F1: Απάγοντας νερό…
05.05.2014
13:41
Με την ταχύτητα να ξεπερνά τα 300km/h, τα ελαστικά απάγουν 100lt/sec σε βρεγμένο οδόστρωμα αποτρέποντας την υδρολίσθηση. Γίνονται;
Ο Βάλτερι Μπότας στις 19 Απριλίου πέτυχε ένα ιδιότυπο ρεκόρ, ήταν ο πιλότος που σημείωσε την υψηλότερη ταχύτητα στην πίσω ευθεία της πίστας στη Σαγκάη, πρόκειται για τη μεγαλύτερη ευθεία του πρωταθλήματος. Ο Φινλανδός έπιασε 316km/h ή 200mph αν προτιμάτε χρησιμοποιώντας τα ενδιάμεσα ελαστικά της Pirelli, με το χαρακτηριστικό πράσινο χρώμα.
Όπως ίσως γνωρίζετε όσο πιο φαρδύ είναι ένα ελαστικό τόσο περισσότερο νερό εγκλωβίζει κάτω από την επιφάνεια επαφής του αυξάνοντας τον κίνδυνο υδρολίσθησης. Τα εμπρός ελαστικά της F1, έχουν πλάτος από 305 – 355mm και τα πίσω από 365 – 380mm. Είναι λοιπόν πολύ φαρδιά και ο κίνδυνος υδρολίσθησης ιδιαίτερα αυξημένος. Το πέλμα στα ενδιάμεσα ελαστικά είναι σχεδιασμένο για βρεγμένο οδόστρωμα, όχι όμως για λιμνάζοντα νερά. Με το βάθος του πέλματος μόλις στα 2.5mm το ενδιάμεσο ελαστικό είναι σε θέση να απάγει 25lt/sec στο σύνολό τους τα τέσσερα ελαστικά απάγουν 100lt/sec . Αντίστοιχα το βρόχινο ελαστικό μπορεί να απάγει 65lt/sec τα τέσσερα στο σύνολο 260lt/sec.
Φέτος οι νέοι κανονισμοί έχουν οδηγήσει σε μείωση της αεροδυναμικής απόδοσης κατά 20%. Αυτό επέφερε αντίστοιχα μείωση των ταχυτήτων διέλευσης από τις στροφές, μείωση των αεροδυναμικών αντιστάσεων και αύξηση της τελικής ταχύτητας στην ευθεία. Δεν αποκλείεται σε πίστες όπως η Μόντσα να δούμε τα μονοθέσια να κινούνται ταχύτερα από πέρυσι.
Όπως ίσως γνωρίζετε όσο πιο φαρδύ είναι ένα ελαστικό τόσο περισσότερο νερό εγκλωβίζει κάτω από την επιφάνεια επαφής του αυξάνοντας τον κίνδυνο υδρολίσθησης. Τα εμπρός ελαστικά της F1, έχουν πλάτος από 305 – 355mm και τα πίσω από 365 – 380mm. Είναι λοιπόν πολύ φαρδιά και ο κίνδυνος υδρολίσθησης ιδιαίτερα αυξημένος. Το πέλμα στα ενδιάμεσα ελαστικά είναι σχεδιασμένο για βρεγμένο οδόστρωμα, όχι όμως για λιμνάζοντα νερά. Με το βάθος του πέλματος μόλις στα 2.5mm το ενδιάμεσο ελαστικό είναι σε θέση να απάγει 25lt/sec στο σύνολό τους τα τέσσερα ελαστικά απάγουν 100lt/sec . Αντίστοιχα το βρόχινο ελαστικό μπορεί να απάγει 65lt/sec τα τέσσερα στο σύνολο 260lt/sec.
Φέτος οι νέοι κανονισμοί έχουν οδηγήσει σε μείωση της αεροδυναμικής απόδοσης κατά 20%. Αυτό επέφερε αντίστοιχα μείωση των ταχυτήτων διέλευσης από τις στροφές, μείωση των αεροδυναμικών αντιστάσεων και αύξηση της τελικής ταχύτητας στην ευθεία. Δεν αποκλείεται σε πίστες όπως η Μόντσα να δούμε τα μονοθέσια να κινούνται ταχύτερα από πέρυσι.
Μιλώντας σχετικά ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Πωλ Χέμπερι τόνισε: «Βλέποντας τον Μπότας να πετυχαίνει τόσο υψηλή τελική στο βρεγμένο δεν μπορείς παρά να αισθανθείς το βαθύτερο νόημα όλης αυτής της εξέλιξης».
Το ενδιάμεσο ελαστικό ξεχωρίζει από το πράσινο χρώμα, όλη αυτή η τεχνολογία ελαστικών περνά άμεσα και στα ελαστικά αυτοκινήτων παραγωγής.
Το ενδιάμεσο ελαστικό ξεχωρίζει από το πράσινο χρώμα, όλη αυτή η τεχνολογία ελαστικών περνά άμεσα και στα ελαστικά αυτοκινήτων παραγωγής.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr