Εμφύλιος στη Ferrari!
12.05.2014
13:03
«Ποιος πήρε αυτές τις αποφάσεις;» ακούστηκε να ρωτάει μετ’ επιτάσεως ο Κίμι Ράικονεν μετά τη λήξη του αγώνα.
Το Ισπανικό GP ήταν ένας επίπονος αγώνας για τους κόκκινους πολύ θα ήθελαν να τον ξεχάσουν γρήγορα στο Μαρανέλο. Η Ferrari είχε ποντάρει πολλά στις αναβαθμίσεις που έφερε σ’ αυτόν τον αγώνα. Όπως έλεγαν πριν τον αγώνα οι Ράικονεν και Αλόνσο όντως η F14 T βελτιώθηκε όσον αφορά στην σταθερότητα στο φρενάρισμα, στην αλλαγή πορείας και στην απόδοση της μονάδος ισχύος. Όλα αυτά όμως δεν βοήθησαν τους δυο πιλότους να έχουν ανταγωνιστικό ρυθμό την Κυριακή.
Την προηγούμενη μέρα στις κατατακτήριες δοκιμές οι Ράικονεν και Αλόνσο πέτυχαν εφάμιλλο χρόνο και μετά την εκκίνηση του αγώνα διατήρησαν τις θέσεις τους ο Ράικονεν 6ος και ο Αλόνσο 7ος.
Στην εξέλιξη του αγώνα (66 γύροι στο σύνολο) αποφάσισαν στη Ferrari να ακολουθήσουν διαφορετική στρατηγική για τους δυο πιλότους. Έχοντας εκκινήσει και οι δυο με τη μέση γόμα, έβαλαν ξανά τη μέση γόμα ο Αλόνσο στο 16ο γύρο και ο Ράικονεν ένα γύρο αργότερα στον 17ο. Είθισται από τα στρατηγικά επιτελεία των ομάδων καθότι ο πιλότος που αλλάζει πρώτος ελαστικά έχει το πλεονέκτημα στον επόμενο γύρο να βάζουν πρώτα για αλλαγή αυτόν που προπορεύεται. Στην περίπτωση αυτή έγινε το αντίθετο πρώτος μπήκε ο Αλόνσο. Βγαίνοντας είχε το Ράικονεν στο πλάι του, ο Φινλανδός κρατήθηκε μπροστά του. Ο Ράικονεν υποχρεώθηκε να πάει από το 17ο μέχρι τον 43ο γύρο με την ίδια μέση γόμα (26 γύρους) και τελικά έβαλε στον 43ο γύρο τη σκληρή γόμα εντύπωση προκαλεί ότι επέλεξαν ένα πατημένο σετ και όχι ένα καινούργιο. Την ίδια στιγμή ο Αλόνσο έβαλε ένα νέο σετ σκληρής γόμας στον 35ο γύρο και ένα σετ μεταχειρισμένης μέσης γόμας γόμας στον 53ο γύρο.
Την προηγούμενη μέρα στις κατατακτήριες δοκιμές οι Ράικονεν και Αλόνσο πέτυχαν εφάμιλλο χρόνο και μετά την εκκίνηση του αγώνα διατήρησαν τις θέσεις τους ο Ράικονεν 6ος και ο Αλόνσο 7ος.
Στην εξέλιξη του αγώνα (66 γύροι στο σύνολο) αποφάσισαν στη Ferrari να ακολουθήσουν διαφορετική στρατηγική για τους δυο πιλότους. Έχοντας εκκινήσει και οι δυο με τη μέση γόμα, έβαλαν ξανά τη μέση γόμα ο Αλόνσο στο 16ο γύρο και ο Ράικονεν ένα γύρο αργότερα στον 17ο. Είθισται από τα στρατηγικά επιτελεία των ομάδων καθότι ο πιλότος που αλλάζει πρώτος ελαστικά έχει το πλεονέκτημα στον επόμενο γύρο να βάζουν πρώτα για αλλαγή αυτόν που προπορεύεται. Στην περίπτωση αυτή έγινε το αντίθετο πρώτος μπήκε ο Αλόνσο. Βγαίνοντας είχε το Ράικονεν στο πλάι του, ο Φινλανδός κρατήθηκε μπροστά του. Ο Ράικονεν υποχρεώθηκε να πάει από το 17ο μέχρι τον 43ο γύρο με την ίδια μέση γόμα (26 γύρους) και τελικά έβαλε στον 43ο γύρο τη σκληρή γόμα εντύπωση προκαλεί ότι επέλεξαν ένα πατημένο σετ και όχι ένα καινούργιο. Την ίδια στιγμή ο Αλόνσο έβαλε ένα νέο σετ σκληρής γόμας στον 35ο γύρο και ένα σετ μεταχειρισμένης μέσης γόμας γόμας στον 53ο γύρο.
Τελικά ο Ράικονεν βρέθηκε να ταλαιπωρείται στο φινάλε με τη σκληρή γόμα και τον πέρασαν σχετικά εύκολα ο Φέτελ που εκκινούσε 15ος! Το ίδιο έκανε και ο Αλόνσο (φωτ.) παρά την σθεναρή προσπάθεια του Φινλανδού να το αποφύγει.
Φανερά εκνευρισμένος μετά το πέσιμο της καρό σημαίας ο Iceman ρωτούσε μετ’ επιτάσεως να μάθει ποιος αποφάσισε αυτή την αλλαγή στρατηγικής. Όταν μετέπειτα ρωτήθηκε γι’ αυτό από τους δημοσιογράφους ο παγκόσμιος πρωταθλητής του 2007 με τη Ferrari, δεν στρογγύλεψε τα λόγια του: «Ήθελα να ξεκαθαρίσω μερικά πράγματα. Προφανώς δεν υπήρχε μεγάλη διαφορά ότι επιλογή και να κάναμε. Τερματίσαμε πολύ πίσω από τους υπόλοιπους. Δε θα άλλαζε τίποτα στο τελικό αποτέλεσμα. Ήμασταν σε άλλο αγώνα εμείς αλλάξαμε πολλά αλλά παραμείναμε στις θέσεις 6 και 7. Είμαστε η 4η ομάδα από άποψη ρυθμού αυτό είναι απογοητευτικό. Απλά πήρα κάποιους βαθμούς».
Ο Ράικονεν βρέθηκε προς το τέλος του αγώνα στην ντροπιαστική θέση να κάνει στην άκρη για να του ρίξουν γύρο οι Mercedes των Χάμιλτον – Ρόσμπεργκ που είχαν τη δική τους κόντρα για τη νίκη.
Από την πλευρά του ο Αλόνσο μιλώντας για το ίδιο θέμα τόνισε: «Δεν ξέρω πως δούλεψαν τα ελαστικά για τον Κίμι αλλά για μένα 2-3 γύρους μετά την εκκίνηση το πίσω μέρος ήταν ασταθές και ζητούσα ν’ αλλάξω το συντομότερο. Μετά την αλλαγή βρήκα κυκλοφοριακό και δεν πρόλαβα να περάσω το Κίμι. Γρήγορα τελείωσε και το δεύτερο σετ και ζήτησα να αλλάξω ξανά. Μου είπαν πως έτσι θα χρειαστούν 3 πιτ στοπ. Ο Φέτελ ήταν σε ίδια στρατηγική και αν ήθελα να μείνω μπροστά του έπρεπε ν’ αντιδράσω. Έτσι αλλάξαμε σε 3 πιτ στοπ. Προσπάθησα να κρατήσω πίσω μου το Φέτελ αλλά αυτό ήταν αδύνατο».
Οι Ferrari ακολουθούν τους Ρικιάρντο και Γκροζάν στην εκκίνηση.
Προφανώς η απενημέρωση της Ferrari χτες βράδυ διεξήχθη σε έντονο κλίμα.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr