονιάς που και πάλι έχει άμεση επίδραση στη φθορά και το πτώση της απόδοσης των ελαστικών. Είναι ένας αγώνας μεγάλης διάρκειας κάτι που δίνει πολλά περιθώρια στις ομάδες να εφαρμόσουν ενδιαφέρουσες στρατηγικές. Ανέκαθεν νιώθαμε απίστευτα ευπρόσδεκτοι στη Σιγκαπούρη που είναι πιθανόν ο πιο συναρπαστικός αγώνας της χρονιάς σαν θέαμα για το κοινό».
Ο αγώνας ξεκινά την Κυριακή στις 20:00 τοπική ώρα πολλοί είναι οι οδηγοί που επιλέγουν να κρατήσουν το βιολογικό τους ρολόι, σε Ευρωπαϊκή ώρα. Για να το πετύχουν αυτό κοιμούνται σε δωμάτια όπου δεν μπαίνει φυσικό φως. Για το λαμπερό φως της πίστας φροντίζουν 1600 προβολείς προηγμένης τεχνολογίας. Χρησιμοποιούνται λάμπες αλογόνου 2000 watt, που εκπέμπουν τέσσερις φορές πιο έντονο φωτισμό σε σχέση με τον αντίστοιχο που παράγεται σε ένα μέσο γήπεδο ποδοσφαίρου τη νύχτα. Οι πιλότοι βλέπουν τέλεια, αλλά κουράζονται από την αντίθεση φωτός / σκιάς και πολλές φορές δυσκολεύονται να διακρίνουν τα σημεία φρεναρίσματος. Η υγρασία κυμαίνεται στο 75% - 90% αλλά δεν έχει βρέξει ποτέ μέχρι τώρα σε αγώνα στην 5ετή ιστορία του GP. Για φέτος όμως προβλέπεται βροχή. Καθώς η πλειοψηφία των στροφών είναι χαμηλών ταχυτήτων με δεύτερη ή τρίτη σχέση στο κιβώτιο, οι ομάδες επιλέγουν μεγάλες κλίσεις στις αεροτομές αναζητώντας μεγάλη κάθετη δύναμη.
Ο αγώνας θα μεταδοθεί απευθείας από την Δημόσια Τηλεόραση και τον ΟΤΕ στις 15:00 την Κυριακή 22/9.
GP Σιγκαπούρης |
|
Μήκος διαδρομής: 5073m |
Ρεκόρ γύρου: 1:45.599 Ράικονεν, Ferrari, 2008 |
Μέση ταχύτητα γύρου: 170km/h |
Τέρμα γκάζι: 70% του γύρου |
Αλλαγές σχέσεων: 71 στο γύρο. |
Γύροι: 61 |
Απόσταση: 309.316km |
Ταχύτητα διέλευσης από τα πιτ: 60km/h δοκιμές, αγώνας |
Αριθμός στροφών: 23 (14 αριστερές, 9 δεξιές) |
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr