F1 – Μπαχρέιν: 3η μέρα δοκιμών εξέλιξη (upd)!

Συνεχίστηκε η εξαιρετική απόδοση των μονοθεσίων με κινητήρα Mercedes, ταχύτερος όλων ο Χάμιλτον.

Ένα από τα βασικά στοιχεία της ημέρας ήταν οι πολλές και χρονοβόρες διακοπές καθότι τα μονοθέσια συνεχίζουν να έχουν προβλήματα νεότητας και αξιοπιστίας. Ο λόγος που η διαδικασία απομάκρυνσης των μονοθεσίων καθυστερεί είναι γιατί οι υπεύθυνοι ασφαλείας της πίστας έχουν εντολή από την ομάδα να μην αγγίζουν τα μονοθέσια καθότι υπάρχουν φόβοι να προκληθεί ηλεκτροπληξία λόγω ERS.

Στη McLaren ο Τζένσον Μπάτον έπιασε δουλειά αντικαθιστώντας τον Κέβιν Μάγκνουσεν.
Ο 34χρονος Βρετανός δέχονταν συγχαρητήρια για τον αρραβώνα του με την επί χρόνια συμβία του Τζέσικα Μιτσιμπάτα. Ο ρυθμός του στην πίστα ήταν εφάμιλλος του χθεσινού που πέτυχε ο Μάγκνουσεν. Μόνο ο Χάμιλτον κινήθηκε πιο γρήγορα με την W05 μέρα με τη μέρα φαίνεται όλο και πιο καθαρά πως η Mercedes θα έχει τον πρώτο λόγο στο ξεκίνημα της φετινής σεζόν.

Την ίδια στιγμή στη Lotus συνεχίστηκαν τα προβλήματα με τον Παστόρ Μαλντονάντο
πίσω από το τιμόνι χωρίς όμως ν’ αλλάζει ιδιαίτερα η αξιοπιστία της Ε22. H Βρετανική ομάδα δείχνει σε πολύ δύσκολη θέση καθώς φαίνεται πως και το δεύτερο τετραήμερο δοκιμών περνά πρακτικά ανεκμετάλλευτο γι’ αυτήν.



O Χάμιλτον μπλοκάρει τον εσωτερικό τροχό στα φρένα στο τέλος της πίσω ευθείας στο Μπαχρέιν.


Η Mercedes όπως ανακοίνωσε το πρωί επικεντρώθηκε στην αξιολόγηση
διαφορετικών set - up και εκεί ο Βρετανός είχε την ευκαιρία να πετύχει τον ταχύτερο χρόνο ημέρας. Το απόγευμα για αρκετή ώρα η W05 έμεινε αδρανής και τελικά ο Χάμιλτον επέστρεψε στην πίστα λίγο πριν το φινάλε για να συμπληρώσει ακόμη 22 γύρους. Αύριο για τη Γερμανική εταιρεία αναλαμβάνει ο Νίκο Ρόσμπεργκ.

Μετά το τέλος των δοκιμών ο Χάμιλτον έσταζε μέλι: «Είμαι ικανοποιημένος από το χρόνο που πέτυχα με την πολύ μαλακή γόμα, γιατί τα μονοθέσια έχουν γενικά λιγότερη πρόσφυση από πέρυσι. Ανυπομονώ την επόμενη βδομάδα να ολοκληρώσω την προσομοίωση αγώνα κάτι που δεν πετύχαμε σήμερα γιατί είχαμε πρόβλημα. Είναι θετικό όμως ότι το εντοπίσαμε και το λύσαμε. Το μονοθέσιο ανταποκρίνεται στο οδηγικό μου στυλ και η μονάδας ισχύος είναι καλή, όλα τα μονοθέσια με κινητήρα Mercedes κάνουν πολλά μίλια».

Κανείς εκτός του Τζένσον Μπάτον δεν μπόρεσε να πλησιάσει το χρόνο του Χάμιλτον, ο Βρετανός τελικά κινήθηκε στο ίδιο δευτερόλεπτο σ' ένα πολυάσχολο απόγευμα όπου συμπλήρωσε με τη McLaren 75 γύρους σε σύνολο 103.



Ο Μπάτον κινήθηκε αμέσως στο ρυθμό του Μάγκνουσεν ενδεικτικό της ταχύτητας που έχει η MP4/29.

Αργά το απόγευμα μιλώντας στους δημοσιογράφους ο Μπάτον ήταν στα κέφια του:
« Ξέρουμε πως δεν είμαστε οι ταχύτεροι. Ξέρουμε πως επίσης δεν είμαστε αργοί, το σπουδαίο είναι ότι συμπληρώσαμε πολλούς γύρους. Καταφέραμε να ολοκληρώσουμε χωρίς προβλήματα προσομοίωση αγώνα. Αυτό είναι πολλά υποσχόμενο και ταυτόχρονα δείχνει πόσο δύσκολη ήταν η περσινή χρονιά για μας. Μου αρέσει που βλέπω τον ενθουσιασμό να επιστρέφει στη McLaren».

Στη Red Bull τα προβλήματα συνεχίστηκαν μετά τη χθεσινή μέρα όπου ο Φέτελ συμπλήρωσε ικανοποιητικό αριθμό γύρων (59). Σήμερα ο Ρικιάρντο περιορίστηκε στους 28 γύρους καθότι ανέκυψε κάποιο μηχανικό πρόβλημα στην ανάρτηση που οι μηχανικοί επέλεξαν να επιδιορθώσουν κατά τη διάρκεια της ημέρας ώστε αύριο να μπορούν να κάνουν δοκιμές στησίματος του μονοθεσίου.

Ο 25χρονος Ντανιέλ Ρικιάρντο είναι εκ φύσεως αισιόδοξος άνθρωπος: «ΟΚ ήταν, έκανα κάποιους γύρους ήθελα περισσότερους όπως ο Σεμπ που έκανε πάνω από 50 χτες αλλά αυτό δείχνει πως προοδεύουμε. Ελπίζω να είμαστε έτοιμοι για περισσότερα αύριο. Τα κομμάτια στο παζλ αρχίζουν να συντίθενται. Θα θέλαμε να φάμε μια μεγάλη μπουκιά αλλά αυτά δεν γίνονται έτσι χρειάζεται υπομονή. Είμαστε στη σωστή κατεύθυνση».



Έκπληκτος ο Ρικιάρντο προσπαθεί να καταλάβει που είναι το πρόβλημα...

Τα προβλήματα παρέμειναν στο στρατόπεδο της Renault και στην άλλη μεγάλη ομάδα με την οποία συνεργάζεται η γαλλική εταιρεία κατασκευής κινητήρων. Η Lotus E22 έμεινε δυο φορές στην πίστα στα χέρια του Παστόρ Μαλντονάντο που ανέλαβε σήμερα από το Γκροζάν.
Οι χρόνοι πάντως έδειξαν πως η Ε22 έχει τη δυναμική.

Αναφερόμενος στο τι αντιμετωπίζουν ο επικεφαλής της ομάδας
στην πίστα Άλαν Περμάν σημείωσε: «Ξεκινήσαμε με αισιόδοξα μηνύματα το πρωί. Ο Παστόρ προσαρμόστηκε και προοδεύαμε με το μονοθέσιο. Όμως το απόγευμα είχαμε πρόβλημα με το κιβώτιο. Η Renault έλυσε το θέμα λογισμικού και του χώρου αποθήκευσης ενέργειας οπότε είμαστε στη σωστή κατεύθυνση. Εμείς εντοπίσαμε το πρόβλημα του κιβωτίου, περιμένουμε νέα εξαρτήματα από το Έστον για να το επιλύσουμε. Λόγω απόστασης μπορεί να μην είμαστε οι πρώτοι που θα ξεκινήσουμε αύριο τις δοκιμές».

Ο Μαλντονάντο που για πρώτη φορά οδήγησε με τα χρώματα της Lotus τόνισε: «Είναι σπουδαίο πως ολοκλήρωσα την πρώτη μέρα με την ομάδα παρότι δεν έκανα όσους γύρους θα ήθελα. Το μονοθέσιο είναι καλό και είναι ευχαρίστηση να δουλεύω με τα μέλη της ομάδας. Ανυπομονώ να οδηγήσω περισσότερο αύριο».



Σήμερα ήταν η πρώτη μέρα δοκιμών του Μαλντονάντο για λογαριασμό της Lotus.


Μετά από αρκετές μέρες χωρίς προβλήματα η Ferrari σήμερα είχε κάποιο θέμα
με την τηλεμετρία όπως ανακοίνωσε.  Ο Ράικονεν έμεινε άπραγος αρκετές ώρες προτού συμπληρώσει 24  γύρους στο τέλος της ημέρας. Στο τέλος της ημέρας η ανακοίνωση της Ferrari ανέφερε: «Σήμερα το πρόγραμμα περιελάμβανε αεροδυναμική αξιολόγηση, σετάρισμα και εκκινήσεις. Μετά από 12 γύρους υπήρξε πρόβλημα με τη μετάδοση δεδομένων τηλεμετρίας. Χρειάστηκε να καλιμπράρουμε και να ενεργοποιήσουμε εκ νέου το σύστημα. Από κει και πέρα συνεχίσαμε το πρόγραμμα σεταρίσματος».

Από την πλευρά του ο Ράικονεν πρόσθεσε: «Δεν κάναμε όσα χιλιόμετρα θέλαμε, παρότι το πρόβλημα που αντιμετωπίσαμε ήταν μικρό. Πήρε όμως χρόνο για να επιδιορθωθεί. Άρχισα να συνηθίσω μέσα στο κόκπιτ και να μαθαίνω κάποια συστήματα που αλλάζουν το ζύγισμα του μονοθεσίου».



O Ράικονεν έχει εντυπωσιάσει τους ανθρώπους της Ferrari με την εργατικότητά του.

Η Sauber ήταν η μόνη ομάδα με κινητήρα Ferrari, που συμπλήρωσε σήμερα
ικανοποιητικό αριθμό γύρων. Ο Άντριαν Σούτιλ έδωσε τη θέση του στο νεαρό Μεξικάνο Εστέμπαν Γκουτιέρεζ ο οποίος συμπλήρωσε 520km σε 96 γύρους σχεδόν 2 GP! Μιλώντας σχετικά ο 21χρονος πιλότος είπε: «Ήταν μια μέρα προόδου. Κάναμε αρκετούς γύρους και πολλούς συνεχόμενα. Είχαμε κάποια μικρά θέματα που τα επιλύσαμε γρήγορα. Δοκίμασα με φρέσκα ελαστικά και πήρα μια γεύση από το πώς θα είναι σε δοκιμές και αγώνα. Αν μπορώ να προβλέψω πως θα αντιδράσουν τα ελαστικά σε κάθε περίπτωση τότε μπορώ να πάρω το μέγιστο από αυτά». Αύριο τελευταία μέρα δοκιμών για τη Sauber θα οδηγήσει ο Σούτιλ.




Ο Εστέμπαν Γκουτιέρεζ συμπλήρωσε 96 γύρους σήμερα στο τιμόνι της C33 ενδεικτικό της αξιοπιστίας της μονάδας ισχύος της Ferrari.
 

Συνολικά οι σημερινοί χρόνοι ήταν:


Θέση Πιλότος              Ομάδα                    Χρόνος     Διαφορά Γύροι

 1. Lewis Hamilton        Mercedes                 1m34.263s           67

 2. Jenson Button         McLaren-Mercedes         1m34.976s  +0.713s  103

 3. Felipe Massa          Williams-Mercedes        1m37.066s  +2.803s  60

 4. Esteban Gutierrez     Sauber-Ferrari           1m37.180s  +2.917s  96

 5. Sergio Perez          Force India-Mercedes     1m37.367s  +3.104s  57

 6. Kimi Raikkonen        Ferrari                  1m37.476s  +3.213s  44

 7. Daniil Kvyat          Toro Rosso-Renault       1m38.974s  +4.711s  57

 8. Pastor Maldonado      Lotus-Renault            1m39.642s  +5.379s  26

 9. Daniel Ricciardo      Red Bull-Renault         1m40.781s  +6.518s  28

10. Marcus Ericsson       Caterham-Renault         1m42.130s  +7.867s  98

11. Max Chilton           Marussia-Ferrari         1m46.672s  +12.409s  4

12. Valtteri Bottas       Williams-Mercedes                            55




Η πραγματική δουλειά για τους μηχανικούς ξεκινά με την ολοκλήρωση της δραστηριότητας στην πίστα. Ανάλυση, αξιολόγηση, εφαρμογή. Οι κορυφαίες ομάδες έχουν δυο γκρουπ εργαζομένων. Το ένα πιάνει δουλειά όταν ξεκινούν οι δοκιμές και το άλλο όταν σταματούν. Τα πιτ δε μένουν ποτέ άδεια αυτές τις μέρες στο Μπαχρέιν.




Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr