GP Μπαχρέιν: Επική μάχη Μercedes!
Απίστευτη η εξέλιξη του χθεσινού αγώνα, όλος ο πλανήτης παρακολούθησε μοναδικές στιγμές με τις δυο Mercedes να μονομαχούν μέχρις εσχάτων για τη νίκη.
Παρότι θα περίμενε κανείς ότι κάπου εκεί η μεταξύ των μάχη θα οριοθετούνταν με εντολές οι Χάμιλτον και Ρόσμπεργκ έδωσαν συγκλονιστική παράσταση. Στην αρχή ο Χάμιλτον έφτιαξε διαφορά αλλά στο τέλος της διάρκειας ζωής του 1ου σετ ελαστικών ο Ρόσμπεργκ τον έφτασε και τον πέρασε. Ο Χάμιλτον δεν πτοήθηκε και μετά από λίγες στροφές ανέκτησε την πρωτοπορία.
Στη Mercedes αποφάσισαν για να μειώσουν το ρίσκο ν' αλλάξουν στρατηγική στο Ρόσμπεργκ. Του έβαλαν μέση γόμα στο δεύτερο μέρος του αγώνα και η διαφορά ανάμεσα στα δυο Mercedes άνοιξε στα 8 sec. Κάπου εκεί η στιγμή του αγώνα ανέτρεψε τα δεδομένα. Ο Μαλντονάντο βγαίνοντας από τα πιτ έπεσε πάνω στο Γκουτιέρεζ. Ο οδηγός από τη Βενεζουέλα χτύπησε με τη Lotus τη Sauber του Μεξικάνου και την απογείωσε. Η C33 έκανε δυο στροφές στον αέρα προτού προσγειωθεί ευτυχώς για όλους με τη σωστή φορά. Οι αγωνοδίκες θεώρησαν υπαίτιο το Μαλντονάντο και του επέβαλαν ποινή στάσης 10 δευτερολέπτων.
Στην εκκίνηση ο Χάμιλτον πέρασε το Ρόσμπεργκ και έστριψε πρώτος.
Οι αγωνοδίκες δεν περιορίστηκαν σ’ αυτή την ποινή αλλά μετά το τέλος του αγώνα ανακοίνωσαν την απόφασή τους να επιβάλλουν και ποινή 5 θέσεων στην εκκίνηση του Κινέζικου GP στο Μαλντονάντο. Επιπλέον ο πιλότος της Lotus πήρε 3 βαθμούς ποινής στο ποινολόγιο, αν φτάσει τους 12 βαθμούς μέσα στη χρονιά, προβλέπεται αποκλεισμός από έναν αγώνα. Κοιτώντας το βίντεο καρέ καρέ φαίνεται αρχικά να βρίσκει η εμπρός αεροτομή της Lotus το πάτωμα της Sauber και αμέσως μετά ο πίσω τροχός του Γκουτιέρεζ ανασηκώνεται από το χτύπημα του εμπρός τροχού του Μαλντονάντο.
O Γκουτιέρεζ βλέπει την πίστα ανάποδα!
Η χρήση του αυτοκινήτου ασφαλείας ήταν επιβεβλημένη μέχρι να καθαρίσει η πίστα από τα συντρίμμια. Από τα πιτ της Mercedes ακούστηκε ο Πάντι Λόου να προτρέπει τους δυο οδηγούς να τερματίσουν με ασφάλεια. Σαν να μην τον άκουσαν οι Χάμιλτον και Ρόσμπεργκ μονομάχησαν όδα με ρόδα, πτέρυγα με πτέρυγα μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας. Τελικός νικητής ο Χάμιλτον με το Ρόσμπεργκ να δείχνει στεναχωρημένος στο βάθρο.
Με μπλοκαρισμένους τους τροχούς και οι δυο πιλότοι της Mercedes προσπαθούν να βρουν τη πιο σωστή γραμμή για να στρίψουν.
Πίσω τους έκανε την έκπληξη τερματίζοντας τρίτος με τη Force India, ο Σέρτζιο Πέρεζ.
O Μεξικάνος πιλότος επέστρεψε στο βάθρο με τη Force India μετά από μια άγονη χρονιά με τη McLaren. Ο Πέρεζ εκκινούσε 4ος εκμεταλλεύτηκε την ολιγωρία του Μπότας και τη στρατηγική της Force India για να βρεθεί στο βάθρο. Για να το πετύχει βέβαια αυτό χρειάστηκε να δώσει μάχες τόσο με τον teammate του Νίκο Χούλκενμπεργκ όσο και με το Ρικιάρντο.
Ο Αυστραλός πιλότος της Red Bull που εκκινούσε 13ος έδωσε ρεσιτάλ οδήγησης. Καταρχάς πέρασε δυο φορές το Φέτελ και τελικά τερμάτισε μπροστά του στην 4η θέση. Κάποια στιγμή ο Ρικιάρντο είχε μια εκπληκτική μονομαχία με το Ράικονεν όπου εντυπωσίασε με το καθαρό μυαλό του και τον τρόπο που ολοκλήρωσε το προσπέρασμα.
Απογοήτευσαν οι Ferrari που δείχνουν να υστερούν σε όλα. Σε ισχύ, σε αεροδυναμική, σε ισορροπία κρατήματος. Τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα για την Ιταλική ομάδα, απαιτείται άμεση βελτίωση της εικόνας της.
Ο Χάμιλτον (αριστερά) νικητής πλέον του αγώνα, έχει μόλις βγει από το μονοθέσιο και δέχεται τα συγχαρητήρια του Ρόσμπεργκ.
Ο Χάμιλτον μετά το τέλος του αγώνα δε δίστασε να παραδεχτεί πως ο Ρόσμπεργκ έκανε καλύτερη δουλειά : «Το να κερδίσω τον αγώνα είναι το πιο σπουδαίο και είμαι χαρούμενος, όμως βαθιά μέσα μου ξέρω πως δεν είχα το ρυθμό σήμερα. Πρέπει να μάθουμε απ’ αυτό, να δούμε γιατί συνέβη. Πολλά από τα πλεονεκτήματα που είχα στον προηγούμενο αγώνα, ο Νίκο τα βρήκε όταν ήρθαμε εδώ. Τα πήγε καλύτερα από μένα και πρέπει να δω πως θα βελτιωθώ. Για μένα ήταν μια από τις πιο δύσκολες καταστάσεις που έχω βρεθεί εδώ και καιρό. Θεωρώ πως η μαλακή γόμα ήταν ταχύτερη 6 δέκατα οπότε ήταν πολύ δύσκολο να τον συγκρατήσω πίσω μου στο τέλος. Πίεζα οριακά για 10 γύρους στο φινάλε, ήταν εκπληκτικός αγώνας, εγώ και ο Νίκο είχαμε να δώσουμε τέτοια μάχη μεταξύ μας από την εποχή που τρέχαμε με καρτ. Πολλές φορές βρέθηκε πίσω μου σε σημείο που δεν τον έβλεπα. Νιώθω πως έχει περάσει πάρα πολύς καιρός από τότε που έδωσα τελευταία φορά μια πραγματική μάχη και χρειάστηκε να χρησιμοποιήσω όλα τα ένστικτα και τις ικανότητες που απέκτησα αγωνιζόμενος στα καρτ. Είναι φανταστικό συναίσθημα ότι τα χρησιμοποίησα ξανά, ένα από τα πιο ωραία συναισθήματα στον κόσμο».
Ο Ρόσμπεργκ από την πλευρά του συμπλήρωσε: «Ξέρω πως όλος ο πλανήτης σκέπτονταν τις εντολές της ομάδας. Το μήνυμα ήταν ξεκάθαρο, φροντίστε να φέρεται τα μονοθέσια στον τερματισμό. Κοντραριστήκαμε σκληρά αλλά με τον απαραίτητο σεβασμό. Ήμασταν ελεύθεροι να δώσουμε μάχη. Δεν υπήρξε στιγμή που ρισκάραμε να βρεθούμε εκτός. Δεν ξέρω πως φάνηκε στην τηλεόραση αλλά ήταν μια αμφίρροπη και έντονη μάχη. Νομίζω πως τον πέρασα εννιά φορές αλλά πάντα έβρισκε τρόπο να κρατηθεί μπροστά, με ξαναπερνούσε. Έκανε καλή δουλειά, ο Λιούις είναι σπουδαίος οδηγός και τα κατάφερε, την επόμενη φορά πρέπει να τα πάω καλύτερα».
Ο Πέρεζ ανέβηκε για 4η φορά στην καριέρα του στο βάθρο ύστερα από έναν σταθερό αγώνα: «Για μένα σημαίνει πολλά αυτό το βάθρο. Πέρασα πολύ δύσκολες στιγμές στη McLaren, όταν πήγα εκεί ονειρευόμουν νίκες και τίτλους. Δεν ήταν εύκολο να βρεθώ σε θέση να διεκδικήσω την παρουσία μου στο βάθρο οπότε νιώθω σπουδαία μετά απ’ αυτό τον αγώνα. Είχα μειονέκτημα στην ταχύτητα λόγω μέσης γόμας σε σχέση με όσους με ακολουθούσαν. Το αυτοκίνητο ασφαλείας επηρέασε αρνητικά τον αγώνα μου μηδενίζοντας τις διαφορές. Πριν φαίνονταν πως θα πάρω εύκολα την 3η θέση τελικά χρειάστηκε να κάνω ότι καλύτερο μπορώ για να κρατηθώ, μπροστά από τη Red Bull που ήταν πιο γρήγορη και πλησίαζε».
Στο βάθρο μαζί με τους Χάμιλτον, Ρόσμπεργκ ανέβηκε και ο διεθυντής μηχανολογίας της ομάδας Άλντο Κόστα (αριστερά). Δεξιά διακρίνεται ο Πέρεζ.
Στο στρατόπεδο της Red Bull μετά το τέλος του αγώνα υπήρχαν αντικρουόμενα συναισθήματα. Ο Ρικιάρντο ήταν ευχαριστημένος: «Ήταν ένας φανταστικός, συναρπαστικός αγώνας. Στο πρώτο μέρος του δεν υπήρχαν πολλές αλλαγές θέσεων αλλά από τα πρώτα pit stop και μετά, ο αγώνας πήρε φωτιά και υπήρχαν πολλές μάχες – τόσο στις μπροστά όσο και στις πίσω θέσεις. Βρεθήκαμε κοντά στο βάθρο, έκανα ότι καλύτερο μπορούσα. Το μονοθέσιο βελτιωνόταν όσο περνούσε η ώρα και ήμουν χαρούμενος από τον τρόπο με τον οποίο κέρδιζα θέσεις. Ήταν μία καλή ημέρα και μία απολαυστική μάχη με το Σεμπάστιαν. Σκληρή αλλά δίκαιη καθώς αφήσαμε ο ένας στον άλλο χώρο. Αυτό θέλουμε και οι δύο, το είχαμε συζητήσει πριν, είμαστε οδηγοί αγώνων κι αυτό απολαμβάνουμε να κάνουμε».
Από την πλευρά του ο Φέτελ, που η αλήθεια είναι δεν έχει συνηθίσει να δέχεται προσπεράσματα και να χάνει από τον teammate του ήταν προβληματισμένος: «Ήταν ένας γεμάτος αγώνας, ειδικά προς το τέλος με το αυτοκίνητο ασφαλείας. Είναι κρίμα που δεν κατάφερα να τερματίσω ψηλότερα. Ο Ντάνιελ απέδειξε πως σήμερα μπορούσα να πάρω κάτι παραπάνω από το μονοθέσιο. Δεν τα κατάφερα και γι’ αυτό δεν μπορώ να είμαι πολύ χαρούμενος. Είχαμε μία καθαρή μάχη με τον Ντάνιελ, συνεργαζόμαστε καλά ως ομάδα και σήμερα μονομαχήσαμε εντός πίστας».
Ο Ράικονεν μπλοκάρει τον εμπρός αριστερό τροχό στην είσοδο της στροφής 10 υπό την πίεση του Φέτελ.
Στο στρατόπεδο της Ferrari επικρατούσε κατήφεια και προβληματισμός για την υστέρηση της F14 T. Μιλώντας σχετικά ο Ράικονεν τόνισε: «Τα μονοθέσια με κινητήρα Mercedes μας περνούν πολύ εύκολα στις ευθείες. Βρίσκονται σε άλλο επίπεδο. Μια Force India με πέρασε στην έξοδο της στροφής 8 με μεγάλη ευκολία. Στην έξοδο της επόμενης στροφής είχε διαθέσιμη πολύ περισσότερη πρόσφυση δεν υστερούμε μόνο σε δύναμη».
Ο Αλόνσο συμπλήρωσε: «Τερματίσαμε στην 9η και 10η θέση χωρίς να έχουμε προβλήματα. Αυτό ήταν το μέγιστο που μπορούσαμε. Έχω κερδίσει 3 φορές σ’ αυτή την πίστα. Δε ξέχασα να οδηγώ. Πρέπει ν’ αλλάξει αυτή η κατάσταση από το επόμενο GP στην Κίνα. Έχουμε δοκιμές εδώ, θα οδηγήσω για δυο μέρες και δε θα ησυχάσω προτού αντιστρέψουμε την κατάσταση».
Συνολικά τα αποτελέσματα και η βαθμολογία διαμορφώθηκαν ως εξής:
GP Μπαχρέιν - 57 γύροι |
Τελική κατάταξη |
Θέση Πιλότος Ομάδα Χρόνος/ Διαφορά |
1. Lewis Hamilton Mercedes 1h38m42.743 |
2. Nico Rosberg Mercedes +1.085s |
3. Sergio Perez Force India-Mercedes +24.067s |
4. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault +24.489s |
5. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes +28.654s |
6. Sebastian Vettel Red Bull-Renault +29.879s |
7. Felipe Massa Williams-Mercedes +31.200s |
8. Valtteri Bottas Williams-Mercedes +31.800s |
09. Fernando Alonso Ferrari +32.500s |
10. Kimi Raikkonen Ferrari +33.400s |
11. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault +41.300s |
12. Romain Grosjean Lotus-Renault +43.100s |
13. Max Chilton Marussia-Ferrari +59.900s |
14. Pastor Maldonado Lotus-Renault +1m02.800s |
15. Kamui Kobayashi Caterham-Renault +1m27.900s |
16. Jules Bianchi Marussia-Ferrari +1 γύρος |
17. Jenson Button McLaren-Mercedes +2 γύροι |
|
Εγκατέλειψαν: |
|
Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 40 γύροι |
Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 39 γύροι |
Marcus Ericsson Caterham-Renault 33 γύροι |
Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault 18 γύροι |
Adrian Sutil Sauber-Ferrari 17 γύροι |
|
Βαθμολογία οδηγών: |
|
1. Nico Rosberg 61 |
2. Lewis Hamilton 50 |
3. Nico Hulkenberg 28 |
4. Fernando Alonso 26 |
5. Jenson Button 23 |
6. Sebastian Vettel 23 |
7. Kevin Magnussen 20 |
8. Valtteri Bottas 18 |
9. Sergio Perez 16 |
10. Daniel Ricciardo 12 |
11. Felipe Massa 12 |
12. Kimi Raikkonen 7 |
13. Jean-Eric Vergne 4 |
14. Daniil Kvyat 3 |
|
Βαθμολογία κατασκευαστών |
|
1. Mercedes 111 |
2. Force India-Mercedes 44 |
3. McLaren-Mercedes 43 |
4. Red Bull-Renault 35 |
5. Ferrari 33 |
6. Williams-Mercedes 30 |
7. Toro Rosso-Renault 7 |
Ένα μικρό θαύμα ήταν ότι ο Μπότας κατάφερε ν' αποφύγει εδώ τη σύγκρουση με το Ράικονεν.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr