GP Άμπου Ντάμπι: Ο Γουέμπερ στην pole!
Όπως στη Σουζούκα έτσι και εδώ ο Αυστραλός κέρδισε τον παγκόσμιο πρωταθλητή στη μάχη του χρόνου.
Με τον ήλιο να δύει και τις θερμοκρασίες να πέφτουν στη Yas Marina οι πιλότοι ξεκίνησαν την προσπάθειά τους χρησιμοποιώντας τη πιο σκληρή από τις δυο διαθέσιμες γόμες της Pirelli στη συγκεκριμένη περίπτωση τη μέση γόμα.
Οι δυο Mercedes έδωσαν νωρίς τον τόνο φλερτάροντας με το 1:42.5 ενώ οι τελευταίοι πιλότοι που πήραν χρόνο ήταν οι Αλόνσο, Γουέμπερ και Φέτελ. Η Ferrari φάνηκε καθαρά να υστερεί στο 3ο και πιο αργό - κλειστό κομμάτι της πίστας όπου απαιτείται καλύτερη μηχανική πρόσφυση. Το χρόνο των Mercedes που βελτιώθηκε στα δεύτερα περάσματα των Ρόσμπεργκ Χάμιλτον έσπασαν μόνο οι Red Bull.
Στο Q2 ο πρώτος που έσπασε το φράγμα του 1:41 ήταν ο Κίμι Ράικονεν δείχνοντας πως έχει βρει τα πατήματά του με το κοντύτερο σασί. Πολύ σύντομα ο Ρόσμπεργκ με τη Mercedes χαμήλωσε μισό δευτερόλεπτο και κάπου εκεί φάνηκε πως Ferrari, McLaren δεν μπορούσαν να ακολουθήσουν. Το περίεργο ήταν πως το ίδιο έδειξε και ο Φέτελ στην πρώτη του προσπάθεια που τον έφερε πίσω από τις Mercedes. Τους Ρόσμπεργκ και Χάμιλτον σ' εκείνο το σημείο τους χώριζαν μόλις 4 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Από την ενδοεπικοινωνία της Lotus ακούστηκε να λένε στο Ράικονεν πως εκτιμούν ότι ο χρόνος εισόδου στο Q3 θα είναι το 1:41.1. Όπως αποδείχτηκε τελικά στην πράξη είχαν δίκιο. Εκτός δεκάδας έμειναν οι δυο Williams των Μπότας και Μαλντονάντο, ο Πωλ ντι Ρέστα με τη Force India, o Ζαν Ερικ Βερν με την Toro Rosso, ο Αλόνσο με τη Ferrari και ο Μπάτον με τη McLaren.
Κατήφεια και προβληματισμός στην Ιταλική ομάδα, ενώ και στη McLaren ο Μπάτον διαμαρτύρονταν για έλλειψη πρόσφυσης τη στιγμή που ο Πέρεζ είχε σημειώσει τον 5ο χρόνο.
Στο Q3 υπήρχε αρκετός προβληματισμός για το αν οι Red Bull μπορούν να "κλειδώσουν" την πρώτη σειρά της εκκίνησης. Τελικά όπως αποδείχτηκε στην πράξη ο Φέτελ είχε τη δυναμική που του επέτρεψε να κάνει τη διαφορά από τον πρώτο κιόλας γύρο αφήνοντας με την όρεξη τους αντιπάλους του. Ο Γερμανός με τη Red Bull κινήθηκε απίστευτα γρήγορα στο 2ο από τα τρία sector και έκανε χρόνο 328 χιλιοστά του δευτερολέπτου ταχύτερο του Ρόσμπεργκ.
Με τη θερμοκρασία οδοστρώματος 3 βαθμούς χαμηλότερη από το ξεκίνημα. ο Γουέμπερ φάνηκε να κινείται ταχύτερα στα δυο πρώτα sector και τελικά κατάφερε να σπάσει το φράγμα του 1:40. Ανήμπορες ν' αντιδράσουν οι Μercedes με το Χάμιλτον να κάνει λάθος στον κρίσιμο γύρο. Ο Φέτελ τελικά έχασε την pole στις λεπτομέρειες από το Γουέμπερ μετά το τέλος της διαδικασίας ακούστηκε να ζητά συγνώμη από τους μηχανικούς του γιατί έκανε λάθος στη στροφή 1.
Mετά το τέλος των δοκιμών ο Γουέμπερ ήταν ικανοποιημένος: "Δεν ήταν εύκολο για μας από την αρχή, χρειάστηκε ν' αλλάξουμε ρυθμίσεις στην εμπρός αεροτομή μετά το Q1 αλλά τελικά το μονοθέσιο ήταν όπως το ήθελα στο φινάλε. Το απόλαυσα και ανυπομονώ για τον αυριανό αγώνα όπου πιστεύω ότι θα έχουμε ανταγωνιστικό μονοθέσιο για τις συνθήκες".
Από την πλευρά του ο πρωταθλητής Σεμπάστιαν Φέτελ ζήτησε συγνώμη από τους μηχανικούς του που δεν κατάφερε να πάρει την pole γιατί έκανε λάθος στη 1η στροφή: " Συγχαρητήρια στο Μαρκ έκανε καλή δουλειά δεν ξέρω αν αρκούσε να κάνω έναν αλάνθαστο γύρο για να τον κερδίσω.
Ο Νίκο Ρόσμπεργκ δήλωσε ευχαριστημένος που είναι ο "πρώτος από τους υπόλοιπους" ενώ ο Χάμιλτον που έχασε τον έλεγχο στην τελευταία του προσπάθεια πατώντας άτσαλα πάνω στο κερμπ ξεκαθάρισε πως αυτό συνέβη γιατί υπήρχε κάποιο μηχανικό πρόβλημα στην WO4.
Συνολικά η κατάταξη διαμορφώθηκε ως εξής:
Θέση Πιλότος Ομάδα Χρόνος Διαφορά |
1. Mark Webber Red Bull-Renault 1m39.957s |
2. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m40.075s +0.118s |
3. Nico Rosberg Mercedes 1m40.419s +0.462s |
4. Lewis Hamilton Mercedes 1m40.501s +0.544s |
5. Kimi Raikkonen Lotus-Renault 1m40.542s +0.585s |
6. Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari 1m40.576s +0.619s |
7. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m40.997s +1.040s |
8. Felipe Massa Ferrari 1m41.015s +1.058s |
9. Sergio Perez McLaren-Mercedes 1m41.068s +1.111s |
10. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1m41.111s +1.154s |
Χρόνος εισόδου στο Q3:1m40.989s Διαφορά από 1ο Q2 |
11. Fernando Alonso Ferrari 1m41.093s +0.620s |
12. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m41.133s +0.660s |
13. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m41.200s +0.727s |
14. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1m41.279s +0.806s |
15. Pastor Maldonado Williams-Renault 1m41.395s +0.922s |
16. Valtteri Bottas Williams-Renault 1m41.447s +0.974s |
Χρόνος εισόδου στο Q2:1m41.884s Διαφορά από 1 Q1 |
17. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m41.999s +1.306s |
18. Adrian Sutil Force India-Mercedes 1m42.051s +1.358s |
19. Giedo van der Garde Caterham-Renault 1m43.252s +2.559s |
20. Jules Bianchi Marussia-Cosworth 1m43.398s +2.705s |
21. Charles Pic Caterham-Renault 1m43.528s +2.835s |
22. Max Chilton Marussia-Cosworth 1m44.198s +3.505s |
Ο αγώνας που αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον θα μεταδοθεί αύριο στις 15:00 απευθείας από τη Δημόσια Τηλεόραση και τον ΟΤΕ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr