To θαύμα της Mercedes!

Όλα δείχνουν πως η γερμανική εταιρεία είναι φέτος σε θέση να διεκδικήσει για πρώτη φορά στην ιστορία της πρωτάθλημα F1.

Οι δυο W05 με τους Χάμιλτον και Ρόσμπεργκ έχουν κερδίσει όλους τους φετινούς αγώνες, μάλιστα στους τελευταίους (Μαλαισία, Μπαχρέιν, Κίνα) βρίσκονταν στις δυο ψηλότερες θέσεις του βάθρου. Για τη Mercedes, η Κινεζική αγορά όπου κέρδισαν πριν 8 μέρες είναι η πιο σημαντική στον κόσμο, εκεί πουλιούνται περισσότερες S – Class απ’ ότι στον υπόλοιπο πλανήτη.

Η Mercedes δεν έχει προϊστορία στη F1 ως κατασκευαστής.
Συμμετείχε μόλις δυο χρονιές 1954 – 1955 όταν ένα πολύνεκρο δυστύχημα στο Μαν οδήγησε τους Γερμανούς σε αποχώρηση. Επανήλθε το 2010 με την εξαγορά της πρωταθλήτριας Brawn GP. Από τις 16 νίκες στην ιστορία της, τις μισές έχει πάρει ο αείμνηστος Χουάν Μανουέλ Φάντζιο (8), μια έχει ο Στίρλινκ Μος, τέσσερις ο Ρόσμπεργκ και τρεις ο Χάμιλτον. Ως προμηθευτής κινητήρα η Mercedes έχει στο παλμαρέ της άλλες 86 νίκες, 78 με τη McLaren και 8 με τη Brawn.
 
Πρωταθλητές με κινητήρα Mercedes έχουν αναδειχτεί οι Χάκινεν
(1998, ’99), Χάμιλτον (2008) και Μπάτον (2009). Η συγκρότηση μιας ομάδας F1 και η ανάπτυξή της ώστε να φτάσει σε σημείο να διεκδικεί νίκες, τίτλους και πρωταθλήματα δεν είναι εύκολη υπόθεση, ούτε γίνεται από τη μια μέρα στην άλλη. Η Mercedes που φέτος γιορτάζει τα 120 χρόνια συμμετοχής στο motorsport έχει μακρά παράδοση και παλμαρέ επιτυχιών σε άλλες μορφές αγώνων αλλά όχι στη F1.

Συνυφασμένο με την κατασκευή των κινητήρων Μercedes στη F1, είναι το όνομα του Ελβετού Μάριο Ίλιεν. Μαζί με τον Πωλ Μόργκαν ίδρυσαν το 1983 την Ilmor Engineering το όνομά της προκύπτει από τα αρχικά των επίθετών τους. Με έδρα το Μπρίξγουρθ η εταιρεία κατασκεύαζε για πολλά χρόνια τους κινητήρες Mercedes F1 όπως το κάνει και σήμερα, ως Μercedes AMG High Performance Powertrains.

Η σημερινή εικόνα της Mercedes F1 είναι έργο του Ρος Μπρον. Ο πολύπειρος Βρετανός μηχανικός που βρίσκονταν δίπλα στο Μίκαελ Σουμάχερ και στα επτά πρωταθλήματα, έφυγε από τη Ferrari στα τέλη του 2006. Ιδιώτευσε για λίγους μήνες και στα τέλη του 2007 έπιασε δουλειά στο Μπράκλεϊ στην τότε ομάδα της Honda F1.



Το κλίμα στα πιτ της Mercedes είναι αναμενόμενα καλό μετά από τέσσερις νίκες σε ισάριθμους αγώνες από την αρχή της χρονιάς.

Σε συνέντευξη που μας παραχώρησε στις αρχές του 2008 έλεγε: «Πρέπει να γίνουν πολλά στις υποδομές αυτής της ομάδας, στο προσωπικό, στις εγκαταστάσεις, στη σήραγγα». Ο Μπρον ήξερε τον τρόπο, η Honda πλήρωνε και έτσι ξεκίνησε η δουλειά. Η αψυχολόγητη αποχώρηση της Ιαπωνικής εταιρείας στα τέλη του 2008 έσπασε έναν σημαντικό κρίκο στην αλυσίδα. Ναι μεν το μονοθέσιο που φτιάχτηκε με τα χρήματα της Honda πήρε το πρωτάθλημα ως Brawn το 2009 όμως η μεθοδική δουλειά είχε διακοπεί. Η απότομη αλλαγή προμηθευτή κινητήρα από τη Honda στη Mercedes και η εξαγορά της ομάδας το 2010 από τη Mercedes ανέτρεψε τα πάντα. Άλλη νοοτροπία – κουλτούρα εργασίας, νέοι συνεργάτες όσον αφορά στον κινητήρα, γείτονες ευτυχώς καθότι Μπράκλεϊ και Μπρίξγουορθ δεν απέχουν πολύ και άλλη διοίκηση. Ο Μπρον προσπαθεί να συγκεράσει καταστάσεις έχοντας δίπλα του, το Σουμάχερ αλλά δεν είναι εύκολο.

Σημείο κλειδί για την θετική στροφή της ομάδας προς την κορυφή η αποχώρηση του πάλαι ποτέ διευθυντή αγωνιστικών δραστηριοτήτων της Mercedes, Νόρμπερτ Χάουγκ στα τέλη του 2011. Ο Μπρον  έχει πλέον τον απόλυτο έλεγχο, χαίρει σεβασμού από τους Λάουντα και Βολφ και με προϋπολογισμό Mercedes φέρνει την ομάδα εκεί που θέλει. Όσα βλέπουμε φέτος στην πίστα είναι δικό του έργο που καλείται να συνεχίσει ο Πάντι Λόου από τη στιγμή που ο Μπρον αποφάσισε να ξεκουραστεί. Μείζον ερώτημα αν οι αντικαταστάτες του, θα μπορέσουν να ακολουθήσουν το δρόμο που χάραξε. Αν ναι, η Mercedes θα πάρει φέτος για πρώτη φορά στην ιστορία της, πρωτάθλημα κατασκευαστών στη F1.



Ο Νίκι Λάουντα , εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Mercedes, συνομιλεί με τον τεχνικό διευθυντή, Πάντι Λόου.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr