GP Μαλαισίας: Ταχύτερες οι Mercedes στα ελεύθερα(upd)!
Το σκηνικό αλλάζει καθώς Ferrari και Red Bull φάνηκαν σαφώς βελτιωμένες σε ρυθμό αγώνα και αν η κατάσταση παραμείνει ως έχει πιθανότατα θα έχουμε εντυπωσιακή μάχη την Κυριακή για το βάθρο.
Η πρώτη περίοδος δοκιμών ξεκίνησε με τους πιλότους να χρησιμοποιούν την πιο σκληρή από τις δυο διαθέσιμες γόμες. Στη συγκεκριμένη περίπτωση τη σκληρή γόμα (σ.σ: πορτοκαλί χρώμα). Η εικόνα των πρώτων γύρων ήταν γλιστρήματα του πίσω μέρους και μπλοκαρίσματα τροχών στο φρενάρισμα στη σκονισμένη πίστα. Οι Αλόνσο και Μάσα είχαν δυο θεαματικά τετακέ. Η McLaren του Μάγκνουσεν έμεινε με πρόβλημα στη μονάδα ισχύος στην είσοδο του pit lane. Ένας αισθητήρας θερμοκρασίας στην εξάτμιση έδινε υπέρμετρα υψηλές ενδείξεις.
Ο Χάμιλτον χρησιμοποιεί την ίδια μονάδα ισχύος που δημιούργησε το πρόβλημα στην Αυστραλία όπου λειτουργούσαν σωστά οι πέντε από τους έξι κυλίνδρους. Αυτό δεν τον εμπόδισε να σημειώσει σήμερα τον ταχύτερο χρόνο στην πρώτη περίοδο δοκιμών αν και ο Ράικονεν με τη Ferrari ήταν σχετικά κοντά. Θυμίζουμε ότι με βάση τους φετινούς κανονισμούς κάθε πιλότος έχει στη διάθεσή του 5 μονάδες ισχύος. Ο Νίκο Ρόσμπεργκ με την άλλη Mercedes φάνηκε ν’ αντιμετωπίζει πρόβλημα με την κατανομή της πέδησης στην αρχή της περιόδου. Ειδικότερα ο Ρόσμπεργκ είχε θέμα με μπλοκάρισμα των πίσω τροχών. Προβλημάτων συνέχεια για τη Lotus ο Γκροζάν είχε πρόβλημα με το μικρό ηλεκτροκινητήρα του υπερτροφοδότη ενώ ο Μαλντονάντο έμεινε άπραγος χωρίς να χρονομετρηθεί. Αντίστοιχα και στη Force India ο Πέρεζ έμεινε άπραγος ενόσω οι μηχανικοί του δούλευαν στο μονοθέσιο.
Η μέση γόμα της Pirelli φέρει άσπρο χρώμα στο πλάι...
Η δεύτερη περίοδος δοκιμών ξεκίνησε με τους χρόνους να βελτιώνονται καθώς οι πιλότοι χρησιμοποίησαν και την πιο μαλακή γόμα εκ των δυο διαθέσιμων από την Pirelli, στη συγκεκριμένη περίπτωση τη μέση γόμα (σ.σ: άσπρο χρώμα). Στην προσομοίωση αγώνα φάνηκε οι Ferrari και Red Bull να έχουν παραπλήσιο ρυθμό με τις Mercedes ενώ όλοι λίγο ή περισσότερο αντιμετώπισαν προβλήματα φθοράς των πίσω ελαστικών. Σε κάποια στιγμή ο Χάμιλτον πήρε εντολή από την ομάδα να προσέξει την στιγμιαία κατανάλωση που ξεπερνούσε το όριο των 100kg/hr. Στη Ferrari αποκάλυψαν πως στην αρχή του αγώνα στην Αυστραλία η απόδοση του ERS ήταν μειωμένη λόγω μιας δυσλειτουργίας του λογισμικού της FIA, το οποίο πιστοποιεί ότι η επιπλέον ώθηση της ηλεκτρικής ενέργειας χρησιμοποιείται μετά τα 100km/h. Οι Αλόνσο και Ράικονεν είχαν λιγότερη δύναμη από ανάκτηση ενέργειας μέχρι το πρώτο πιτ στοπ ενώ ειδικά στους πρώτους δυο γύρους δεν είχαν καθόλου. Από τη FIA τροποποίησαν το λογισμικό για να μην συμβεί ξανά αυτό. Η Lotus του Μαλντονάντο δεν εμφανίστηκε στην πίστα ούτε στη 2η περίοδο, το πρόβλημα ήταν στον υπερτροφοδότη του θερμικού κινητήρα. Αντίστοιχα ο Γκροζάν με την άλλη Lotus έμεινε από κιβώτιο, η βρετανική ομάδα μοιάζει να συνεχίζει τις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης που δεν μπόρεσε να κάνει σωστά. Στην Caterham του Κομπαγιάσι το πρόβλημα βρίσκονταν στη μονάδα αποθήκευσης ενέργειας.
O νικητής του προηγούμενου αγώνα, Νίκο Ρόσμπεργκ μιλά στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου.
Ο νικητής της πρεμιέρας, Νίκο Ρόσμπεργκ (Νο 6) και ταχύτερος σήμερα στη Σεπάνγκ, σημείωσε: «Οι συνθήκες σήμερα ήταν ακραίες. Με τόσο υψηλές θερμοκρασίες είναι μεγάλη πρόκληση να λειτουργούν όλα σωστά. Το μονοθέσιο είναι στο όριο και η θερμική καταπόνηση των ελαστικών μεγαλύτερη από το αναμενόμενο, το πίσω μέρος γλιστρά περισσότερο φέτος ίσως και γιατί έχουμε μικρότερη αεροδυναμική απόδοση. Είχαμε κάποια θέματα και δε μεγιστοποιήσαμε την απόδοσή μας. Οι ανταγωνιστές δείχνουν να μείωσαν τη διαφορά από την Αυστραλία οπότε απόψε έχουμε δουλειά».
Από την πλευρά του ο έτερος πιλότος της Mercedes, Λιούις Χάμιλτον (Νο 44) συμπλήρωσε: «Είμαι ικανοποιημένος από την πρόοδο που επιδείξαμε στις δυο περιόδους σήμερα. Το μονοθέσιο δίνει καλή αίσθηση πρέπει να επικεντρωθούμε στην κατανόηση των ελαστικών και να πετύχουμε το σωστό ζύγισμα για τη συνέχεια. Είναι ένας από τους πιο δύσκολους αγώνες του προγράμματος».
Μιλώντας μετά την ολοκλήρωση των δοκιμών ο παγκόσμιος πρωταθλητής και περσινός νικητής του αγώνα Σεμπάστιαν Φέτελ (Νο 1) τόνισε: «Νομίζω ότι είχαμε μια καλή μέρα, προφανώς οι χρόνοι της Παρασκευής δε σημαίνουν και πολλά, όμως νιώθω καλά να είμαι εκεί ψηλά κοντά στους κορυφαίους. Είχαμε μια αναμενόμενη πορεία σήμερα όχι τέλεια, υπάρχουν ακόμη θέματα προς επίλυση στο λογισμικό. Έχουμε ακόμη πολλά να μάθουμε αλλά αισθάνομαι χαρούμενος».
Από την πλευρά του ο Ρικιάρντο (Νο 3) πρόσθεσε πως η RB10 χρειάζεται βελτίωση σε ρυθμό αγώνα: «Έχουμε περιθώρια βελτίωσης και ελπίζω απόψε να τα διανύσουμε. Η υγρασία είναι η μεγαλύτερη πρόκληση εδώ, αλλά όλα καλά μας σκληραγωγεί».
Συγκρατημένη αισιοδοξία στο στρατόπεδο της Ferrari με το Ράικονεν επιτέλους να χαμογελά: «Σίγουρα ήταν μια πολύ πιο θετική μέρα σε σύγκριση με την Παρασκευή στη Μελβούρνη. Ένιωθα πιο άνετα στην F14T σήμερα. Δεν είχαμε προβλήματα αλλά έχουμε πολύ δουλειά ακόμη». Ο Φινλανδός νικητής στο συγκεκριμένο αγώνα δυο φορές (2003, 2008) κινήθηκε σε ρυθμό εφάμιλλο των Mercedes.
Από την πλευρά του ο Αλόνσο, 3 φορές νικητής στο συγκεκριμένο αγώνα (2005, 2007, 2012 με 3 διαφορετικές ομάδες) συμπλήρωσε: «Μαθαίνουμε ακόμη κάτι λογικό καθώς είμαστε στην αρχή του πρωταθλήματος. Για να δούμε που βρισκόμαστε σε σχέση με τον ανταγωνισμό θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι αύριο ή και μεθαύριο. Για μας πήγαν όλα καλά δεν είχαμε προβλήματα και συμπληρώσαμε τους γύρους που είχαμε στόχο».
O Ράικονεν σήμερα φάνηκε για πρώτη φορά να βολεύεται πίσω από το τιμόνι της F14T.
Οι κατατακτήριες δοκιμές θα διεξαχθούν αύριο στις 10:00 ώρα Ελλάδος.
Συνολικά οι σημερινοί χρόνοι ήταν:
Πρώτη περίοδος
Θέση Πιλότος Ομάδα Χρόνος Διαφορά Γύροι |
1. Lewis Hamilton Mercedes 1m40.691s 19 |
2. Kimi Raikkonen Ferrari 1m40.843s +0.152s 20 |
3. Nico Rosberg Mercedes 1m41.028s +0.337s 19 |
4. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m41.111s +0.420s 20 |
5. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 1m41.274s +0.583s 18 |
6. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault 1m41.402s +0.711s 15 |
7. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m41.523s +0.832s 9 |
8. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1m41.642s +0.951s 19 |
9. Felipe Massa Williams-Mercedes 1m41.686s +0.995s 23 |
10. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1m41.830s +1.139s 22 |
11. Fernando Alonso Ferrari 1m41.923s +1.232s 14 |
12. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 1m42.117s +1.426s 20 |
13. Adrian Sutil Sauber-Ferrari 1m42.365s +1.674s 21 |
14. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault 1m42.869s +2.178s 21 |
15. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m42.904s +2.213s 23 |
16. Jules Bianchi Marussia-Ferrari 1m43.825s +3.134s 18 |
17. Marcus Ericsson Caterham-Renault 1m45.775s +5.084s 24 |
18. Max Chilton Marussia-Ferrari 1m46.911s +6.220s 10 |
19. Kamui Kobayashi Caterham-Renault 1m51.180s +10.489s 5 |
20. Sergio Perez Force India-Mercedes 2 |
21. Pastor Maldonado Lotus-Renault 2 |
22. Romain Grosjean Lotus-Renault 4 |
Δεύτερη περίοδος
Θέση Πιλότος Ομάδα Χρόνος Διαφορά Γύροι |
1. Nico Rosberg Mercedes 1m39.909s 30 |
2. Kimi Raikkonen Ferrari 1m39.944s +0.035s 30 |
3. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m39.970s +0.061s 30 |
4. Lewis Hamilton Mercedes 1m40.051s +0.142s 32 |
5. Fernando Alonso Ferrari 1m40.103s +0.194s 29 |
6. Felipe Massa Williams-Mercedes 1m40.112s +0.203s 34 |
7. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 1m40.276s +0.367s 29 |
8. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m40.628s +0.719s 28 |
9. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1m40.638s +0.729s 35 |
10. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1m40.691s +0.782s 34 |
11. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault 1m40.777s +0.868s 33 |
12. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 1m41.014s +1.105s 20 |
13. Adrian Sutil Sauber-Ferrari 1m41.257s +1.348s 28 |
14. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault 1m41.325s +1.416s 32 |
15. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m41.407s +1.498s 34 |
16. Sergio Perez Force India-Mercedes 1m41.671s +1.762s 25 |
17. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m42.531s +2.622s 14 |
18. Max Chilton Marussia-Ferrari 1m43.638s +3.729s 20 |
19. Jules Bianchi Marussia-Ferrari 1m43.752s +3.843s 29 |
20. Marcus Ericsson Caterham-Renault 1m45.703s +5.794s 31 |
21. Kamui Kobayashi Caterham-Renault 0 |
22. Pastor Maldonado Lotus-Renault 0 |
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr