F1: Πως παίρνουν μέτρα για κάθισμα…
13.01.2014
12:29
Το κάθισμα χτίζεται γύρω από τον οδηγό που ποτέ δεν έχει όσο χώρο θα ήθελε στη διάθεσή του.
Όπως φυσικά αντιλαμβάνεστε στο σχεδιασμό ενός μονοθεσίου F1, μπορεί να κυριαρχούν θέματα όπως η απόδοση ή η ασφάλεια όμως άλλα όπως η άνεση λαμβάνονται ελάχιστα υπόψιν. Ο Άντριαν Σούτιλ είναι ένας κανονικός άνθρωπος (1.84cm, 75kg) αλλά ταυτόχρονα οριακά ψηλός για πιλότος. Πριν λίγες μέρες πήγε στις εγκαταστάσεις της Sauber στο Χίνβιλ να του πάρουν μέτρα για κάθισμα. Καθότι ο συμπατριώτης του Νίκο Χούλκενμπεργκ, είναι ισοϋψής οι τεχνικοί της Ελβετικής ομάδας ήξεραν καλά τι θα αντιμετωπίσουν.
Βέβαια ο κάθε οδηγός έχει τις δικές του συνήθειες και επιθυμίες. Με ειδικές μετρητικές διατάξεις καταγράφονται όλες οι διαστάσεις γύρω από το σώμα του πιλότου, ενώ δημιουργείται καλούπι απ’ αυτό. Με τη χρήση ειδικού πλαστικού και σιλικόνης αντίστοιχης μ’ αυτή που χρησιμοποιούν οι οδοντίατροι για να πάρουν αποτύπωμα των δοντιών, οι τεχνικοί αποκτούν ένα αποτύπωμα της διαμόρφωσης του σώματος του πιλότου. Εν συνεχεία το κάθισμά του φτιάχνεται με βάση ακριβώς αυτό το αποτύπωμα. Όπως εύγλωττα προκύπτει αν ο Σούτιλ βάλει 1-2 κιλά κατά τη διάρκεια της περιόδου θα έχει ανάλογο πρόβλημα μ’ αυτό μιας καλλίπυγους δεσποσύνης που αρέσκεται σ’ εφαρμοστά φορέματα. Μόνο που δε θα είναι θέμα αισθητικής αλλά αρκετά επίπονο καθώς δε θα χωράει να καθίσει στο κάθισμα.
Ο 31χρονος Γερμανός που φέτος θα αγωνίζεται με τα χρώματα της Sauber, μαζί με τον Εστέμπαν Γκουτιέρεζ τόνισε για τη διαδικασία διαμόρφωσης του καθίσματος: «Ήταν εύκολο για μένα, καθώς ο προκάτοχός μου στην ομάδα, ο Χούλκενμπεργκ ήταν ψηλός, έχουμε παρόμοιο ύψος. Βρήκαμε σχεδόν αμέσως την τέλεια θέση, δεν υπήρχαν πολλές αλλαγές αλλά καθότι όλα στη F1 καταλήγουν στη λεπτομέρεια, μου πήρε μερικές ώρες μέχρι να το τελειοποιήσω. Δεν έχεις πολύ χρόνο κατά τη διάρκεια της αγωνιστικής περιόδου για να φτιάξεις ή να τροποποιήσεις το κάθισμά σου. Οπότε τώρα πριν αρχίσει η σεζόν είναι η κατάλληλη χρονική στιγμή. Το βασικό είναι να αισθάνεσαι άνετα στο κάθισμα να βρίσκεσαι στη σωστή θέση και στο σωστό ύψος. Ούτε πολύ ψηλά, ούτε πολύ χαμηλά. Επίσης χρειάζεται προσοχή για να βρεις την σωστή ρύθμιση σ’ όλα, στις ζώνες, στο κάθισμα, στα πεντάλ όλα πρέπει να βρίσκονται στο σωστό σημείο πριν τις πρώτες δοκιμές στις 28/1. Έτσι θα μπορέσεις από την πρώτη στιγμή να πιέσεις όσο θες και να αξιολογήσεις σωστά το μονοθέσιο από το πρώτο χιλιόμετρο».
Ο Σούτιλ αναφερόμενος στον προκάτοχό του Νίκο Χούλκενμπεργκ που φέτος θα αγωνίζεται για λογαριασμό της Force India μαζί με το Σέρτζιο Πέρεζ σημείωσε: «Σίγουρα ο Νίκο πέρυσι έκανε καλή δουλειά για την ομάδα, όμως δε το βλέπω σαν πίεση αυτό. Σ’ όλα τα πράγματα στη ζωή υπάρχει πίεση όταν θέλεις να πετύχεις κάτι. Θέλω να είμαι ανταγωνιστικός μου αρέσει αυτό».
Ο Σούτιλ κάνει την πρώτη αλλαγή στην καριέρα του στη F1, αφού μέχρι τώρα βρίσκονταν στην ίδια ομάδα. Ο λόγος για την ομάδα που ίδρυσε ο Έντι Τζόρνταν και εδρεύει στο Σίλβερστον. Εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 2006 ως δοκιμαστής της τότε Midland αγωνίστηκε εκεί από το 2007 έως το 2011, λόγω δικαστικών περιπετειών έμεινε εκτός το 2012 και επέστρεψε στα παλιά του λημέρια πέρυσι. Σ’ αυτό το διάστημα η Midland έγινε Spyker και μετέπειτα Force India.
Μιλώντας σχετικά ο Σούτιλ τόνισε: «Νομίζω πως αυτή η νέα ομάδα, αποτελεί μια πολύ καλή πρόκληση για μένα. Είναι ένα νέο βήμα που το χρειαζόμουν μετά από τόσο καιρό στην ίδια ομάδα. Υπάρχουν πλεονεκτήματα, είναι κοντά στο σπίτι μου στην Ελβετία, μπορώ να συνεννοηθώ στη μητρική μου γλώσσα τα γερμανικά και διαθέτουν μια από τις καλύτερες αεροσήραγγες. Υπάρχουν αρκετά πλεονεκτήματα».
Ο εκσυγχρονισμός της αεροδυναμικής σήραγγας στο Χίνβιλ έγινε την εποχή που η ομάδα λειτουργούσε κάτω από την σκεπή της BMW.
Δείτε στο βίντεο που δημοσιοποίησε η Sauber πως πήραν μέτρα για κάθισμα στον Άντριαν Σούτιλ, στο Χίνβιλ.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr