Αξίζει ο Μαλντονάντο θέση στη F1;
Αξίζει ο Μαλντονάντο θέση στη F1;
Ο 28χρονος πιλότος από τη Βενεζουέλα έχει ένα διόλου ευκαταφρόνητο παλμαρέ. Αγωνίζεται σε ευρωπαϊκά πρωταθλήματα από το 2003 και έχει αναδειχτεί πρωταθλητής στην Ιταλική Formula Renault (2004) αλλά και στο GP2 το 2010.
Στο GP2 έτρεχε από το 2007 μέχρι τη χρονιά που πήρε τον τίτλο. Συνολικά είχε πετύχει μέσα σ’ αυτά τα χρόνια 9 νίκες. Ανεβαίνοντας στη μεγάλη κατηγορία ο Μαλντονάντο βρέθηκε στη Williams με την οποία αγωνίστηκε τρία χρόνια. Η περσινή χρονιά είχε ένα πυροτέχνημα τη νίκη στο Ισπανικό GP. Μια νίκη που δεν ήρθε λόγω ειδικών συνθηκών αλλά στα ίσα με τον Αλόνσο να τον πιέζει ασφυκτικά μέχρι το φινάλε.
Ήταν η περίοδος που η F1 είδε 7 διαφορετικούς νικητής στους πρώτους επτά αγώνες ενόσω οι ομάδες προσπαθούσαν να βρουν τρόπο να διατηρούν τα ελαστικά τους μέσα στο «στενό» παράθυρο βέλτιστης θερμοκρασιακής λειτουργίας. Ο Μαλντονάντο που εκκίνησε από την pole πέρυσι στην Ισπανία γιατί είχε μηδενιστεί ο Χάμιλτον – έλλειψη καυσίμων – δεν έχει ανέβει ξανά στο βάθρο σε αγώνα F1 ενώ το σύνολο των βαθμών που έχει μαζέψει στα χρόνια που αγωνίζεται στη F1, είναι υποδεέστερο (22) απ’ τους 25 βαθμούς της νίκης που πήρε εκείνο το απόγευμα.
Τη στιγμή που πιλότοι όπως οι Χούλκενμπεργκ, Πέρεζ, Κοβαλάινεν, ντι Ρέστα, Σούτιλ και άλλοι δυσκολεύονται να βρουν θέση σε ανταγωνιστικό μονοθέσιο ο Μαλντονάντο χάρη στη στήριξη των κρατικών πετρελαίων της Βενεζουέλας εξασφάλισε την τελευταία θέση σε κορυφαία ομάδα. Ο 28χρονος θα αγωνίζεται του χρόνου στη Lotus μαζί με το Ρομέν Γκροζάν, έναν ακόμη πιλότο που βρίσκεται στην ομάδα λόγω της στήριξης εταιρείας πετρελαιοειδών (Total).
Ήταν η περίοδος που η F1 είδε 7 διαφορετικούς νικητής στους πρώτους επτά αγώνες ενόσω οι ομάδες προσπαθούσαν να βρουν τρόπο να διατηρούν τα ελαστικά τους μέσα στο «στενό» παράθυρο βέλτιστης θερμοκρασιακής λειτουργίας. Ο Μαλντονάντο που εκκίνησε από την pole πέρυσι στην Ισπανία γιατί είχε μηδενιστεί ο Χάμιλτον – έλλειψη καυσίμων – δεν έχει ανέβει ξανά στο βάθρο σε αγώνα F1 ενώ το σύνολο των βαθμών που έχει μαζέψει στα χρόνια που αγωνίζεται στη F1, είναι υποδεέστερο (22) απ’ τους 25 βαθμούς της νίκης που πήρε εκείνο το απόγευμα.
Τη στιγμή που πιλότοι όπως οι Χούλκενμπεργκ, Πέρεζ, Κοβαλάινεν, ντι Ρέστα, Σούτιλ και άλλοι δυσκολεύονται να βρουν θέση σε ανταγωνιστικό μονοθέσιο ο Μαλντονάντο χάρη στη στήριξη των κρατικών πετρελαίων της Βενεζουέλας εξασφάλισε την τελευταία θέση σε κορυφαία ομάδα. Ο 28χρονος θα αγωνίζεται του χρόνου στη Lotus μαζί με το Ρομέν Γκροζάν, έναν ακόμη πιλότο που βρίσκεται στην ομάδα λόγω της στήριξης εταιρείας πετρελαιοειδών (Total).
Χαρακτηριστική η αντίδραση του Σούτιλ μετά τη σύγκρουσή τους στο Ώστιν στον πρώτο γύρο: «Όποτε τον πλησιάζεις, φρενάρει 50 μέτρα πιο αργά και πολλές φορές εκτός ορίων. Είναι πολύ επικίνδυνο να τον συναγωνίζεσαι. Πολλοί οδηγοί στο παρελθόν έχουν εμπλακεί σε συγκρούσεις μαζί του. Στη συγκεκριμένη περίπτωση δε γίνεται τίποτα με συζήτηση. Το προσπάθησα πολλές φορές αλλά βρίσκεται σε διαφορετικό πλανήτη. Στο Σπα στη σύγκρουση που προκάλεσε στην είσοδο των πιτ πήγε ευθεία πάνω στο ντι Ρέστα και μετά έλεγε ότι ήταν σφάλμα του Πωλ. Για μένα είναι τελειωμένη ιστορία αυτός».
Ως οδηγός ο Μαλντονάντο είναι ασταθής με έντονες διακυμάνσεις στην απόδοσή του ενώ πυκνά συχνά εμπλέκεται – προκαλεί συγκρούσεις. Έχει αντίστοιχα εκρηκτικό ταπεραμέντο σα χαρακτήρας και στη συμπεριφορά του είναι εύκολο διακριτό ότι προέρχεται από μια συγκεκριμένη κουλτούρα και νοοτροπία που απέχει απ’ αυτό που συνηθίζεται στη F1. Σα συνεργάτης δεν είναι ότι πιο εύκολο και συμπαθές όπως καταμαρτυρούν οι μηχανικοί της Williams παρουσιάζοντας στοιχεία βεντέτας. Το οδηγικό του στυλ εξελίσσεται με τον καιρό και η επιθετικότητα έχει αρχίσει σιγά σιγά να δίνει τη θέση της σε προοδευτικές κινήσεις. Το μόνο που δεν μπορεί να αμφισβητήσει κανείς είναι η ταχύτητά του.
Θα μπορούσε κανείς αξιολογώντας την εξέλιξη του Γκροζάν που επίσης ήταν επιθετικός και επιρρεπής στα λάθη πέρα της αδιαμφισβήτητης ταχύτητάς του να θεωρήσει πως στη Lotus έχουν τη δυνατότητα να μεταμορφώσουν το 28χρονο από τη Βενεζουέλα. Αν του δοθεί ένα καλοζυγισμένο μονοθέσιο με ισορροπημένη συμπεριφορά δεν θα μας εξέπληττε αν ο Μαλντονάντο αποδειχτεί εξίσου γρήγορος με το Γκροζάν στις καλές του μέρες. Θα χρειαστεί βέβαια από μέρος του μεγάλη προσπάθεια στη συνεργασία με τους μηχανικούς του και τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας. Παρότι η άλλη επιλογή που εξέτασαν στη Lotus, ο Νίκο Χούλκενμπεργκ διαθέτει σαφώς πολύ περισσότερα προσόντα είναι βέβαιο πως και ο Μαλντονάντο θα αποδώσει καλά κάποιες στιγμές. Μένει να αποδειχτεί αυτό στην πράξη τη νέα χρονιά.
Ένας πιλότος της εμβέλειας του Μαλντονάντο δε θα είχε ποτέ την ευκαιρία να δείξει την όποια αξία του αν δεν υπήρχε η στήριξη από το κράτος στη συγκεκριμένη περίπτωση τη Βενεζουέλα μέσω της εταιρείας πετρελαιοειδών PDVSA. Από τη στιγμή που υπάρχει "κρατική βούληση" για την παρουσία του 28χρονου στο grid είναι ευτυχή συγκυρία ότι ο Παστόρ έχει την ικανότητα για αξιοπρεπείς εμφανίσεις. Ίσως και κάτι παραπάνω...
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα