F1: Παγώνει η εξέλιξη των μονάδων ισχύος!

F1: Παγώνει η εξέλιξη των μονάδων ισχύος!

Οι ολοκαίνουργιες μονάδες ισχύος δε θα εξελίσσονται παρά μόνο σε συγκεκριμένα σημεία κατά τη διάρκεια της χρονιάς.

F1: Παγώνει η εξέλιξη των μονάδων ισχύος!
Παρότι φέτος άλλαξαν ύστερα από πολλά χρόνια οι τεχνικοί κανονισμοί όσον αφορά στους κινητήρες και πλέον από τους ατμοσφαιρικούς V8, 2.4lt απόδοσης 750PS στις 18000rpm περάσαμε στις μονάδες ισχύος που συνδυάζουν υπερτροφοδοτούμενο 1.6lt, V6 κινητήρα απόδοσης 600PS με δυο ηλεκτροκινητήρες, δεν έχει απελευθερωθεί η εξέλιξη των συνόλων.

Στο παρελθόν όπως ίσως θυμάστε οι κατασκευαστές κινητήρων
εξέλισσαν τα σύνολά τους καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς. Είχαμε φτάσει στο σημείο οι κορυφαίες ομάδες να χρησιμοποιούν 3 κινητήρες κατά τη διάρκεια του 3ημέρου και κάποιοι εξ’ αυτών μετά να πηγαίνουν για ανακατασκευή και χρήση σ’ άλλες δραστηριότητες (π.χ. ιδιωτικές δοκιμές). Τότε μπορεί να χρειάζονταν μια ομάδα μέχρι και 100 κινητήρες τη χρονιά. Φέτος οι κανονισμοί προβλέπουν πως κάθε οδηγός έχει 5 μονάδες ισχύος στη διάθεσή του κατά τη διάρκεια της χρονιάς.

Αυτό φυσικά δε θα μπορούσε να συμβεί αν υπήρχε ελεύθερη εξέλιξη
Κλείσιμο
των μονάδων ισχύος κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Οι κατασκευαστές (Renault, Ferrari, Mercedes) υποχρεούνται μέχρι τις 28/2 να καταθέσουν στη FIA τα σχέδια της μονάδας ισχύος που θα χρησιμοποιούν φέτος. Αυτά σύμφωνα με τους κανονισμούς δε μπορούν ν’ αλλάξουν κατά τη διάρκεια της αγωνιστικής σεζόν. Υπάρχει όμως ένα και μόνο παράθυρο καθότι είναι χρονιά αλλαγής στους κανονισμούς που επιτρέπει την τροποποίηση του σχεδίου για λόγους αξιοπιστίας, ασφάλειας ή εξοικονόμησης χρημάτων.

Το εν λόγω κανονισμό χρησιμοποίησε πριν από χρόνια η Renault υπό την ανοχή των άλλων κατασκευαστών για να τροποποιήσει το V8 κινητήρα της που υστερούσε έναντι των υπολοίπων σημαντικά. Δεδομένου πως και φέτος η γαλλική εταιρεία αντιμετωπίζει σημαντικά προβλήματα αξιοπιστίας οι υπεύθυνοι της ομάδας δεν αποκλείουν να χρειαστεί ξανά η χρήση του εν λόγω «παραθύρου» στους κανονισμούς.

Μιλώντας σχετικά ο επικεφαλής δραστηριοτήτων πίστας της εταιρείας Ρεμί Ταφίν τόνισε: «Από τη στιγμή που θα καταθέσουμε τα σχέδια της φετινής μονάδας ισχύος είναι δύσκολο να κάνουμε τροποποιήσεις για να επιλύσουμε θέματα αξιοπιστίας. Όμως ο κανονισμός επιτρέπει αλλαγές σ’ αυτή την περίπτωση και είναι πιθανόν όπως αξιοποιήσαμε αυτή τη δυνατότητα στο παρελθόν να το κάνουμε και τώρα. Αυτό δε σημαίνει πως έχουμε προβλήματα τέτοια που να μας οδηγούν υποχρεωτικά σ’ αυτή τη λύση».



Αύριο ξεκινά στην πίστα του Σακχίρ στο Μπαχρέιν η δεύτερη περίοδος χειμερινών δοκιμών εξέλιξης που θα διαρκέσει 4 μέρες.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Δείτε Επίσης