F1: Οι αλλαγές στους αθλητικούς κανονισμούς!
F1: Οι αλλαγές στους αθλητικούς κανονισμούς!
Αρκετές και σημαντικές οι αλλαγές έρχονται να αμβλύνουν κάποια από τα περσινά σημεία τριβής.
UPD:
Δικαίως το ενδιαφέρον για τη φετινή χρονιά έχει επικεντρωθεί στις αλλαγές των τεχνικών κανονισμών, όμως η αλήθεια είναι πως έχουν αλλάξει σημαντικά πράγματα και στους αθλητικούς κανονισμούς για το 2014. Πάμε να δούμε τις σημαντικότερες απ’ αυτές.
Βαθμοί ποινής
Από φέτος οι πιλότοι θα παίρνουν βαθμούς ποινής στην αγωνιστική τους άδεια, όταν εμπλέκονται σε ατυχήματα με υπαιτιότητά τους ή παραβαίνουν τους κανονισμούς και οι αγωνοδίκες θεωρούν πως πρέπει να τους επιβληθεί τέτοια ποινή. Όταν ο οδηγός φτάσει στους 12 βαθμούς ποινής θα τιμωρείται με αποκλεισμό από τον επόμενο αγώνα. Αφού εκτίσει την ποινή οι βαθμοί θα μηδενίζονται ξανά. Η χρονική διάρκεια των βαθμών θα είναι 12 μήνες
Διπλοί βαθμοί στον τελικό
Έχει δημιουργήσει αρκετή ένταση το θέμα των διπλών βαθμών στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς, ώστε να έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον το πρωτάθλημα και να καλύπτεται πιο εύκολα η διαφορά στο φινάλε. Στον τελευταίο αγώνα φέτος στο Άμπου Ντάμπι η νίκη θα δίνει 50 βαθμούς, η 2η θέση 36 βαθμούς και ούτε ο καθεξής.
Βαθμοί ποινής
Από φέτος οι πιλότοι θα παίρνουν βαθμούς ποινής στην αγωνιστική τους άδεια, όταν εμπλέκονται σε ατυχήματα με υπαιτιότητά τους ή παραβαίνουν τους κανονισμούς και οι αγωνοδίκες θεωρούν πως πρέπει να τους επιβληθεί τέτοια ποινή. Όταν ο οδηγός φτάσει στους 12 βαθμούς ποινής θα τιμωρείται με αποκλεισμό από τον επόμενο αγώνα. Αφού εκτίσει την ποινή οι βαθμοί θα μηδενίζονται ξανά. Η χρονική διάρκεια των βαθμών θα είναι 12 μήνες
Διπλοί βαθμοί στον τελικό
Έχει δημιουργήσει αρκετή ένταση το θέμα των διπλών βαθμών στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς, ώστε να έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον το πρωτάθλημα και να καλύπτεται πιο εύκολα η διαφορά στο φινάλε. Στον τελευταίο αγώνα φέτος στο Άμπου Ντάμπι η νίκη θα δίνει 50 βαθμούς, η 2η θέση 36 βαθμούς και ούτε ο καθεξής.
Τρόπαιο για την pole position
Ο οδηγός που θα πάρει τις περισσότερες pole position μέσα στη χρονιά κερδίσει ένα κύπελλο. Σε περίπτωση ισοπαλίας θα μετρούν οι περισσότερες δεύτερες θέσεις και ούτε ο καθεξής. Αν υπάρχει απόλυτη ισοπαλία η FIA έχει την ελευθερία να επιλέξει τον τελικό νικητή μέσα από μια σειρά αντικειμενικών κριτηρίων.
Δοκιμαστές την Παρασκευή
Πλέον οι ομάδες μπορούν να χρησιμοποιούν παραπάνω από έναν οδηγό ανά μονοθέσιο. Πλέον μπορούν να χρησιμοποιηθούν κατά το δοκούν οι επίσημοι δοκιμαστές και να μοιραστούν το μονοθέσιο με τον οδηγό της ομάδας με όποιο τρόπο εξυπηρετεί. Επιπλέον ένα έξτρα σετ ελαστικών της πιο σκληρής εκ των δυο γομών του 3ημέρου θα είναι στη διάθεση της ομάδας για χρήση όμως μόνο το πρώτο ημίωρο των δυο 90λεπτων. Άρα κάθε μονοθέσιο θα έχει 7 σετ της σκληρότερης (Prime) και 5 σετ της μαλακότερης (Option) γόμας για το 3ημερο αλλά μόνο 3 σετ από την κάθε γόμα παραμένουν διαθέσιμα για δοκιμές και αγώνα.
Όρια πίστας
Αν ένας οδηγός πατήσει εκτός πίστας και αποκτήσει έτσι κάποιο πλεονέκτημα δε θα του επιβάλλεται πλέον ποινή διέλευσης που πιθανόν είναι υπέρμετρα μεγάλη ποινή για το παράπτωμά του αλλά μια καθυστέρηση ανάλογη του παράνομου οφέλους που αποκόμισε. Αρμόδιος για την επιβολή της τάξης σ’ αυτή την περίπτωση θα είναι ο αλυτάρχης Τσάρλι Ουίτινγκ.
Αριθμοί οδηγών
Από το 1996 έως και πέρυσι οι αριθμοί των οδηγών προέκυπταν από τον πρωταθλητή που έπαιρνε τον αριθμό «1» και ο teammate του το «2». Το «3» και το «4» δίνονταν στους οδηγούς της 1ης ομάδας στο πρωτάθλημα κατασκευαστών ή της 2ης αν η πρώτη ήταν η ομάδα του πρωταθλητή και ούτε ο καθεξής. Από φέτος οι αριθμοί επιλέγονται από τους οδηγούς και θα τους ακολουθούν στο υπόλοιπο της καριέρας τους στη F1. Εκτός από το Νο 1 που δικαιωματικά ανήκει στον πρωταθλητή αν το θέλει. Ο Φέτελ επέλεξε το Νο 1 και αν το χάσει φέτος θα χρησιμοποιεί μετά το Νο 5. Ο Ρικιάρντο πήρε τον αριθμό «3», ο Ράικονεν το «7», ο Αλόνσο το «14», ο Χάμιλτον το «44» ο Ρόσμπεργκ κράτησε το Νο «6», ο Μπάτον πήρε το Νο «22» και ούτω καθεξής.
Δοκιμές εξέλιξης
Φέτος θα υπάρχουν τέσσερα διήμερα δοκιμών εξέλιξης κατά τη διάρκεια της αγωνιστικής σεζόν που θα γίνουν Δευτέρα – Τρίτη αμέσως μετά τους αγώνες σε Μπαχρέιν, Ισπανία, Βρετανία και Άμπου Ντάμπι. Μια από αυτές τις μέρες οι ομάδες είναι υποχρεωμένες να κάνουν δοκιμές για λογαριασμό της Pirelli.
Ζύγισμα
Αν κάποιος οδηγός δε σταματήσει έγκαιρα στο κόκκινο φανάρι για ζύγισμα στην είσοδο των πιτ και πάει αμέσως μετά χωρίς καμία τροποποίηση το μονοθέσιο στη ζυγαριά και αυτό είναι σύννομο θα του επιβάλλεται απλά και μόνο μια επίπληξη (reprimand) μέχρι σήμερα ανάλογη παράβαση είχε ως αποτέλεσμα την εκκίνηση από το pit lane.
Μονάδες ισχύος
Κάθε οδηγός έχει στη διάθεσή του 5 μονάδες ισχύος κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Η μονάδα ισχύος απαρτίζεται από έξι στοιχεία: Τον κινητήρα 1.6lt, V6, τον βασικό ηλεκτροκινητήρα (MGU-K) το βοηθητικό ηλεκτροκινητήρα (MGU-H), το χώρο αποθήκευσης ενέργειας, τον υπερτροφοδότη και την κεντρική μονάδα ηλεκτρονικών. Μπορεί να γίνει ελεύθερα συνδυασμός των 30 αυτών στοιχείων όπως εξυπηρετεί την ομάδα. Αν ο οδηγός χρειαστεί άλλη αλλαγή θα επιβάλλεται ποινή 10 θέσεων στην εκκίνηση του αγώνα που χρησιμοποιήθηκε το έξτρα στοιχείο. Για χρήση του καθενός από τα άλλα 5 στοιχεία μέχρι να συμπληρωθεί η 6η μονάδα ισχύος προβλέπεται ποινή 5 θέσεων στην εκκίνηση. Αν όμως χρησιμοποιηθεί 7ο νέο στοιχείο από οποιοδήποτε εκ των έξι που απαρτίζουν τη μονάδα ισχύος τότε η ποινή είναι 10 θέσεις στην εκκίνηση. Αν ο οδηγός είναι ούτως ή άλλως στην 20η θέση της εκκίνησης η ποινή θα μεταφέρεται στον επόμενο αγώνα. Αυτό θα γίνεται για έναν και μόνο αγώνα.
Κιβώτια
Από το 2011 τα κιβώτια έπρεπε να έχουν διάρκεια ζωής 5 αγώνες, από φέτος πρέπει να αντέχουν 6 αγώνες. Εάν ένας οδηγός εγκαταλείψει σε κάποιον αγώνα μπορεί ν’ αλλάξει κιβώτιο χωρίς ποινή στον επόμενο.
Καύσιμο
Το όριο είναι 100kg για όλη τη διάρκεια του αγώνα. Αν κάποιο μονοθέσιο χρειαστεί περισσότερο καύσιμο αποκλείεται από τον αγώνα. Εκτός από τις περιπτώσεις ανωτέρας βίας που θα ορίσει ο αλυτάρχης.
Αεροσήραγγα και CFD
Υπάρχουν αυστηροί περιορισμοί από τη FIA στη χρονική διάρκεια χρήσης της αεροδυναμικής σήραγγας από τις ομάδες αλλά και των συστημάτων Computational Fluid Dynamics.
Ο οδηγός που θα πάρει τις περισσότερες pole position μέσα στη χρονιά κερδίσει ένα κύπελλο. Σε περίπτωση ισοπαλίας θα μετρούν οι περισσότερες δεύτερες θέσεις και ούτε ο καθεξής. Αν υπάρχει απόλυτη ισοπαλία η FIA έχει την ελευθερία να επιλέξει τον τελικό νικητή μέσα από μια σειρά αντικειμενικών κριτηρίων.
Δοκιμαστές την Παρασκευή
Πλέον οι ομάδες μπορούν να χρησιμοποιούν παραπάνω από έναν οδηγό ανά μονοθέσιο. Πλέον μπορούν να χρησιμοποιηθούν κατά το δοκούν οι επίσημοι δοκιμαστές και να μοιραστούν το μονοθέσιο με τον οδηγό της ομάδας με όποιο τρόπο εξυπηρετεί. Επιπλέον ένα έξτρα σετ ελαστικών της πιο σκληρής εκ των δυο γομών του 3ημέρου θα είναι στη διάθεση της ομάδας για χρήση όμως μόνο το πρώτο ημίωρο των δυο 90λεπτων. Άρα κάθε μονοθέσιο θα έχει 7 σετ της σκληρότερης (Prime) και 5 σετ της μαλακότερης (Option) γόμας για το 3ημερο αλλά μόνο 3 σετ από την κάθε γόμα παραμένουν διαθέσιμα για δοκιμές και αγώνα.
Όρια πίστας
Αν ένας οδηγός πατήσει εκτός πίστας και αποκτήσει έτσι κάποιο πλεονέκτημα δε θα του επιβάλλεται πλέον ποινή διέλευσης που πιθανόν είναι υπέρμετρα μεγάλη ποινή για το παράπτωμά του αλλά μια καθυστέρηση ανάλογη του παράνομου οφέλους που αποκόμισε. Αρμόδιος για την επιβολή της τάξης σ’ αυτή την περίπτωση θα είναι ο αλυτάρχης Τσάρλι Ουίτινγκ.
Αριθμοί οδηγών
Από το 1996 έως και πέρυσι οι αριθμοί των οδηγών προέκυπταν από τον πρωταθλητή που έπαιρνε τον αριθμό «1» και ο teammate του το «2». Το «3» και το «4» δίνονταν στους οδηγούς της 1ης ομάδας στο πρωτάθλημα κατασκευαστών ή της 2ης αν η πρώτη ήταν η ομάδα του πρωταθλητή και ούτε ο καθεξής. Από φέτος οι αριθμοί επιλέγονται από τους οδηγούς και θα τους ακολουθούν στο υπόλοιπο της καριέρας τους στη F1. Εκτός από το Νο 1 που δικαιωματικά ανήκει στον πρωταθλητή αν το θέλει. Ο Φέτελ επέλεξε το Νο 1 και αν το χάσει φέτος θα χρησιμοποιεί μετά το Νο 5. Ο Ρικιάρντο πήρε τον αριθμό «3», ο Ράικονεν το «7», ο Αλόνσο το «14», ο Χάμιλτον το «44» ο Ρόσμπεργκ κράτησε το Νο «6», ο Μπάτον πήρε το Νο «22» και ούτω καθεξής.
Δοκιμές εξέλιξης
Φέτος θα υπάρχουν τέσσερα διήμερα δοκιμών εξέλιξης κατά τη διάρκεια της αγωνιστικής σεζόν που θα γίνουν Δευτέρα – Τρίτη αμέσως μετά τους αγώνες σε Μπαχρέιν, Ισπανία, Βρετανία και Άμπου Ντάμπι. Μια από αυτές τις μέρες οι ομάδες είναι υποχρεωμένες να κάνουν δοκιμές για λογαριασμό της Pirelli.
Ζύγισμα
Αν κάποιος οδηγός δε σταματήσει έγκαιρα στο κόκκινο φανάρι για ζύγισμα στην είσοδο των πιτ και πάει αμέσως μετά χωρίς καμία τροποποίηση το μονοθέσιο στη ζυγαριά και αυτό είναι σύννομο θα του επιβάλλεται απλά και μόνο μια επίπληξη (reprimand) μέχρι σήμερα ανάλογη παράβαση είχε ως αποτέλεσμα την εκκίνηση από το pit lane.
Μονάδες ισχύος
Κάθε οδηγός έχει στη διάθεσή του 5 μονάδες ισχύος κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Η μονάδα ισχύος απαρτίζεται από έξι στοιχεία: Τον κινητήρα 1.6lt, V6, τον βασικό ηλεκτροκινητήρα (MGU-K) το βοηθητικό ηλεκτροκινητήρα (MGU-H), το χώρο αποθήκευσης ενέργειας, τον υπερτροφοδότη και την κεντρική μονάδα ηλεκτρονικών. Μπορεί να γίνει ελεύθερα συνδυασμός των 30 αυτών στοιχείων όπως εξυπηρετεί την ομάδα. Αν ο οδηγός χρειαστεί άλλη αλλαγή θα επιβάλλεται ποινή 10 θέσεων στην εκκίνηση του αγώνα που χρησιμοποιήθηκε το έξτρα στοιχείο. Για χρήση του καθενός από τα άλλα 5 στοιχεία μέχρι να συμπληρωθεί η 6η μονάδα ισχύος προβλέπεται ποινή 5 θέσεων στην εκκίνηση. Αν όμως χρησιμοποιηθεί 7ο νέο στοιχείο από οποιοδήποτε εκ των έξι που απαρτίζουν τη μονάδα ισχύος τότε η ποινή είναι 10 θέσεις στην εκκίνηση. Αν ο οδηγός είναι ούτως ή άλλως στην 20η θέση της εκκίνησης η ποινή θα μεταφέρεται στον επόμενο αγώνα. Αυτό θα γίνεται για έναν και μόνο αγώνα.
Κιβώτια
Από το 2011 τα κιβώτια έπρεπε να έχουν διάρκεια ζωής 5 αγώνες, από φέτος πρέπει να αντέχουν 6 αγώνες. Εάν ένας οδηγός εγκαταλείψει σε κάποιον αγώνα μπορεί ν’ αλλάξει κιβώτιο χωρίς ποινή στον επόμενο.
Καύσιμο
Το όριο είναι 100kg για όλη τη διάρκεια του αγώνα. Αν κάποιο μονοθέσιο χρειαστεί περισσότερο καύσιμο αποκλείεται από τον αγώνα. Εκτός από τις περιπτώσεις ανωτέρας βίας που θα ορίσει ο αλυτάρχης.
Αεροσήραγγα και CFD
Υπάρχουν αυστηροί περιορισμοί από τη FIA στη χρονική διάρκεια χρήσης της αεροδυναμικής σήραγγας από τις ομάδες αλλά και των συστημάτων Computational Fluid Dynamics.
UPD:
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα