GP Ισπανίας: Η Mercedes επέλεξε Χάμιλτον!
Οι W05 hybrid κυριάρχησαν στην πίστα της Καταλονίας με το Χάμιλτον να παίρνει αβάντες στρατηγικής από την ομάδα ώστε να παραμείνει μπροστά από το Νίκο Ρόσμπεργκ στις λεπτομέρειες.
Πίσω τους ο Μπότας πέρασε το Ρικιάρντο και κρατήθηκε μπροστά του στην 3η θέση για το πρώτο μέρος του αγώνα. Όμως ο Αυστραλός εκμεταλλευόμενος την ταχύτητα της RB10 κατάφερε να περάσει μετά την πρώτη αλλαγή ελαστικών και μετέπειτα να κάνει έναν ελεγχόμενο αγώνα τερματίζοντας 3ος. Πίσω του ο Σεμπάστιαν Φέτελ κέρδισε τις εντυπώσεις κάνοντας τη μεγάλη ανατροπή. Εκκινούσε 15ος και έφτασε 4ος διατηρώντας σ' όλο τον αγώνα ρυθμό παγκόσμιου πρωταθλητή. Πίσω του ο Μπότας κατάφερε να κρατηθεί μπροστά από τις Ferrari σ' έναν αγώνα που τα κόκκινα μονοθέσια απογοήτευσαν εαυτόν και αλλήλους. Εκκινούσαν από τις θέσεις 6 και 7 εκεί τερμάτισαν απλά ο Αλόνσο στο τέλος πέρασε το Ράικονεν.
O Ρικιάρντο προσπαθεί να περάσει το Μπότας
Στην κορυφή οι Mercedes είχαν μικρή διαφορά καθόλη τη διάρκεια του αγώνα με το Χάμιλτον να μπαίνει πρώτος και στις δυο αλλαγές ελαστικών. Ο Βρετανός εκκίνησε με τη μέση γόμα, έβαλε την ίδια στον 19ο γύρο και τελικά τη σκληρή 19 γύρους μετά στον 38ο και πήγε μέχρι το τέλος μ' αυτό το σετ.
Αντίθετα ο Ρόσμπεργκ έβαλε στην πρώτη αλλαγή στον 22ο γύρο τη σκληρή γόμα και μετά στον 46ο γύρο τη μέση γόμα. Η ανάλυση δείχνει ότι αν είχε κάνει τις δυο αυτές αλλαγές ένα γύρο νωρίτερα θα ήταν εμπρός από το Χάμιλτον μετά το δεύτερο πιτ στοπ.
Στο φινάλε του αγώνα στο βάθρο των νικητών ο Χάμιλτον - προς τιμήν του - παραδέχτηκε την υστέρησή του έναντι του Ρόσμπεργκ: "Δεν ήμουν ο ταχύτερος σήμερα, γι' αυτό ζητούσα συνεχώς ενημέρωση και πληροφορίες από τους μηχανικούς μου για το τι έκανε. Για μένα σημαίνει τα πάντα η νίκη μου για πρώτη φορά στο Ισπανικό GP".
Ο Χάμιλτον παρά την 4η συνεχόμενη νίκη του (σ.σ: δεν έχει πετύχει κάτι ανάλογο στην καριέρα του) συνεχίζει να απαιτεί από τον εαυτό του:" Έχουμε δουλειά να κάνουμε τις επόμενες βδομάδες, είχαμε θέμα πέρυσι στο Μονακό όπως και σ' αυτό τον αγώνα. Πρέπει να δω που χάνω χρόνου. Δεν μπορούσα ούτε να ονειρευτώ ότι θα κάνω 4 νίκες. Είμαι ακόμη πολύ κοντά με το Ρόσμπεργκ, το πρωτάθλημα έχει δρόμο και εγώ πρέπει να βρω χρόνο εκεί που τον χάνω.
Ο Ρόσμπεργκ έμεινε τελικά με το παράπονο: " Πιστεύω πως θα τον είχα περάσει εάν είχα ένα γύρο ακόμη. Δεν έφτασα αρκετά κοντά. Δεν εκκίνησα καλά. Έχω υστέρηση εκεί έχω κάνει 3 σερί κακές εκκινήσεις. Πρέπει αν το βελτιώσω αυτό. Στον τελευταίο γύρο στη στροφή 10 θα μπορούσα να επιχειρήσω μια βουτιά καμικάζι αλλά μάλλον δε θα έπιανε. Θα τα καταφέρω να πάρω το πάνω χέρι την επόμενη φορά".
O Φέτελ μετά το τέλος του αγώνα ήταν ενθουσιασμένος από την προσπάθεια αλλά και το αποτέλεσμα: 'Σίγουρα το διασκέδασα περισσότερο από την προηγούμενη φορά που με προσπερνούσαν. Είμαστε ικανοποιημένοι με την απόδοση του μονοθεσίου στον αγώνα. Κάναμε υπομονή εκεί που χρειάζονταν είναι δύσκολο όταν ακολουθείς τους άλλους γλιστράει κάποιος μπροστά σου και χάνεις και εσύ πρόσφυση. Όταν βγήκα από το κυκλοφοριακό μπόρεσα να αξιοποιήσω την ταχύτητα της RB10. Είχαμε καλή στρατηγική (3 πιτ στοπ) και αξιοποίησα τα δυο σετ μέσης γόμας που είχαν φρέσκα. Το απόλαυσα και πιστεύω πως η 4η θέση ήταν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για μας σήμερα. Οι Mercedes έχει πολύ καλό πακέτο μονοθεσίου κινητήρα και καλούς οδηγούς. Είναι ισχυρή ομάδα και δύσκολο να τους κερδίσεις. Αλλά για μας είναι λυπηρό να στοχεύουμε στην 3η θέση. Πετύχαμε ότι καλύτερο μπορούσαμε σήμερα αλλά θα επιτεθούμε ξανά στον επόμενο αγώνα".
Συνολικά τα αποτελέσματα και η βαθμολογία διαμορφώθηκαν ως εξής:
Αποτελέσματα - 66 γύροι: |
1. Lewis Hamilton Mercedes 1h41m05.155s |
2. Nico Rosberg Mercedes +0.636s |
3. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault +49.014s |
4. Sebastian Vettel Red Bull-Renault +1m16.702s |
5. Valtteri Bottas Williams-Mercedes +1m19.293s |
6. Fernando Alonso Ferrari +1m27.743s |
7. Kimi Raikkonen Ferrari +1 γύρο |
8. Romain Grosjean Lotus-Renault +1 γύρο |
9. Sergio Perez Force India-Mercedes +1 γύρο |
10. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes +1 γύρο |
11. Jenson Button McLaren-Mercedes +1 γύρο |
12. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes +1 γύρο |
13. Felipe Massa Williams-Mercedes +1 γύρο |
14. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault +1 γύρο |
15. Pastor Maldonado Lotus-Renault +1 γύρο |
16. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari +1 γύρο |
17. Adrian Sutil Sauber-Ferrari +1 γύρο |
18. Jules Bianchi Marussia-Ferrari +2 γύρους |
19. Max Chilton Marussia-Ferrari +2 γύρους |
20. Marcus Ericsson Caterham-Renault +2 γύρους |
|
Εγκατέλειψαν: |
|
Kamui Kobayashi Caterham-Renault 34 γύροι |
Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault 24 γύροι |
|
Πρωτάθλημα οδηγών: |
|
Θέση Πιλότος Βαθμοί |
1. Lewis Hamilton 100 |
2. Nico Rosberg 97 |
3. Fernando Alonso 49 |
4. Sebastian Vettel 45 |
5. Daniel Ricciardo 39 |
6. Nico Hulkenberg 37 |
7. Valtteri Bottas 34 |
8. Jenson Button 23 |
9. Kevin Magnussen 20 |
10. Sergio Perez 20 |
11. Kimi Raikkonen 17 |
12. Felipe Massa 12 |
13. Romain Grosjean 4 |
14. Jean-Eric Vergne 4 |
15. Daniil Kvyat 4 |
|
Πρωτάθλημα κατασκευαστών: |
|
Θέση Ομάδα Βαθμοί |
1. Mercedes 197 |
2. Red Bull-Renault 84 |
3. Ferrari 66 |
4. Force India-Mercedes 57 |
5. Williams-Mercedes 46 |
6. McLaren-Mercedes 43 |
7. Toro Rosso-Renault 8 |
8. Lotus-Renault 4 |
9. Sauber-Ferrari 0 |
10. Marussia-Ferrari 0 |
11. Caterham-Renault 0 |
Στην εκκίνηση οι Mercedes διατήρησαν το προβάδισμα, στη φωτ. ο Ρόσμπεργκ (2ος) κρατά πίσω τους Μπότας και Ρικιάρντο ενώ ο Χάμιλτον έχει φύγει από το κάδρο ήδη.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr