GP Αυστραλίας: Ο Χάμιλτον στην pole

Η βροχή που άρχισε να πέφτει στην πρώτη περίοδο των κατατακτήριων δοκιμών δυσκόλεψε ακόμη περισσότερο το έργο πιλότων και μηχανικών.

Τα ψέματα, τελείωσαν η νέα υβριδική εποχή της F1, ξεκίνησε σήμερα στο Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης με τη βροχή να δίνει στην προσπάθεια των ομάδων ένα δραματικό τόνο. Σημειώστε πως οι πιλότοι οδήγησαν για πρώτη φορά σε τέτοιες συνθήκες και με set - up δοκιμών τα νέα υπερτροφοδοτούμενα μονοθέσια που όπως οι ίδοι λένε είναι πολύ πιο δύσκολο να τα κατευθύνεις στη βροχή. 

Το ξεκίνημα της αντίστροφης μέτρησης του Q1
(σ.σ: πλέον διαρκεί 18 λεπτά) βρήκε όλους τους πιλότους να βγαίνουν νωρίς στην πίστα καθώς η πρόβλεψη έκανε λόγω για μια μπόρα από λεπτό σε λεπτό. Στη ρώσικη ρουλέτα όπως εξελίχθηκε πιάστηκαν οι τρεις από τους τέσσερις πιλότους (Έρικσον, Μπιανσί, Τσίλτον) των μικρών ομάδων Marussia και Caterham ενώ ο Κομπαγιάσι κατάφερε να προκριθεί στην 16αδα. Εκτός παιχνιδιού βρέθηκαν επίσης οι δυο Lotus και ο Γκουτιέρεζ με τη Sauber. Τόσο ο Μεξικάνος πιλότος όσο και ο Βάλτερι Μπότας υπόκεινται σε ποινή 5 θέσεων στην εκκίνηση διότι οι μηχανικοί τους χρειάστηκε ν' αλλάξουν κιβώτιο (8τάχυτο). Επιπλέον το διευρυμένο ωράριο που επέλεξαν σπάζοντας το σχετικό όριο οι μηχανικοί των Lotus και Marussia δε βοήθησαν τις δυο ομάδες να προκριθούν στη 16αδα. Η Lotus χτες αντιμετώπισε πρόβλημα με διαρροή λαδιού στο κιβώτιο του Γκροζάν, στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών και μετά προβλήματα λογισμικού, turbo και σπασμένης ανάρτησης στη δεύτερη περίοδο. Ο Μαλντονάντο έμεινε εντελώς άπραγος στις δυο περιόδους λόγω ηλεκτρικών προβλημάτων. Σήμερα συμπλήρωσε μόλις 15 γύρους στα ελεύθερα ενώ ο Γκροζάν 4. Στα αξιοσημείωτα του Q1 ένα γλίστρημα του Φέτελ που απέφυγε τον τοίχο σαν από θαύμα, η νευρικότητα στη Ferrari με τον Αλόνσο να ζητά επιτακτικά τη μαλακή γόμα και να ξεκινά την προσπάθειά του μ' αυτή μπλοκάροντας τους τροχούς αλλά και η πολύ δυνατή εμφάνιση των Ρικιάρντο και Μάγκνουσεν.



O Βάλτερι Μπότας προσπαθεί να κρατήσει τη Williams εντός πίστας στο βρεγμένο Άλμπερτ Παρκ

Στο Q2 ήταν επιβεβλημένη η χρήση ενδιάμεσων ελαστικών
ενώ η πίστα που στέγνωνε έκρυβε πολλές παγίδες. Όλοι περίμεναν να βγουν τελευταία στιγμή δημιουργήθηκε κυκλοφοριακό και τελικά αυτός που πιάστηκε εξ απίνης ήταν ο Ράικονεν με τη Ferrari. Ο Φινλανδός έχασε τον έλεγχο της F14T ενώ επέστρεφε στα πιτ. Νωρίτερα είχε ολοκληρώσει την προσπάθεια να βελτιώσει το χρόνο του. Ο ίδιος παραδέχτηκε μετά: "Το κυκλοφοριακό δε μου επέτρεψε να κάνω καλό χρόνο. Επέστρεφα στα πιτ και αποσπάστηκε η προσοχή μου ενώ ρύθμιζα κάποιους διακόπτες, πάτησα στο κερμπ και γλίστρησα. Ευτυχώς δεν έπαθε κάτι σοβαρό το μονοθέσιο".



Ο Ράικονεν έχασε τον έλεγχο της Ferrari επιστρέφοντας στα πιτ και ενώ ο χρόνος του δεν του έδινε πρόκριση στη 10αδα.

Εκτός δεκάδας έμεινε και ο παγκόσμιος πρωταθλητής Σεμπάστιαν Φέτελ, τη στιγμή που ο teammate του Ντανιέλ Ρικιάρντο ήταν 2ος. Ο Φέτελ μόλις πέρασε τη γραμμή τερματισμού κοίταξε στην γιγαντοοθόνη να δει που κατετάγη και όταν τον ενημέρωσαν στο team radio για τη θέση του τους απάντησε όχι ιδιαίτερα χαρούμενος : "Το είδα". Ένας ακόμη παγκόσμιος πρωταθλητής και πολυνίκης στο Άλμπερτ Παρκ ο Τζένσον Μπάτον έμεινε εκτός ενώ ο ρούκι teammate του Κέβιν Μάγκνουσεν προκρίθηκε στη μάχη της 10αδας. Εκτός έμειναν επίσης οι Πέρεζ (Force India), Σούτιλ (Sauber) και Κομπαγιάσι (Caterham).

Οι οδηγοί που προκρίθηκαν στη 10αδα με βάση τις φετινές αλλαγές στους αθλητικούς κανονισμούς θα πρέπει αύριο να εκκινήσουν τον αγώνα με τα ελαστικά που σημείωσαν τον ταχύτερο χρόνο στο Q2. Φυσικά η χρήση των ενδιάμεσων ελαστικών άρει ειδικά για τον αυριανό αγώνα αυτή την υποχρέωση. Επίσης στο Q3  (σ.σ: πλέον διαρκεί 12 λεπτά για να είναι εύκολο χρονικά να γίνουν 2 προσπάθειες) κάθε οδηγός έχει στη διάθεσή του ένα επιπλέον σετ ελαστικών της εκάστοτε πιο μαλακής γόμας μόνο γι' αυτή την περίοδο.

Βέβαια σήμερα όλοι ξεκίνησαν το Q3 με τα βρόχινα ελαστικά της Pirelli εκτός από τον Αλόνσο που έβαλε την ενδιάμεση γόμα. Ο Ισπανός δεν πέτυχε κάτι σπουδαίο καθώς η ώρα των ενδιάμεσων ήταν στο φινάλε. Εκεί ο Λιούις Χάμιλτον έδειξε πως την κρίσιμη στιγμή έχει αυτό το κάτι παραπάνω υπό βροχή πετυχαίνοντας την πρώτη pole της χρονιάς. Ακούστηκε μάλιστα να ρωτάει στο team radio: " Ήταν αρκετή αυτή η προσπάθεια;" Την ίδια στιγμή ο τοπικός ήρωας Ντανιέλ Ρικιάρντο έφερε τη Red Bull στη 2η θέση, αυτό κι αν ήταν έκπληξη δεδομένων των προβλημάτων της ομάδας στις δοκιμές. Οι άνθρωποι της ομάδας πανηγύριζαν σα να είχαν κάνει το 1-2, δικαιολογημένα. Μεγάλη έκπληξη από το Μάγκνουσεν που έφερε τη McLaren στην 4η θέση μπροστά από το μονίμως νευριασμένο Αλόνσο που είναι και πάλι στη συνήθη 5η θέση. Ο Κβιάτ έχασε τον έλεγχο της Toro Rosso,  οι μηχανικοί της ομάδας έχουν πολύ δουλειά απόψε. Αυτό δεν εμπόδισε το νεαρό Ρώσο να βρεθεί μπροστά από τις Williams. Τέλος ακόμη μια εντυπωσιακή εμφάνιση από το Νίκο Χούλκενμπεργκ που στο βρεγμένο έδωσε απτά δείγματα γραφής του ταλέντου του.



Ο περσινός πρωταθλητής και poleman στο Άλμπερτ Παρκ ,Σεμπάστιαν Φέτελ, μιλά στους δημοσιογράφους μετά τη σημερινή μέτρια εμφάνιση στις κατατακτήριες δοκιμές.

Ο Φέτελ που δεν έχει συνηθίσει να χάνει από τον teammate του, είδε σήμερα το Ρικιάρντο 11 θέσεις πιο ψηλά στην κατάταξη: "Νομίζω κάναμε ένα μεγάλο βήμα προόδου. Σίγουρα δεν είμαι ευχαριστημένος που έμεινα εκτός 10αδας. Το μονοθέσιο είναι γρήγορο αλλά εγώ δεν είχα όσα χρειάζονταν. Μπράβο στο Ρικιάρντο, η αξιοπιστία θα είναι κλειδί αύριο". Από την ομάδα ξεκαθαρίστηκε ότι υπήρχε πρόβλημα στη χαρτογράφηση της μονάδας ισχύος του Φέτελ, η RB10 είχε λιγότερη δύναμη και ήταν σαφώς πιο δυσκολοδήγητη. Λέτε ν' άλλαξε πλευρά στο γκαράζ η κακοτυχία;

Ο Χάμιλτον έγραψε ιστορία σήμερα σημειώνοντας την 1η pole position στη νέα εποχή της F1, την 100στή pole position για μονοθέσια με κινητήρα Mercedes και την 32η της καριέρας του, ισοφαρίζοντας το Νάιτζελ Μάνσελ στη σχετική λίστα. Μιλώντας στους δημοσιογράφους τόνισε: " Ήταν πολύ δύσκολα για όλους μας σήμερα στις δοκιμές. Ήμασταν στο όριο με τα ελαστικά και ήταν δύσκολο να επιλέξεις τη σωστή χάραξη. Για πρώτη φορά οδήγησα το μονοθέσιο στο όριο σε βρεγμένο οδόστρωμα, ένιωθα σπουδαία η ομάδα έχει κάνει πολύ καλή δουλειά. Ανυπομονώ για τον αγώνα αύριο".



O Αλόνσο σήμερα στο Άλμπερτ Παρκ άφησε την αίσθηση πως θα μπορούσε να πετύχει κάτι περισσότερο.


Ο Αλόνσο μιλώντας στους δημοσιογράφους μετά το τέλος των δοκιμών
θέλησε να κρατήσει χαμηλά τις προσδοκίες της Ferrari: "Πρέπει να ανέβουμε δυο θέσεις αύριο για να βρεθούμε στο βάθρο. όμως δε μπορεί να θεωρείται δεδομένο ότι θα τερματίσουμε τον αγώνα. πρώτη προτεραιότητα είναι να τερματίσουμε. Μπορεί αυτό να ακούγεται πεσιμιστικό αλλά ακόμη και αυτός που βρίσκεται στην pole δεν μπορεί να είναι σίγουρος πως θα τερματίσει τον αγώνα. Αν τερματίσουμε ίσως μπορέσουμε ν' ανεβούμε στο βάθρο".

Ο μεγάλος αγώνας που αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον είναι προγραμματισμένος γι' αύριο στις 08:00 ώρα Ελλάδος (ΟΤΕ). Θα μεταδοθεί από τον Alpha στις 14:10.

Συνολικά η σημερινή κατάταξη ήταν:

Θέση Πιλότος            Ομάδα                 Χρόνος     Διαφορά

 1.  Lewis Hamilton     Mercedes              1m44.231s

 2.  Daniel Ricciardo   Red Bull-Renault      1m44.548s  +0.317s

 3.  Nico Rosberg       Mercedes              1m44.595s  +0.364s

 4.  Kevin Magnussen    McLaren-Mercedes      1m45.745s  +1.514s

 5.  Fernando Alonso    Ferrari               1m45.819s  +1.588s

 6.  Jean-Eric Vergne   Toro Rosso-Renault    1m45.864s  +1.633s

 7.  Nico Hulkenberg    Force India-Mercedes  1m46.030s  +1.799s

 8.  Daniil Kvyat       Toro Rosso-Renault    1m47.360s  +3.129s

 9.  Felipe Massa       Williams-Mercedes     1m48.079s  +3.848s

10.  Valtteri Bottas    Williams-Mercedes     1m48.147s  +3.916s

                   Χρόνος εισόδου στο Q3:           1m44.331s      

11.  Jenson Button      McLaren-Mercedes      1m44.437s  +2.173s

12.  Kimi Raikkonen     Ferrari               1m44.494s  +2.230s

13.  Sebastian Vettel   Red Bull-Renault      1m44.668s  +2.404s

14.  Adrian Sutil       Sauber-Ferrari        1m45.655s  +3.391s

15.  Kamui Kobayashi    Caterham-Renault      1m45.867s  +3.603s

16.  Sergio Perez       Force India-Mercedes  1m47.293s  +5.029s

                   Χρόνος εισόδου στο Q2:           1m34.274s     

17.  Max Chilton        Marussia-Ferrari      1m34.293s  +4.118s

18.  Jules Bianchi      Marussia-Ferrari      1m34.794s  +4.619s

19.  Esteban Gutierrez  Sauber-Ferrari        1m35.117s  +4.942s

20.  Marcus Ericsson    Caterham-Renault      1m35.157s  +4.982s

21.  Romain Grosjean    Lotus-Renault         1m36.993s  +6.818s

22.  Pastor Maldonado   Lotus-Renault

 


H συμβία του Άντριαν Σούτιλ, Τζένιφερ Μπεκς φορώντας μπλουζάκι με τον αριθμό του Γερμανού πιλότου μπροστά στα πιτ της Sauber.




Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr