GP Κορέας: Ταχύτερος ο Χάμιλτον στις ελεύθερες δοκιμές!
Ο Βρετανός πρωταθλητής έφερε την Mercedes στην κορυφή των χρόνων με ελάχιστη διαφορά από τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας Σεμπάστιαν Φέτελ.
Η πρώτη περίοδος ξεκίνησε χωρίς δράση, χρειάστηκαν 15 λεπτά για να εμφανιστεί το πρώτο μονοθέσιο στην πίστα με το δοκιμαστή Ροντόλφο Γκονζάλες που οδηγούσε τη Marussia του Μπιάνκι. Ο Γάλλος ανακοίνωσε ότι θα παραμείνει στην ομάδα το 2014. Ο Γκονζάλες τράκαρε τη Marussia στη στροφή 13. Τη θέση του Πωλ ντι Ρέστα στη Force India είχε πάρει ο δοκιμαστής Τζέιμς Καλάντο που συμπλήρωσε 21 γύρους υστερώντας σε ρυθμό 1.5sec σε σχέση με το Sutil.
O Χάμιλτον πέτυχε τον ταχύτερο χρόνο στο FP1 χρησιμοποιώντας τη μέση γόμα. Η Pirelli έχει στη διάθεση όλων των ομάδων τη μέση και τη μαλακή γόμα όλοι οι πιλότοι στην πρώτη περίοδο χρησιμοποίησαν τη μέση γόμα. Λίγο πριν την ολοκλήρωση της διαδικασίας ο Ράικονεν έχασε τον έλεγχο της Ε21 στην τελευταία στροφή πριν την ευθεία εκκίνησης τερματισμού. Χτύπησε στα προστατευτικά και η E21 έχασε το εμπρός μέρος ενώ υπήρξε ζημιά και πίσω. Ο Φινλανδός βγήκε ανέπαφος και οι μηχανικοί της ομάδας έδωσαν αγώνα με το χρόνο ώστε να είναι έτοιμο το μονοθέσιο για τη δεύτερη περίοδο 90 λεπτών.
H συζήτηση για το «traction control» που δήθεν παράνομα χρησιμοποιεί η Red Bull στερείται σοβαρότητας, ανακυκλώνεται δε από ανθρώπους που αποσιωπούν τη μισή αλήθεια ή χειρότερα την αγνοούν. Η FIA πριν χρόνια απαγόρευσε τη χρήση συστημάτων ελέγχου της πρόσφυσης, θεωρώντας ορθά πως αυτό πρέπει να γίνεται με βάση την ικανότητα του οδηγού και μόνο. Για να μπορέσει στην πράξη να εφαρμοστεί αυτή η απαγόρευση υιοθετήθηκε μια στάνταρ SECU (Standard Electronic Control Unit) η οποία κατασκευάζεται από τη McLaren και την χρησιμοποιούν όλες ανεξαιρέτως οι ομάδες. Η SECU είναι η καρδιά των ηλεκτρονικών του μονοθεσίου και φυσικά ελέγχεται εύκολα και συχνά από τους τεχνικούς εφόρους. Η Renault όπως μας είχε αποκαλύψει εδώ και ενάμιση χρόνο σε συνέντευξή του ο υπεύθυνος δραστηριοτήτων στην πίστα, για τη γαλλική εταιρεία, Ρεμί Ταφίν, έχει εξελίξει ένα σύστημα περιοδικής απενεργοποίησης κυλίνδρων που χρησιμοποιείται στην έξοδο των στροφών αλλά και σε συνθήκες βροχής. Στόχος του η εξοικονόμηση καυσίμου αλλά και η ομοιογενής λειτουργία. Το εν λόγω σύστημα διαφοροποιείται ανάλογα με τη χαρτογράφηση που χρησιμοποιεί ο οδηγός. Σημείο κλειδί στην πετυχημένη λειτουργία του είναι η στιγμή της ενεργοποίησης όλων των κυλίνδρων. Αυτό ακουστικά δίνει μια διαφοροποίηση που έγινε αισθητή στη Σιγκαπούρη λόγω γειτνίασης των κερκίδων με την πίστα και άρχισαν κάποιοι αδαείς(;) να μιλούν για παράνομο traction control. Φυσικά το επιχείρημα ότι ο Φέτελ ήταν 2 sec στο γύρο ταχύτερος από τους υπόλοιπους είναι έωλο και η εικόνα πλασματική. Ο Γερμανός με άλλη στρατηγική ελαστικών πίεζε με τη πολύ μαλακή γόμα την ώρα που ο Αλόνσο έπαιζε άμυνα με τη μέση για να φτάσει ως το τέλος χωρίς να την αλλάξει ξανά.
Οι κατατακτήριες δοκιμές θα διεξαχθούν αύριο το πρωί στις 08:00 ώρα Ελλάδος. Μπορείτε να τις παρακολουθήσετε απευθείας από τον ΟΤΕ. Η Δημόσια Τηλεόραση θα δείξει τα καλύτερα στιγμιότυπα στις 14:00 το μεσημέρι της Κυριακής.
Συνολικά οι σημερινοί χρόνοι ήταν:
Πρώτη περίοδος
Θέση Πιλότος Ομάδα Χρόνος Διαφορά Γύροι |
1. Lewis
Hamilton Mercedes 1m39.630s 20 |
Δεύτερη περίοδος
Θέση Πιλότος Ομάδα Χρόνος Διαφορά Γύροι |
1. Lewis Hamilton Mercedes 1m38.673s 31 |
2. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m38.781s +0.108s 30 |
3. Nico Rosberg Mercedes 1m38.797s +0.124s 32 |
4. Mark Webber Red Bull-Renault 1m38.844s +0.171s 35 |
5. Felipe Massa Ferrari 1m39.114s +0.441s 30 |
6. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m39.226s +0.553s 34 |
7. Fernando Alonso Ferrari 1m39.444s +0.771s 31 |
8. Kimi Raikkonen Lotus-Renault 1m39.757s +1.084s 33 |
9. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m39.774s +1.101s 29 |
10. Adrian Sutil Force India-Mercedes 1m40.006s +1.333s 34 |
11. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m40.007s +1.334s 34 |
12. Sergio Perez McLaren-Mercedes 1m40.152s +1.479s 31 |
13. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m40.186s +1.513s 33 |
14. Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari 1m40.210s +1.537s 34 |
15. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1m40.446s +1.773s 30 |
16. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1m40.552s +1.879s 26 |
17. Pastor Maldonado Williams-Renault 1m41.117s +2.444s 35 |
18. Valtteri Bottas Williams-Renault 1m41.289s +2.616s 34 |
19. Giedo van der Garde Caterham-Renault 1m42.461s +3.788s 36 |
20. Charles Pic Caterham-Renault 1m42.798s +4.125s 35 |
21. Jules Bianchi Marussia-Cosworth 1m43.108s +4.435s 31 |
22. Max Chilton Marussia-Cosworth 1m43.441s +4.768s 29 |
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr