GP Ισπανίας: Ταχύτερος ο Χάμιλτον στα ελεύθερα!

GP Ισπανίας: Ταχύτερος ο Χάμιλτον στα ελεύθερα!

Με καλό καιρό, κόσμο στις κερκίδες και άπνοια υποδέχτηκε η πίστα της Καταλονίας ομάδες πιλότους και μηχανικούς για τον 5ο αγώνα του πρωταθλήματος.

GP Ισπανίας: Ταχύτερος ο Χάμιλτον στα ελεύθερα!
Το Μοντμελό αποτελεί τον πιο συνήθη τόπο δοκιμών εξέλιξης για τις ομάδες της F1, παραταύτα δεν έγιναν φέτος εκεί χειμερινές δοκιμές εξέλιξης. Έτσι δεν υπήρχαν στη διάθεση των ομάδων στοιχεία τηλεμετρίας και δεδομένα για τα νέα μονοθέσια. Θα περίμενε λοιπόν κανείς όλοι να σπεύσουν από την πρώτη κιόλας περίοδο να συμπληρώσουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο αριθμό γύρων. Πράγμα το οποίο δεν έγινε! Στη διάθεση των πιλότων βρίσκονται αυτό το τριήμερο από την Pirelli η μέση και η σκληρή γόμα, όλοι χρησιμοποίησαν την πιο σκληρή (πορτοκαλί χρώμα) στην πρώτη περίοδο.

Ο χρόνος του Λιούις Χάμιλτον που ήταν ταχύτερος όλων στην πρώτη περίοδο
υπολείπεται 6.3sec από την περσινή επίδοση που έδωσε στο Νίκο Ρόσμπεργκ την pole position. Μένει να δούμε πόσο θα βελτιωθούν μέχρι αύριο το απόγευμα οι χρόνοι. Ο Μπάτον με τη McLaren εντυπωσίασε σημειώνοντας ανταγωνιστική επίδοση, ήταν μάλιστα πρώτος για αρκετή ώρα προτού κινηθεί πιο γρήγορα το τελευταίο 5λεπτο ο Χάμιλτον. Πιο πίσω ο Ρικιάρντο έδειξε πως οι αναβαθμίσεις της RB10 δουλεύουν τη στιγμή που ο Φέτελ έχανε πολύτιμο χρόνο στην πίστα λόγω ενός ηλεκτρικού προβλήματος. Ο Γερμανός έμεινε στο μέσο της διαδρομής ενώ είχε συμπληρώσει μόλις 4 γύρους. Όπως αποδείχτηκε εκ των υστέρων ο Φέτελ έμεινε από ένα βραχυκύκλωμα σε ηλεκτρική καλωδίωση. Έχασε και ολόκληρη τη δεύτερη περίοδο γιατί δεν ήταν εύκολο ν' αλλαχθεί το εν λόγω κύκλωμα. Θέμα αντιμετώπισε και ο Ρόσμπεργκ με τη μονάδα ισχύος της Mercedes που περιόρισε σημαντικά την παρουσία του στην πίστα.

Ανάμεικτα συναισθήματα για τη Ferrari που στο ξεκίνημα της περιόδου χρησιμοποίησε
Κλείσιμο
μπογιά αεροπορικού τύπου στο μονοθέσιο του Ράικονεν ώστε να απεικονιστεί η ροή αέρα στην πίσω αεροτομή. Τα κόκκινα μονοθέσια έδειξαν να πατάνε καλά στην πίστα όμως η διαφορά του ενός δευτερολέπτου από τη Mercedes του Χάμιλτον είναι μεγάλη.
Ο δοκιμαστής της Sauber, Κιέντο φαν ντερ Γκαρντ που οδηγούσε στη θέση του Γκουτιέρεζ καρδιοχτύπησε στο τέλος της ευθείας όταν ένιωσε κινούμενος με 330km/h ότι τα φρένα δεν έπιασαν. Υπήρξε αστοχία, στιγμιαία και ο 29χρονος Ολλανδός απέφυγε οριακά την επαφή με τα προστατευτικά. Ένα ακόμη ευτράπελο συνέβη στη Force India του Πέρεζ, ο Μεξικάνος είδε τον αριστερό του καθρέπτη να σπάει λόγω αεροδυναμικής πίεσης και να κρέμεται χτυπώντας στο αμάξωμα και στο κόκπιτ. Αναγκάστηκε να μπει στα πιτ για να τον αφαιρέσει. Οδηγούσε μάλιστα κρατώντας τον καθρέπτη για δυο km.



Αρκετά πετυχημένη δια γυμνού οφθαλμού η μορφοποίηση της μπογιάς αεροπορικού τύπου στην πίσω αεροτομή της F14 T του Ράικονεν. Η εν λόγω τεχνική χρησιμοποιείται για απεικόνιση της ροής του αέρα. Το μεγαλύτερο πρόβλημα σ' αυτά τα τεστ είναι να μην στεγνώσει η μπογιά προτού το μονοθέσιο αποκτήσει υψηλή ταχύτητα ώστε να την απλώσει η ροή του αέρα και να αποτυπωθεί η μορφή της για να βγάλουν σωστά συμπεράσματ οι αεροδυναμιστές. 

Συνολικά οι χρόνοι την πρώτη περίοδο ήταν:

Θέση Πιλότος              Ομάδα                 Χρόνος     Διαφορά Γύροι

 1. Lewis Hamilton        Mercedes              1:27.023s           17

 2. Jenson Button         McLaren-Mercedes      1:27.891s  +0.868s  26

 3. Daniel Ricciardo      Red Bull-Renault      1:27.973s  +0.950s  21

 4. Fernando Alonso       Ferrari               1:28.128s  +1.105s  23

 5. Nico Rosberg          Mercedes              1:28.168s  +1.145s   9

 6. Kimi Raikkonen        Ferrari               1:28.337s  +1.314s  19

 7. Kevin Magnussen       McLaren-Mercedes      1:28.423s  +1.400s  27

 8. Pastor Maldonado      Lotus-Renault         1:28.744s  +1.721s  34

 9. Sergio Perez          Force India-Mercedes  1:28.779s  +1.756s  18

10. Felipe Massa          Williams-Mercedes     1:28.791s  +1.768s  13

11. Daniil Kvyat          Toro Rosso-Renault    1:28.792s  +1.769s  24

12. Nico Hulkenberg       Force India-Mercedes  1:28.828s  +1.805s  17

13. Jean-Eric Vergne      Toro Rosso-Renault    1:28.859s  +1.836s  24

14. Felipe Nasr           Williams-Mercedes     1:29.272s  +2.249s  15

15. Adrian Sutil          Sauber-Ferrari        1:29.688s  +2.665s  16

16. Jules Bianchi         Marussia-Ferrari      1:29.820s  +2.797s  22

17. Romain Grosjean       Lotus-Renault         1:29.444s  +2.421s  21

18. Giedo van der Garde   Sauber-Ferrari        1:30.440s  +3.417s  21

19. Max Chilton           Marussia-Ferrari      1:30.748s  +3.725s  19

20. Sebastian Vettel      Red Bull-Renault      1:30.942s  +3.919s   4

21. Kamui Kobayashi       Caterham-Renault      1:30.997s  +3.974s  22

22. Marcus Ericsson       Caterham-Renault      1:31.421s  +4.398s  22


Στη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών οι 21 πιλότοι πλην του Φέτελ ήταν πιο δραστήριοι  συμπληρώνοντας
μεγαλύτερο αριθμό γύρων. Πρόβλημα σημαντικό στα φρένα για το Γκροζάν, επικίνδυνη απελευθέρωση του Βερν από τα πιτ με αποτέλεσμα να φύγει η πίσω δεξιά του ρόδα αλλά και πολλές προσπάθειες για να βρουν τον κατάλληλο ρυθμό αγώνα με τη μέση γόμα ήταν τα χαρακτηριστικά του δεύτερου 90λεπτου. Ο Χάμιλτον ήταν ξανά ο ταχύτερος, ο Ρικιάρντο προσπάθησε να βάλει και τα χιλιόμετρα του Φέτελ, στη Ferrari παίζουν κρυφτούλι καθώς σε καμία περίπτωση δεν επιχείρησαν σήμερα γρήγορο γύρο. Οι θερμοκρασίες περιβάλλοντος και οδοστρώματος έφτασαν στους 24 και 40 βαθμούς Κελσίου αντίστοιχα. Το τονίζουμε αυτό καθότι η μέση γόμα της Pirelli είναι κατασκευασμένη να λειτουργεί σε πιο χαμηλές θερμοκρασίες (105 βαθμούς low working range) απ' ότι η σκληρή γόμα (115 βαθμούς high working range) και πιθανότατα θα είναι η επιλογή των ομάδων για το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα. 

Συνολικά οι χρόνοι της 2ης περιόδου ήταν:
 

Θέση Πιλότος              Ομάδα                 Χρόνος    Διαφορά Γύροι

 1. Lewis Hamilton        Mercedes              1:25.524s           33

 2. Nico Rosberg          Mercedes              1:25.973s  +0.449s  36

 3. Daniel Ricciardo      Red Bull-Renault      1:26.509s  +0.985s  38

 4. Fernando Alonso       Ferrari               1:27.121s  +1.597s  33

 5. Kimi Raikkonen        Ferrari               1:27.296s  +1.772s  33

 6. Kevin Magnussen       McLaren-Mercedes      1:27.788s  +2.264s  37

 7. Jenson Button         McLaren-Mercedes      1:27.811s  +2.287s  29

 8. Felipe Massa          Williams-Mercedes     1:27.824s  +2.300s  31

 9. Pastor Maldonado      Lotus-Renault         1:27.866s  +2.342s  42

10. Daniil Kvyat          Toro Rosso-Renault    1:28.049s  +2.525s  35

11. Nico Hulkenberg       Force India-Mercedes  1:28.074s  +2.550s  31

12. Jean-Eric Vergne      Toro Rosso-Renault    1:28.246s  +2.722s  30

13. Adrian Sutil          Sauber-Ferrari        1:28.284s  +2.760s  33

14. Valtteri Bottas       Williams-Mercedes     1:28.698s  +3.174s  33

15. Esteban Gutierrez     Sauber-Ferrari        1:29.105s  +3.581s  24

16. Sergio Perez          Force India-Mercedes  1:29.129s  +3.605s  34

17. Romain Grosjean       Lotus-Renault         1:29.463s  +3.939s  26

18. Jules Bianchi         Marussia-Ferrari      1:29.991s  +4.467s  26

19. Max Chilton           Marussia-Ferrari      1:31.148s  +5.624s  28

20. Kamui Kobayashi       Caterham-Renault      1:31.338s  +5.814s  38

21. Marcus Ericsson       Caterham-Renault      1:31.586s  +6.062s  39

22. Sebastian Vettel      Red Bull-Renault      δε χρονομετρήθηκε

 


Ο Φέτελ κοιτά απογοητευμένος την RB10 που τον άφησε στη μέση της πίστας την ώρα που πίσω του ο Ράικονεν περνάει με τέρμα γκάζι.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης