H κατάταξη άλλαξε μετά την επιβολή των ποινών σε Φέτελ (αλλαγή κιβωτίου) και Βερν.
Τάκης Πουρναράκης
UPD:
Με καλοκαιρινό καιρό (26 βαθμούς Κελσίου στον αέρα, 40 στο οδόστρωμα),
κατάμεστες κερκίδες και εξαιρετική ατμόσφαιρα υποδέχτηκε σήμερα ομάδες
πιλότους και μηχανικούς η πίστα της Καταλονίας. Στις πρωινές ελεύθερες δοκιμές κυριάρχησαν οι Mercedes με το Νίκο Ρόσμπεργκ να είναι ταχύτερος (1.25.8). Χτες ταχύτερος και στις δυο περιόδους ήταν ο Χάμιλτον που μετά από 3 συνεχόμενες νίκες υπολείπεται 4 βαθμούς του teammate του. Το πλησιέστερο μονοθέσιο στις Mercedes ήταν η Ferrari του Αλόνσο 1.3sec πίσω.
Κλείσιμο
Οι αγωνοδίκες (Γκάρι Κόνελι, Φάρχαν Βόιρα, Ντάνι Σάλιβαν) επέβαλαν στην Toro Rosso ποινή 30 χιλιάδων ευρώ για επικίνδυνη απελευθέρωση του Βερν χτες από τα πιτ. Ο Γάλλος πήρε εντολή να φύγει χωρίς να έχει ασφαλίσει ο πίσω δεξιά τροχός που αυτονομήθηκε μόλις το μονοθέσιο άρχισε να κινείται. Επιπλέον στο Γάλλο επιβλήθηκε ποινή 10 θέσεων στην εκκίνηση του αγώνα αύριο.
Το ξεκίνημα των δοκιμών με την αντίστροφη μέτρηση του 18λεπτου βρήκε το Μαλντονάντο σε πολύ δύσκολη θέση. Ο πιλότος της Lotus βγαίνοντας από τα πιτ και έχοντας τη σκληρή γόμα της Pirelli (σ.σ: η σκληρή και η μέση στη διάθεση όλων των ομάδων) γλίστρησε στο πρώτο σικέιν βρέθηκε εκτός γραμμής στη καμπή Renault αλλά έμεινε στο γκάζι εκτός πίστας πάνω στο βαμμένο τσιμέντο με αποτέλεσμα να σπάσει η πρόσφυση του πίσω μέρους. Ο Μαλντονάντο προσπάθησε ν' αντιδράσει αλλά ήταν αδύνατο η Lotus διέγραψε μια μεγαλοπρεπέστατη τροχιά με το πλάι και χτύπησε στον τοίχο. Εκεί τελείωσαν οι δοκιμές για τον οδηγό από τη Βενεζουέλα. Η διαδικασία διεκόπη μέχρι να καθαρίσει η πίστα από τα συντρίμμια και όταν ξανάρχισε ο Ρόσμπεργκ έδωσε τον τόνο με τη Mercedes σημειώνοντας χρόνο 1:26.7 με τη σκληρή γόμα. Επίδοση 1.4 sec ταχύτερη από το δεύτερο Βάλτερι Μπότας. Η σκληρή γόμα προτού ζεσταθεί δεν κράταγε όσο θα ήθελαν οι πιλότοι με αποτέλεσμα θεαματικές πλαγιολισθήσεις. Δεδομένου όμως πως αύριο στον αγώνα θέλουν να χρησιμοποιήσουν όσο περισσότερο γίνεται τη μέση γόμα, ήταν μονόδρομος στο Q1 η χρήση της σκληρής καθότι στη διάθεση κάθε πιλότου βρίσκονται 3 σετ από κάθε γόμα για κατατακτήριες δοκιμές και αγώνα. Αποκλείστηκαν από τη συνέχεια εκτός του Μαλντονάντο που δεν πήρε χρόνο οι τέσσερις πιλότοι των δυο μικρών ομάδων Marussia και Caterham με τον Τσίλτον να ξεχωρίζει. Ο Άντριαν Σούτιλ πλήρωσε ακόμη μια φορά το τίμημα του βάρους του.
Ένα εντυπωσιακό βήμα προς τα πίσω ήταν το αποτέλεσμα των αναβαθμίσεων για τη Ferrari F14T.
Οι Γκροζάν και Μάγκνουσεν κατάφεραν να πετύχουν χρόνο πρόκρισης την ύστατη στιγμή με τη μέση γόμα. Το ίδιο επιχείρησε και ο Ράικονεν που στο ξεκίνημα του γρήγορου γύρου στα φρένα για την πρώτη στροφή από 330km/h στα 120km/h παραλίγο να πέσει πάνω σε μια Toro Rosso (Κβιάτ).
Ξεκινώντας η δεύτερη περίοδο η χρήση της μέσης γόμας ήταν μονόδρομος με τις Mercedes να μονομαχούν, το Χάμιλτον να ψαλιδίζει τη διαφορά αλλά το Ρόσμπεργκ να μένει μπροστά. Πίσω τους ο Ρικιάρντο ήταν στα 4 δέκατα από το Χάμιλτον δείχνοντας πως είναι ο μόνος που μπορεί να τους ακολουθήσει. Οι ισορροπίες δυνάμεων δείχνουν να μεταβάλλονται οι Mercedes αυξάνουν τη διαφορά, η Red Bull προσπαθεί ν' ακολουθήσει, η Ferrari κάνει βήματα προς τα πίσω και όσο για τις υπόλοιπες ομάδες δε φαίνονται καν στο βάθος του ορίζοντα. Μεγάλη απογοήτευση ειδικά από τη McLaren που ξεκίνησε τη χρονιά με δυο πιλότους στο βάθρο αλλά και τη Williams που φάνταζε φαβορί στις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης. Από τη συνέχεια αποκλείστηκαν οι Force India, οι Toro Rosso, η ΜcLaren του Μάγκνουσεν και η Sauber του Γκουτιέρεζ. Μόλις 83 χιλιοστά του δευτερολέπτου έδωσαν στον Αλόνσο την πρόκριση στη 10αδα έναντι του Χούλκενμπεργκ. Οι θεατές που κατέκλυζαν τις κερκίδες περίμεναν κάτι περισσότερο από τον Ισπανό όμως η Ferrari δεν τον βοηθούσε.
Στο ξεκίνημα του Q3 και ενώ οι Mercedes είχαν βγει για την πρώτη τους προσπάθεια, ο Φέτελ έμεινε μέσα στο pit lane από μετάδοση. Βγήκε αργά στην πίστα και τελικά εγκατέλειψε στην ανηφόρα της καμπής Renault. Παραλίγο μάλιστα να τον πάρει σβάρνα ο Χάμιλτον που βρίσκονταν σε γρήγορο γύρο. Μέχρι να απομακρυνθεί το μονοθέσιο οι αγωνοδίκες διέκοψαν τη διαδικασία. Ο Γερμανός διέσχισε τρέχοντας μέρος της πίστας υπό τις επευφημίες των θεατών. Τελικά όπως αποδείχτηκε εκ των υστέρων το πρόβλημα βρίσκονταν στο κιβώτιο, η ομάδα υποχρεώθηκε να το αλλάξει και ο Φέτελ πήρε ποινή 5 θέσεων στην εκκίνηση.
Θυμίζουμε πως οι φετινοί κανονισμοί προβλέπουν ότι τα κιβώτια πρέπει να χρησιμοποιούνται για 6 αγώνες. Οι αγωνοδίκες έβγαλαν κόκκινη σημαία μέχρι να απομακρυνθεί το μονοθέσιο του Φέτελ από το σημείο που είχε μείνει.
Ο Φέτελ βαδίζει προς τα πιτ μετά την εγκατάλειψη.
Όταν η διαδικασία του Q3 συνεχίστηκε εκ νέου ο Χάμιλτον για πρώτη φορά σήμερα κινήθηκε ταχύτερα από το Ρόσμπεργκ. Πίσω τους μόνο ο Ρικιάρντο με ελάχιστη διαφορά ενώ ο Αλόνσο απογοήτευσε με την ταχύτητά του παρότι 4ος. Απέμεναν πια κάτι λιγότερο από δυο λεπτά όταν ξεκίνησαν να κάνουν την πρώτη τους προσπάθεια στο Q3 οι υπόλοιποι 6 πιλότοι. Ο Ράικονεν εξάντλησε τα όρια της Ferrari, ρίχνοντας 4 δέκατα στον Αλόνσο αλλά οι Mercedes απογειώθηκαν κατεβάζοντας 8 δέκατα επιπλέον. Αυτό το πέτυχαν χρησιμοποιώντας φρέσκο σετ ελαστικών. Ο Χάμιλτον παρέμεινε επικεφαλής, ο Ρικιάρντο διατήρησε την 3η θέση ενώ οι Ferrari είδαν τους Μπότας και Γκροζάν να κινούνται ταχύτερα. Έτσι βρέθηκαν στην 6η και 7η θέση αντίστοιχα. Ο Αλόνσο δεν πρόλαβε στο φινάλε να κάνει άλλη προσπάθεια.
Για το Χάμιλτον ήταν η 4η φετινή του pole σε πέντε αγώνες. Ο Ρόσμπεργκ μετά την ολοκλήρωση των δοκιμών εξέφρασε την έκπληξή του που τον πέρασε ο Χάμιλτον: «Φυσικά δεν έκανα το λάθος να τον υποτιμήσω ήταν γρήγορος αλλά όχι όσο θα μπορούσε. Θεώρησα πως ο γύρος μου ήταν αρκετός για να τον κερδίσω και απογοητεύτηκα που δεν τα κατάφερα».
Από την πλευρά του ο Χάμιλτον τόνισε: «Όταν υστερείς και ο άλλος έχει το πάνω χέρι αλλά τραβάς στο τέλος έναν άσσο από το μανίκι είναι σπουδαίο συναίσθημα. Πρέπει να δω τι θα κάνω αύριο για να τον κρατήσω πίσω μου γιατί έχει διαφορετικό σετάρισμα. Θα δούμε αύριο ποιανού κατεύθυνση θα δουλέψει καλύτερα».
Ο αγώνας που αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον θα μεταδοθεί αύριο στις 14:10 απευθείας από τον Alpha.
Όλα όσα πρέπει να κάνουμε για να παραμείνουμε ενυδατωμένοι και ασφαλείς όταν οι θερμοκρασίες είναι ιδιαίτερα αυξημένες – Η σημασία της ποιότητας του νερού.
Η δεύτερη κατά σειρά δράση του φετινού προγράμματος (2024) πραγματοποιήθηκε μεταξύ 21 και 24 Ιουνίου στη Σαντορίνη, συγκεντρώνοντας από ακτές και βυθούς το διόλου ευκαταφρόνητο μέγεθος των 306,5 κιλών απορριμμάτων.
Το στρατηγικό πλάνο της Coca-Cola Τρία Έψιλον βασίζεται στον ψηφιακό και τεχνολογικό μετασχηματισμό, και στοχεύει στη βιωσιμότητα και την ενίσχυση της κοινωνίας.